Am intilnit la un citroen C5 2HDI,an2002, urmatoarea situatie:
1. In timpul rulajului,indiferent de viteza,daca vrei sa franezi,primele trei apasari consecutive pe pedala sunt normale si masina franeaza f. bine,dupa care la urmatoarea apasare, pedala se intareste brusc si masina practic nu mai franeaza:rulezi mai departe liber dupa care iar poti frana de trei ori si fenomenul se repeta.
2.In stationare,cu motorul pornit,daca apesi pedala de frana si mantii presiunea pe ea,coboara incet pana la atingerea podelei.
-Am efectuat aerisirea circuitului de franare conform manualului de reparatii C5
-Placutele de frana fata si spate sunt noi.
-Discurile de frana sunt f. bune
-Lichidul de frana este la nivel maxim.
Astept din partea Dvs. sugastii pertinente,pentru care va multumesc anticipat.
Frane C5
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Foarte ciudata partea cu coborirea, pentru ca la C5 sint separate circuitele si merg cu fluide diferite: suspensie, frina si servodirectie.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
In primul rand, pe c5, lichidul hidraulic este folosit si pentru sistemul de servodirectie, la unele modele, exista servo-electronic,ca pe Renault-uri.
Manifestarea pe care o prezinta sistemul tau de franare, este caracteristic unei pompe de frana ce necesita inlocuire. Faptul ca stai cu piciorul pe ea si se "scurge" este evident in acest sens. Mai precis este de la garnituri, s-au format canale microscopice, prin care pistonasele pierd presiunea. Poti incerca un schimb de garnituri, dar nu iti va garanta nimeni reusita reparatiei pentru ca acele canale se pot forma mai mult ca sigur si pe corpul pompei. Problema cu intaritul pedalei este o manifestare secundara, oarecum atipica dar demonstreaza ca exista o problema a pompei.
Manifestarea pe care o prezinta sistemul tau de franare, este caracteristic unei pompe de frana ce necesita inlocuire. Faptul ca stai cu piciorul pe ea si se "scurge" este evident in acest sens. Mai precis este de la garnituri, s-au format canale microscopice, prin care pistonasele pierd presiunea. Poti incerca un schimb de garnituri, dar nu iti va garanta nimeni reusita reparatiei pentru ca acele canale se pot forma mai mult ca sigur si pe corpul pompei. Problema cu intaritul pedalei este o manifestare secundara, oarecum atipica dar demonstreaza ca exista o problema a pompei.
apasa pe pedala de frana cu motorul oprit sau pornit cum vrei tu si pune pe cineva sa se uite in "borcanul" cu lichid de frana , iar daca atunci cand tu apesi se ved iesind bule de aer in "borcan" ai garniturile de la pompa nasoale si trebuiesc schimbate , intre timp nu mai circula cu masina ca sigur la o franare brusca se poate sa ramai fara frane
in rest numai de bine
P.S. pompa nu are nimic ci doar garniturile de la timp si uzura (an 2002)
in rest numai de bine
P.S. pompa nu are nimic ci doar garniturile de la timp si uzura (an 2002)
CITROEN C3 1.1i (vandut).
HYUNDAI ACCENT 1.5 CRDI 110CP.
OPEL COMBO 1.7 DTI 75 CP.
HYUNDAI ACCENT 1.5 CRDI 110CP.
OPEL COMBO 1.7 DTI 75 CP.
Salut. Circuitul de frina la C5 este independent, functioneaza cu lichid de frina .
Trebuie sa tii seama si de ABS, ESP,ASR , sisteme care lucreaza deasemenea cu circuitul de frina si care practic controleaza frinarea masinii. Personal nu m-as hazarda sa umblu pe circuitul de frina, tinind cont de complexitatea acestuia, ma tem ca aerisirea e tot ce poti face. Pentru siguranta, mergi intr-un service autorizat, cu tester si ce mai trebuie, chiar daca trebuie sa te inarmezi cu nervi de otel( si bani
). oricum e mai ieftin decit o tamponare.
Noroc la service. Tine-ne la curent.
Trebuie sa tii seama si de ABS, ESP,ASR , sisteme care lucreaza deasemenea cu circuitul de frina si care practic controleaza frinarea masinii. Personal nu m-as hazarda sa umblu pe circuitul de frina, tinind cont de complexitatea acestuia, ma tem ca aerisirea e tot ce poti face. Pentru siguranta, mergi intr-un service autorizat, cu tester si ce mai trebuie, chiar daca trebuie sa te inarmezi cu nervi de otel( si bani

Noroc la service. Tine-ne la curent.
asa cum s-a mai spus, pare o problema a garniturilor din pompa. in opinia mea e cam prematura uzura lor, sint masini mai ieftine la care nu se intimpla asta atit de repede. ma rog, ar mai fi si numarul de km, pe care nu ni l-ai spus. pe linga asta, ar mai fi cred o problema cu pompa de vacuum, ea e cea care te ajuta sa calci mai usor pe pedala si care cred ca da fenomenul acela de intarire a pedalei la a 3-a apasare. dar asta se poate masura la un service specializat, daca nu face o depresiune corespunzatoare ca valoare, se schimba
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
pompa de vacum daca nu functiona sau vacumul era spart in momentul apasari pedalei de frana motorul tinde sa se opreasca sau sa balbaie in relanti
garniturile se mai pot uza si daca nu se foloseste acelasi tip de lichid de frana (adica daca s-a amestecat lichidul vechi cu un alt lichid . ex. dot 4 cu dot 3)
garniturile se mai pot uza si daca nu se foloseste acelasi tip de lichid de frana (adica daca s-a amestecat lichidul vechi cu un alt lichid . ex. dot 4 cu dot 3)
CITROEN C3 1.1i (vandut).
HYUNDAI ACCENT 1.5 CRDI 110CP.
OPEL COMBO 1.7 DTI 75 CP.
HYUNDAI ACCENT 1.5 CRDI 110CP.
OPEL COMBO 1.7 DTI 75 CP.
maximus scrie:pompa de vacum daca nu functiona sau vacumul era spart in momentul apasari pedalei de frana motorul tinde sa se opreasca sau sa balbaie in relanti
nu cred ca stii despre ce vorbim. masinile diesel si mai ales turbodiesel, nu fac vacuum pe admisie (decit in anumite momente) si atunci le trebuie o pompa specializata de vacuum, care sa actioneze in orice moment e necesar membrana aia care crezi tu ca e sparta. cu alte cuvinte tu incurci partea de servo de la frina (tulumba aia mare de tabla din spatele pompei de frina) cu pompa de vacuum de care zic eu mai sus si care e antrenata de motor prin curea
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
ai dreptate khan la diesel nu stiu bine pt ca nu i-mi plac .
dar aceeasi tulumba de fier o au si masinile diesel , hdi tdi
oricum cu intaritul pedalei si apoi treaba cu "pedala se duce in podea" tine strict de garnituri si cel mai bine poate sa vada daca face bule in "borcanul" de lichid de frana clar sunt garniturile
dar aceeasi tulumba de fier o au si masinile diesel , hdi tdi
oricum cu intaritul pedalei si apoi treaba cu "pedala se duce in podea" tine strict de garnituri si cel mai bine poate sa vada daca face bule in "borcanul" de lichid de frana clar sunt garniturile
CITROEN C3 1.1i (vandut).
HYUNDAI ACCENT 1.5 CRDI 110CP.
OPEL COMBO 1.7 DTI 75 CP.
HYUNDAI ACCENT 1.5 CRDI 110CP.
OPEL COMBO 1.7 DTI 75 CP.
cu garniturile da, e destul de clar, cu fenomenul de intarire spuneam ca e de vina pompa aia de vacuum, care probabil e uzata. e drept si ca multe masini au tulumba aia, chiar si dacia, dar aia nu are nici o problema in toata povestea asta
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
franare ...
aceeasi problema o am si eu cu masina ...pedala de frana se duce la fund usor usor, iar in trafic pe oras , franele pe spate abia tin !
ma gandesc sa schimb pompa de frana !
voi reveni cu noutati!
ma gandesc sa schimb pompa de frana !
voi reveni cu noutati!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO