Probleme motor ...recent . Turbina înlocuită cu una noua (aftermarket) de la Davistar Timișoara (1300ron).
Turbina începea sa fluiere in ultimele sapt prin iunie, a cedat pe la Fetești la începutul lui iulie ...
Am mers de la Fetești apoi cu 1000 turații pana la Călărași ,50km pana la mecanic ,sa i-o duc. A dat fum negru ca la balamuc pe drum evident , am mai completat 300g ulei ,după o pauza de 15min sa se răcească . Dupa ce am ajuns la el ,a shcimbat turbina cu una noua, uleiul si filtrul .
Am mers 2 sapt max si gata ! ...in Călărași pe centura ..a apărut STOP. Engine oil low pressure ....si s-a oprit in mers. A pornit de pornit de cateva ori ...dar nu o mai puteam tura...max 1000turatii...Am mai mers 500m si nu mai vroia...asa ca am zis sa o trag undeva la adăpost ...începuse sa se audă ca si cum bate motorul . Sau un zdranganit asa de tabla ...de acolo a luat-o pe masina de tractări mecanicul respectiv după 3 zile ( si a zis ca nu e de la turbina, sau de la manopera lor ...ci ca e din cauza mașinii , vreo alta problema distincta....ca poate nu e shcimbata distribuția. ( nu știu la care se refera ..paote aia pe lanț , care într-adevăr eu cel puțin nu am shcimbat-o ca nu era nevoie ,asa au zis la service la revizie acum 8 luni , dar aia pe curea a fost ahcimbata si avea doar 3000km de cand s-a shcimbat , in toamna ).
Eu am mai sesizat ca uleiul era mult peste limita cand am.scos-o din service de la mec aici ...am sunat dar a zis sa merg asa ca isi va mai trage ulei ea. Insa nu prea a fost asa , ca tot pe maxim era nivelul ...nu stiu daca are de-a face. Ba chiar mi se mai limita Viteza uneori la 100km la ora sau 2000 turații si a zis sa o opresc si sa o pornesc ca poate e un senzor murdar ...a fscut de 3-4 ori figuri , ba chiar o data abia am venit cu ea din Cta pana la Călărași , ca nu mai tragea mai mult de 80km/h... Apoi in mers si-a dat drumul si a mers excepțional (vreo 3 zile ) pana la moartea motorului ...

Scurt pe doi a zis ca a găsit nașpa arborele , un piston topit in cap, si a zis sa shcimb motorul ca e mai convenabil . (a gasit el cu 1000 motor sh la dezmembrari si 1000ron manopera, total 2000ron). Asa am făcut ...astept de 10 zile de la eveniment ...sa o iau odata!...Am insa dubii ca problema e de la service. Poate sunt sceptic sau nebun dar nu avea masina nimic înainte si nici semn3 nu dădea afara de turbina .
Zice mecanicul alta varianta ar fi ,ca după ce i-a curățat intercooler-ul...si i-a shcimbat ulei nou si filtru ...ca probabil a avut aditiv motorul bagat de mine anterior si s-a curatat acum cu noul ulei... si a dus la defectarea motorului .
NU ȘTIU CE SA CRED ..nu sunt in domeniu
Pareri ?
Va mulțumesc .