Toyota Avensis vs Citroen C5
Moderator: Echipa Tehnica
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Toyota Avensis vs Citroen C5
Duminica am vazut la televizor pe TVR2 o emisiune auto, imi scapa acum numele, parca "Roata la roata". La un moment dat baietii fac un test intre Toyota Avensis si Citroen C5.
Iata caracteristicile celor 2 modele:
- Toyota Avensis: motor benzina 1.6 110CP, cuplu 150Nm 0-100km/h 12s
- Citroen C5: motor diesel 2000 HDi 138CP, cuplu 320 Nm 0-100km/h 9.8s
Prima proba: 3 ture de circuit, unde Toyota iese invingatoare cu niste secunde bune in fata. Toyota are o tinuta de drum mai buna, adica o suspensie de tabla sta pe drum mai bine decit un hidractiva!!! Hm, imi zic, japonezii astia!... Dar urmeaza proba 2: remorcarea unui Rolls-Royce de 3 tone. Aici, Toyota iese iar in fata, cu inca si mai multe secunde!!!!.... In momentul asta mi-a fost clar ca testul e contrafacut. Pot sa admit ca motoarele japoneze sint superreusite, etc. dar ca un benzinar de 1.6 remorcheaza mai bine decit un turbo-diesel de 2000, asta nu pot sa accept!!!
Proba 3: notorietatea: in cite filme a aparut fiecare marca. Aici in sfirsit Citroen cistiga cu un avans devre 140 de filme...
Ca o concluzie, prezentatoarea blonda spune citeva cuvinte despre fiecare marca: Toyota este intruchiparea calitatii si fiabilitatii, iar Citroen e plin de probleme electrice si hidraulice (la un moment dat aveam impresia ca vorbeste despre un BX de 20 de ani, "intretinut" in RO).
Si uite asa se fac in RO testele si profanii mai si cred ce li se baga pe git. Problema e ca emisiunea cu pricina apartine de postul national de tembeliziune, pe care il subventionam cu totii.
Ce are ATS-ul de spus la faza asta, probabil el a pus masina la dispozitie?
Ce dracului se poate face ca fictiunea sa nu mai bata realitatea si oamenii sa fie corect informati?
Iata caracteristicile celor 2 modele:
- Toyota Avensis: motor benzina 1.6 110CP, cuplu 150Nm 0-100km/h 12s
- Citroen C5: motor diesel 2000 HDi 138CP, cuplu 320 Nm 0-100km/h 9.8s
Prima proba: 3 ture de circuit, unde Toyota iese invingatoare cu niste secunde bune in fata. Toyota are o tinuta de drum mai buna, adica o suspensie de tabla sta pe drum mai bine decit un hidractiva!!! Hm, imi zic, japonezii astia!... Dar urmeaza proba 2: remorcarea unui Rolls-Royce de 3 tone. Aici, Toyota iese iar in fata, cu inca si mai multe secunde!!!!.... In momentul asta mi-a fost clar ca testul e contrafacut. Pot sa admit ca motoarele japoneze sint superreusite, etc. dar ca un benzinar de 1.6 remorcheaza mai bine decit un turbo-diesel de 2000, asta nu pot sa accept!!!
Proba 3: notorietatea: in cite filme a aparut fiecare marca. Aici in sfirsit Citroen cistiga cu un avans devre 140 de filme...
Ca o concluzie, prezentatoarea blonda spune citeva cuvinte despre fiecare marca: Toyota este intruchiparea calitatii si fiabilitatii, iar Citroen e plin de probleme electrice si hidraulice (la un moment dat aveam impresia ca vorbeste despre un BX de 20 de ani, "intretinut" in RO).
Si uite asa se fac in RO testele si profanii mai si cred ce li se baga pe git. Problema e ca emisiunea cu pricina apartine de postul national de tembeliziune, pe care il subventionam cu totii.
Ce are ATS-ul de spus la faza asta, probabil el a pus masina la dispozitie?
Ce dracului se poate face ca fictiunea sa nu mai bata realitatea si oamenii sa fie corect informati?
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
-
- pasionat
- Mesaje: 119
- Membru din: Mar 28-Feb-2006 19:07
- Localitate: Pascani
Mi se pare ciudata comparatia.Trebuiau sa compare aceleasi motoare!!Poate ca prin privinta asta vor sa scoata si mai mult in evidenta superioritatea Avensisului - daca il face si pe dieselul de la C5 va da-ti seama ca nu are ce discuta cu benzinarele...
Parerea mea:este un versus platit de Toyota Romania, deaorece C5 este un concurent care tot castiga teren in fata Avensisului; am vazut pe mai multe forumuri aceasta concurenta intre cele doua automobile si se pare ca se recurge la astfel de metode tocmai pentru a mai ridica din nivelul scazut de vanzari ale avensisului.
Parerea mea:este un versus platit de Toyota Romania, deaorece C5 este un concurent care tot castiga teren in fata Avensisului; am vazut pe mai multe forumuri aceasta concurenta intre cele doua automobile si se pare ca se recurge la astfel de metode tocmai pentru a mai ridica din nivelul scazut de vanzari ale avensisului.
Tanti' aia care le compara la sfarsit si care cica era moderator forum auto, vorbeste despre motorul VVT-i de la Avensis ca "motor cu valva variabila" iar despre Citroen ca a introdus suspensia activa in 1989
Era varza...in domeniul auto, binenteles
Pot sa admit ca Avensisul ar putea iesi mai rapid pe circuit (este sensibil mai usor) dar in nici un caz ca HDi-ul de pe Citro este cu 8 secunde mai lent la remorcarea Rollsului...
Alte afirmatii de genul " la C5 sunt probleme pe peste tot in special cu electrica si cu suspensia iar la Toyota doar probleme minore"; or fi avand ei japonezii un sistem de management al calitatii mai bun, dar nici chiar sa scoti pe Avensis drept un monument al fiabilitatii fata de C5 care ar fi o rabla plina de probleme dar cu o imagine buna (adica Citro apare in mai multe filme decat Toyota)
Si chiar imi placea emisiunea aia..
Era varza...in domeniul auto, binenteles
Pot sa admit ca Avensisul ar putea iesi mai rapid pe circuit (este sensibil mai usor) dar in nici un caz ca HDi-ul de pe Citro este cu 8 secunde mai lent la remorcarea Rollsului...
Alte afirmatii de genul " la C5 sunt probleme pe peste tot in special cu electrica si cu suspensia iar la Toyota doar probleme minore"; or fi avand ei japonezii un sistem de management al calitatii mai bun, dar nici chiar sa scoti pe Avensis drept un monument al fiabilitatii fata de C5 care ar fi o rabla plina de probleme dar cu o imagine buna (adica Citro apare in mai multe filme decat Toyota)
Si chiar imi placea emisiunea aia..
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
pe site la toyota nu am gasit cit cintareste avensis-ul, dar nu cred ca diferenta de greutate e chiar asa mare... eu sint convins ca ala e un test "aranjat", dar poate ca ar fi fost mai credibil, daca duduia respectiva nu ar fi facut precizarile de la sfirsit legate de fiabilitate.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
ciudat intr-adevar faptul ca nu au confruntat gloriosul D4D cu HDI-ul francezilor. francezii au avut intodeauna dorintze expansioniste mult mai limitate in cazul firmelor auto decat traditionalii germani si japonezi care au gasit segmente chiar si pe piata americana - una foarte dificila. noile politici ale francezilor care deschid incet dar sigur drumul catre globalizare fac sa ii simta pe competitori ca le fuge presul de sub picioare. astfel de trick-uri josnice cu teste cap la cap fake sunt o regula in fmcg si mai ales industria it si electronice. sunt un segment mare de oameni care pun botul la asa ceva. in principiu mie imi place sa imi fac propriul sistem de teste si evaluare si sa nu iau din principiu ceva facut de altcineva.
- retro
- pasionat
- Mesaje: 819
- Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
- Localitate: Galati
- Masina: Xantia II 1.8i 16v
- 2: C5 II 2.0i
- Contact:
jgr1001 scrie: iar despre Citroen ca a introdus suspensia activa in 1989
Nu am vazut emisiunea, deci nu stiu ce s-a spus gresit sau corect, aici insa avea dreptate. Citroen a introdus pentru prima data suspensia activa in '89, odata cu lansarea XM-ului care avea suspensie HydractiveI (suspensie hidropneumatica asistata electronic-prima generatie). In 1961 Paul Mages a construit un prototip de DS, numit "la danseuse", aceasta idee fiind folosita pe Xantia "Activa" in '95.
La C5 2.0 hdi, chiar daca suspensia se numeste Hydractive 3, nu este o suspensie hidractiva in adevaratul sens. Se aseamana mai mult cu o suspensie hidropneumatica clasica, ca la BX. Nu exista regulatoare care sa poata face trecerea intre confort si sport. Adevarata evolutie este Hydractive 3+ pe C5 2.0i 16V, 2.2 HDi 16V, V6
sincer, nu puteam sa ratez un subiect de scandal ca acesta.....
recunosc cu nerusinare ca francezii nu sunt preferatii mei in constructia de motoare(nici macar de masini) si ca impresia mea din ultimi ani este ca japonezii se impun din ce in ce mai tare pe piata mondiala cu masini economice si fiabile ( chiar sunt!)..........dar...
am vazut emisiunea si , sincer, mi-a lasat acel gust amar pe care il simt de fiece data cand, desi suntem la un pas de a deveni mai ''europeni'', dam cu mucii in fasole si de aratam paduchii romanesti !
ca toata lumea, nu-mi era foarte clar cum dar puteam accepta ca avensis este mai rapida pe circuit....
dar si aici, pilotul imi parea mai mult un sofer de 311 la ora 4 dupamiaza!
mi se pare ridicol ca un pilot cu experienta care, mai mult!, cunoaste traseul si aborda de fiece data virajele pe ''trasa ideala'', sa scoata un timp mai bun cu doar o secunda decat un amator care are permis de doar 1 an !!!!
la proba cu rolls-ul.....ce sa mai comentam?
C5-ul parca plecase cu frana de mana trasa si cauciucurile dezumflate si, evident o caramida sub acceleratie !
din experienta, pot spune ca e pura fictiune !
am tractat cu un ford scorpio, de aproape 2t si motor 2.3l D aspirat din '86, un mercedez S350 w140( balena popular) din '97 cu greutate apropiata rolls-ul cu pricina, 2590kg.
l-am scos din pasaj de la bucur obor si am urcat fara probleme panta si l-am tarat pana in pantelimon, unde am atelierul, chiar si cu viteza a 3-a lejer !
concluzia....sa-mi scuze WLD limbajul colorat, astia manaca rahat...si le place, mi-am spus !
macar i-a batut citroen (nici macar C5!) la notorietate !....a ....si spatiu interior !
ATS-ul nu va face nimic pentru ca s-a obisnuit sa stea degeaba !
ce ar trebui facut este o noua emisiune la PRO TV sau ANTENA 1 chiar si la prima..., in care sa ii ridiculizeze putin pe atarnatorii de la tvr2 si sa le bata obrazul celor de la toyota ca s-au pretat la asa ceva!
acesta e doar lucrul cinstit ce ar trebui facut si, in acelas timp, un vis frumos despre fair-play !
realitatea este ca nu se va intampla nimic de vreme ce suntem in romania si trebuie inatai sa invatam sa nu mai scuipam pe starada si sa nu aruncam tigara in timp ce ne pisam la coltul blocului si apoi sa speram in constiinta si corectitudine !
traim in romania si asta ne ocupa tot timpul.....zice mircea ! pacat ...zic eu !
recunosc cu nerusinare ca francezii nu sunt preferatii mei in constructia de motoare(nici macar de masini) si ca impresia mea din ultimi ani este ca japonezii se impun din ce in ce mai tare pe piata mondiala cu masini economice si fiabile ( chiar sunt!)..........dar...
am vazut emisiunea si , sincer, mi-a lasat acel gust amar pe care il simt de fiece data cand, desi suntem la un pas de a deveni mai ''europeni'', dam cu mucii in fasole si de aratam paduchii romanesti !
ca toata lumea, nu-mi era foarte clar cum dar puteam accepta ca avensis este mai rapida pe circuit....
dar si aici, pilotul imi parea mai mult un sofer de 311 la ora 4 dupamiaza!
mi se pare ridicol ca un pilot cu experienta care, mai mult!, cunoaste traseul si aborda de fiece data virajele pe ''trasa ideala'', sa scoata un timp mai bun cu doar o secunda decat un amator care are permis de doar 1 an !!!!
la proba cu rolls-ul.....ce sa mai comentam?
C5-ul parca plecase cu frana de mana trasa si cauciucurile dezumflate si, evident o caramida sub acceleratie !
din experienta, pot spune ca e pura fictiune !
am tractat cu un ford scorpio, de aproape 2t si motor 2.3l D aspirat din '86, un mercedez S350 w140( balena popular) din '97 cu greutate apropiata rolls-ul cu pricina, 2590kg.
l-am scos din pasaj de la bucur obor si am urcat fara probleme panta si l-am tarat pana in pantelimon, unde am atelierul, chiar si cu viteza a 3-a lejer !
concluzia....sa-mi scuze WLD limbajul colorat, astia manaca rahat...si le place, mi-am spus !
macar i-a batut citroen (nici macar C5!) la notorietate !....a ....si spatiu interior !
ATS-ul nu va face nimic pentru ca s-a obisnuit sa stea degeaba !
ce ar trebui facut este o noua emisiune la PRO TV sau ANTENA 1 chiar si la prima..., in care sa ii ridiculizeze putin pe atarnatorii de la tvr2 si sa le bata obrazul celor de la toyota ca s-au pretat la asa ceva!
acesta e doar lucrul cinstit ce ar trebui facut si, in acelas timp, un vis frumos despre fair-play !
realitatea este ca nu se va intampla nimic de vreme ce suntem in romania si trebuie inatai sa invatam sa nu mai scuipam pe starada si sa nu aruncam tigara in timp ce ne pisam la coltul blocului si apoi sa speram in constiinta si corectitudine !
traim in romania si asta ne ocupa tot timpul.....zice mircea ! pacat ...zic eu !
..... frantuzoaica pretentioasa !!!
mercedez S350 w140( balena popular) din '97 cu greutate apropiata rolls-ul cu pricina, 2590kg.
Ai cam exagerat cu greutatea la w140(daca tin bine minte, S350 are putin sub 2T.) Ai experienta cu W140? Poti sa dai niste detalii referitor la fiabilitate, rezistenta la coroziune, tipul de suspensii(pe spate este pneumatica?) etc.
ai dreptate, 1940kg masa proprie, 2590kg masa totala.
germana mea e usor ........engleza !
posezi un astfel de model?
caroseria este galvanizata si este garantata la coroziune 15 ani daca nu a suferit inerventii. suspensia nu este pneumatica decat daca este model cu dotarea respectiva(personal nu am vazut inca unul).
ca fiabilitate, pot avea o parere proprie cel mul, bazata pe istoricul de service si discutiile pe net! o masina destul de fiabila dar suficient de complexa sa genereze probleme !
una peste alta, nu e o masina care sa e lase in drum!
iar motorul diesel si turbo diesel, 603xxx, este cel care echipeaza si mercedes sprinter(nu cdi) si este bunicel dar mie mi s-a parut cam anemic la greutatea aceeia.
am mers cu 2 modele, 300D aspirat cutie manuala '96, 350TD cutie automata '95.
unul avea motor pra mic iar celalalt cutie automata, so....
eu am refacut instalatia electrica din compartimentul motor la modelul aspirat! arsese in totalitate in urma unui scurt circuit si al nepasarii oamenilor. din nefericire, in timp ce cautam piese pe net, am observat ca nu e caz singular si toate modelele care suferisera incendii la motor erau toate diesel !
cu toate acestea eu mi-as lua unul !
germana mea e usor ........engleza !
posezi un astfel de model?
caroseria este galvanizata si este garantata la coroziune 15 ani daca nu a suferit inerventii. suspensia nu este pneumatica decat daca este model cu dotarea respectiva(personal nu am vazut inca unul).
ca fiabilitate, pot avea o parere proprie cel mul, bazata pe istoricul de service si discutiile pe net! o masina destul de fiabila dar suficient de complexa sa genereze probleme !
una peste alta, nu e o masina care sa e lase in drum!
iar motorul diesel si turbo diesel, 603xxx, este cel care echipeaza si mercedes sprinter(nu cdi) si este bunicel dar mie mi s-a parut cam anemic la greutatea aceeia.
am mers cu 2 modele, 300D aspirat cutie manuala '96, 350TD cutie automata '95.
unul avea motor pra mic iar celalalt cutie automata, so....
eu am refacut instalatia electrica din compartimentul motor la modelul aspirat! arsese in totalitate in urma unui scurt circuit si al nepasarii oamenilor. din nefericire, in timp ce cautam piese pe net, am observat ca nu e caz singular si toate modelele care suferisera incendii la motor erau toate diesel !
cu toate acestea eu mi-as lua unul !
..... frantuzoaica pretentioasa !!!
Merci.
Nu, dar odata cu integrarea in UE ma gandesc la un inlocuitor al oltcitului
Eu as prefera motorul pe benzina (v8 sau v12 , neaparat cu cutie automata.
posezi un astfel de model?
Nu, dar odata cu integrarea in UE ma gandesc la un inlocuitor al oltcitului
Eu as prefera motorul pe benzina (v8 sau v12 , neaparat cu cutie automata.
Ultima oară modificat Mie 10-Mai-2006 07:43 de către sorin., modificat 1 dată în total.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187705
Total subiecte 18628
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11744
Cel mai nou membru AndreiC5Tourer