problemĂŁ ventilator aerotermĂŁ

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Lun 01-Iul-2013 09:35

DacĂŁ Âştii valorile curentului prin mos la turaĂžie micĂŁ Âşi apoi la turaĂžie mare, putem sĂŁ calculĂŁm puterea disipatĂŁ.
FĂŁrĂŁ sĂŁ am cifrele, pot sĂŁ deduc cĂŁ puterea disipatĂŁ ar trebui sĂŁ fie mai micĂŁ la turaĂžie micĂŁ.
ÂŞi asta pentru cĂŁ, deÂşi rezistenĂža drenĂŁ-sursĂŁ creÂşte, curentul scade, el fiind invers proporĂžional cu rezistenĂža.
Astfel, Ohm Âşi ai lui, spun cĂŁ P= I2R.
Adicã, la turaÞie mare, avem curent mare ºi rezistenÞã micã, iar la turaÞie micã avem curent mic ºi rezistenÞã mare.
AÂşa cum am spus, deÂşi nu avem cifrele, putem deduce cĂŁ puterea ar prea fi mai micĂŁ.
Trebuie testat cu valori.
În ceea ce priveºte proiectarea mos-urilor pentru lucru în pwm, nici cu asta nu pra sunt de acord, ele fiind de fapt, niºte fet-uri mai evoluate, fiind astfel niºte componente active, liniare doar pe o anumitã porþiune a punctului static de funcþionare, deºi acest ultim parametru este întâlnit mai mult la tranzistoare bipolare.

Cert este cĂŁ acest regulator, aÂşa cum este el proiectat, rezistĂŁ ani buni, cauzele pentru care ele picĂŁ, Ăžin de rezistenĂža termicĂŁ dintre el Âşi radiator.
Cel puĂžin eu aÂşa cred.

mihaitza1985
just curious
Mesaje: 5
Membru din: Sâm 29-Iun-2013 21:51
Localitate: bucuresti

Mesajde mihaitza1985 » Lun 01-Iul-2013 10:39

Am facut si niste teste de temperatura , in casa, cu o sursa , iar ca sarcina un bec de far (aproximativ 5A consum). Am folosit un mos cu Rds 7.8mohmi, 97A iar la jumatate din putere temperatura sarea de 140 grade pe capsula. Daca mai scadeam cred ca depaseam lejer storage temp (175grade).

mihaitza1985
just curious
Mesaje: 5
Membru din: Sâm 29-Iun-2013 21:51
Localitate: bucuresti

Mesajde mihaitza1985 » Mar 10-Dec-2013 22:19

Am revenit cu promisiunea de a realiza montajul practic de comanda al ventilatorului. Acum ventilatorul este comandat in impulsuri(PWM)i, montajul avand un randament ridicat. Mosfet-ul IRF1405 cu Rds=5,3 miliOhm, 169A comandat de controllerul TL494 poate lucra si fara radiator spre deosebire de cel din schema originala in care era implementat prost si te frigea ca fierul de calcat daca puneai mana pe radiator. :roll: Mai intai am realizat un montaj de test care acum lucreaza pe masina varului meu. In foto aveti montajul de test si montajul realizat dublustrat(in conditii de amator) cu componente smd la aceleasi cote ca montajul original pt a putea fi montat la locul lui asa cum trebuie. Aveti si un filmulet cu el in actiune facut la repezeala. Scuzati-mi balbaielile si eventualele greseli tehnice datorate oboselii. Nu sunt obisnuit cu camera. :mrgreen: . Am' supt' din montaj aproape 6A, mai mult decat cosuma ventilatorul de pe masina. Acesta poate mult mai mult. Nu mai aveam nimic la indemana sa suplimentez consumul si nici sursa nu poate mai mult de 12A . O sa desenez schema si o sa va pun si cablajul daca cineva se incumeta sa il realizeze practic , dar mai lasati-ma putin.

Imagine

Imagine

Imagine

Link filmare: http://videobam.com/SjKPc

Avatar utilizator
urzica
pasionat
Mesaje: 799
Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
Localitate: Medgidia
Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007

Mesajde urzica » Mie 11-Dec-2013 20:03

Cool! esti tare hai sa vedem si noi schema =D>

mihaitza1985
just curious
Mesaje: 5
Membru din: Sâm 29-Iun-2013 21:51
Localitate: bucuresti

Mesajde mihaitza1985 » Dum 15-Dec-2013 19:34

Am desenat intre timp si o schema. La intrare avem un divizor rezistiv format din R2,R3 pt a reduce plaja 0-12v in 0-3v cat ii trebuie integratului .Se poate jongla un pic cu aceste valori. De fapt la un potential intre 2,5..2.8v pe pin 4 al controlerului acesta ar trebui sa fie oprit. Am ales 3v pt siguranta. Mai difera de la un producator la altul. Se poate monta un zener de 3,3v pt a nu depasi accidental aceata tensiune de pe pin 4 si sa nu distrugem integratul. Rezistenta R5 are rolul de a opri ventilatorul in cazul intreruperii traseului de semnal , adica de a mentine cei 12v la intrare. Asa era montata si pe modulul original asa ca am montat-o si eu. Din C1, R1 se seteaza frecventa oscilatorului. Tensiunea de alimentare a controlerului este stabilizata si filtrata prin grupul C3, C4, DZ1,C5, C6. Din teste functioneaza decent si fara partea de stabilizare, dar am zis sa fie si ea daca tot e loc destul pe placa. Dioda D3 omoara spike-urile de tensiune ridicata datorate autoinductiei motorului. In cazul de fata sunt 2 diode intr-o singura capsula legate . Tranzistorul Q1 IRF1405 care este mult supradimensionat poate fi inlocuit cu multe altele cu un Id=15A(minim pt siguranta) si Vds=50V, iar cu cat Rds va fi mai mic se va incalzi mai putin. Se poate monta si o protectie la supracurent dar momentan sa nu complicam lucrurile. Avem siguranta la panou pt aeroterma.


Imagine

Avatar utilizator
urzica
pasionat
Mesaje: 799
Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
Localitate: Medgidia
Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007

Mesajde urzica » Dum 15-Dec-2013 23:09

mihaitza1985 scrie:Am desenat intre timp si o schema. La intrare avem un divizor rezistiv format din R2,R3 pt a reduce plaja 0-12v in 0-3v cat ii trebuie integratului .Se poate jongla un pic cu aceste valori. De fapt la un potential intre 2,5..2.8v pe pin 4 al controlerului acesta ar trebui sa fie oprit. Am ales 3v pt siguranta. Mai difera de la un producator la altul. Se poate monta un zener de 3,3v pt a nu depasi accidental aceata tensiune de pe pin 4 si sa nu distrugem integratul. Rezistenta R5 are rolul de a opri ventilatorul in cazul intreruperii traseului de semnal , adica de a mentine cei 12v la intrare. Asa era montata si pe modulul original asa ca am montat-o si eu. Din C1, R1 se seteaza frecventa oscilatorului. Tensiunea de alimentare a controlerului este stabilizata si filtrata prin grupul C3, C4, DZ1,C5, C6. Din teste functioneaza decent si fara partea de stabilizare, dar am zis sa fie si ea daca tot e loc destul pe placa. Dioda D3 omoara spike-urile de tensiune ridicata datorate autoinductiei motorului. In cazul de fata sunt 2 diode intr-o singura capsula legate . Tranzistorul Q1 IRF1405 care este mult supradimensionat poate fi inlocuit cu multe altele cu un Id=15A(minim pt siguranta) si Vds=50V, iar cu cat Rds va fi mai mic se va incalzi mai putin. Se poate monta si o protectie la supracurent dar momentan sa nu complicam lucrurile. Avem siguranta la panou pt aeroterma.


Imagine

Bravo esti adevarat, daca ai reusit sa reduci si volumul montajului la dimensiunea originala este super. Eu zic sa te apuci sa confectionezi deja cateva montaje, pentru ca vor veni si clientii, ce zici? :?:
=D>

videosuzy
pasionat
Mesaje: 407
Membru din: Dum 30-Iul-2006 00:29
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5, benzină 2.0, Hydractive 3+

Re: problemĂŁ ventilator aerotermĂŁ

Mesajde videosuzy » Mar 22-Aug-2017 20:30

Am inlocuit si eu mosfetul in doua module si acum paletele ventilatorului de pe afisaj se comporta normal (adica se modifica la fiecare apasare) da nu functioneaza fizic ventilatorul. Pareri?
Cand voi muri, vreau sa mor linistit in somn, ca si bunica. Nu vreau sa mor tipand ca ceilalti pasageri din masina.

videosuzy
pasionat
Mesaje: 407
Membru din: Dum 30-Iul-2006 00:29
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen C5, benzină 2.0, Hydractive 3+

Re: problemĂŁ ventilator aerotermĂŁ

Mesajde videosuzy » Mar 22-Aug-2017 20:55

Bag sama ca in 4 ani nu a mai avut nimeni probleme pe aceasta speta in afara de mine.
Cand voi muri, vreau sa mor linistit in somn, ca si bunica. Nu vreau sa mor tipand ca ceilalti pasageri din masina.


Înapoi la “Electrica - C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11805
    Cel mai nou membru florinmarchidanu