amorsare circuit hidraulic
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
amorsare circuit hidraulic
am scos pompa hidraulica si am reparat-o ( schimbat rotor care era in scurt si ardea siguranta ) iar acum merge dar nu scoate ulei pe partea cealalta . se aude ca merge nu arde siguranta dar nu o ridica . cum sa amorsez pompa ??? ce sa ii fac ? cum bag presiune pe instalatie ca am auzit ca asa trebuie
- urzica
- pasionat
- Mesaje: 799
- Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
- Localitate: Medgidia
- Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007
Re: amorsare circuit hidraulic
Dupa ce adaugi ulei hidraulic in rezervor pana la nivelul corespunzator, intr-un fel sau altul trebuie presurizat rezervorul la 0,5 bari aproximativ pentru a impinge uleiul din rezervor spre pompa, presurizarea poti sa o faci cu o pompa de umflat rotile, dar trebuie adaptata la gatul de umplere al rezervorului, pompa hidraulica trebuie sa functioneze in acest timp.
https://files.fm/u/t66mx8pt#_
Verificarea nivelului din rezervor se face pe loc drept si cu masina pe ultima treapta de inaltime de jos.
Succes.
https://files.fm/u/t66mx8pt#_
Verificarea nivelului din rezervor se face pe loc drept si cu masina pe ultima treapta de inaltime de jos.
Succes.

Re: amorsare circuit hidraulic
pai si cum imi dau eu seama ca sunt aproximativ 0.5 bari ? si ce sa ii pun la gat ? sa fac o improvizatie cu un balon ?
- urzica
- pasionat
- Mesaje: 799
- Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
- Localitate: Medgidia
- Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007
Re: amorsare circuit hidraulic
Da trebuie sa faci o improvizatie cu un dop care se potriveste la filet aproximativ, sau o alta metoda... nu trebuie sa fie etans perfect. Apoi apesi usor pe pompa de umflat rotile. 0,5 bari este foarte putin , nu-ti fie frica ca nu spargi rezervorul. Trebuie doar impins putin uleiul spre pompa hidraulica atata tot.
Re: amorsare circuit hidraulic
Săptămâna trecuta m-am confruntat cu un defect la suspensie mai exact o sfera(acumulator) era străpunsă si pierdea ulei prin capul acesteia. Am avut norocul ca sa spun asa ca am vazut la timp pirderea de ulei si am fugit imediat cu masina la un service .In 20 minute eram in atelier cu masina pe burta ,fara ulei LDS in instalatie si rezervor dar si cu un sunet ciudat de mers in gol la pompa de ulei suspensie. Mecanicul a înlocuit sfera defecta (spate dreapta) ,a completat cu doar 2 litri ulei LDS neavind mai mult in acel moment urmind ca eu sa comand inca 1litru si sa -l completez ( necesarul fiind de 3 litri in instalatia si rezervorul suspensiei. ) Am plecat din service cu sfera inlocuita, 2litri LDS in instalatie,cu acel sunet de mers in gol al pompei de la suspensie , masina ridicata pe mers normal .Ridicarea si coborirea suspensiei se facea greoi si dura foarte mult .
Observatia mecanicului era ca dupa completare si atingerea nivelului optim de ulei LDS din instalatia suspensiei se va aerisi automat prin ridicare si coborire va functiona corespunzator. Am asteptat comanda de ulei LDS timp in care m-am mai si documentat la acest capitol aici pe CLUB CITROEN .Cu aceasta ocazie multumesc DOMNULUI "URZICA" pentru sfatul constructiv pe care la expus aici.De mare ajutor va spun sincer recomand procedeul . Va v-oi spune cum am procedat eu : Am completat cu LDS rezervorul suspensiei la nivel optim (baza paharului interior) in pozitia coborita jos de tot masina.
Incercare aerisire automata instalatie prin ridicate coborire (fara rezultat) la sfatul mecanicului. Am cautat un capac asemanator celui de la rezervorul uleiului (gasit la recipient hidratare biciclisti) am cumparat de la vulcanizare un ventil de geanta pe care l-am adaptat la capac in interiorul capacului am asezat o garnitura cauciuc am infiletat furtunasul cu pompa bicicletei la ventil . Pasul doi _ cu masina pornita aflata in treapta cea mai de jos am pompat aer in rezervor tinind presat capacul pe gura rezervorului cu ajutorul unor prieteni in timp ce masina se ridica din comanda .Pot spune ca in timp ce pompam aer si masina se ridica greoi sunetul pompei de mers in gol se modifica treptat iar cind a inceput sa urce in treapta cea mai de sus pompind constant s-a amorsat dintr-o data iar pompa schimbindu-si in acelas timp sunetul revenind pe normal.
Tranzitia asemanata cu un suspin la propiu. A urmat joaca coborire urcare si teste in mers .Sunt multumit merge impecabil deocamdata . Mentionez ca tempertatura de afara era de -4 grade celsius . Mulțumesc Club Citroen ca exiști , multumesc tuturor celor care se implica si ofera sfaturi bune constructive . Va doresc sarbatori fericite si La multi ani !
Observatia mecanicului era ca dupa completare si atingerea nivelului optim de ulei LDS din instalatia suspensiei se va aerisi automat prin ridicare si coborire va functiona corespunzator. Am asteptat comanda de ulei LDS timp in care m-am mai si documentat la acest capitol aici pe CLUB CITROEN .Cu aceasta ocazie multumesc DOMNULUI "URZICA" pentru sfatul constructiv pe care la expus aici.De mare ajutor va spun sincer recomand procedeul . Va v-oi spune cum am procedat eu : Am completat cu LDS rezervorul suspensiei la nivel optim (baza paharului interior) in pozitia coborita jos de tot masina.
Incercare aerisire automata instalatie prin ridicate coborire (fara rezultat) la sfatul mecanicului. Am cautat un capac asemanator celui de la rezervorul uleiului (gasit la recipient hidratare biciclisti) am cumparat de la vulcanizare un ventil de geanta pe care l-am adaptat la capac in interiorul capacului am asezat o garnitura cauciuc am infiletat furtunasul cu pompa bicicletei la ventil . Pasul doi _ cu masina pornita aflata in treapta cea mai de jos am pompat aer in rezervor tinind presat capacul pe gura rezervorului cu ajutorul unor prieteni in timp ce masina se ridica din comanda .Pot spune ca in timp ce pompam aer si masina se ridica greoi sunetul pompei de mers in gol se modifica treptat iar cind a inceput sa urce in treapta cea mai de sus pompind constant s-a amorsat dintr-o data iar pompa schimbindu-si in acelas timp sunetul revenind pe normal.
Tranzitia asemanata cu un suspin la propiu. A urmat joaca coborire urcare si teste in mers .Sunt multumit merge impecabil deocamdata . Mentionez ca tempertatura de afara era de -4 grade celsius . Mulțumesc Club Citroen ca exiști , multumesc tuturor celor care se implica si ofera sfaturi bune constructive . Va doresc sarbatori fericite si La multi ani !
-
- de-abia inscris
- Mesaje: 2
- Membru din: Mie 17-Iun-2020 18:50
- Localitate: Oradea
- Masina: Citroen C5, 2.2, 2005
Re: amorsare circuit hidraulic
Multumesc frumos!
Exact asa am rezolvat acum problema la a mea
Exact asa am rezolvat acum problema la a mea

-
- de-abia inscris
- Mesaje: 4
- Membru din: Mar 29-Mar-2022 13:44
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroën C5 2006 facelift 2.0 Benzina
Re: amorsare circuit hidraulic
Salutare colegi. Vazand subiectul de discuție am zis sa intreb aici. Am si eu un C5 facelift 2006 si de cateva zile am obsevat ca pica ulei sub masina sub motor in stanga si in dreapta, se vede uleiul si este prelins pe traversa de sub motor in zona de sub planetara . M-am dus la o rampa cu ea si am observat ca era de culoare galbena, intrebarea mea este daca stiți cum pot complecta cu ulei hidraulic( am inteles ca este o procedura) si de care ulei trebuie sa folosesc. Eventual daca cunoasteți prin bucuresti vre-un service care lucreaza si la acest tip de suspensie ( in caz ca pierde din cauza asta ). Si daca stiți ce procedura trebuie urmat ca sa ridic masina pe troliu suspendata cu roțile ca sa nu creez vreo problema la sistemul hidraulic.
Va mulțumesc frumos si rog sa ma iertați daca nu am explicat corect ceea ce vreau sa aflu. Este primul meu Citroën, sunt mai necunoscator.
Zile bune
Va mulțumesc frumos si rog sa ma iertați daca nu am explicat corect ceea ce vreau sa aflu. Este primul meu Citroën, sunt mai necunoscator.
Zile bune
- urzica
- pasionat
- Mesaje: 799
- Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
- Localitate: Medgidia
- Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007
Re: amorsare circuit hidraulic
Pentru completare trebuie ulei LDS
Masina pe teren drept, coborata pe ultima treapa si completat pana la fundul sitei ca in imagine
https://files.fm/u/5ddnewpsm
Masina pe teren drept, coborata pe ultima treapa si completat pana la fundul sitei ca in imagine
https://files.fm/u/5ddnewpsm
-
- de-abia inscris
- Mesaje: 4
- Membru din: Mar 29-Mar-2022 13:44
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroën C5 2006 facelift 2.0 Benzina
Re: amorsare circuit hidraulic
Multumesc frumos "urzica" pentru raspuns. Am avut un por la o conducta unde pierdea ulei si acum mai trebuie sa complectez ca sa fie la nivel. Off topic: Pentru cine cauta service pt Citroen in zona Teleorman este unul la Turnu Magurele.
Re: amorsare circuit hidraulic
Urmează sa schimb si eu rulmenții de la brate si toti mecanicii fug de această operatie si sunt nevoit sa o fac eu si am câteva nedumeriri:
1 daca sui si cobor masina de câteva ori pe rampa nu mai sta pe poziție, se lasa de tot in jos; asta este echivalent cu depresurizarea sistemului?
2 daca depresurizez instalatia din soft dupa operatie este suficient sa actionez butoanele de la suspensie să-și revină masina, sau trebuie alt procedeu?
3 de obicei axul care tinw brațul iese usor sau este blocat? Cele 4 suruburi care tin bara de torsiune nu merg desfacute si intentionez sa schimb rulmentii fara sa desfac bara de torsiune
Mulțumesc anticipat!
1 daca sui si cobor masina de câteva ori pe rampa nu mai sta pe poziție, se lasa de tot in jos; asta este echivalent cu depresurizarea sistemului?
2 daca depresurizez instalatia din soft dupa operatie este suficient sa actionez butoanele de la suspensie să-și revină masina, sau trebuie alt procedeu?
3 de obicei axul care tinw brațul iese usor sau este blocat? Cele 4 suruburi care tin bara de torsiune nu merg desfacute si intentionez sa schimb rulmentii fara sa desfac bara de torsiune
Mulțumesc anticipat!
- urzica
- pasionat
- Mesaje: 799
- Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
- Localitate: Medgidia
- Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007
Re: amorsare circuit hidraulic
Ti-am trimis niste documente. Ai grija operatia nu e simpla. Nu trebuie depresurizata din soft ci numai coborata pe ultima treapta. Bateria scoasa sa nu porneasca pompa. Bratul trebuie dat jos de pe masina. Ai nevoie de niste scule speciale. Succes.
Recomandare , mergi la cineva care a mai facut treba asta.
Documentatia este pentru CITROEN C5 II
https://files.fm/u/2ax8pqavh
Recomandare , mergi la cineva care a mai facut treba asta.
Documentatia este pentru CITROEN C5 II
https://files.fm/u/2ax8pqavh
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7677
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
Re: amorsare circuit hidraulic
Salut.
1. faci cum a zis urzica.... e ok
2. dupa ce termini si conectezi bateria ar trebui sa fie totul normal
3. din nefericire nu poti sa scoti bratul fara sa scoti bara de torsiune am patit si eu dandanaua asta si pana la urma am reusit sa desfac suruburile, cu chin cu adaptari si capete de piulita sudate pe capatul surubului. suruburi gasesti, cred ca mai am si eu unele bune.
eventual daca nu gasesti pe nimeni sa se bage poti sa vi la craiova. daca ai piesele se rezolva intr-o zi.
1. faci cum a zis urzica.... e ok
2. dupa ce termini si conectezi bateria ar trebui sa fie totul normal
3. din nefericire nu poti sa scoti bratul fara sa scoti bara de torsiune am patit si eu dandanaua asta si pana la urma am reusit sa desfac suruburile, cu chin cu adaptari si capete de piulita sudate pe capatul surubului. suruburi gasesti, cred ca mai am si eu unele bune.
eventual daca nu gasesti pe nimeni sa se bage poti sa vi la craiova. daca ai piesele se rezolva intr-o zi.
Înapoi la “Hidraulica - C5 I-II”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO