Presiune pe rampa de alimentare de la 1.6 FAP HDI!
Moderator: Echipa Tehnica
Presiune pe rampa de alimentare de la 1.6 FAP HDI!
Stie cineva sa imi spuna care este presiunea dezvoltata pe rampa comuna de la motorul diesel 1.6 FAP de 110hp? cineva mi-a explicat ca la golf sistemul de pompe duze depaste 2000 dar mie mi se pare destul de mult. din cate stiu eu in "common rail" italienii cu jtd-urile sunt tatici si de aceea as fi interesat sa aflu mai multe detalii.
multumesc,
multumesc,
-
- Pro Motor Rm.Valcea
- Mesaje: 823
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
- Localitate: ramnicu valcea
- Contact:
La Tdi se obtin cu ajutorul sitemului pompa -diuza peste 2000 bari.
La Common Rail (HDI, CDI, etc)sunt suficiente 1650 bari.
Diferenta consta in faptul ca la un Common Rail poti sa obtii trei faze de injectie (pentru ca este o rampa comuna in care sta presiunea, si injectorul este comandat integral electronic), iar la TDi nu se poate decat una singura (datorita axului cu came care impinge practic sistemul pompa-diuza la fiecare ciclu motor.
Astfel Prima faza de injectie (precombustie) realizeaza o aducere a temperaturii amestecului apropiata de temperatura de autoaprindere ( si stimati telespectatori:EVITA ZDRANGANEALA SPECIFICA DE LA CELELALTE DIESELURI!) apoi urmeaza injectia propriuzisa la care deja 1650 de bari in regim maxim este mult ( ca o constatare pe tester se obtine aceasta presiune numai cand se foloseste acceleratia in mod prelungit) si a treia faza este destinata poluarii si inca o data reduce vibratia pistonului.
Poate de aceea senzatia de putere este mai proeminenta la TDi in comparatie cu Hdi-ul, dar credeti-ma ca orice uzura din sistemul pompa-diuza este mai dureroasa financiar decat toate problemele de la HDi. Si inca o chestie: ax cu came- injectoare mecanice- pompe de presiune ridicata, etc... Fiabilitate?
La Common Rail (HDI, CDI, etc)sunt suficiente 1650 bari.
Diferenta consta in faptul ca la un Common Rail poti sa obtii trei faze de injectie (pentru ca este o rampa comuna in care sta presiunea, si injectorul este comandat integral electronic), iar la TDi nu se poate decat una singura (datorita axului cu came care impinge practic sistemul pompa-diuza la fiecare ciclu motor.
Astfel Prima faza de injectie (precombustie) realizeaza o aducere a temperaturii amestecului apropiata de temperatura de autoaprindere ( si stimati telespectatori:EVITA ZDRANGANEALA SPECIFICA DE LA CELELALTE DIESELURI!) apoi urmeaza injectia propriuzisa la care deja 1650 de bari in regim maxim este mult ( ca o constatare pe tester se obtine aceasta presiune numai cand se foloseste acceleratia in mod prelungit) si a treia faza este destinata poluarii si inca o data reduce vibratia pistonului.
Poate de aceea senzatia de putere este mai proeminenta la TDi in comparatie cu Hdi-ul, dar credeti-ma ca orice uzura din sistemul pompa-diuza este mai dureroasa financiar decat toate problemele de la HDi. Si inca o chestie: ax cu came- injectoare mecanice- pompe de presiune ridicata, etc... Fiabilitate?
-
- Pro Motor Rm.Valcea
- Mesaje: 823
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
- Localitate: ramnicu valcea
- Contact:
-
- pasionat
- Mesaje: 198
- Membru din: Vin 13-Ian-2006 12:02
- Localitate: Constanta
MUGUREL PIRSCOVEANU scrie:La Tdi se obtin cu ajutorul sitemului pompa -diuza peste 2000 bari.
La Common Rail (HDI, CDI, etc)sunt suficiente 1650 bari.
Diferenta consta in faptul ca la un Common Rail poti sa obtii trei faze de injectie (pentru ca este o rampa comuna in care sta presiunea, si injectorul este comandat integral electronic), iar la TDi nu se poate decat una singura (datorita axului cu came care impinge practic sistemul pompa-diuza la fiecare ciclu motor.
Astfel Prima faza de injectie (precombustie) realizeaza o aducere a temperaturii amestecului apropiata de temperatura de autoaprindere ( si stimati telespectatori:EVITA ZDRANGANEALA SPECIFICA DE LA CELELALTE DIESELURI!) apoi urmeaza injectia propriuzisa la care deja 1650 de bari in regim maxim este mult ( ca o constatare pe tester se obtine aceasta presiune numai cand se foloseste acceleratia in mod prelungit) si a treia faza este destinata poluarii si inca o data reduce vibratia pistonului.
sa inteleg ca cei care fac chiptuning maresc presiunea de la 1650 la 2000 - 2200?
-
- Pro Motor Rm.Valcea
- Mesaje: 823
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
- Localitate: ramnicu valcea
- Contact:
E vorba de presiunea din sistemul de alimentare cu motorina.
Aceasta presiune nu poate sa o mareasca nimeni este realizabila mecanic.
La tuning se umbla la supapa care deschide dirijarea aerului pe langa turbina. Adica cu cat tii mai mult inchisa supapa, cu atat se obtine o presiune mai mare de aer in admisie. Realizarea cip-ului se face practic prin comandarea electrovalvei de siguranta a turbinei (comandata de calculator si care foloseste vacuumul) sa mai ramana un pic pe ganduri si sa se umfle mai mult turbina!
D'aia sunt eu impotriva tuning-ului !
Aaaa.... se poate si mari debitul si fazele de injectie din injector. Dar presiunea de combustibil nu poate electronic sa o mareasca nimeni.
Aceasta presiune nu poate sa o mareasca nimeni este realizabila mecanic.
La tuning se umbla la supapa care deschide dirijarea aerului pe langa turbina. Adica cu cat tii mai mult inchisa supapa, cu atat se obtine o presiune mai mare de aer in admisie. Realizarea cip-ului se face practic prin comandarea electrovalvei de siguranta a turbinei (comandata de calculator si care foloseste vacuumul) sa mai ramana un pic pe ganduri si sa se umfle mai mult turbina!
D'aia sunt eu impotriva tuning-ului !
Aaaa.... se poate si mari debitul si fazele de injectie din injector. Dar presiunea de combustibil nu poate electronic sa o mareasca nimeni.
-
- pasionat
- Mesaje: 198
- Membru din: Vin 13-Ian-2006 12:02
- Localitate: Constanta
MUGUREL PIRSCOVEANU scrie:E vorba de presiunea din sistemul de alimentare cu motorina.
Aceasta presiune nu poate sa o mareasca nimeni este realizabila mecanic.
La tuning se umbla la supapa care deschide dirijarea aerului pe langa turbina. Adica cu cat tii mai mult inchisa supapa, cu atat se obtine o presiune mai mare de aer in admisie. Realizarea cip-ului se face practic prin comandarea electrovalvei de siguranta a turbinei (comandata de calculator si care foloseste vacuumul) sa mai ramana un pic pe ganduri si sa se umfle mai mult turbina!
D'aia sunt eu impotriva tuning-ului !
Aaaa.... se poate si mari debitul si fazele de injectie din injector. Dar presiunea de combustibil nu poate electronic sa o mareasca nimeni.
banuiam ca am facut o confuzie intre presiunea de aer la admisie si debitul motorinei.
priceput, multumesc.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
ca sa fiu putin offtopic si rautacios pe forumul vw e un anunt sticky: "Discutiile "versus" VAG/non-VAG NU mai sunt admise"
De ce oare
Cumva pentru ca motoarele TDI sint foarte bune, performante si fiabile si nu au rival? 
De ce oare


Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
n-am vrut sa starnesc nimic ...si nici nu sunt un complotist! tre sa reconosc ca sa nu ma depistati voi ulterior ca am fost posesorului unu golf2 diesel
- o masina deosebita dealtfel - pe care am vandut-o unui amic in favoarea unui c4 nou. acesta este singurul forum serios pe care sunt inregistrat. ma rog, regedit mai este si pe dacia club dar va sfatuiesc sa nu amintiti de acest user si nici de celebrul suport de sifoane - deja e de diverse. o zi buna!

Înapoi la “Citroen C4 - Berlina, Coupe, Sedan, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats