Ulei 2.0 HDI
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
-
- just curious
- Mesaje: 17
- Membru din: Lun 12-Sep-2016 17:00
- Localitate: Suceava
- Masina: Citroen C5 II 2.0 HDI
Ulei 2.0 HDI
Buna ziua, trebuie sa schimb uleiul la al meu Citroen C5 2.0 HDI 2006. As dori sa iau un ulei din strainatate, Shell, Total etc. si vreau sa intreb daca a mai incercat cineva aceste tipuri de ulei. Vreau sa incerc altceva decat Castrol, as merge si pe Mobil 1. De asemenea, daca aveti o recomandare de o anumita marca din Romania, va sunt recunoscator.
Trimis de pe al meu SM-G900F folosind Tapatalk
Trimis de pe al meu SM-G900F folosind Tapatalk
Re: Ulei 2.0 HDI
Uleiul recomandat de fabricant este Total, 5W40.
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Re: Ulei 2.0 HDI
Mai precis, Total Ineo ECS 5w30 este exact cel recomandat de producator pentru motorul tau.
Il gasesti in la noi in magazine la 130 lei 5 litri.
Eu de asta am pus de 2 ori si a 3-a va fi tot Total.
Il gasesti in la noi in magazine la 130 lei 5 litri.
Eu de asta am pus de 2 ori si a 3-a va fi tot Total.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
-
- just curious
- Mesaje: 17
- Membru din: Lun 12-Sep-2016 17:00
- Localitate: Suceava
- Masina: Citroen C5 II 2.0 HDI
Re: Ulei 2.0 HDI
Perfect, va mulțumesc. Ati încercat tratamente de motor? Am văzut pe forumul PSA ca se recomanda un tratament de la Liqui Moly.
Trimis de pe al meu SM-G900F folosind Tapatalk
Trimis de pe al meu SM-G900F folosind Tapatalk
Re: Ulei 2.0 HDI
de preferat un tratament motor la recomandarea celor dintr-un service citroen
-
- pasionat
- Mesaje: 371
- Membru din: Mie 30-Mai-2012 18:24
- Localitate: Focsani
Re: Ulei 2.0 HDI
poti sa optezi la ulei -
LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W-30
si tratament motor Solutie Motor Protect de la liqui cod: 1867 (nu este tot aia cu tratament ulei... a nu se confunda), se pune in motor dupa ce ai varsat uleiul vechi, se completeaza cu ulei nou pana la nivel maxim (mai trage filtrul de ulei ~100/200g) se porneste motorul se lasa 2 min la relanti, se opreste, astepti 5 min, verifici nivelul de ulei unde trebuie sa fie intre maxim si minim (atentie sa nu depaseasca maximul pe joja!)... pornesti motorul si il lasi in relantii pana se incalzeste ~60-80C si pleci la drum obligatoriu distanta parcursa trebuie sa fie minim 30-50 km la o viteza si turatie constanta sa zicem 110-120 tr5 @2500rpm(iti stabilesti traseul dinainte, nu o arzi prin oras tr 2si 3
)... ajungi acasa/destinatie lasi motorul sa mai mearga 1min in relantii dupa care il opresti pana a 2-a zi cand primul lucru il vei face prin a verifica nivelul de ulei!
In practica motorul tau este acum sigilat si recomand sa se competeze cu ulei pana aproape de nivelul maxim pe joja sub maxim 1-2mm... repeti procedura la fiecare 40-60kkm
Posibil la peste 200-500km nivelul de ulei sa scada (a nu se confunda cu pierderea de ulei, daca are) si este normal pentru ca aditivul-lipici a lustruit si umplut toate imperfectiunile datorate de uzura si neglijenta proprietarului.
LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W-30
si tratament motor Solutie Motor Protect de la liqui cod: 1867 (nu este tot aia cu tratament ulei... a nu se confunda), se pune in motor dupa ce ai varsat uleiul vechi, se completeaza cu ulei nou pana la nivel maxim (mai trage filtrul de ulei ~100/200g) se porneste motorul se lasa 2 min la relanti, se opreste, astepti 5 min, verifici nivelul de ulei unde trebuie sa fie intre maxim si minim (atentie sa nu depaseasca maximul pe joja!)... pornesti motorul si il lasi in relantii pana se incalzeste ~60-80C si pleci la drum obligatoriu distanta parcursa trebuie sa fie minim 30-50 km la o viteza si turatie constanta sa zicem 110-120 tr5 @2500rpm(iti stabilesti traseul dinainte, nu o arzi prin oras tr 2si 3

In practica motorul tau este acum sigilat si recomand sa se competeze cu ulei pana aproape de nivelul maxim pe joja sub maxim 1-2mm... repeti procedura la fiecare 40-60kkm
Posibil la peste 200-500km nivelul de ulei sa scada (a nu se confunda cu pierderea de ulei, daca are) si este normal pentru ca aditivul-lipici a lustruit si umplut toate imperfectiunile datorate de uzura si neglijenta proprietarului.
-
- just curious
- Mesaje: 5
- Membru din: Lun 12-Sep-2016 16:51
- Localitate: Suceava
- Masina: Citroen C5 II 2.0 HDI
Re: Ulei 2.0 HDI
Multumesc pt raspuns. Nu ar trebui Liqui Moly Top Tec 4300 5W-30 ? Am observat ca la Top Tec 4200, producatorul zice ca e pentru grupul VAG.
Oricum intre acestea 2 m-am decis. La filtre cred ca voi merge pe Mahle. La reprezentanta mi-au cerut 340lei pe filtre, mi se pare cam mult, Mahle, pachet complet e undeva la 170 lei.
Oricum intre acestea 2 m-am decis. La filtre cred ca voi merge pe Mahle. La reprezentanta mi-au cerut 340lei pe filtre, mi se pare cam mult, Mahle, pachet complet e undeva la 170 lei.
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Re: Ulei 2.0 HDI
Eu unul nu as folosi nici un aditiv.
Uleiurile actuale sintetice si semisintetice sunt atat de bune incat pe langa un ulei precum LM, aditivul de la LM devine redundant.
Uleiurile contin deja majoritatea aditivilor dintr-un bidon de aditiv dedicat (evident in proportii mai mari sau mai mici).
Daca vrei neaparat sa scapi de niste bani poti sa bagi aditive cate vrei si cat mai scumpe.
Uleiurile actuale sintetice si semisintetice sunt atat de bune incat pe langa un ulei precum LM, aditivul de la LM devine redundant.
Uleiurile contin deja majoritatea aditivilor dintr-un bidon de aditiv dedicat (evident in proportii mai mari sau mai mici).
Daca vrei neaparat sa scapi de niste bani poti sa bagi aditive cate vrei si cat mai scumpe.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
-
- just curious
- Mesaje: 17
- Membru din: Lun 12-Sep-2016 17:00
- Localitate: Suceava
- Masina: Citroen C5 II 2.0 HDI
Re: Ulei 2.0 HDI
Nu voi folosi aditivi. Voi merge pe Total Ineo ECS 5w30.
@iulian.arg Am vazut ca esti din Iasi, poti sa imi spui unde faci reparatii mai serioase la masina ? Pt. ca in Suceava, toti se uita la ea ca la bombe.
@iulian.arg Am vazut ca esti din Iasi, poti sa imi spui unde faci reparatii mai serioase la masina ? Pt. ca in Suceava, toti se uita la ea ca la bombe.
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Re: Ulei 2.0 HDI
In mod ironic, in Suceava sunt service-uri mai bune decat in Iasi.
In Suceava ai service-ul Fetcom care este autorizat.
Eu am fost odata la ei dar am avut o revizie banala.
Reparatia cea mai serioasa am facut-o la puntea spate si a fost la Bacau.
Deci nu-ti pot recomanda nimic concret.
In Suceava ai service-ul Fetcom care este autorizat.
Eu am fost odata la ei dar am avut o revizie banala.
Reparatia cea mai serioasa am facut-o la puntea spate si a fost la Bacau.
Deci nu-ti pot recomanda nimic concret.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Re: Ulei 2.0 HDI
Mergi pe Purflux. Kitul original de filtre pe care mi le-au pus cei de la Fetcom a fost Purflux.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
-
- just curious
- Mesaje: 17
- Membru din: Lun 12-Sep-2016 17:00
- Localitate: Suceava
- Masina: Citroen C5 II 2.0 HDI
Re: Ulei 2.0 HDI
Purflux am ales. Mersi mult.
Trimis de pe al meu SM-G900F folosind Tapatalk
Trimis de pe al meu SM-G900F folosind Tapatalk
-
- just curious
- Mesaje: 17
- Membru din: Lun 12-Sep-2016 17:00
- Localitate: Suceava
- Masina: Citroen C5 II 2.0 HDI
Re: Ulei 2.0 HDI
Revin pe acest topic, cu o problema, sa ii zic. Am in jur de 9000km cu actualul ulei si am primit avertizare in bord, ca trebuie sa verific nivelul. Verificat, un pic sub normal. Chestia e ca la fel am patit si cu penultimul ulei, un Castrol 5w40. Exact, la 9000km. L-am schimbat la scurt timp. E ceva normal? Am observat ca uleiul de acum e destul de negru.
Uleiul de acum este Total Ineo ECS 5w30.
Uleiul de acum este Total Ineo ECS 5w30.
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Re: Ulei 2.0 HDI
Culoarea neagra e normala. Asa e la diesel. Si consumul de un litru de ulei, cat represinta diferenta intre minim si maxim pe joja, e normala.
Ai 2 optiuni: ori mai cumperi un litru de ulei, completezi si mai mergi 2-3-4000 km, ori il schimbi.
Nu e nimic de speriat.
Ai 2 optiuni: ori mai cumperi un litru de ulei, completezi si mai mergi 2-3-4000 km, ori il schimbi.
Nu e nimic de speriat.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats