doresc sa cumpar un c3 si nu stiu ce varianta sa aleg
Moderator: Echipa Tehnica
doresc sa cumpar un c3 si nu stiu ce varianta sa aleg
adica c3hdi1.4 vs c3sx1.4i
Presupunând că diferenţă (destul de mică, raportată la preţul total al maşinii) nu contează, totul se reduce la motorină vs. benzină. Dacă ai mai citit forumuri de maşini, procentele preferinţelor sunt destul de echilibrate, fiecare alegând o motorizare sau alta ĂŽn funcţie de motive personale.
Sugestia mea ar fi să ĂŽţi dai mai ĂŽntâi răspunsul la următoarele ĂŽntrebări / probleme:
(a) diferenţa de consum (aprox 3% ĂŽn favoarea motorinei) contează? nu uita că ĂŽn Bucureşti vei bate toate recordurile, poţi să uiţi ce scrie ĂŽn manual sau ĂŽn specificaţii, la oricare dintre modele;
(b) diesel-ul este mai zgomotos, dar zgomotul e cât de cât uniform (nu se accentuează atât de rău ca la "benzină" când te urci pe acceleraţie); ĂŽţi asumi riscul?
(c) diesel-ul are cuplul foarte mare la 2000rpm, practic ai un demaraj foarte bun schimbând vitezele la 3000rpm (aproximativ cum le-ai schimba la "benzină"); la "benzină" trebuie să schimbi vitezele la turaţii foarte mari, aproape de linia roşie, pentru a reveni ĂŽn zona de cuplu - plus că trebuie să retrogradezi când ai sarcină mare (4 adulţi, bagaje) şi trebuie să urci dealul, de asemenea când trebuie să faci depăşiri ĂŽn forţă; la "motorină" la drum lung schimbatul vitezelor e excepţia, nu regula - depăşeşti cu viteza ĂŽn care eşti, urci dealul cu a 5-a etc.
(d) că tot ziceam de cuplu: la diesel simţi aerul condiţionat pornit sau cauciucurile de iarnă doar ĂŽn prisma consumului mărit; la benzină simţi imediat o pierdere dpdv al demarajului, precum şi o reducere a vitezei maxime.
(e) reviziile la diesel sunt mai dese şi un pic mai scumpe (dar nu vorbim de averi aici), dar şi viaţa motorului + valoarea de revânzare e mai mare;
(f) motorul HDI nu are voie să te lase ĂŽn drum - atât timp cât primeşte motorină şi aer, el va merge, inclusiv cu cureaua de alternator ruptă; de asemenea poate fi pornit prin ĂŽmpingerea maşinii
Sugestia mea ar fi să ĂŽţi dai mai ĂŽntâi răspunsul la următoarele ĂŽntrebări / probleme:
(a) diferenţa de consum (aprox 3% ĂŽn favoarea motorinei) contează? nu uita că ĂŽn Bucureşti vei bate toate recordurile, poţi să uiţi ce scrie ĂŽn manual sau ĂŽn specificaţii, la oricare dintre modele;
(b) diesel-ul este mai zgomotos, dar zgomotul e cât de cât uniform (nu se accentuează atât de rău ca la "benzină" când te urci pe acceleraţie); ĂŽţi asumi riscul?
(c) diesel-ul are cuplul foarte mare la 2000rpm, practic ai un demaraj foarte bun schimbând vitezele la 3000rpm (aproximativ cum le-ai schimba la "benzină"); la "benzină" trebuie să schimbi vitezele la turaţii foarte mari, aproape de linia roşie, pentru a reveni ĂŽn zona de cuplu - plus că trebuie să retrogradezi când ai sarcină mare (4 adulţi, bagaje) şi trebuie să urci dealul, de asemenea când trebuie să faci depăşiri ĂŽn forţă; la "motorină" la drum lung schimbatul vitezelor e excepţia, nu regula - depăşeşti cu viteza ĂŽn care eşti, urci dealul cu a 5-a etc.
(d) că tot ziceam de cuplu: la diesel simţi aerul condiţionat pornit sau cauciucurile de iarnă doar ĂŽn prisma consumului mărit; la benzină simţi imediat o pierdere dpdv al demarajului, precum şi o reducere a vitezei maxime.
(e) reviziile la diesel sunt mai dese şi un pic mai scumpe (dar nu vorbim de averi aici), dar şi viaţa motorului + valoarea de revânzare e mai mare;
(f) motorul HDI nu are voie să te lase ĂŽn drum - atât timp cât primeşte motorină şi aer, el va merge, inclusiv cu cureaua de alternator ruptă; de asemenea poate fi pornit prin ĂŽmpingerea maşinii

In primul rand, Bine ai venit in grupul nostru!
Acum, de ce esti rea cu noi inca de la inceput? A pune o asemenea intrebare e ca si cum ai pune fratii sa se taie intre ei.
Glumesc, desigur, dar discutiile despre benzina vs. diesel le gasesti absolut pe toate forumurile auto si inca nu s-a ajuns la un rezultat concret.
Un benzinar, ca mine de exemplu, iti va recomanda benzina fara ezitare. La fel va face si un posesor de diesel. Fiecare model are avantajele si dezavantajele lui, totul e ca tu sa poti discerne si sa stabilesti ce ti se potriveste mai bine. In link-ul de mai jos vei gasi, cred, discutii interesante referitor la acest subiect delicat:
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=1706
Acum, de ce esti rea cu noi inca de la inceput? A pune o asemenea intrebare e ca si cum ai pune fratii sa se taie intre ei.

Glumesc, desigur, dar discutiile despre benzina vs. diesel le gasesti absolut pe toate forumurile auto si inca nu s-a ajuns la un rezultat concret.
Un benzinar, ca mine de exemplu, iti va recomanda benzina fara ezitare. La fel va face si un posesor de diesel. Fiecare model are avantajele si dezavantajele lui, totul e ca tu sa poti discerne si sa stabilesti ce ti se potriveste mai bine. In link-ul de mai jos vei gasi, cred, discutii interesante referitor la acest subiect delicat:
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=1706
DanCld scrie:Presupunând că diferenţă (destul de mică, raportată la preţul total al maşinii) nu contează, totul se reduce la motorină vs. benzină. Dacă ai mai citit forumuri de maşini, procentele preferinţelor sunt destul de echilibrate, fiecare alegând o motorizare sau alta ĂŽn funcţie de motive personale.
Sugestia mea ar fi să ĂŽţi dai mai ĂŽntâi răspunsul la următoarele ĂŽntrebări / probleme:
(a) diferenţa de consum (aprox 3% ĂŽn favoarea motorinei) contează? nu uita că ĂŽn Bucureşti vei bate toate recordurile, poţi să uiţi ce scrie ĂŽn manual sau ĂŽn specificaţii, la oricare dintre modele;
(b) diesel-ul este mai zgomotos, dar zgomotul e cât de cât uniform (nu se accentuează atât de rău ca la "benzină" când te urci pe acceleraţie); ĂŽţi asumi riscul?
(c) diesel-ul are cuplul foarte mare la 2000rpm, practic ai un demaraj foarte bun schimbând vitezele la 3000rpm (aproximativ cum le-ai schimba la "benzină"); la "benzină" trebuie să schimbi vitezele la turaţii foarte mari, aproape de linia roşie, pentru a reveni ĂŽn zona de cuplu - plus că trebuie să retrogradezi când ai sarcină mare (4 adulţi, bagaje) şi trebuie să urci dealul, de asemenea când trebuie să faci depăşiri ĂŽn forţă; la "motorină" la drum lung schimbatul vitezelor e excepţia, nu regula - depăşeşti cu viteza ĂŽn care eşti, urci dealul cu a 5-a etc.
(d) că tot ziceam de cuplu: la diesel simţi aerul condiţionat pornit sau cauciucurile de iarnă doar ĂŽn prisma consumului mărit; la benzină simţi imediat o pierdere dpdv al demarajului, precum şi o reducere a vitezei maxime.
(e) reviziile la diesel sunt mai dese şi un pic mai scumpe (dar nu vorbim de averi aici), dar şi viaţa motorului + valoarea de revânzare e mai mare;
(f) motorul HDI nu are voie să te lase ĂŽn drum - atât timp cât primeşte motorină şi aer, el va merge, inclusiv cu cureaua de alternator ruptă; de asemenea poate fi pornit prin ĂŽmpingerea maşinii
Bravo, Dane! Ai facut un lobby frumos pt. diesel, dar cu multe inexactitati.

Urca tu dealul intr-a 5-a si sa vezi ce te injura toti din spate, inclusiv eu, cu prapaditul meu motor pe benzina pe care, probabil, trebuie sa-l retrogradez in treapta -1 ca sa pot urca. Come on! Chiar nu poteti fi obiectivi?
adytzu scrie:Urca tu dealul intr-a 5-a si sa vezi ce te injura toti din spate, inclusiv eu, cu prapaditul meu motor pe benzina pe care, probabil, trebuie sa-l retrogradez in treapta -1 ca sa pot urca. Come on! Chiar nu poteti fi obiectivi?
Hai să nu exagerăm. Eu am dat doar un exemplu ĂŽn care performanţa dinamică a diesel-ului e mai bună decât a maşinilor cu motor Otto, ĂŽn condiţii echivalente - adică eu urc mai repede cu a 5-a dealul decât un benzinar cu a 5-a etc. Nu am spus că fac asta ĂŽn mod curent.
Poate nu asta ai vrut sa zici, dar asta s-a inteles. Si o persoana neavizata o poate lua de buna si sa vezi atunci cozi pe DN1, la Posada...Asta daca nu-i moare motorul ceea ce e si ma grav.
Tu ce intelegi din fraza asta?
"la "motorină" la drum lung schimbatul vitezelor e excepţia, nu regula - depăşeşti cu viteza ĂŽn care eşti, urci dealul cu a 5-a etc. "
Tu ce intelegi din fraza asta?
"la "motorină" la drum lung schimbatul vitezelor e excepţia, nu regula - depăşeşti cu viteza ĂŽn care eşti, urci dealul cu a 5-a etc. "
Pentru Larisa: NIMENI, dar NIMENI nu te poate sfatui ce e mai bine. Totul depinde strict de feeling-ul tau, de aceea, du-te la un dealer Citroen si cere-le sa faci un drive test cu ambele modele. Si nu doar o tura prin parcare, ci macar 15 min. cu fiecare model, timp in care sa incerci cam tot ce te gandesti tu ca ai putea intalni in trafic.
In legatura cu banii cheltuiti: iarasi sunt discutii interminabile. Pretul de achizitie la diesel e mai mare ca la benzina, deasemenea, reviziile, asa cum a zis si Dan, sunt un pic mai scumpe. Compenseaza, insa, pretul combustibilului (nu pentru mult timp). Daca te gandesti deja s-o vinzi, pretul de revanzare e, intr-adevar, mai bun la diesel (conceptie pur romaneasca).
La factorul consum, contribuie IN PRIMUL RAND, stilul de condus. Pe forumul asta, vei vedea discutii interminabile despre consumuri infime realizate in dauna utilizarii defectuase a motorului. Eu, de ex., merg cu benzinara mea numai peste 3000rpm si consuma exact cat i-a dat producatorul. Am incercat si eu de vreo cateva ori sa merg la consum si se poate cu usurinta scoate consum mai mic decat cel dat in cartea tehnica, dar in dauna unei utilizari neeficiente care poate duce la uzura prematura.
Eu zic cel mai bine sa citesti tot ce scrie la link-ul indicat de mine, sa faci drive test cu amandoua, si pe urma, daca tot nu esti hotarata, dai cu banul.
In legatura cu banii cheltuiti: iarasi sunt discutii interminabile. Pretul de achizitie la diesel e mai mare ca la benzina, deasemenea, reviziile, asa cum a zis si Dan, sunt un pic mai scumpe. Compenseaza, insa, pretul combustibilului (nu pentru mult timp). Daca te gandesti deja s-o vinzi, pretul de revanzare e, intr-adevar, mai bun la diesel (conceptie pur romaneasca).
La factorul consum, contribuie IN PRIMUL RAND, stilul de condus. Pe forumul asta, vei vedea discutii interminabile despre consumuri infime realizate in dauna utilizarii defectuase a motorului. Eu, de ex., merg cu benzinara mea numai peste 3000rpm si consuma exact cat i-a dat producatorul. Am incercat si eu de vreo cateva ori sa merg la consum si se poate cu usurinta scoate consum mai mic decat cel dat in cartea tehnica, dar in dauna unei utilizari neeficiente care poate duce la uzura prematura.
Eu zic cel mai bine sa citesti tot ce scrie la link-ul indicat de mine, sa faci drive test cu amandoua, si pe urma, daca tot nu esti hotarata, dai cu banul.

Parerea mea,este sa iti iei dieselul daca iti permiti diferenta. Daca nu esti o fire "mai sportiva" careia nu ii plac turatiile, si ai un stil de condus linistit, atunci diesel e alegerea perfect(fac referire strict la cele 2 mentionate de tine si nu la diesel in general, ca la un un motor de 3.0 spre exemplu as lua diesel oricat de mult mi-ar placea mie "turele")
Total fals, per total benzina e mai silentioasa, si ai trepidatii mai putin in interior.
La benzina nu trebuie sa schimbi aproape de zona rosie ca sa revii in zona de cuplu(ma refer strict la 1.4i). La un 4200-4300 schimbat cazi in ~3000 ture pe unde e si cuplul maxim. Aia cu depasitul in viteza in care esti......e SF total. Si la diesel trebuie sa schimbi, si la benzina trebuie sa schimbi.
Oricum per total motorul benzina 1.4 de 75 CP are performante mai bune decat dieselul de 70CP, 1.4. ~1 sec pana la 100 in favoarea benzine spune multe. Atat benzina cat si diesel poate urca cu a V a orice deall vrei tu. Sigura problema este cum abordezi panta. Daca intri cu peste 100, n-ai nici o problema cu amandoua, daca intri in panta pe la 80-90 s-ar putea sa ai probleme cu amandoua. Cred ca ceva de genul asta ai vrut sa zici ;)
Viteza maxima daca se reduce, se reduce la amandoua. In cazul benzinei simti o usoara pierdere de putere, datorita cuplului mai scazut, asta in cazul AC. Cauciucurile de iarna nu influenteaza mult demarajul masinii, trebuie sa faci curse ca sa vezi asta.
Si la diesel exista o scadere a puterii datorita AC, numai ca datorita cuplului mare nu e sesizabil. Deci totul tine de cuplu.
Viata motorului e mai mare? N-ai vazut si benzina la 4-500 000km? Eu am vazut, si inca se tine bine. Asta e basm mare cu viata motorului,daca stam sa o analizam, la diesel sunt mai multe care pot pica, repet pot decat la benzina. Ca pica sau nu, asta e alta problema.
Valoarea de revanzare nu e mai mare, e la fel, daca stai sa te gandesti cat a costat dieselul si cat a costat benzina in momentul de achizitiei. E logic ca vinzi mai scump un HDI care a costat cu 2000EUR mai mult decat ceva pe benzina.Ca dieselurile sunt mai cautate asta e alta poveste.
[/quote]
Nici un motor nu are voie sa te lase in drum
DanCld scrie:
(b) diesel-ul este mai zgomotos, dar zgomotul e cât de cât uniform (nu se accentuează atât de rău ca la "benzină" când te urci pe acceleraţie); ĂŽţi asumi riscul?
Total fals, per total benzina e mai silentioasa, si ai trepidatii mai putin in interior.
DanCld scrie:(c) diesel-ul are cuplul foarte mare la 2000rpm, practic ai un demaraj foarte bun schimbând vitezele la 3000rpm (aproximativ cum le-ai schimba la "benzină"); la "benzină" trebuie să schimbi vitezele la turaţii foarte mari, aproape de linia roşie, pentru a reveni ĂŽn zona de cuplu - plus că trebuie să retrogradezi când ai sarcină mare (4 adulţi, bagaje) şi trebuie să urci dealul, de asemenea când trebuie să faci depăşiri ĂŽn forţă; la "motorină" la drum lung schimbatul vitezelor e excepţia, nu regula - depăşeşti cu viteza ĂŽn care eşti, urci dealul cu a 5-a etc.
La benzina nu trebuie sa schimbi aproape de zona rosie ca sa revii in zona de cuplu(ma refer strict la 1.4i). La un 4200-4300 schimbat cazi in ~3000 ture pe unde e si cuplul maxim. Aia cu depasitul in viteza in care esti......e SF total. Si la diesel trebuie sa schimbi, si la benzina trebuie sa schimbi.
Oricum per total motorul benzina 1.4 de 75 CP are performante mai bune decat dieselul de 70CP, 1.4. ~1 sec pana la 100 in favoarea benzine spune multe. Atat benzina cat si diesel poate urca cu a V a orice deall vrei tu. Sigura problema este cum abordezi panta. Daca intri cu peste 100, n-ai nici o problema cu amandoua, daca intri in panta pe la 80-90 s-ar putea sa ai probleme cu amandoua. Cred ca ceva de genul asta ai vrut sa zici ;)
DanCld scrie:(d) că tot ziceam de cuplu: la diesel simţi aerul condiţionat pornit sau cauciucurile de iarnă doar ĂŽn prisma consumului mărit; la benzină simţi imediat o pierdere dpdv al demarajului, precum şi o reducere a vitezei maxime.
Viteza maxima daca se reduce, se reduce la amandoua. In cazul benzinei simti o usoara pierdere de putere, datorita cuplului mai scazut, asta in cazul AC. Cauciucurile de iarna nu influenteaza mult demarajul masinii, trebuie sa faci curse ca sa vezi asta.
Si la diesel exista o scadere a puterii datorita AC, numai ca datorita cuplului mare nu e sesizabil. Deci totul tine de cuplu.
DanCld scrie:(e) reviziile la diesel sunt mai dese şi un pic mai scumpe (dar nu vorbim de averi aici), dar şi viaţa motorului + valoarea de revânzare e mai mare;
Viata motorului e mai mare? N-ai vazut si benzina la 4-500 000km? Eu am vazut, si inca se tine bine. Asta e basm mare cu viata motorului,daca stam sa o analizam, la diesel sunt mai multe care pot pica, repet pot decat la benzina. Ca pica sau nu, asta e alta problema.
Valoarea de revanzare nu e mai mare, e la fel, daca stai sa te gandesti cat a costat dieselul si cat a costat benzina in momentul de achizitiei. E logic ca vinzi mai scump un HDI care a costat cu 2000EUR mai mult decat ceva pe benzina.Ca dieselurile sunt mai cautate asta e alta poveste.
DanCld scrie:(f) motorul HDI nu are voie să te lase ĂŽn drum - atât timp cât primeşte motorină şi aer, el va merge, inclusiv cu cureaua de alternator ruptă; de asemenea poate fi pornit prin ĂŽmpingerea maşinii
[/quote]
Nici un motor nu are voie sa te lase in drum

-vrei consum ff mic incredibil de mic cumpara HDI (am mers buc - tulcea ) si mi s`a parut ok , nu mergi cu viteza de raliu dar poti merge cu 100-110km viteza de croaziera fara sa te deranjeze !!
-apropo hdi`ul are un consum incredibil de mic comparativ cu un benzinar -urban- !!
-benzina - se merita in conditiile in care in bucuresti iti consuma in jur de 7-8 % (asta stiu din ce am mai citit si eu ) ,DACA acest lucru nu te deranjeaza cumparati benzina si cu diferanta de bani iti mai pui niste optionale
-- postul meu se refera STRICT la partea de consum -- (ptr mai multe lamuriri citeste mai mult la TOPICUL : benzina vs diesel )
-apropo hdi`ul are un consum incredibil de mic comparativ cu un benzinar -urban- !!
-benzina - se merita in conditiile in care in bucuresti iti consuma in jur de 7-8 % (asta stiu din ce am mai citit si eu ) ,DACA acest lucru nu te deranjeaza cumparati benzina si cu diferanta de bani iti mai pui niste optionale
-- postul meu se refera STRICT la partea de consum -- (ptr mai multe lamuriri citeste mai mult la TOPICUL : benzina vs diesel )
DMX scrie:-benzina - se merita in conditiile in care in bucuresti iti consuma in jur de 7-8 % (asta stiu din ce am mai citit si eu )
Mai adaugă

Cum am mai spus, nu există nici o formulă universală, consumul depinde de şofer, de traseele lui, de temperatura de afară etc. La motorină (C3 1.4 HDI) să te aştepţi, dacă mergi doar ĂŽn Bucureşti, şi ĂŽn traficul de aici, la un 7.5% iarna cu pneuri de iarnă (medie la un plin) şi la un 7% vara. Un consum mai mic se poate obţine numai subturând motorul ("mers de taximetrist").
La "benzină" adaugă un 2-3%, poate un pic mai mult.
In situatia asta, cu promotie la diesel, trebuie sa iubesti tare,tare mult condusul benzinar ca sa il si cumperi. Eu nu as ezita o milisecunda , as lua diesel. Si la 1500 euro diferenta intre motorizari pentru mine tot dieselul este rentabil.
Cu diferenta 0 ce sa mai zic...
Sa zic doar un lucru :
Cel mai mare avantaj pe care il vad eu la diesel, dincolo de consum mic si cuplu mare la motor, este libertatea de miscare pe care ti-o da.
Sa ma explic: pentru un roman obisnuit si cat de cat inteligent, care nu vrea sa arunce cu banii de carburant pe geam doar asa,de chestie, cateva sute de euro pe an, (mai multe sute daca rulezi mult, mai putine daca nu conduci mult) conteaza! Eu cel putin nu ma simt jenat ca tin sa fac o economie de cateva sute de euro pe an, ba chiar dimpotriva. Daca as avea resurse nelimitate, as alege dupa alte criterii, dar cred ca tot dieselul mi se potriveste mai bine.
Plecand de la premiza asta, foarte des intalnita nu numai in Romania, vei dori sa cumperi aceea motorizare care e mai rentabila. E clar ca dieselul e mai rentabil, chiar si cu egalizarea pretului benzina - motorina.
Dar dieselul mie imi ofera urmatoare satisfactie :
cu cat merg mai mult cu atat e mai rentabil fata de benzinar si cu atat mai mult imi da libertatea de a merge unde vreau, cand vreau si fara sa-mi pese ca ma costa mult la finante.
Cu benzina, daca vrei sa mergi peste 10 mii km pe an, si nu esti milionar in ron, ajungi sa iti para rau ca l-ai luat. Cu dieselul de la 10 mii de km in sus d-abia incepe veselia. Asta in cazul meu, ca am de recuperat diferenta de pret intre motorizari cand l-am luat eu.
Acum,veselia incepe de la 0 km.

Cu diferenta 0 ce sa mai zic...
Sa zic doar un lucru :
Cel mai mare avantaj pe care il vad eu la diesel, dincolo de consum mic si cuplu mare la motor, este libertatea de miscare pe care ti-o da.
Sa ma explic: pentru un roman obisnuit si cat de cat inteligent, care nu vrea sa arunce cu banii de carburant pe geam doar asa,de chestie, cateva sute de euro pe an, (mai multe sute daca rulezi mult, mai putine daca nu conduci mult) conteaza! Eu cel putin nu ma simt jenat ca tin sa fac o economie de cateva sute de euro pe an, ba chiar dimpotriva. Daca as avea resurse nelimitate, as alege dupa alte criterii, dar cred ca tot dieselul mi se potriveste mai bine.
Plecand de la premiza asta, foarte des intalnita nu numai in Romania, vei dori sa cumperi aceea motorizare care e mai rentabila. E clar ca dieselul e mai rentabil, chiar si cu egalizarea pretului benzina - motorina.
Dar dieselul mie imi ofera urmatoare satisfactie :
cu cat merg mai mult cu atat e mai rentabil fata de benzinar si cu atat mai mult imi da libertatea de a merge unde vreau, cand vreau si fara sa-mi pese ca ma costa mult la finante.
Cu benzina, daca vrei sa mergi peste 10 mii km pe an, si nu esti milionar in ron, ajungi sa iti para rau ca l-ai luat. Cu dieselul de la 10 mii de km in sus d-abia incepe veselia. Asta in cazul meu, ca am de recuperat diferenta de pret intre motorizari cand l-am luat eu.
Acum,veselia incepe de la 0 km.


Înapoi la “Citroen C3 - Hatchback, Pluriel, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11805
Cel mai nou membru florinmarchidanu