Am mașina asta de vreo 3 ani, un C5 2010, 163cp, automată și uneori simt un șoc când decelerez din treapta 3 în 2. E ca și cum ar ezita un pic și când cuplează a 2-a, se simte o smucitură.
Faza e că apare când și când, nu e constantă, sunt zile când nu se întâmplă deloc și altele când e mereu.
Din păcate, din cauza unor grave probleme de sănătate, nu am avut cum să mă ocup foarte mult de mașină, nu i-am făcut schimbul de ulei la cutie de când am luat-o, știu doar că în carte e un singur proprietar înaintea mea, o femeie din Franța.
Sunt colegi cu experiență în zona asta?
Spunea un coleg într-un topic despre un aditiv. Nu știu dacă o fi bun sau nu și de aceea am zis că e mai bine să întreb.
Ezitare din 3 în 2 la cutie Aisin
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
Re: Ezitare din 3 în 2 la cutie Aisin
salut.
eu am avut ceva lupte cu cutiile astea la masinile mele si imi place sa cred ca le-am castigat - masinile inca functioneaza corect. din pacate fara sa vad efectiv cum face nu stiu ce sa te pun sa incerci. prima data trebuie sa schimbi uleiul si daca cumva miroase a ars trebuie sa il schimbi de 2-3 ori pentru ca nu il poti schimba pe tot dintr-o bucata decat daca dai cutia jos si golesti convertizorul. vezi ce ulei pui! problema este de la blocul de valve, teoretic ar trebui dat jos si spalat dar... e destul de complexa operatia. nu pune aditivul ala anti-slip, ala poate ajuta doar daca discutam despre patinare dar aici nu e cazul.
cumva are un comportament bizar cateodata ca si cum ar schimba viteza "din bucati"? face si la cald si la rece problemele de care zici?
posibil sa fie necesara inlocuirea vreunei valve sau chiar a blocului daca nu ii trece cu schimb de ulei si spalatura. sunt uzuri, nu ai ce sa ii faci.
eu am avut ceva lupte cu cutiile astea la masinile mele si imi place sa cred ca le-am castigat - masinile inca functioneaza corect. din pacate fara sa vad efectiv cum face nu stiu ce sa te pun sa incerci. prima data trebuie sa schimbi uleiul si daca cumva miroase a ars trebuie sa il schimbi de 2-3 ori pentru ca nu il poti schimba pe tot dintr-o bucata decat daca dai cutia jos si golesti convertizorul. vezi ce ulei pui! problema este de la blocul de valve, teoretic ar trebui dat jos si spalat dar... e destul de complexa operatia. nu pune aditivul ala anti-slip, ala poate ajuta doar daca discutam despre patinare dar aici nu e cazul.
cumva are un comportament bizar cateodata ca si cum ar schimba viteza "din bucati"? face si la cald si la rece problemele de care zici?
posibil sa fie necesara inlocuirea vreunei valve sau chiar a blocului daca nu ii trece cu schimb de ulei si spalatura. sunt uzuri, nu ai ce sa ii faci.
-
- pasionat
- Mesaje: 725
- Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
- Localitate: Iasi
- Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
- 2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
- 3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6
Re: Ezitare din 3 în 2 la cutie Aisin
Am avut eu problema asta la un C5 2007 2.0 hdi cutie aisin 6+1.
Cand schimba din 2 in 3, decupla 2 insa uneori cupla 3 cu intarziere. Daca nu eram atent si turam motorul, cupla 3 cu un soc mai mare sau mai mic. La schimbarea treptelor, cutia cere motorului sa limiteze cuplul motor pe o perioada scurta cat se asteapta sa cupleze treapta urmatoare (inferioara/superioara) doar ca in cazul meu, cuplarea intarzia si motorul, dupa acea perioada scurta, avea liber sa se tureze daca ii ceream din pedala si cupla 3 cu soc. Problema era mai frecventa la cald.
Schimbul de ulei nu a ajutat si nu a ameliorat cu nimic problema.
Problema e in blocul de valve. Greseala de proiectare. Bloc de aluminiu, valve de otel. Freaca otel pe aluminiu si se largeste lacasul valvei si trece ulei pe langa valva in loc sa treaca doar prin valva spre traseul pe care trebuie. Mai pe scurt, scapa presiune pe langa valva.
Solutia e repararea sau inlocuirea blocului de valve.
Eu la momentul respectiv, masina fiind in vanzare, am folosit Lucas transmission fix sau Lucas stop slip ceva de genul asta, care este un aditiv de ingrosare a uleiului ceea ce diminueaza suficient pierderea de presiune hidraulica pe langa valva. Aditivul a atenuat comportamentul cutiei pana la normalizare totala. Masina functioneaza perfect si in ziua de azi si a mai facut vreo 40k km de atunci. Nu e o solutie pe care sa o recomand dar poate fi utila pe o masina care mai trebuie s-o duca o perioada.
O descriere a problemei este si aici:
https://www.eurocarcare.net/blog/am6c-g ... ssues.html
Rezolvarea problemei e inlocuirea blocului de valve fie cu bloc nou fie cu bloc reconditionat.
La momentul respectiv gasisem blcuri reconditionate relativ ieftine in Polonia:
https://maktrans.net/remont-akpp/remont ... lve/tf81sc
Pare ca stiu ce fac baietii dar e posibil sa ceara blocul vechi la schimb. Merita incercat.
Indiferent de solutie, poate ne tii la curent.
Cand schimba din 2 in 3, decupla 2 insa uneori cupla 3 cu intarziere. Daca nu eram atent si turam motorul, cupla 3 cu un soc mai mare sau mai mic. La schimbarea treptelor, cutia cere motorului sa limiteze cuplul motor pe o perioada scurta cat se asteapta sa cupleze treapta urmatoare (inferioara/superioara) doar ca in cazul meu, cuplarea intarzia si motorul, dupa acea perioada scurta, avea liber sa se tureze daca ii ceream din pedala si cupla 3 cu soc. Problema era mai frecventa la cald.
Schimbul de ulei nu a ajutat si nu a ameliorat cu nimic problema.
Problema e in blocul de valve. Greseala de proiectare. Bloc de aluminiu, valve de otel. Freaca otel pe aluminiu si se largeste lacasul valvei si trece ulei pe langa valva in loc sa treaca doar prin valva spre traseul pe care trebuie. Mai pe scurt, scapa presiune pe langa valva.
Solutia e repararea sau inlocuirea blocului de valve.
Eu la momentul respectiv, masina fiind in vanzare, am folosit Lucas transmission fix sau Lucas stop slip ceva de genul asta, care este un aditiv de ingrosare a uleiului ceea ce diminueaza suficient pierderea de presiune hidraulica pe langa valva. Aditivul a atenuat comportamentul cutiei pana la normalizare totala. Masina functioneaza perfect si in ziua de azi si a mai facut vreo 40k km de atunci. Nu e o solutie pe care sa o recomand dar poate fi utila pe o masina care mai trebuie s-o duca o perioada.
O descriere a problemei este si aici:
https://www.eurocarcare.net/blog/am6c-g ... ssues.html
Rezolvarea problemei e inlocuirea blocului de valve fie cu bloc nou fie cu bloc reconditionat.
La momentul respectiv gasisem blcuri reconditionate relativ ieftine in Polonia:
https://maktrans.net/remont-akpp/remont ... lve/tf81sc
Pare ca stiu ce fac baietii dar e posibil sa ceara blocul vechi la schimb. Merita incercat.
Indiferent de solutie, poate ne tii la curent.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11810
Cel mai nou membru Cliquot