suspensie care curge
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
-
- just curious
- Mesaje: 13
- Membru din: Vin 18-Noi-2016 19:15
- Localitate: Mioveni
- Masina: C5 2010..2000hdi
Re: suspensie care curge
....ajuta te singur!!!haaa..tare!
-
- pasionat
- Mesaje: 588
- Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
- 2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw
Re: suspensie care curge
@Gore - ii schimbi sau nu. Masina poate sa mai mearga 1000 km sau 100.000 km cu amortizoarele curse. Daca nu ai deloc pata sub masina si face complet cursa jos sus si ai tot timpul disponibil in buzunar de o eventuala tractare, lasa-le asa, e posibil sa te tina de nu iti vine sa crezi. Eu am peste 50.000 km cu amortizoare "explodate" cum ziceau niste bubuiti de mecanici. No problem whatsoever.
-
- just curious
- Mesaje: 13
- Membru din: Vin 18-Noi-2016 19:15
- Localitate: Mioveni
- Masina: C5 2010..2000hdi
Re: suspensie care curge
Merci
-
- just curious
- Mesaje: 13
- Membru din: Vin 18-Noi-2016 19:15
- Localitate: Mioveni
- Masina: C5 2010..2000hdi
Re: suspensie care curge
Prob..este ca aseara l sch de cauciucuri unul era cu ulei p interior..dar nu mai stiau care roata..voi merge la o verif. Mai detaliata!!!
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Re: suspensie care curge
Telescoapele la C5 sunt cu 2 camere cilindirice si concentrice..
O camera interioara de presiune inalta care preia toate socurile si eforturile de ridicare/coborare. Practic e camera in care se pompeaza indirect uleiul atunci cand se primeste comanda de ridicare spre exemplu.
A doua camera este cea exterioara care nu prea face presiune si care are mai mult rol de colectaor al eventualelor scurgeri din prima camera. Avand in vedere presiunile extrem de mari la care functioneaza prima camera de 60+ bari, scurgerile sunt inevitabile. Din camera asta pleaca returul de ulei hidraulic de la fiecare telescop.
Telescoapele "curse" reclamate de unii sunt scurgeri mici din camera asta a doua si nu sunt deloc problematice.
Problematic e doar atunci cand masina isi reface frecvent inaltimea datorita pierderilor mari din prima camera care se duc in a doua camera.
O camera interioara de presiune inalta care preia toate socurile si eforturile de ridicare/coborare. Practic e camera in care se pompeaza indirect uleiul atunci cand se primeste comanda de ridicare spre exemplu.
A doua camera este cea exterioara care nu prea face presiune si care are mai mult rol de colectaor al eventualelor scurgeri din prima camera. Avand in vedere presiunile extrem de mari la care functioneaza prima camera de 60+ bari, scurgerile sunt inevitabile. Din camera asta pleaca returul de ulei hidraulic de la fiecare telescop.
Telescoapele "curse" reclamate de unii sunt scurgeri mici din camera asta a doua si nu sunt deloc problematice.
Problematic e doar atunci cand masina isi reface frecvent inaltimea datorita pierderilor mari din prima camera care se duc in a doua camera.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
-
- just curious
- Mesaje: 13
- Membru din: Vin 18-Noi-2016 19:15
- Localitate: Mioveni
- Masina: C5 2010..2000hdi
Re: suspensie care curge
Multumesc ptr. Detalii....si pe langa ca o roata era cu ulei pe interior..si se subtiase cauciucul destuul..eu o am de 2 sapt...nu stiu de cand are prob..sub masina nu se vdm..la plecare nu se mai ridica...am inteles ca tre ridicata inainte de elevator@!???
-
- pasionat
- Mesaje: 486
- Membru din: Lun 22-Iun-2015 13:59
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia (X1), 2.1TD, Activa
- 2: Fosta: C5 (X7), Tourer, 2.0HDi, Exclusive
Re: suspensie care curge
inainte de a fi ridicata pe elevator trebuie ridicata suspensia pe treapta cea mai de sus
-
- just curious
- Mesaje: 13
- Membru din: Vin 18-Noi-2016 19:15
- Localitate: Mioveni
- Masina: C5 2010..2000hdi
Re: suspensie care curge
Multumesc...un pret la o sfera c5 2010!???
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Re: suspensie care curge
Cam 350RON aftermarket, sau reincarcate cele existente.
-
- pasionat
- Mesaje: 371
- Membru din: Mie 30-Mai-2012 18:24
- Localitate: Focsani
Re: suspensie care curge

](./images/smilies/eusa_wall.gif)
-
- pasionat
- Mesaje: 588
- Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
- 2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw
Re: suspensie care curge
@calorifer4 , in toate manualele de c5 scrie ca se ridica la maxim, tu zici ca se coboara ?
huh??
huh??
-
- just curious
- Mesaje: 13
- Membru din: Vin 18-Noi-2016 19:15
- Localitate: Mioveni
- Masina: C5 2010..2000hdi
Re: suspensie care curge
Multam..azi l reprezentanta au constatat ca fata curgea.cel din stanga arunca peste tot..roata..cauciuc..le am schimbat ambele 3.100...macar stiu ca pun altele noi.+placute spate-fata..bucsi..ansamblul stanga de langa amortizor..3 suruburi..bla.bla..total cam 6.000!!!AMIN 

-
- pasionat
- Mesaje: 588
- Membru din: Dum 04-Mar-2012 00:22
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen C5 III 2.0hdi Automat H3+ 100kw
- 2: Audi S5 V8 4.2FSI 260kw
Re: suspensie care curge
ai grija de ea. Pentru urmatorii 150.000 km nu iti mai faci griji daca nu o lovesti.
Totusi nu inteleg de ce s-au schimbat ambele daca stanga arunca peste tot...
Totusi nu inteleg de ce s-au schimbat ambele daca stanga arunca peste tot...
- vladd.alex
- pasionat
- Mesaje: 315
- Membru din: Vin 03-Feb-2012 16:56
- Localitate: Iaşi
- Masina: Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 CP
Re: suspensie care curge
Salutare. Scuze de off-topic, sunt nou proprietar al acestui C5-III si am cateva nelamuriri. Presupun ca suspensia are un comportament putin diferit de fostul C5-I.
In primul rand, si la voi se lasa putin noaptea, iar dimineata cand descuiati se ridica?
In al doilea rand, am mers ieri sa echilibrez rotile si a suspendat masina pe elevator. La scurt timp, a inceput sa curga LDS prin gaura de la dopul rezervorului. Aveti idee de ce? Multumesc.
In primul rand, si la voi se lasa putin noaptea, iar dimineata cand descuiati se ridica?
In al doilea rand, am mers ieri sa echilibrez rotile si a suspendat masina pe elevator. La scurt timp, a inceput sa curga LDS prin gaura de la dopul rezervorului. Aveti idee de ce? Multumesc.
Diagnoză Lexia.
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Re: suspensie care curge
C5-ul are o inaltime pentru stationare, cea pe care o adopta dupa ce opresti motorul, si alta inaltime cu motorul pornit. Inaltimile astea sunt configurabile cu lexia. Ce nu-i configurabil e sa nu mai faca reajustarile astea aiurea.
Din punctul meu de vedere, reajustarea asta e cea mai enervanta chestie la suspensia asta hidraulica. Iti freaca pompa, suspensia si bateria aproape inutil cu motorul oprit.
Din pricina asta eu cand am de stat mai mult cu masina oprita dar deschisa/inchisa frecvent (camping, iarba verde), o dau pe pozitia minima si acolo nu-si mai reface nici un nivel. Ingheata pe pozitia minima.
Cu LDS-ul si elevatorul cred s-a petrecut urmatorul fenomen: ea a fost ridicata pe elevator din pozitie normala fara sa se aduca intr-o pozitie din care sa nu-si refaca nivelul (fie minima, fie maxima) si in timp ce era ridicata probabil s-a triggerit reajustarea inaltimii ceea ce a dus inpingerea uleiului inapoi in vas. Uleiul fiind probabil mai mult decat trebuie, a fost scos din vas prin supapa capacului. Nu e nimic de speriat.
Din punctul meu de vedere, reajustarea asta e cea mai enervanta chestie la suspensia asta hidraulica. Iti freaca pompa, suspensia si bateria aproape inutil cu motorul oprit.
Din pricina asta eu cand am de stat mai mult cu masina oprita dar deschisa/inchisa frecvent (camping, iarba verde), o dau pe pozitia minima si acolo nu-si mai reface nici un nivel. Ingheata pe pozitia minima.
Cu LDS-ul si elevatorul cred s-a petrecut urmatorul fenomen: ea a fost ridicata pe elevator din pozitie normala fara sa se aduca intr-o pozitie din care sa nu-si refaca nivelul (fie minima, fie maxima) si in timp ce era ridicata probabil s-a triggerit reajustarea inaltimii ceea ce a dus inpingerea uleiului inapoi in vas. Uleiul fiind probabil mai mult decat trebuie, a fost scos din vas prin supapa capacului. Nu e nimic de speriat.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO