Modificari importante si diferente de performante!

Tot ce nu se incadreaza in celelalte subiecte.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mar 18-Apr-2006 02:23

rufusgti scrie: Pentru Dj01fad Renaultul 5Gt Turbo are viteza maxima de 195km/h(122 mph) ; e mult pana la 240 nu crezi? :-#


eu am spus ca un 5 prinde 240, dar nu am spus ca unul stock(am uitat sa precizez); renaultul 5 despre care vorbesc este al unui amic si este modificat, are turbina de pe nush ce motor de 3000, presiune de 1,4 si alte treburi, deci crede-ma ca prinde 240. iar daca pe renault 5 prinde 240, acelasi motor modificat pus pe o dacie de ce ma rog nu ar prinde 200??? Eu la asta ma refeream, nu la faptul ca un renault 5 stock alearga cu 240.

sandu2006v
pasionat
Mesaje: 119
Membru din: Mar 28-Feb-2006 19:07
Localitate: Pascani

Mesajde sandu2006v » Mar 18-Apr-2006 08:14

POi se dezmembreaza Dacia si la 100 km / h , sa nu mai vorbim de 200...Chiar daca y-o fi schimbat motorul si cutia...

danpopa
pasionat
Mesaje: 136
Membru din: Mar 11-Oct-2005 13:05
Localitate: Bucuresti

Mesajde danpopa » Mar 18-Apr-2006 08:50

hai sa fim seriosi si sa renuntam la exagerari.

e evident ca aici subiectul s-a transformat in argumente si contraargumente pentru demonstrarea faptului ca o Dacie prinde 200 km/h?

oare asta este rostul acestui forum? ... daca e sa pierdem timpul pe aici si sa vorbim vorbe, probabil ca da.

si haideti sa nu ne mai laudam atata cu masinile noastre si sa spunem ca celelalte, mai ales Dacia, sunt mai urate, mai putin fiabile, au forma de cutie de pantof sau chiar se dezintegreaza... parca am fi niste babe rele si barfitoare.
Xsara 1.6 / C4 1.4

Avatar utilizator
rufusgti
pasionat
Mesaje: 227
Membru din: Joi 02-Feb-2006 16:55
Localitate: IASI

Mesajde rufusgti » Mar 18-Apr-2006 13:35

Interesante modificari Khan ,dar chestia cu lustruirea cailor de evacuare si a supapelor e temporara ,nu se pastreaza o vesnicie ; mult mai bine rezista caile de admisie (din propria experienta). Tu ai turbina Garrett T2 daca nu ma insel ,care are presiunea undeva in jur de 0,9 bari din fabrica si sigur se poate duce pana in 1,2 bari . Problema ramane la injectoare , care la turatii ridicate nu mai asigura un debit suficient de motorina pentru un amestec optim. Deci amestecul tau o sa fie mai prost ca inainte(repet : doar la turatii mari caci la turatii pana la 3000-3500 intervine pompa cu corectorul de supraalimentare si regleaza debitul spre injectoare ) iar ca sa prinzi 190 km /h iti trebuie cel putin 4300 turatii( nu stiu exact cum este la BX dar la un Passat la 190 la ora turometrul arata 4400 cu a 5 a ). Fara schimbarea injectoarelor nu faci mare branza cu marirea presiunii la turbina ,iar o marire cu 0,3 bari implica o crestere importanta a volumului de aer care intra in motor. In plus la motoarele turbodiesel f. importante sunt supapele de evacuare ,care ar trebui majorate pentru o mai buna circulatie a gazelor de esapament catre turbina. Un esapament "gol" la motoarele diesel in general nu face minuni deoarece prin scoaterea tobei intermediare (cea de foc) se modifica curba de cuplu (valoarea maxima se atinge la turatie mai mare) ,lucru care afecteaza negativ demarajul masinii. Pot spune ca ai slefuit degeaba caile de admisie si evacuare ,marit presiunea in turbina daca ai scos toba intermediara. La motoarele pe benzina se intimpla acelasi lucru dar plaja de turatii este mult mai mare ca la diesel (6500 fata de 4500) . In general un esapament "gol" se monteaza la masinile care au axele cu came schimbate ,de 280-300-320 grade deoarece apare o suprapresiune a gazelor de esapament care distrug tobele. Se poate simti usor aceasta presiune daca stai in spatele masinii ,in dreptul iesirii esapamentului la vreo 1-1,5 m distanta. Fara axe cu came "fastroad" sau "race" se castiga f. putin cu filtre sau esapamente "sport" (cam 3% ,maxim 5% din puterea standard).
La HDI sau TDI sau CRDI sau TDCI .... unde gestiunea motorului este electronica altfel sta situatia. Din acest motiv numai prin chiptuning se pot obtine intre 25-50 CP la un motor de 90 CP ,deoarece se modifica tot (presiune in turbina ,debit la injectoare ,curba de cuplu ,etc).

Pot spune in final ca motoarele Peugeot din anii '80 sunt f. bine proiectate ,precum cel de 1.9 de 130 CP de pe 205GTI ,care are axa cu came destul de agresiva (echivalenta cu o axa "fastroad" de Golf GTI) ,supape cu diametru destul de mare (41.5mm admisie si 34.5 evacuare) datorita diametrului cilindrului de 83mm ,galerii de admisie si evacuare f.f. bune (fac fata la eventualele modificari fara probleme) si nu in ultimul rand injectia Bosch Jetronic , care este f. simpla si eficienta. Acelasi lucru il pot spune si de motoarele diesel si turbodiesel care sunt recunoscute pentru fiabilitatea si performantele lor.

WLD cred ca incepem sa exageram daca spui ca ai mers cu 180 pe gaz. Gazul are cifra octanica mai mica ca benzina si performantele masinii scad simtitor . Din acest motiv si consumul pe gaz e mai mare cu aprox. 15-20% fata de benzina.

Daca credeti ca putem ajunge la certuri din cauza acestui subiet rog inchiderea lui ,iar pentru alte discutii sa asteptam urmatoarea intilnire a CLUBULUI (vreau sa ajung neaparat!!!)
Iubesc confortul si puterea...... C5 III Hydractive 3+ vs Volvo S70 T5.... 300Cp

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Mar 18-Apr-2006 13:54

Gazul are cifra octanica mai mica ca benzina si performantele masinii scad simtitor

GPL-ul are CO mai mare decat benzina (capacitatea calorica este mai mica)
Cel putin la benzina, prin eliminarea ,,obstacolelor,, din esapament, creste cuplul la toate turatiile.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 18-Apr-2006 13:59

@rufusgti: duminica, dupa intilnire, am avut ocazia sa merg cu Andrei in masina. Masina trage demential pina la aproape 5000 de ture. Daca nu s-ar auzi zgomotul motorului, ai jura ca e vorba de un motor pe benzina.
Din proprie experienta pot sa-ti spun ca la GPL se poate face foarte usor "tuning": se da drumul la robinetul de sarcina, cu rezultate imediate. Exista si varianta inversa, dar nu se recomanda datorita amestecului sarac. Sa stii ca atunci cind talpa lui Catalin este la podea, adrenalina atirna mai greu in balanta decit grija pentru consum
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
rufusgti
pasionat
Mesaje: 227
Membru din: Joi 02-Feb-2006 16:55
Localitate: IASI

Mesajde rufusgti » Mar 18-Apr-2006 17:31

Atunci sa lasam masinile sa "vorbeasca" la viitoarea intilnire unde sigur am sa vin. :-s
Iubesc confortul si puterea...... C5 III Hydractive 3+ vs Volvo S70 T5.... 300Cp

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Mar 18-Apr-2006 18:48

Fara schimbarea injectoarelor nu faci mare branza cu marirea presiunii la turbina

De ce sa schimbe injectoarele?Debitul se mareste prin debitarea pompei de injectie dar asa cum i-am spus si lui "khan" eu cred ca nu este necesar deoarece aceasta face fata fara probleme pana la aproape 5000ture.
Un esapament "gol" la motoarele diesel in general nu face minuni deoarece prin scoaterea tobei intermediare (cea de foc) se modifica curba de cuplu (valoarea maxima se atinge la turatie mai mare) ,lucru care afecteaza negativ demarajul masinii

Motorul turbodiesel diesel clasic cu esapament liber/fara creste in turatii mult mai repede si mult mai mult.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Mar 18-Apr-2006 20:03

Din proprie experienta pot sa-ti spun ca la GPL se poate face foarte usor "tuning": se da drumul la robinetul de sarcina, cu rezultate imediate

Nu rezolvi nimic cu asta, deoarece nu cresti si cantitatea de aer aspirata de motor. (doar o sa scoata GPneL pe esapament :lol: )
Poti face tuning la GPL marind raportul de compresie (CO permite asta), putand astfel sa micsorezi avansul la aprindere, cu consecinte benefice pt. motor.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 18-Apr-2006 20:32

Ei... evident ca daca deschizi prea mult robinetul, o sa dea prea mult gaz si o sa miroasa esapamentul a GPL, ca la taximetristi :lol:
Cind o sa trec pe la Craiova o sa-ti fac o vizita sa imi aplanezi chelioasa sa ii maresc raportul de compresie :D
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Mar 18-Apr-2006 20:44

Cind o sa trec pe la Craiova o sa-ti fac o vizita sa imi aplanezi chelioasa sa ii maresc raportul de compresie

Poate o s-o aplanam si pe a mea daca tot ne apucam. :lol:
......poate o sa aduci tu masina de aplanat, ca eu nu detin.

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Mar 18-Apr-2006 23:01

rufusgti scrie:Atunci sa lasam masinile sa "vorbeasca" la viitoarea intilnire unde sigur am sa vin. :-s


La intalnire nu incurajam manifestarile de acest gen.
Inainte sau dupa, cu cea mai mare placere O:)

Avatar utilizator
nitro_od
pasionat
Mesaje: 483
Membru din: Dum 12-Mar-2006 13:32
Localitate: bucuresti

Mesajde nitro_od » Mie 19-Apr-2006 07:35

prin planarea chiulasei raportul de compresie scade iar compresia in sine se mareste! una se masoara in cm cubi iar cealalta in atmosfere!
daca chiulasa nu are degajare de compresie si fata este perfect derapta nu castigi nimik , ba chiar ai putea pierde compresie daca prin ajustarea grosimii chiulasei apropii prea mult supapele de cap-piston fiind astfel obligat sa folosesti garnitura cu cota de rectificare! cu alte cuvinte maresti camera de ardere si, prin urmare, scazi compresia. poate ca exprimarea opiniei lasa de dorit dar sper ca macar cei care au facut motoare stiu despre ce vb. !

cat despre GPL si tuningul facut "din robinet", sa nu ne mai tachinam unii pe altii! cine a spus asta are dreptate si reglajul de amestec permite destul de multa toleranta fara a iesi din plaja de amestec optim doar ca unii se agata te tot felul de circumstante in lipsa de argumente!
haideti sa nu mai facem asta, nu e constructiv sa ne "sapam " opiniile cu false argumente sau fara!
..... frantuzoaica pretentioasa !!!

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Mie 19-Apr-2006 07:58

Cand am scris aplanare, si Nicum si eu am incercat sa glumim.

prin planarea chiulasei raportul de compresie scade iar compresia in sine se mareste! una se masoara in cm cubi iar cealalta in atmosfere

Se pare ca mai trebuie sa repari niste motoare, pt. ca asta nu are nici o logica.Daca raportul de compresie scade, scade si compresia. Prin planarea chiulasei, creste raportul de compresie,
implicit si compresia.
Si la instalatia de GPL are loc imbogatirea amestecului carburant la acceleratii, asa ca daca maresti mai mult decat trebuie cantitatea de gaz,
nu o sa obtii decat o crestere a consumului.
Se poate obtine o crestere a puterii prin imbogatirea amstecului carburant, numai daca anterior amestecul era reglat mai sarac decat amestecul optim.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mie 19-Apr-2006 09:00

Eu nu intentionez sa planez nimic, daca nu e cazul.
Va spun din proprie experienta ca se poate face un tuning (in ambele sensuri si in niste limite, bineinteles) din robinetul de gaz. Mai precis: ma intorceam anul trecut de la BV. Am observat ca masina era sensibil mai rapida, dar am dat vina pe faptul ca eram la coborire. Apoi am ajuns pe undeva prin zona Baicoi, unde era drum drept. Masina avea in continuare un comportament mai sportiv decit de obicei, pe care pe moment nu am putut sa il explic. Apoi, aproape de Bucuresti, am aruncat un ochi la ledurile de la gaz: eram deja pe rosu :!:
Cind am ajuns la Bucuresti, m-am apucat sa string robinetul cu cite 90 de grade, pina la punctul in care nu mai putem sa ii dau a 3-a. Apoi, am revenit la debit normal :)
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!


Înapoi la “Diverse”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru florinmarchidanu