Fiind in cautarea unei masini din clasa mini pentru sotia mea, am fost sa vad noul C1. Masinuta are plusuri, dar, in opinia mea, si unele minusuri.
Plusuri: masina are un design exterior reusit, are dimensiuni care o fac excelenta pentru deplasarile in oras dar si pentru drumuri scurte in afara acestuia, un spatiu destul de bun pentru pasagerii din spate (daca soferul nu depaseste 1.75 m), beneficieaza de o securitate (in primul rand pasiva) foarte buna pentru clasa mini, are la baza tehnologie japoneza (Toyota).
Desi linia designului interior este identica cu cea de la Aygo si 107, C1 are finisaje si foloseste materiale mai bune, la acelasi nivel cu Toyota, dar cu un plus la capitolul tapiterie.
De asemenea, C1 este, potrivit specificatiilor oferite de producator, mai usor cu cca. 100 kg decat Aygo si Peugeot, avand, deci, o sarcina utila mai buna si fiind, probabil, ceva mai "fasnet" decat fratiorii sai.
Minusuri: designul si materialele folosite la instalatia de climatizare, plasticul butoanelor de la radio CD, designul vitezometrului, tetierele fata care fac corp comun cu scaunul (fara posibilitate de reglare pe verticala), inexistenta unui torpedou inchis (desi spatiul respectiv exista), modul greoi de deschidere a portbagajului (in doua etape), spatiul ingust pentru introducerea unor bagaje in portbagaj.
Faptul ca hayonul este realizat exclusiv din sticla a facut ca solutia aleasa pentru alimentarea consumatorilor electrici de pe acesta, cu cabluri similare celor folosite la receptorul telefonului, sa fie una inestetica.
Un minus fata de Aygo si 107 este acela ca, pe piata romaneasca, C1 nu este oferit si cu optiunea cutie automata (sensodrive), desi in brosura referitoare la acest model este prezentata si optiunea respectiva.
Ca o concluzie, avand in vedere si minusurile enumerate, consider ca pretul la care este oferit C1 in prezent este cam marisor. Un pret cu cca 10% mai mic ar fi, in opinia mea, cel corect.
Despre Citroen C1
Moderator: Echipa Tehnica
Azi am facut o vizita la ATS pt niste piese. Pana am primit piesele am aruncat un ochi la C1, versiunea 3 usi. La exterior se prezinta bine. In schimb interiorul parca nu se ridica la inaltimea exteriorului
. Materialele mi s-au parut saracacioase. Porbagajul este intradevar micut, dar scaunele din spate sunt rabatabile si se face loc sa poti sa cari diverse lucruri mai voluminoase. Pentru oras cred ca este ok. As fi curios cum se comporta la mers - mi-ar place un test drive. 
Ca minus as mai aminti lista redusa de motorizari. versiunea HDI are doar 65 CP, desi un tip de la vanzari (amabil de altfel, nu l-am chemat, a venit din proprie initiativa sa imi prezinte masina) mi-a spus ca e optimizat pt C1 (ma gandesc ca prin schimbarea chip-ului se mai obtin ceva caluti in plus).
Una peste alta, daca ar mai umbla un pic la pret (in jos) cred ca ar fi o optiune interesanta.


Ca minus as mai aminti lista redusa de motorizari. versiunea HDI are doar 65 CP, desi un tip de la vanzari (amabil de altfel, nu l-am chemat, a venit din proprie initiativa sa imi prezinte masina) mi-a spus ca e optimizat pt C1 (ma gandesc ca prin schimbarea chip-ului se mai obtin ceva caluti in plus).
Una peste alta, daca ar mai umbla un pic la pret (in jos) cred ca ar fi o optiune interesanta.
Fun Citroen
De fapt, 55 CP. Si un cuplu de 130 Nm/1.750 rot. Fata de benzinar are 13 CP mai putin si costa cu 1.000 euro CIP mai mult. La un consum mixt cu numai 0.5 l/100 km mai mic si cu o acceleratie 0-100 km/h mai slaba cu aproape 2 sec. fata de motorul pe benzina, nu cred ca va avea mare succes. Tot benzinarul se va vinde mai bine, mai ales ca e vorba de o masina de oras, cu care e putin probabil sa faci prea multi km pe an.tartorul scrie:versiunea HDI are doar 65 CP
Nu stiu cum apare C1 in brosura, dar atat la Toyota Aygo cat si la Peugeot 107 in brosura se pot "admira" poze cu masinile dotate cu "proiectoare de ceata".
Evident, se pot doar admira, pentru ca nu este posibil sa ai pe masina care vrei sa ti-o cumperi aceste proiectoare.
Mi se pare o mare prostie sa nu oferi aceste proiectoare macar ca ceva optional in conditiile in care un rival de genul Chevrolet Spark (Matiz) are aceste proiectoare.
Saracu Spark nu a scos decat vreo 2 stele la testele de siguranta, dar nu imi fac iluzii in privinta sigurantei la C1. In conditiile in care masina o cumperi doar cu airbaguri frontale, cele 4 stele Euroncap valoreaza fix pix, pentru ca alea au fost facute presupun cu toate cele 6 airbaguri.
Daca la Citroen C1 este posibil (se pare) sa pui optionale aceste airbaguri, la Toyota, varianta lor PLUS are fix 4 airbaguri (frontale si toracice) nu 6 cum ar trebui (adica cele perdea). Din cauza ca traim in Romania.
Gama de optionale la C1 este ZERO. Tot asa este se pare si la ceilalti 2 fratiori.
Evident, se pot doar admira, pentru ca nu este posibil sa ai pe masina care vrei sa ti-o cumperi aceste proiectoare.
Mi se pare o mare prostie sa nu oferi aceste proiectoare macar ca ceva optional in conditiile in care un rival de genul Chevrolet Spark (Matiz) are aceste proiectoare.
Saracu Spark nu a scos decat vreo 2 stele la testele de siguranta, dar nu imi fac iluzii in privinta sigurantei la C1. In conditiile in care masina o cumperi doar cu airbaguri frontale, cele 4 stele Euroncap valoreaza fix pix, pentru ca alea au fost facute presupun cu toate cele 6 airbaguri.
Daca la Citroen C1 este posibil (se pare) sa pui optionale aceste airbaguri, la Toyota, varianta lor PLUS are fix 4 airbaguri (frontale si toracice) nu 6 cum ar trebui (adica cele perdea). Din cauza ca traim in Romania.
Gama de optionale la C1 este ZERO. Tot asa este se pare si la ceilalti 2 fratiori.
paco, gusturile tale oricum sunt sub semnul discutiei pe aici.
Poate tie masinile astea 3 ti se par caraghioase, mie in schimb mi se par haioase.
De ce Peugeot 107 si nu un Peugeot 206?
Pentru ca Peugeot 107 este mai mic si mai manevrabil pe cand Peugeot 206 este imens si greoi.
Pentru ca Peugeot 107 este nou, chic si monden pe cand pe cand Peugeot 206 este o masina veche, demodata si pe care o au toti "prostii" pe strada.
Pentru ca Peugeot 107 este mai ieftin decat Peugeot 206.
Tine minte, locul de joaca al tripletilor este orasul. ;)
Poate tie masinile astea 3 ti se par caraghioase, mie in schimb mi se par haioase.
De ce Peugeot 107 si nu un Peugeot 206?
Pentru ca Peugeot 107 este mai mic si mai manevrabil pe cand Peugeot 206 este imens si greoi.

Pentru ca Peugeot 107 este nou, chic si monden pe cand pe cand Peugeot 206 este o masina veche, demodata si pe care o au toti "prostii" pe strada.
Pentru ca Peugeot 107 este mai ieftin decat Peugeot 206.
Tine minte, locul de joaca al tripletilor este orasul. ;)
Cele 3 masinute impart aceeasi platforma tehnica precum si aceleasi materiale la interior. Nu difera cu nimic la interioar poate doar tapiteria sa fie alta la nivele de echipare superioare.
Motorul pe benzina de la toyota e, in opinia mea, un motor de masina de taiat iarba. E zgomotos, nu are zvac decat daca-l duci in 4500-5500 de ture. La acea turatie e clar ca nu v-a consuma cat scrie in carte! Vibratiile sunt prezente si sunt deranjante. Cutia de viteze e extraordinar de imprecisa!
Scaunele nu sunt confortabile, le lipseste suportul lateral iar in curbe simti cum aluneci din ele.
Stabilitatea nu e chiar punctul forte chiar daca masina e lata si destul de mica de inaltime. ABS-ul intra prea repede in actiune iar daca prindeti o denivelare in cursul franarii da rateuri si apare un sentiment de disconfort pentru ca simti ca nu poti opri masina.
Motorul diesel este PSA - are 54 Cp pentru ca, cutia e tot de toyota si nu rezista la un motor mai puternic.
Masina se vinde (cel putin 107) dar nu cum se astepta importatorul Peugeot pe Romania. O alternativa la el ar fi 206, C2, C3 care chiar merita cumparate.
Motorul pe benzina de la toyota e, in opinia mea, un motor de masina de taiat iarba. E zgomotos, nu are zvac decat daca-l duci in 4500-5500 de ture. La acea turatie e clar ca nu v-a consuma cat scrie in carte! Vibratiile sunt prezente si sunt deranjante. Cutia de viteze e extraordinar de imprecisa!
Scaunele nu sunt confortabile, le lipseste suportul lateral iar in curbe simti cum aluneci din ele.
Stabilitatea nu e chiar punctul forte chiar daca masina e lata si destul de mica de inaltime. ABS-ul intra prea repede in actiune iar daca prindeti o denivelare in cursul franarii da rateuri si apare un sentiment de disconfort pentru ca simti ca nu poti opri masina.
Motorul diesel este PSA - are 54 Cp pentru ca, cutia e tot de toyota si nu rezista la un motor mai puternic.
Masina se vinde (cel putin 107) dar nu cum se astepta importatorul Peugeot pe Romania. O alternativa la el ar fi 206, C2, C3 care chiar merita cumparate.
pierdeti cam toti din vedere ca o masina ieftina de oras nu trebuie sa aiba nici acceleratii ametitoare, nici dotari ultrabogate, nici "stabilitate" (stabilitate e cind pastreaza traiectoria in curbe chiar daca se inclina, sint sigur ca unii confunda inclinarea laterala cu stabilitatea), nici spatiu de depozitare ca la un break din clasa mare. ce trebuie urmarit sint dimensiunile exterioare, manevrabilitatea si siguranta in cazul unui accident usor, ca se presupune ca in oras se merge mai incet decit pe sosea, consumul si costurile de intretinere. asa ca hai sa recapitulam si sa tragem o concluzie utila tuturor
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Una e sa se incline si alta e sa-ti fuga spatele la 70 la ora in curbe in care Matizul intra si iese fara probleme.
Consumul in oras e mare - si daca sunt posesori de C1/107/Aygo - pot sa-ti confirme ca ia in jur de 7-7,5 la suta.
Masinile sunt perfecte pentru oras pentru cine mai are inca 1-2 masini de familie numai ca sa va comandati si Radio-cd sa mai atenuati din zgomotul interior. :P
Consumul in oras e mare - si daca sunt posesori de C1/107/Aygo - pot sa-ti confirme ca ia in jur de 7-7,5 la suta.
Masinile sunt perfecte pentru oras pentru cine mai are inca 1-2 masini de familie numai ca sa va comandati si Radio-cd sa mai atenuati din zgomotul interior. :P
Arise, am vazut ca esti viitor proprietar de C1 sau 107, sa-l stapanesti sanatos, dar tu chiar crezi ce scrii aici?
@De ce Peugeot 107 si nu un Peugeot 206?
Pentru ca Peugeot 107 este mai mic si mai manevrabil pe cand Peugeot 206 este imens si greoi.
Pentru ca Peugeot 107 este nou, chic si monden pe cand pe cand Peugeot 206 este o masina veche, demodata si pe care o au toti "prostii" pe strada.
Pentru ca Peugeot 107 este mai ieftin decat Peugeot 206. @
@De ce Peugeot 107 si nu un Peugeot 206?
Pentru ca Peugeot 107 este mai mic si mai manevrabil pe cand Peugeot 206 este imens si greoi.
Pentru ca Peugeot 107 este nou, chic si monden pe cand pe cand Peugeot 206 este o masina veche, demodata si pe care o au toti "prostii" pe strada.
Pentru ca Peugeot 107 este mai ieftin decat Peugeot 206. @
Deocamdata in pole position sta Aygo, care in ciuda pretului nesimtit, sper ca imi va permite sa ma exprim mai liber decat celelalte 2. (a se citi: Aygo este pretabila la tuning
)
Care parte sa nu o inteleg din ce scriu?
In loc de 107 pot sa imi iau un 206 daca mai arunc acolo cateva sute de euro. Cateva sute ar putea sa insemne chiar si 200€.
Si in loc de 206 cred ca pot sa imi iau in loc un 307.
Si in loc de 307 mai pun ceva bani si imi iau 407.
Si ma opresc aici... ca nu prea am bani de mai mult.
Cu toate astea pe mine tot 107 ma intereseaza. De ce oare?
Care parte din Peugeot 206 este veche, demodata si o au toti prostii pe strada nu ai inteles-o?
Faza este cam asa...
Aygo, este singura care imi place ca exterior si se preteaza la tuning.
107 mi se pare ca ranjeste. Daca nu am bani de Aygo, s-ar putea sa cumpar ranjita.
Mai ales ca au promotie 5%.
C1 nu ma atrage, dar ar putea fi o optiune in cazul in care dealer-ul mi-ar accorda un discount, tinand cont ca ar fi al doilea Citroen in familie.

Care parte sa nu o inteleg din ce scriu?

In loc de 107 pot sa imi iau un 206 daca mai arunc acolo cateva sute de euro. Cateva sute ar putea sa insemne chiar si 200€.
Si in loc de 206 cred ca pot sa imi iau in loc un 307.
Si in loc de 307 mai pun ceva bani si imi iau 407.
Si ma opresc aici... ca nu prea am bani de mai mult.

Cu toate astea pe mine tot 107 ma intereseaza. De ce oare?

Care parte din Peugeot 206 este veche, demodata si o au toti prostii pe strada nu ai inteles-o?

Faza este cam asa...
Aygo, este singura care imi place ca exterior si se preteaza la tuning.
107 mi se pare ca ranjeste. Daca nu am bani de Aygo, s-ar putea sa cumpar ranjita.

C1 nu ma atrage, dar ar putea fi o optiune in cazul in care dealer-ul mi-ar accorda un discount, tinand cont ca ar fi al doilea Citroen in familie.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo