va fuge spatele in curbe?

Forum de dicutii generale despre Citroen C4, C4 Picasso si Grand C4 Picasso: dotari, oferte, versus, posesori, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

redbeben
simpatizant
Mesaje: 98
Membru din: Vin 13-Ian-2006 15:03
Localitate: bucuresti

va fuge spatele in curbe?

Mesajde redbeben » Lun 22-Mai-2006 08:57

salutare!
am facut deja 10000 km cu el si s-au mai lasat amortizoarele (nu imi mai clantane dintii in gura la fiecare groapa) dar e ceva in neregula cred?
:roll:

hai ca iarna daca intram mai tare in curbe fugea spatele (ca de e mai usor) o scoteam repede din derapaj dar acum am mers la sibiu si pe niste serpentine am trecut in viraj peste niste denivelari(de smoala cred)
mai mari (cam de 5 cm inaltime si aprox.20 cm latime) si mi-a fugit spatele rau de tot de m-am si speriat si am crezut k o dau in pomi :lol:
chiar nu ma asteptam la reactia asta(aveam cam 70 la ora si nu era cine stie ce curba :wink:

mai tarziu un pic povestea s-a repetat la niste sentulete peste care am trecut
oare un focus nou cu punte spate independenta face la fel? :shock:

are careva idee de ce fuge asa de spate si eventual dati-mi si mie un sfat de abordare a virajelor (ceva mai tehnic) :twisted:

oricum trebuie sa imi schimb gumele cu unele de vara k astea de pe ea-s naspa

salutari cu farul

george
pasionat
Mesaje: 250
Membru din: Dum 31-Iul-2005 11:48
Localitate: Cluj

Mesajde george » Lun 22-Mai-2006 10:42

Se poate sa fie de la cauciucuri. Eu am incercat sa rup aderenta pe curbe, de curiozitate ca sa vad cum functioneaza ESP-ul. Pot sa-ti spun ca mi-a fost aproape imposibil: masina se aseaza foarte bine si alunega greu de tot. Daca nu se "linisteste" dupa ce ii schimbi cauciucurile trebuie neaparat sa-ti faci o verificare.

regedit
pasionat
Mesaje: 381
Membru din: Sâm 15-Apr-2006 20:01
Localitate: la volan

Mesajde regedit » Lun 22-Mai-2006 10:46

faptul ca "s-au lasat" amortizoarele nu e chiar de bine. poate chiar "s-au dus" combinatia amortizoare, pneuri este critica pentru stabilitatea masinii. desi constructiv c4 are o plaforma mai veche mie nu mi se pare ca masina sta prost pe viraje in viteza. chiar din contra.

pentru a suplini minusul lipsei suspensiei independente c4 a fost rigidizat la maxim si totusi dpdv al confortului eu nu ma plang. in plus au optat standard pentru jante cu diametru mare si gume cu balon mic care se deformeaza foarte putin in virajele in forta si asigura astfel o stabilitate marita.

in situatia ta la 10.000km mai ales daca te-ai suit pe frane cu ea, alea nu mai sunt cauciucuri sa faci multe fente cu ele. in functie de stilul de franare si rulare stiu oameni care in 8000km cojesc bridgstone. combinat si cu inmuierea suspensiilor poate duce la o astfel de situatie.

ce mi s-a parut personal o curiozitate imensa la al meu coupe este faptul ca masina se aseaza mult mai bine in viraje in forta cand spatele este gol decat plin. este foarte atipic pentru masini cu motor/tractiune spate care in mod normal ar trebui sa fie ajutate de o apasare pe spate data de kg in plus. c4 coupe se pare ca este construit sa mearga gol, si asta e o chestie foarte interesanta. in continuare, e doar o parere personala. eventual un post din partea d-lui mugurel care sigur stie mai multe ar mai dezlega din mistere.

drum bun si liber

Arise
pasionat
Mesaje: 720
Membru din: Mar 20-Sep-2005 09:05
Localitate: Pitesti

Mesajde Arise » Lun 22-Mai-2006 14:27

Dupa patania de asta iarna, am mai avut o singura data ocazia sa fiu "surprins" de comportamentul masinii.
Si asta nu in curbe...

Eram pe DN1, cred 100-110km/h, am franat BRUSC (da' brusc !!!) pentru ca deja trecusem de prima linie barata care imi semnaliza calea ferata + frana tot asa a celui din din fata mea, si fundul masinii mi-a fugit usor dupa care s-a redresat.
Nu pot spune ca am pierdut controlul masinii, dar stiu sigur ca m-am speriat atunci. Nu ma asteptam la asa ceva.
A fost asa... ca o scapare... mai mult.

Vreme superba, drum complet uscat.

Avatar utilizator
mituc
pasionat
Mesaje: 885
Membru din: Mar 28-Mar-2006 09:01
Localitate: Iasi
Contact:

Re: va fuge spatele in curbe?

Mesajde mituc » Lun 22-Mai-2006 22:39

redbeben scrie:dar acum am mers la sibiu si pe niste serpentine am trecut in viraj peste niste denivelari(de smoala cred)
mai mari (cam de 5 cm inaltime si aprox.20 cm latime) si mi-a fugit spatele rau de tot de m-am si speriat si am crezut k o dau in pomi :lol:
chiar nu ma asteptam la reactia asta(aveam cam 70 la ora si nu era cine stie ce curba :wink:

mai tarziu un pic povestea s-a repetat la niste sentulete peste care am trecut
oare un focus nou cu punte spate independenta face la fel? :shock:

are careva idee de ce fuge asa de spate si eventual dati-mi si mie un sfat de abordare a virajelor (ceva mai tehnic) :twisted:

oricum trebuie sa imi schimb gumele cu unele de vara k astea de pe ea-s naspa


Pai in momentul in care ai pierdut aderenta pe spate e normal sa se duca spatele in afara curbei, pentru ca forta centrifuga nu mai este anihilata de forta de frecare.

Eu am chinuit destul de mult C4-ul din dotare si comportamentul mi se pare super. Masina are tendinta sa supravireze in anumite situatii, lucru pe care nu poti decit sa-l apreciezi la o masina cu tractiune fata. Practic mi s-a parut ca singura situatie in care subvireaza este atunci cind accelerezi puternic in curba, iar asta nu ai motive sa faci.

Tehnic vorbind virajele se iau frinind pina la intrarea in viraj, virajul il iei preferabil fara sa frinezi (sau sa frinezi mai usor decit inainte de intrare), eventual daca ai cum accelerezi dupa jumatatea virajului (sau cind consideri ca e necesar si sigur).
Daca frinezi puternic in viraj, chiar si daca ai ABS poti sa iesi spre exterior (daca ai ESP e posibil sa nu iesi). Daca din diverse motive pierzi aderenta pe una din punti (sau ambele) atunci vezi cum o chitesti printre copaci, ca e nasol :), poti sa ai si super masina cu suspensie super sport, racing tyres, 300 de kile de eleroane si alte gadgeturi aerodinamice, etc. Iar asta ti s-a intimplat tie cind ai trecut peste denivelari, deci atentie ca-ti darimi bunatate de masina.

Avatar utilizator
Adrian
pasionat
Mesaje: 439
Membru din: Dum 18-Sep-2005 18:47
Localitate: Bucuresti

Mesajde Adrian » Mie 24-Mai-2006 21:09

Mie mi se pare ca sta excelent in curbe! Si franarea este f eficace! Am franat brusc de la 100km/h si masina a muscat asfaltul! Au intrat avariile, tot ce trebuie!

Am luat curba de la Victoriei, cum vii de pe piatra cubica sa faci virajul la stanga in sensul giratoriu cu a2a in blana, cum am plecat de stop - aveam acolo vreo 60-65 si masina a stat super! PS- Ma fugaream cu un Mercedes E Classe, Cdi 220 :) ... Pe care l-am facut la toate stopurile de pe Calea Victoriei pana la Reg. Elisabeta! Unu cu numere de Franta! Aviz amatorilor :)
[b:8a91ac8b41]Citroen Spirit on my C4... VTR 1.6i, Obsidien [/b:8a91ac8b41][img:8a91ac8b41]http://www.sloganizer.net/en/style3,C4.png[/img:8a91ac8b41]

pesteimputit
pasionat
Mesaje: 109
Membru din: Mar 28-Feb-2006 22:32
Localitate: Bucuresti

Mesajde pesteimputit » Joi 25-Mai-2006 01:24

nu stiaala cu c220u sa conduca :P

Oz
simpatizant
Mesaje: 64
Membru din: Vin 16-Dec-2005 16:40
Localitate: Bucuresti

Mesajde Oz » Joi 25-Mai-2006 09:32

:lol: :lol: :lol:

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Joi 25-Mai-2006 10:08

george scrie:Se poate sa fie de la cauciucuri. Eu am incercat sa rup aderenta pe curbe, de curiozitate ca sa vad cum functioneaza ESP-ul. Pot sa-ti spun ca mi-a fost aproape imposibil: masina se aseaza foarte bine si alunega greu de tot. Daca nu se "linisteste" dupa ce ii schimbi cauciucurile trebuie neaparat sa-ti faci o verificare.

Cazul meu - deşi vorbim de un exemplar de C3: după ce am luat maşina de la ATS, ĂŽn curba largă de după pod (la Bordei) persoana de la volan (nu eu) a "reuşit", fără voie, să o pună de-a latul şoselei. Noroc că nu erau maşini fix ĂŽn momentul acela, că nu mai discutam aici. Un an de zile am condus de-a dreptul speriat, luam curbele cu -10km/h decât credeam eu că e normal, frâne, etc - de-abia acum m-am prins, după 2 schimburi + echilibrări de pneuri (vară-iarnă şi apoi din nou vară), că atunci am primit maşina de la ATS cu pneurile prost sau deloc echilibrate :shock:

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Joi 25-Mai-2006 17:31

Pneuri echilibrate? Ai pierdut spatele masinii datorita suprafetei si datorita vitezei cu care a intrat in viraj...daca a mai infipt si piciorul in frana...rezultatul nu putea fi altul.
Totusi e un C3, o buburuza de masina de la care nu poti si nu trebuie sa ai prea multe pretentii de stabilitate.

bezz
pasionat
Mesaje: 1825
Membru din: Lun 16-Ian-2006 16:16
Localitate: B-CT / RO

Mesajde bezz » Joi 25-Mai-2006 17:53

@Dan:Curba de la bordei e periculoasa mai ales pe umed/zapada, stiu vreo doi care s-au rotit acolo, de-au venit verzi la fata la serviciu (ce pretentii poti avea de la dacia break sau papuc :lol: )
In schimb la xsara nu mi-a fugit spatele decat cand am zis sa ma joc si io prin zapada si m-am dus aiurea printr-un troian :oops: Pe uscat, umed sau chiar nisip a stat foarte bine.
Cosmin
high energy music expression

Avatar utilizator
Adrian
pasionat
Mesaje: 439
Membru din: Dum 18-Sep-2005 18:47
Localitate: Bucuresti

Mesajde Adrian » Joi 25-Mai-2006 21:15

pesteimputit scrie:nu stiaala cu c220u sa conduca :P


OFF : Inseamna ca nu stii ce masina conduci :D
[b:8a91ac8b41]Citroen Spirit on my C4... VTR 1.6i, Obsidien [/b:8a91ac8b41][img:8a91ac8b41]http://www.sloganizer.net/en/style3,C4.png[/img:8a91ac8b41]

redbeben
simpatizant
Mesaje: 98
Membru din: Vin 13-Ian-2006 15:03
Localitate: bucuresti

Mesajde redbeben » Lun 29-Mai-2006 14:14

hehehe,am fost in spania in weekend si m-am dat cu un seat ibiza nou(doar 3000km) dar inchiriat
daca vreti viteza si adrenalina mergeti pe coasta spaniei intre valencia si cadiz
am bagat si 200km/h :twisted:
marfa frate motorul tragea super tare in orice treapta si am prins suta in 8sec autocronometrandu-ma :lol:
era 1.9 tdi full
spre deosebire de c4 meu asta era mai instabil in curbe dar multumita cauciucurilor si rotilor centrate si a soselelor impecabile n-am avut nici o treaba-curbe luate cu 160
frate da e mai mic si mai ingust ca c4 dar se cunoaste treaba ca n-am cauciucuri adecvate si asfalt bun si d-aia imi fuge spatele in curbe

deci,in concluzie dai un ban dar stii ca face-imi iau cauciucuri de vara cu profil jos


frate cat conteaza o sosea buna :lol:


haideti in spania(sa facem un tur de vreo 4000km pe coasta) in coloana de c4 va bagati? :wink:

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 29-Mai-2006 14:56

Pina in Spania, facem o scala in Germania si ne dam pe autobahn... :lol:
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

pesteimputit
pasionat
Mesaje: 109
Membru din: Mar 28-Feb-2006 22:32
Localitate: Bucuresti

Mesajde pesteimputit » Lun 29-Mai-2006 20:13

stiu ce masina conduc si stiu si c220cdi foarte bine, are unchiul meu una din 2001, primul propetar, etc....

masina are 150cp si tractiune spate, in conditii normale nu are ce discuta cu c4


Înapoi la “Citroen C4 - Berlina, Coupe, Sedan, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats