Presiune pe rampa de alimentare de la 1.6 FAP HDI!

Forum de dicutii generale despre Citroen C4, C4 Picasso si Grand C4 Picasso: dotari, oferte, versus, posesori, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

regedit
pasionat
Mesaje: 381
Membru din: Sâm 15-Apr-2006 20:01
Localitate: la volan

Presiune pe rampa de alimentare de la 1.6 FAP HDI!

Mesajde regedit » Mie 26-Apr-2006 13:44

Stie cineva sa imi spuna care este presiunea dezvoltata pe rampa comuna de la motorul diesel 1.6 FAP de 110hp? cineva mi-a explicat ca la golf sistemul de pompe duze depaste 2000 dar mie mi se pare destul de mult. din cate stiu eu in "common rail" italienii cu jtd-urile sunt tatici si de aceea as fi interesat sa aflu mai multe detalii.

multumesc,

george
pasionat
Mesaje: 250
Membru din: Dum 31-Iul-2005 11:48
Localitate: Cluj

Mesajde george » Mie 26-Apr-2006 13:57

Dupa cite stiu eu la Golf nu e cu rampa comuna...

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Mie 26-Apr-2006 14:04

1600 de bari?
Parca asa ceva.

regedit
pasionat
Mesaje: 381
Membru din: Sâm 15-Apr-2006 20:01
Localitate: la volan

Mesajde regedit » Mie 26-Apr-2006 14:37

george scrie:Dupa cite stiu eu la Golf nu e cu rampa comuna...


are pompe duze adica pe fiecare injector e si pompa proprie. merci paco - deci se pare ca daca informatia ca golf are intr-adevar peste 2000 - asta face o injectie cu presiune mult mai mare

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Mie 26-Apr-2006 14:43

Nu cred ca are importanta cate presiune face Golful in comparatie cu HDI-ul.
VW merge pe acest principiu, dar BMW sau Mercedes au tot rampa comuna si cred ca stiu ce fac!
Rampa comuna inseamna zgomot mai mic si, se pare, si consum nitel mai mic. Dar diferentele sunt nesemnificative.

MUGUREL PIRSCOVEANU
Pro Motor Rm.Valcea
Mesaje: 823
Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
Localitate: ramnicu valcea
Contact:

Mesajde MUGUREL PIRSCOVEANU » Mie 26-Apr-2006 18:25

La Tdi se obtin cu ajutorul sitemului pompa -diuza peste 2000 bari.
La Common Rail (HDI, CDI, etc)sunt suficiente 1650 bari.

Diferenta consta in faptul ca la un Common Rail poti sa obtii trei faze de injectie (pentru ca este o rampa comuna in care sta presiunea, si injectorul este comandat integral electronic), iar la TDi nu se poate decat una singura (datorita axului cu came care impinge practic sistemul pompa-diuza la fiecare ciclu motor.

Astfel Prima faza de injectie (precombustie) realizeaza o aducere a temperaturii amestecului apropiata de temperatura de autoaprindere ( si stimati telespectatori:EVITA ZDRANGANEALA SPECIFICA DE LA CELELALTE DIESELURI!) apoi urmeaza injectia propriuzisa la care deja 1650 de bari in regim maxim este mult ( ca o constatare pe tester se obtine aceasta presiune numai cand se foloseste acceleratia in mod prelungit) si a treia faza este destinata poluarii si inca o data reduce vibratia pistonului.

Poate de aceea senzatia de putere este mai proeminenta la TDi in comparatie cu Hdi-ul, dar credeti-ma ca orice uzura din sistemul pompa-diuza este mai dureroasa financiar decat toate problemele de la HDi. Si inca o chestie: ax cu came- injectoare mecanice- pompe de presiune ridicata, etc... Fiabilitate?

regedit
pasionat
Mesaje: 381
Membru din: Sâm 15-Apr-2006 20:01
Localitate: la volan

Mesajde regedit » Joi 27-Apr-2006 09:45

multumiri specialistului pentru exemplificare.

george
pasionat
Mesaje: 250
Membru din: Dum 31-Iul-2005 11:48
Localitate: Cluj

Mesajde george » Joi 27-Apr-2006 12:13

VW va renunta incepind cu 2007 la sistemul de TDI si vor trece treptat pe rampa comuna. Pacat; asta inseamna ca in viitor motoarele lor nu vor mai suna ca un tractor.

MUGUREL PIRSCOVEANU
Pro Motor Rm.Valcea
Mesaje: 823
Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
Localitate: ramnicu valcea
Contact:

Mesajde MUGUREL PIRSCOVEANU » Joi 27-Apr-2006 12:19

Asa este!
Incepe din 2007 si se termina prin 2012.
Adica cine isi va cumpara un TDi pompa-diuza prin oct 2012 va trebui sa mai traga inca vreo 5 ani de el.
Adica inca vreo 10 ani de acum incolo vom mai discuta de zgomote de tractor!

COSTIN MUNTEANU
pasionat
Mesaje: 198
Membru din: Vin 13-Ian-2006 12:02
Localitate: Constanta

Mesajde COSTIN MUNTEANU » Joi 27-Apr-2006 15:36

MUGUREL PIRSCOVEANU scrie:La Tdi se obtin cu ajutorul sitemului pompa -diuza peste 2000 bari.
La Common Rail (HDI, CDI, etc)sunt suficiente 1650 bari.

Diferenta consta in faptul ca la un Common Rail poti sa obtii trei faze de injectie (pentru ca este o rampa comuna in care sta presiunea, si injectorul este comandat integral electronic), iar la TDi nu se poate decat una singura (datorita axului cu came care impinge practic sistemul pompa-diuza la fiecare ciclu motor.

Astfel Prima faza de injectie (precombustie) realizeaza o aducere a temperaturii amestecului apropiata de temperatura de autoaprindere ( si stimati telespectatori:EVITA ZDRANGANEALA SPECIFICA DE LA CELELALTE DIESELURI!) apoi urmeaza injectia propriuzisa la care deja 1650 de bari in regim maxim este mult ( ca o constatare pe tester se obtine aceasta presiune numai cand se foloseste acceleratia in mod prelungit) si a treia faza este destinata poluarii si inca o data reduce vibratia pistonului.

sa inteleg ca cei care fac chiptuning maresc presiunea de la 1650 la 2000 - 2200?

MUGUREL PIRSCOVEANU
Pro Motor Rm.Valcea
Mesaje: 823
Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
Localitate: ramnicu valcea
Contact:

Mesajde MUGUREL PIRSCOVEANU » Joi 27-Apr-2006 16:10

E vorba de presiunea din sistemul de alimentare cu motorina.
Aceasta presiune nu poate sa o mareasca nimeni este realizabila mecanic.

La tuning se umbla la supapa care deschide dirijarea aerului pe langa turbina. Adica cu cat tii mai mult inchisa supapa, cu atat se obtine o presiune mai mare de aer in admisie. Realizarea cip-ului se face practic prin comandarea electrovalvei de siguranta a turbinei (comandata de calculator si care foloseste vacuumul) sa mai ramana un pic pe ganduri si sa se umfle mai mult turbina!
D'aia sunt eu impotriva tuning-ului !


Aaaa.... se poate si mari debitul si fazele de injectie din injector. Dar presiunea de combustibil nu poate electronic sa o mareasca nimeni.

COSTIN MUNTEANU
pasionat
Mesaje: 198
Membru din: Vin 13-Ian-2006 12:02
Localitate: Constanta

Mesajde COSTIN MUNTEANU » Vin 28-Apr-2006 07:35

MUGUREL PIRSCOVEANU scrie:E vorba de presiunea din sistemul de alimentare cu motorina.
Aceasta presiune nu poate sa o mareasca nimeni este realizabila mecanic.

La tuning se umbla la supapa care deschide dirijarea aerului pe langa turbina. Adica cu cat tii mai mult inchisa supapa, cu atat se obtine o presiune mai mare de aer in admisie. Realizarea cip-ului se face practic prin comandarea electrovalvei de siguranta a turbinei (comandata de calculator si care foloseste vacuumul) sa mai ramana un pic pe ganduri si sa se umfle mai mult turbina!
D'aia sunt eu impotriva tuning-ului !


Aaaa.... se poate si mari debitul si fazele de injectie din injector. Dar presiunea de combustibil nu poate electronic sa o mareasca nimeni.


banuiam ca am facut o confuzie intre presiunea de aer la admisie si debitul motorinei.
priceput, multumesc.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 28-Apr-2006 13:56

ca sa fiu putin offtopic si rautacios pe forumul vw e un anunt sticky: "Discutiile "versus" VAG/non-VAG NU mai sunt admise"
De ce oare :?: Cumva pentru ca motoarele TDI sint foarte bune, performante si fiabile si nu au rival? :wink:
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

regedit
pasionat
Mesaje: 381
Membru din: Sâm 15-Apr-2006 20:01
Localitate: la volan

Mesajde regedit » Vin 28-Apr-2006 14:57

n-am vrut sa starnesc nimic ...si nici nu sunt un complotist! tre sa reconosc ca sa nu ma depistati voi ulterior ca am fost posesorului unu golf2 diesel :D - o masina deosebita dealtfel - pe care am vandut-o unui amic in favoarea unui c4 nou. acesta este singurul forum serios pe care sunt inregistrat. ma rog, regedit mai este si pe dacia club dar va sfatuiesc sa nu amintiti de acest user si nici de celebrul suport de sifoane - deja e de diverse. o zi buna!


Înapoi la “Citroen C4 - Berlina, Coupe, Sedan, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats