Mesajde rufusgti » Mar 18-Apr-2006 13:35
Interesante modificari Khan ,dar chestia cu lustruirea cailor de evacuare si a supapelor e temporara ,nu se pastreaza o vesnicie ; mult mai bine rezista caile de admisie (din propria experienta). Tu ai turbina Garrett T2 daca nu ma insel ,care are presiunea undeva in jur de 0,9 bari din fabrica si sigur se poate duce pana in 1,2 bari . Problema ramane la injectoare , care la turatii ridicate nu mai asigura un debit suficient de motorina pentru un amestec optim. Deci amestecul tau o sa fie mai prost ca inainte(repet : doar la turatii mari caci la turatii pana la 3000-3500 intervine pompa cu corectorul de supraalimentare si regleaza debitul spre injectoare ) iar ca sa prinzi 190 km /h iti trebuie cel putin 4300 turatii( nu stiu exact cum este la BX dar la un Passat la 190 la ora turometrul arata 4400 cu a 5 a ). Fara schimbarea injectoarelor nu faci mare branza cu marirea presiunii la turbina ,iar o marire cu 0,3 bari implica o crestere importanta a volumului de aer care intra in motor. In plus la motoarele turbodiesel f. importante sunt supapele de evacuare ,care ar trebui majorate pentru o mai buna circulatie a gazelor de esapament catre turbina. Un esapament "gol" la motoarele diesel in general nu face minuni deoarece prin scoaterea tobei intermediare (cea de foc) se modifica curba de cuplu (valoarea maxima se atinge la turatie mai mare) ,lucru care afecteaza negativ demarajul masinii. Pot spune ca ai slefuit degeaba caile de admisie si evacuare ,marit presiunea in turbina daca ai scos toba intermediara. La motoarele pe benzina se intimpla acelasi lucru dar plaja de turatii este mult mai mare ca la diesel (6500 fata de 4500) . In general un esapament "gol" se monteaza la masinile care au axele cu came schimbate ,de 280-300-320 grade deoarece apare o suprapresiune a gazelor de esapament care distrug tobele. Se poate simti usor aceasta presiune daca stai in spatele masinii ,in dreptul iesirii esapamentului la vreo 1-1,5 m distanta. Fara axe cu came "fastroad" sau "race" se castiga f. putin cu filtre sau esapamente "sport" (cam 3% ,maxim 5% din puterea standard).
La HDI sau TDI sau CRDI sau TDCI .... unde gestiunea motorului este electronica altfel sta situatia. Din acest motiv numai prin chiptuning se pot obtine intre 25-50 CP la un motor de 90 CP ,deoarece se modifica tot (presiune in turbina ,debit la injectoare ,curba de cuplu ,etc).
Pot spune in final ca motoarele Peugeot din anii '80 sunt f. bine proiectate ,precum cel de 1.9 de 130 CP de pe 205GTI ,care are axa cu came destul de agresiva (echivalenta cu o axa "fastroad" de Golf GTI) ,supape cu diametru destul de mare (41.5mm admisie si 34.5 evacuare) datorita diametrului cilindrului de 83mm ,galerii de admisie si evacuare f.f. bune (fac fata la eventualele modificari fara probleme) si nu in ultimul rand injectia Bosch Jetronic , care este f. simpla si eficienta. Acelasi lucru il pot spune si de motoarele diesel si turbodiesel care sunt recunoscute pentru fiabilitatea si performantele lor.
WLD cred ca incepem sa exageram daca spui ca ai mers cu 180 pe gaz. Gazul are cifra octanica mai mica ca benzina si performantele masinii scad simtitor . Din acest motiv si consumul pe gaz e mai mare cu aprox. 15-20% fata de benzina.
Daca credeti ca putem ajunge la certuri din cauza acestui subiet rog inchiderea lui ,iar pentru alte discutii sa asteptam urmatoarea intilnire a CLUBULUI (vreau sa ajung neaparat!!!)
Iubesc confortul si puterea...... C5 III Hydractive 3+ vs Volvo S70 T5.... 300Cp