va fuge spatele in curbe?
Moderator: Echipa Tehnica
Pilotul automat tine viteza constanta, nu turatia. Mergeti in urcare pe pilot automat si consumul tot creste!
Eu am pilot automat si nu am reusit sa-l folosesc inca. Poate ca soselele din Ardeal sint mai chinuite iar circulatia e de asa natura ca am nevoie de schimbarea vitezei frecvent; pe autostrada inca nu am fost. Acolo sigur il voi folosi. Nu sufar foarte tare pentru ca imi place sa "ma joc" cu acceleratia. Nu ar fi la fel de "fun" sa merg pe automat.
In schimb limitatorul de viteze e foarte util in zone de radare.
Eu am pilot automat si nu am reusit sa-l folosesc inca. Poate ca soselele din Ardeal sint mai chinuite iar circulatia e de asa natura ca am nevoie de schimbarea vitezei frecvent; pe autostrada inca nu am fost. Acolo sigur il voi folosi. Nu sufar foarte tare pentru ca imi place sa "ma joc" cu acceleratia. Nu ar fi la fel de "fun" sa merg pe automat.
In schimb limitatorul de viteze e foarte util in zone de radare.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
off-topic, dar nu ma pot abtine: numai in RO se putea intimpla asta: au pus intii camerele si pe urma vad ei cum rezolva cu autostrada 

Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- White Wizard
- pasionat
- Mesaje: 246
- Membru din: Mar 15-Noi-2005 19:38
- Localitate: Bucuresti
Re: va fuge spatele in curbe?
redbeben scrie:hai ca iarna daca intram mai tare in curbe fugea spatele (ca de e mai usor) o scoteam repede din derapaj dar acum am mers la sibiu si pe niste serpentine am trecut in viraj peste niste denivelari(de smoala cred)
mai mari (cam de 5 cm inaltime si aprox.20 cm latime) si mi-a fugit spatele rau de tot de m-am si speriat si am crezut k o dau in pomi![]()
chiar nu ma asteptam la reactia asta(aveam cam 70 la ora si nu era cine stie ce curba![]()
mai tarziu un pic povestea s-a repetat la niste sentulete peste care am trecut
...nu din cauza anvelopelor a "fugit" de spate , ci din cauza ca erau denivelari in curba ... iar suspensia de pe C4 este destul de rigida. Asa se intampla cand ai suspensie tare pe masina si sunt denivelari ... chiar si pe linie dreapta ai putea sa patesti sa fuga de spate , daca ai viteza mare si intalnesti denivelari

Nu stiu de ce, dar simt nevoia sa revin.
Poate voua vi se pare C4 super stabil si nu ati avut probleme cu fugitul fundului.
Eu am patit-o de 3 ori pana acum cu C4, si la fel ca voi am considerat si eu, am spus: "lasa mai ca e super stabila in curbe".
Si supriza este imensa atunci cand masina in care aveai atata incredere ca nu "fuge de fund", de fapt fuge de nu se vede...
Abia atunci iti dai seama ca nu stii nimic despre masina ta si ce inseamna sa o duci la limita.
Da, si eu pot spune ca pot intra intr-o curba cu viteza maxima si ma mentin pe carosabil fara nici un fel de problema.
Vai, da ce masina stabila am... incredibil!!! A cui o fi oare aceasta masina stabila? Dar vai aceasta masina este a mea!!! Fantastic!!!
Sa vedeti voi fantastic cand o sa o patiti...
Poate voua vi se pare C4 super stabil si nu ati avut probleme cu fugitul fundului.
Eu am patit-o de 3 ori pana acum cu C4, si la fel ca voi am considerat si eu, am spus: "lasa mai ca e super stabila in curbe".
Si supriza este imensa atunci cand masina in care aveai atata incredere ca nu "fuge de fund", de fapt fuge de nu se vede...

Abia atunci iti dai seama ca nu stii nimic despre masina ta si ce inseamna sa o duci la limita.
Da, si eu pot spune ca pot intra intr-o curba cu viteza maxima si ma mentin pe carosabil fara nici un fel de problema.
Vai, da ce masina stabila am... incredibil!!! A cui o fi oare aceasta masina stabila? Dar vai aceasta masina este a mea!!! Fantastic!!!
Sa vedeti voi fantastic cand o sa o patiti...

Arise....la ce ai povestit cu zapada...iti trebuiau senile sa nu derapezi, restul nu mi le aduc aminte.
Dar tocmai pentru situatiile astea exista ESP, daca vrei sa nu mai fuga
.
Am facut eu un mare test de era sa ma coste urat de tot...noroc ca am indreptat-o din volan intr-un final destul de lung.
Curba stransa,destul de lunga la 180 grade cu ESP ~70 la iesirea din curba...intram cam in jur de 30...masina era lipita de sosea...ee fara ESP n-am apucat sa vad 50 ca s-a si dus de cur, si cu toata acceleratia si din volan tot am scapat-o pentru cateva momente, si mai era si ud pe jos.
Orice masina are limitele ei, acum daca ne apucam si abuzam normal ca ajungem in camp etc.
Situatia descrisa de cel care a deschis topicul e oarecum normala, daca pierzi aderenta datorita denivelarilor, poti sa iti iei si zborul
. La denivelari e mai buna o masina cu suspensii moi ca nu mai sare atat de spate, sau cum zicea cineva altfel le simti cu suspensia independenta..
C4 este o masina stabila pentru clasa ei, care sta bine in curbe atata timp cat nu depasesti legile fizicii,(si carosabilul este bun)dupa ce faci asta... sau ai aptitudini de pilot sa o indrepti.... sau te opresti in ceva...sau pur si simplu ai noroc.
Dar tocmai pentru situatiile astea exista ESP, daca vrei sa nu mai fuga

Am facut eu un mare test de era sa ma coste urat de tot...noroc ca am indreptat-o din volan intr-un final destul de lung.
Curba stransa,destul de lunga la 180 grade cu ESP ~70 la iesirea din curba...intram cam in jur de 30...masina era lipita de sosea...ee fara ESP n-am apucat sa vad 50 ca s-a si dus de cur, si cu toata acceleratia si din volan tot am scapat-o pentru cateva momente, si mai era si ud pe jos.
Orice masina are limitele ei, acum daca ne apucam si abuzam normal ca ajungem in camp etc.
Situatia descrisa de cel care a deschis topicul e oarecum normala, daca pierzi aderenta datorita denivelarilor, poti sa iti iei si zborul

C4 este o masina stabila pentru clasa ei, care sta bine in curbe atata timp cat nu depasesti legile fizicii,(si carosabilul este bun)dupa ce faci asta... sau ai aptitudini de pilot sa o indrepti.... sau te opresti in ceva...sau pur si simplu ai noroc.

- White Wizard
- pasionat
- Mesaje: 246
- Membru din: Mar 15-Noi-2005 19:38
- Localitate: Bucuresti
Arise scrie:Nu stiu de ce, dar simt nevoia sa revin.
Poate voua vi se pare C4 super stabil si nu ati avut probleme cu fugitul fundului.
Eu am patit-o de 3 ori pana acum cu C4, si la fel ca voi am considerat si eu, am spus: "lasa mai ca e super stabila in curbe".
Si supriza este imensa atunci cand masina in care aveai atata incredere ca nu "fuge de fund", de fapt fuge de nu se vede...![]()
Abia atunci iti dai seama ca nu stii nimic despre masina ta si ce inseamna sa o duci la limita.
Da, si eu pot spune ca pot intra intr-o curba cu viteza maxima si ma mentin pe carosabil fara nici un fel de problema.
Vai, da ce masina stabila am... incredibil!!! A cui o fi oare aceasta masina stabila? Dar vai aceasta masina este a mea!!! Fantastic!!!
Sa vedeti voi fantastic cand o sa o patiti...
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
P.S.: Imi cunosc fffoarte bine masina si chiar o duc la limita (obs.: asta este motivul pt. care nu mi-am pus ESP ) ...si da, traiesc intr-o lume "fantastica"


scuze de offtopic: wizzard ai avut probleme cu stabilitatea la xsara, ca si la ea mi se pare suspensia rigida; eu nu am patit cu ea mai nimic
decat accidentul (adica intrat in groapa imensa cu 90/ora si pierdut controlul ulterior) si derapajul iarna de care am povestit.

Cosmin
high energy music expression
high energy music expression
frate e clar ca o combinatie de amortizoare tari , cauciucuri proaste si drumuri de cacao te pot duce in pom
desi masina e stabila in linie dreapta si pe curbe la viteze medii e clar ca limitarea se afla in suspensia rigida (contrar asteptarilor)
dupa cum v-am spus mie imi fuge da e mai mult din cauciucuri pt ca rup f usor aderenta daca bag brusc piciorul in acc
insa, cu riscul de a ma repeta am mers pe sosele extraordinar de bune in afara tarii cu un seat ibiza si luam curbele cu 160(daca a-ti fost pe coasta de sud a spaniei stiti de care curbe vb)dar in linie dreapta c4 rulez
p.s. cu seatul n-am pierdut aderenta nici o data si avea 130cp
desi masina e stabila in linie dreapta si pe curbe la viteze medii e clar ca limitarea se afla in suspensia rigida (contrar asteptarilor)
dupa cum v-am spus mie imi fuge da e mai mult din cauciucuri pt ca rup f usor aderenta daca bag brusc piciorul in acc
insa, cu riscul de a ma repeta am mers pe sosele extraordinar de bune in afara tarii cu un seat ibiza si luam curbele cu 160(daca a-ti fost pe coasta de sud a spaniei stiti de care curbe vb)dar in linie dreapta c4 rulez
p.s. cu seatul n-am pierdut aderenta nici o data si avea 130cp

Decât sã te lamentezi atâtea zile pe forum, ca sã afli pãrerea adiverselor persoane mai mult sau mai puÞin autorizate, mai bine te duceai la un service specializat sã faci o verificare atentã a trenului de rulare pentru cã problema este complexã ºi la care pot concura mai mulÞi factori (direcÞie, amortizoare, anvelope, etc). Nu pe forum rezolvi derapajul.
Poate Âşi stilul tĂŁu de condus genereazĂŁ acest derapaj. DacĂŁ treci cu vitezĂŁ mare peste denivelĂŁri este normal ca maÂşina sĂŁ-Ăži facĂŁ figuri, orice maÂşinĂŁ ĂŽn aceastĂŁ situaĂžie s-ar comporta la fel. Ăntotdeauna ĂŽn situaĂžii deosebite alĂžii sunt de vinĂŁ nu noi. Mai reflecteazĂŁ...Personal nu am sesizat pânĂŁ acum cĂŁ maÂşina mea are un comportament anormal ĂŽn anumite situaĂžii.
Poate Âşi stilul tĂŁu de condus genereazĂŁ acest derapaj. DacĂŁ treci cu vitezĂŁ mare peste denivelĂŁri este normal ca maÂşina sĂŁ-Ăži facĂŁ figuri, orice maÂşinĂŁ ĂŽn aceastĂŁ situaĂžie s-ar comporta la fel. Ăntotdeauna ĂŽn situaĂžii deosebite alĂžii sunt de vinĂŁ nu noi. Mai reflecteazĂŁ...Personal nu am sesizat pânĂŁ acum cĂŁ maÂşina mea are un comportament anormal ĂŽn anumite situaĂžii.
seridan scrie:Decât sã te lamentezi atâtea zile pe forum, ca sã afli pãrerea adiverselor persoane mai mult sau mai puÞin autorizate, mai bine te duceai la un service specializat sã faci o verificare atentã a trenului de rulare pentru cã problema este complexã ºi la care pot concura mai mulÞi factori (direcÞie, amortizoare, anvelope, etc). Nu pe forum rezolvi derapajul.
Nu.
Si nici nu-l vei evita daca vei continua sa virezi prin aer. Doar avioanele vireaza in aer, in rest nici wrc-urile, nici dtm-urile, nici macar masinile de F1 nu vireaza in aer. Serios!

- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
parerea mea e ca nu trebuie sa duci masina la limite sa vezi daca tine, pentru ca e totusi fier si la un moment dat iti va rezerva oarece surprize;
in alta ordine de idei sunt multi factori care determina fugitul spatelui, iar cei mai probabili sunt amvelopele si amortizoarele, dar, cea mai mare vina o au drumurile care sunt valurite rau si mai au si denivelari, mai ales pe curbe. si mie mi-a fugit spatele la cx in curbe, dar dupa ce am analizat drumul nu am mai cautat motive pe la masina. nu cred ca putem gasi masina de strada (ne rezumam la clasa lui C4) nemodificata la care sa nu fuga spatele.
in alta ordine de idei sunt multi factori care determina fugitul spatelui, iar cei mai probabili sunt amvelopele si amortizoarele, dar, cea mai mare vina o au drumurile care sunt valurite rau si mai au si denivelari, mai ales pe curbe. si mie mi-a fugit spatele la cx in curbe, dar dupa ce am analizat drumul nu am mai cautat motive pe la masina. nu cred ca putem gasi masina de strada (ne rezumam la clasa lui C4) nemodificata la care sa nu fuga spatele.
Înapoi la “Citroen C4 - Berlina, Coupe, Sedan, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats