Nemtesti sau frantuzesti?
Moderator: Echipa Tehnica
prafuit scrie:mars2k scrie:@paco - referitor la comparatia Astra G (H este modelul actual) vs Peugeot 206, uite ce zice 'Fritz' @ADAC (Pannenstatistik 2004):
vechime----------5 an------4 ani----3 ani-----2 ani----1 an-----primul an
Opel Astra------2.48%---1.93%---1.69%--0.92%--0.39%--0.33%
Peugeot 206---2.96%---2.44%---1.94%--1.12%--0.68%--0.51%
Procentele reprezinta probabilitatea anuala de-a ramane in drum cu o masina veche de 'n' ani.
In primii 2 ani diferenta este destul de mare, dar esti in garantie cu ambele.
Dupa aceea, observ o diferenta de fiabilitate relativ constanta, de cca 20%, adevarat ca in favoarea Astrei.
Problema este ca aceasta diferenta de 20% ajunge sa fie hiperbolizata de folclorul romanesc.
Rational, pe termen lung, fiabilitatea Peugeot (aprox egala cu fiabilitatea Citroen) = fiabilitate Opel fara TVA ;)
Si din nou este scoata o masina nemteasca in fata de catre o organizatie din Germania ;)
@prafuit - nu neaparat.
Comparatia directa Astra G - Peugeot 206 era facuta de mine, cu date extrase din tabel si impartite la 10 sa reprezinte procente.
Pannenstatistik se face pe clase
- la clasa medie de exemplu castiga Mazda 6
- iar la MPV-uri pe locul 1 este Xsara Picasso. Deci se poate!

P.S. Rezultatele complete sunt aici: http://www.adac.de/Auto_Motorrad/pannen ... efault.asp
La sfarsitul lunii aprilie ar trebui sa apara Pannestatistik 2005, stay tuned ;)
@paco - concluzia mea:
Rational, pe termen lung, fiabilitatea Peugeot (aprox egala cu fiabilitatea Citroen) = fiabilitate Opel fara TVA ;)
- era valabila strict pt comparatia Astra G vs Peugeot 206 vs C3.
Daca fac o comparatie directa intre Xsara Picasso si Opel Zafira, Opel-ul iese varza de acolo - de 2 ori mai nefiabil in primii 3 ani si de 3 ori mai nefiabil in al cincilea an (= coloana vechime '4 ani').
Cod: Selectaţi tot
vechime 5 ani 4 ani 3 ani 2 ani 1 an primul an
Citroen Xsara Picasso -.-- 0.76% 0.99% 0.61% 0.36% 0.20%
Opel Zafira 3.01% 2.24% 1.92% 1.12% 0.62% 0.57%
Later edit:
Sa fiu totusi fair play, rezultatul fericit al comparatiei Xsara Picasso vs Opel Zafira e mai degraba exceptia decat regula...

Nicum sa stii ca nu este deloc asa,uite-te la ultimele modele de la Opel:Astra H si Vectra,sunt masini chiar foarte bune la preturi la fel de bune,la Astra H versiunea echipata cu IDS+ si program sport pe mine m-a impresionat,am fost cu asa ceva si chiar se simte diferenta intre sport on/off.Iar ca interioare si calitate au progresat foarte mult!
-
- just curious
- Mesaje: 16
- Membru din: Dum 09-Apr-2006 10:51
- Localitate: Bucuresti
Vreti masina?Peugeot 406 hdi de 110.
In afara de unele Audi si cateva Mercedesuri,nu are concurenta la nimic.
Iar Passatul...nu prea exista langa el.
Mergeti pe www.carsurvey.org si vedeti parerea a sute de posesori,ce pareri au avut .
Va astept.
Scuze,tocmai am uitat sa mentonez ceva:Toyota.Scuze.punct.
In afara de unele Audi si cateva Mercedesuri,nu are concurenta la nimic.
Iar Passatul...nu prea exista langa el.
Mergeti pe www.carsurvey.org si vedeti parerea a sute de posesori,ce pareri au avut .
Va astept.
Scuze,tocmai am uitat sa mentonez ceva:Toyota.Scuze.punct.

-
- just curious
- Mesaje: 16
- Membru din: Dum 09-Apr-2006 10:51
- Localitate: Bucuresti
reallifehunter scrie:Vreti masina?Peugeot 406 hdi de 110.
In afara de unele Audi si cateva Mercedesuri,nu are concurenta la nimic.
Iar Passatul...nu prea exista langa el.
Mergeti pe www.carsurvey.org si vedeti parerea a sute de posesori,ce pareri au avut .
Va astept.
Scuze,tocmai am uitat sa mentonez ceva:Toyota.Scuze.punct.
Hai sa fim seriosi,a fost o masina buna iar HDi-ul isi face treaba de minune dar e la foarte mare distanta de un 3-er a4 sau C-klasse.
AlexC scrie:reallifehunter scrie:Vreti masina?Peugeot 406 hdi de 110.
In afara de unele Audi si cateva Mercedesuri,nu are concurenta la nimic.
Iar Passatul...nu prea exista langa el.
Mergeti pe www.carsurvey.org si vedeti parerea a sute de posesori,ce pareri au avut .
Va astept.
Scuze,tocmai am uitat sa mentonez ceva:Toyota.Scuze.punct.
Hai sa fim seriosi,a fost o masina buna iar HDi-ul isi face treaba de minune dar e la foarte mare distanta de un 3-er a4 sau C-klasse.
Daca te referi la noile modele, poate(am dubii si la astea - am vazut multe passaturi noi care scot fum negru ca tractoarele...), dar la cele anterioare contemporane cu 406, nu este nici o diferenta.In 98 cand au introdus HDi-ul(tehnologie common rail), grupul vw inca isi etala turbodiesel-urile antice...


Pe logica asta, nemtii sunt vesnic inainte, pentru ca ei au fost si Otto, si Diesel si Wankel. Vedeti vreun nume frantuzesc?
Iar HDI-ul e inventie italiana.
Si mie imi place spiritul latin, dar, cand vezi cate tipuri si combinatii de motoare au nemtii (de la 3 cilindri in linie la 12 W!) si ce putine au francezii (singurul motor V6 frantuzesc, folosit si de PSA si de Renault, e adaptat dupa nemti sau cumparat de la ei - daca gresesc, rog sa fiu corectat), incepi sa-ti pui intrebari...si stii!
Iar HDI-ul e inventie italiana.
Si mie imi place spiritul latin, dar, cand vezi cate tipuri si combinatii de motoare au nemtii (de la 3 cilindri in linie la 12 W!) si ce putine au francezii (singurul motor V6 frantuzesc, folosit si de PSA si de Renault, e adaptat dupa nemti sau cumparat de la ei - daca gresesc, rog sa fiu corectat), incepi sa-ti pui intrebari...si stii!

paco scrie:Pe logica asta, nemtii sunt vesnic inainte, pentru ca ei au fost si Otto, si Diesel si Wankel. Vedeti vreun nume frantuzesc?
Iar HDI-ul e inventie italiana.
Si mie imi place spiritul latin, dar, cand vezi cate tipuri si combinatii de motoare au nemtii (de la 3 cilindri in linie la 12 W!) si ce putine au francezii (singurul motor V6 frantuzesc, folosit si de PSA si de Renault, e adaptat dupa nemti sau cumparat de la ei - daca gresesc, rog sa fiu corectat), incepi sa-ti pui intrebari...si stii!
Paco, Renault este cel mai mare motorist din Europa, adica produce cele mai multe motoare, multe dintre ele nefiind destinate masinilor din familia Renaul &Golan ci altor producatori. Exista o groaza de Volvo care au motoare Renault, de asemenea, pana sa se faca fuziunea Mercedes-Chrysler, modelele Jeep Cherokee (& Grand Cherokee) diesel aveau motoare Renault.
Fun Citroen
paco scrie:(singurul motor V6 frantuzesc, folosit si de PSA si de Renault, e adaptat dupa nemti sau cumparat de la ei - daca gresesc, rog sa fiu corectat), incepi sa-ti pui intrebari...si stii!
V6-le frantuzesc, a fost, si inca mai este un motor de exceptie. Este rezultatul grupului PRV ( peugeot-renault-volvo), conceput pe la sfarsitul anilor 60, continuu imbunatatit, in mai multe variante de cilindree de valori apropiate ( 2500-3200). Un astfel de motor duce linistit 500.000 km fara sa ciupeasca pic de ulei, cu minim de intretinere. Asta pentru ca nu este un motor de turatie, ci unul "de forta". momentul maxim il are undeva sub 3000. Cunosc foarte bine acest motor pt ca am 2 masini dotate cu el. Este mai zgomotos decat un v6 german ( are culbutori cu reglare manuala in cap), dar se simte altfel, mult mai puternic decat este pe hartie... iar intretinerea s-a rezumat la inlocuirea uleiului la 10-15K. Foarte economic la drum intins, destul de gurmand in oras sau in regim sportiv ( peste 4500 ture). exemple de consum : autostrada, 120km/h constant, consum raportat de ordinator 6.5.%; oras, mers calm, fara accelerari teribiliste, 13 % .
tartorul spune:
modelul 343 de la Volvo e de notorietate ca fiind echipat cu motor Renault si nu mi se pare extraordinar(decat comparativ cu dacia vorbind de acelas tip de motor)!
cat despre Jeep Cherokee si Grand cred ca faci o mare gresala!
acestea erau echipate cu motor Alfa Romeo cu 4 chiulase independente, turbo-diesel de 2.5l !
iar faptul ca Renaul in anii '90 isi echipa inca cotetele cu motoare de 1.4l, 1.6l si 1.8l cu axa cu came in blocul motor (generatie '60) mi se pare o dovada de lipsa de imaginatie!
Ford, VW&Audi ca sa nu vorbim de BMW sau Mercedez Benz si chiar de italieni, foloseau deja din '70 axa cu came in cap (adica in chiulasa) !
si cred ca multi din cei care umbla prin motoare recunosc calitatile motorului OHC sau DOHC de la GM-Opel.
mie unul mi se pare un motor de exceptie care pentru anii in care a fost conceput a fost chiar o revelatie.
un motor deosebit de silentios, putere superioara raportata la capacitate si foarte fiabil
in timp ce motorul Ford de 1.6l, ce a echipat incepand cu Taunus prin '70 si terminand cu Sierra prin '90, avea 68CP..., OHC-ul de 1.6l de la opel avea 75CP carburator simplu corp Pierburg sau 90CP cu dublu corp Varajet II ! Renault echipa modelul R18 cu motor de 1.6l (1647cm3) carburator Weber 32 DIR dublu corp si 79cp !
desigur, cu aceste afirmatii cred ca am deschis cutia pandorei si contra-opiniile vor curge !
so....let's rock!
Exista o groaza de Volvo care au motoare Renault, de asemenea, pana sa se faca fuziunea Mercedes-Chrysler, modelele Jeep Cherokee (& Grand Cherokee) diesel aveau motoare Renault.
modelul 343 de la Volvo e de notorietate ca fiind echipat cu motor Renault si nu mi se pare extraordinar(decat comparativ cu dacia vorbind de acelas tip de motor)!
cat despre Jeep Cherokee si Grand cred ca faci o mare gresala!
acestea erau echipate cu motor Alfa Romeo cu 4 chiulase independente, turbo-diesel de 2.5l !
iar faptul ca Renaul in anii '90 isi echipa inca cotetele cu motoare de 1.4l, 1.6l si 1.8l cu axa cu came in blocul motor (generatie '60) mi se pare o dovada de lipsa de imaginatie!
Ford, VW&Audi ca sa nu vorbim de BMW sau Mercedez Benz si chiar de italieni, foloseau deja din '70 axa cu came in cap (adica in chiulasa) !
si cred ca multi din cei care umbla prin motoare recunosc calitatile motorului OHC sau DOHC de la GM-Opel.
mie unul mi se pare un motor de exceptie care pentru anii in care a fost conceput a fost chiar o revelatie.
un motor deosebit de silentios, putere superioara raportata la capacitate si foarte fiabil

in timp ce motorul Ford de 1.6l, ce a echipat incepand cu Taunus prin '70 si terminand cu Sierra prin '90, avea 68CP..., OHC-ul de 1.6l de la opel avea 75CP carburator simplu corp Pierburg sau 90CP cu dublu corp Varajet II ! Renault echipa modelul R18 cu motor de 1.6l (1647cm3) carburator Weber 32 DIR dublu corp si 79cp !
desigur, cu aceste afirmatii cred ca am deschis cutia pandorei si contra-opiniile vor curge !
so....let's rock!

..... frantuzoaica pretentioasa !!!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats