Buna seara, ma numesc Adi, sunt student in cluj si de aproape jumate de an ma bucur de a avea in propritate un Citroen C5 1.6 hdi din 2006.
Problema care o intampin momentan cu masina, este urmatoare: cu masina pe loc, turata la ~3100 rpm, apare o fluctuatie a turatiei motorului ca si cum i-ai taia aprinderea la o benzinara, fara sa se simta socuri in caroserie si daca turatia e mentinuta o perioada mai lunga de timp, scoate fum printre carcasa melcului de la evacuare de la turbo si miezul turbo.
Toata treaba asta se intampla dupa ce am restaurat turbina, care a constat in inlocuirea miezului.
Geometria variabila a fost curatata, actuatorul a fost verificat, tinea presiunea.
Am verificat cu motorul in mers daca furtunasul ce vine la actuator face vacuum dar nu face, sau cel putin face dar prea putin. Dupa am verificat traseul furtunasului respectiv si duce in spatele motorului, putin mai jos de egr, sub pompa de injectie la o electrovalva, furtunul pare sa fie in stare buna.
As dori sa aflu din experianta voastra care ar fi problema.
Apelez la colegii din Cluj care ar avea timp weekendul asta sa ii facem o diagnoza la masina (dispun de interfata si laptop, dar nu stiu inca sa o folosesc) in scopul identificarii problemei/problemelor, eventual daca imi puteti recomanda o persoana care se ocupa cu asta si ma poate rezolva prompt.
Va multumesc ca ati avut rabdare sa cititi toata povestea!
Comportament ciudat dupa restaurare turbo
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 138
- Membru din: Mar 21-Sep-2010 20:39
- Localitate: Brasov
- Masina: Citroen C5 1.6 Hdi 80kw 2005
- 2: Ford Ka 1.3i 55kw 2005
Re: Comportament ciudat dupa restaurare turbo
Verifica pompa de vacum. Dar verifica atent toate furtunele de vacum pentru ca orice pierdere de cat de mica se simte in functionare.
-
- just curious
- Mesaje: 8
- Membru din: Joi 07-Dec-2017 17:15
- Localitate: Cluj
- Masina: Citroen C5 II 1.6 HDi estate 2006
Re: Comportament ciudat dupa restaurare turbo
O sa verific si celelalte furtunase de unde vin și in ce se înfig, totuși e ciudat ca doar cu furtunasul de la turbo am avut treabă. Sincer am verificat doar traseul de la turbo, celelalte nu știu exact unde duc și ce fac.
Însă o remarcă, actuatorul de pe turbo la acționarea manuală cu degetul așa cum e montat el acum pe turbo se mișcă foarte greu după parerea mea cu toate ca geometria nu era blocată și a fost curățată.
Însă o remarcă, actuatorul de pe turbo la acționarea manuală cu degetul așa cum e montat el acum pe turbo se mișcă foarte greu după parerea mea cu toate ca geometria nu era blocată și a fost curățată.
-
- pasionat
- Mesaje: 356
- Membru din: Dum 16-Mar-2008 15:55
- Localitate: Bacau Str. mioritei Nr. 1
Re: Comportament ciudat dupa restaurare turbo
Aveti un specialist in Cluj domnul Sandor Mihai .Tel. 0744877011
Atelier reparatii Citroen, PM pt detalii
-
- just curious
- Mesaje: 8
- Membru din: Joi 07-Dec-2017 17:15
- Localitate: Cluj
- Masina: Citroen C5 II 1.6 HDi estate 2006
Re: Comportament ciudat dupa restaurare turbo
Multumesc.
Intre timp am aflat si eu de el din alte posturi de pe forum si l-am contactat astazi, urmand sa il mai sun saptamana viitoare sa stabilesc o intalnire precisa. Va tin la curent cu problema, poate o sa pateasca cineva la fel (de nedorit totusi).
Intre timp am aflat si eu de el din alte posturi de pe forum si l-am contactat astazi, urmand sa il mai sun saptamana viitoare sa stabilesc o intalnire precisa. Va tin la curent cu problema, poate o sa pateasca cineva la fel (de nedorit totusi).
- julaikos
- pasionat
- Mesaje: 340
- Membru din: Joi 03-Sep-2009 09:34
- Localitate: Potigrafu
- Masina: Oltcit 12 TRS
- 2: Citroen BX trd break
- 3: Citroen c4 1.thdi
Re: Comportament ciudat dupa restaurare turbo
Este normal sa se apese greu tija geometriei cat timp capsula vacumatica este acolo conectata,fiindca arcul care tine tija impinsa este destul de puternic. Eu am avut probleme cu acea electrovalva de pe spatele motorului,insa iti pot spune ca pe loc nu o sa poti accelera ca sa faci motorul sa aibe presiune mare in admisie,si deci nici vacum pe acel furtun,trebuie sa fii in mers ca sa ai sarcina mai mare..
Daca munca era buna o luau boierii de mult!
-
- just curious
- Mesaje: 8
- Membru din: Joi 07-Dec-2017 17:15
- Localitate: Cluj
- Masina: Citroen C5 II 1.6 HDi estate 2006
Re: Comportament ciudat dupa restaurare turbo
Bun.
Imi puteti spune va rog comportamentul tijei la motorul aceasta in momentul pornirii, in mers, in mers in accelerație, in mers in frana de motor?
Imi puteti spune va rog comportamentul tijei la motorul aceasta in momentul pornirii, in mers, in mers in accelerație, in mers in frana de motor?
- urzica
- pasionat
- Mesaje: 799
- Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
- Localitate: Medgidia
- Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007
Re: Comportament ciudat dupa restaurare turbo
Filtrul de particule infundat? Imi dau si eu cu parerea...
-
- just curious
- Mesaje: 8
- Membru din: Joi 07-Dec-2017 17:15
- Localitate: Cluj
- Masina: Citroen C5 II 1.6 HDi estate 2006
Re: Comportament ciudat dupa restaurare turbo
Cu turbina cealalta nu am avut probleme cu filtrul. O singura data mi-a aparut in bord antipollution fault dar a fost din cauza motorinei, dupa ce am alimentat cu o motorina mai buna a disparut eroarea. Plus ca daca e motorul cald, schimb la 3000, aproape la 3000, si daca merg in afara orasului o mentin la peste 2000 de ture. Doar cand e rece o las mai moale, in rest ii dau ce ii trebuie cand se poate.
-
- just curious
- Mesaje: 8
- Membru din: Joi 07-Dec-2017 17:15
- Localitate: Cluj
- Masina: Citroen C5 II 1.6 HDi estate 2006
Re: Comportament ciudat dupa restaurare turbo
Am fost la domnul Mihai Sandor. Problema a fost rezolvata in 2 minute si diagnoza in cel mult 15 minute cu tot cu citirea jurnalului de bord.
Pe cotul de la furtunul de vacuum de la servo-frana este un stut mic pentru un furtunas la fel de mic ca cel de la turbo, pe stut nu era pus nimic, dar Mihai a stiut unde sa se uite sa gaseasca capatul lipsa al furtunasului care trebuia conectat acolo.
Acum masina se simte mult mai vanoasa si unde imi consuma 8/100 acum consuma 6.
Pe cotul de la furtunul de vacuum de la servo-frana este un stut mic pentru un furtunas la fel de mic ca cel de la turbo, pe stut nu era pus nimic, dar Mihai a stiut unde sa se uite sa gaseasca capatul lipsa al furtunasului care trebuia conectat acolo.
Acum masina se simte mult mai vanoasa si unde imi consuma 8/100 acum consuma 6.
- james kilowatt
- pasionat
- Mesaje: 555
- Membru din: Mar 24-Sep-2013 21:25
- Localitate: Europa
- Masina: Citroen C1 1.0 Auto
- 2: Mazda CX-30 SkyactivX AT AWD
Re: Comportament ciudat dupa restaurare turbo
Asta inseamna sa te pricepi 

-
- just curious
- Mesaje: 7
- Membru din: Dum 12-Iun-2022 15:39
- Localitate: Bistrita
- Masina: C4 picasso
Re: Comportament ciudat dupa restaurare turbo
Merci ca ne-ai tinut la curent
Înapoi la “Mecanica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats