motor diesel...
Moderator: Echipa Tehnica
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
motor diesel
In BX 19D OWNERS MANUAL scrie cam asa:"modul in care faceti rodajul poate influienta consumul de ulei pentru toata durata de viata a motorului dumneavoastra.In functie de conditiile de utilizare consumul de ulei poate ajunge la 1L/1000km dupa primii 5000km".
Acest consum de 1L/1000km este considerata de mai toti fabricantii ca fiind limita max admisa a consumului de ulei(deci esti in barem dar asta nu inseamna ca este si normal).
PS:cred ca motorul+cutia lui cit16v merita 100eur chiar daca are 350k.
Acest consum de 1L/1000km este considerata de mai toti fabricantii ca fiind limita max admisa a consumului de ulei(deci esti in barem dar asta nu inseamna ca este si normal).
PS:cred ca motorul+cutia lui cit16v merita 100eur chiar daca are 350k.
Marian,
Stiu ca merita banii, dar si motorul lui motorul mananca ulei, chiar e vizibil pe la joja, asa cum a spus si el. Ori, inseamna sa iau un lucru similar cu al meu. Nu prea are rost, mai bine trag de asta asa cum e si fac operatiunea (cu motorul lui sau cu altul, nu coteaza) cand nu ma mai pot folosi de actualul. Suma e mica, intr-adevar, dar...
Stiu ca merita banii, dar si motorul lui motorul mananca ulei, chiar e vizibil pe la joja, asa cum a spus si el. Ori, inseamna sa iau un lucru similar cu al meu. Nu prea are rost, mai bine trag de asta asa cum e si fac operatiunea (cu motorul lui sau cu altul, nu coteaza) cand nu ma mai pot folosi de actualul. Suma e mica, intr-adevar, dar...
deci hai sa fim realisti: un consum de 700ml ulei la 1000 km e f mult. imi pare rau paco ca trebuie sa spun asta, dar asta e crudul adevar. un consum normal de ulei la un motor de acest gen e in medie 700ml la 10.000 km (zece mii). deci esti departe. faptul ca porneste bine inseamna ca uzura cilindrilor si a pistoanelor nu e mare si ca segmentii sint vinovati de consum eventual ajutati de ghidurile de supape. Eu unul as face o segmentare si o toaleta la chiulasa. nu va garanta nimeni ca va mai tine inca 100.000 de mii dar eu zic ca merita in continuare. e mai ieftin si mai sigur decit orice alta investitie in acest sens. spun asta in cunostinta de cauza, am patit acelasi lucru la motorul meu (adica l-am incins) si am constatat ca doar segmentii erau uzati, pistoanele si cilindrii scapasera fara nici o zgirietura.
si un pic off topic, spunea undeva wld referindu-se la masina ta ca a fost "reparata" de electricianul ilie, pe care il cunosc, si ca a mai vazut el citeva masini reparate tot de el. hai sa analizam un pic chestia asta: daca clientul nu are bani sau daca nu se gaseste piesa respectiva pe moment, eu unul consider laudabil ca reuseste sa faca ceva in asa fel ca masina sa nu ramina pe loc pina se gaseste un remediu mai bun, atita vreme cit anunta pe client ca e ceva provizoriu. in cazul masinii lui paco ar fi doua explicatii: ori e arsa rezistenta care asigura turatia mica pentru treapta 1 la ventilator, rezistenta care nu prea se gaseste nici noua nici SH, ori, avind in vedere uzura motorului, a scurtcircuitat rezistenta respectiva ca sa mentina motorul mai rece (e stiut faptul ca un motor uzat merge mult mai cald). deci, nu vad unde e vina lui ilie, daca gresesc sa imi spuneti.
si un pic off topic, spunea undeva wld referindu-se la masina ta ca a fost "reparata" de electricianul ilie, pe care il cunosc, si ca a mai vazut el citeva masini reparate tot de el. hai sa analizam un pic chestia asta: daca clientul nu are bani sau daca nu se gaseste piesa respectiva pe moment, eu unul consider laudabil ca reuseste sa faca ceva in asa fel ca masina sa nu ramina pe loc pina se gaseste un remediu mai bun, atita vreme cit anunta pe client ca e ceva provizoriu. in cazul masinii lui paco ar fi doua explicatii: ori e arsa rezistenta care asigura turatia mica pentru treapta 1 la ventilator, rezistenta care nu prea se gaseste nici noua nici SH, ori, avind in vedere uzura motorului, a scurtcircuitat rezistenta respectiva ca sa mentina motorul mai rece (e stiut faptul ca un motor uzat merge mult mai cald). deci, nu vad unde e vina lui ilie, daca gresesc sa imi spuneti.
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
adica este posibil ca ventilatorul sa porneasca pe treapta a 2-a atunci cand temperatura motorului ar ajunge la nivelul treptei intai a ventilatorului?
La ce temperatura trebuie sa stea un motor bun?
Daca dupa un mers vara in oras desfac capacul sub presiune de la radiator si nu sare apa cam ce temperatura are apa?Ce probleme apar daca ventilatorul porneste direct in treapta a 2-a?(asa porneste la mine;am 2 elice pe radiator).La cei cu motoare diesel,asta vara v-a pornit ventilatorul in oras,si cat de des?
La ce temperatura trebuie sa stea un motor bun?
Daca dupa un mers vara in oras desfac capacul sub presiune de la radiator si nu sare apa cam ce temperatura are apa?Ce probleme apar daca ventilatorul porneste direct in treapta a 2-a?(asa porneste la mine;am 2 elice pe radiator).La cei cu motoare diesel,asta vara v-a pornit ventilatorul in oras,si cat de des?
adica este posibil ca ventilatorul sa porneasca pe treapta a 2-a atunci cand temperatura motorului ar ajunge la nivelul treptei intai a ventilatorului?
da se poate. in caz ca exista un singur ventilator si termocupla are 3 contacte, inseamna ca pentru treapta 1 reducerea turatiei se face prin intermediul unei rezistente asezate in preajma radiatorului. daca sint doua ventilatoare si termocupla cu 3 contacte sint mai multe variante: 1. treapta 1 se obtine din inserierea celor doua ventilatoare fapt ce le reduce turatia la ambele la jumatate. 2. treapta 1 se obtine ca in cazul existentei unui singur ventilator (adica cu ajutorul rezistentei), celalalt nefunctionind in acest timp. treapta 2 e cind ambele merg la turatia maxima. ca sa porneasca in treapta 2 cind temperatura e de treapta 1 se face dupa caz scurtcircuitarea rezistentei sau se monteaza in paralel ventilatoarele (daca sint 2)
La ce temperatura trebuie sa stea un motor bun?
in jur de 90 gr C +/- 3-4 gr C, in functie de tip.
Daca dupa un mers vara in oras desfac capacul sub presiune de la radiator si nu sare apa cam ce temperatura are apa?
de unde vrei sa stie cineva?
Ce probleme apar daca ventilatorul porneste direct in treapta a 2-a?(asa porneste la mine;am 2 elice pe radiator).
pai depinde: daca porneste in treapta a doua sint doua posibilitati: ori e scurtcircuitata rezistenta de care vorbeam, ori nu merge termocupla si/sau rezistenta pe treapta 1. in primul caz inseamna ca motorul se raceste mai repede dar asta nu inseamna ca e neaparat bine (un motor nu trebuie sa mearga nici mai rece nici mai cald decit e prevazut), iar in al doilea inseamna ca porneste f tirziu, la o temperatura destul de mare. deci nu e bine nicicum
La cei cu motoare diesel,asta vara v-a pornit ventilatorul in oras,si cat de des?
porneste in functie de cum mergi cu masina: la un mers sportiv si cu stationari dese la stopuri porneste des sau chiar f des, la un mers mai lejer porneste mai rar. de pornit porneste oricum vara in oras. mai conteaza si cit de curata e instalatia de racire, radiatorul, conductele, daca termostatul e bun... e greu de facut un tipar
P.S. ar mai fi cred o situatie posibila si anume la cele cu aer conditionat si 2 ventilatoare: instalatia sa fie gindita ca si cum ar exista un singur ventilator pentru racirea motorului si al doilea sa porneasca decit odata cu aerul conditionat, dar nu sint 100% sigur ca solutia asta exista.
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
ventilatoarele imi pornesc amandoua la turatie maxima,rezistenta aceea nu functioneaza deloc deoarece am crezut initial ca este arsa si am incercat sa pun pe direct(fara utilizarea ei),dar a pornit tot la turatie maxima.
dupa parerea ta cum crezi ca-mi functioneaza sistemul?porneste la turatie maxima cand temp.este pentru turatie treapta1 sau cand motorul se incalzeste mai mult?Nu mi s-au aprins niciodata avertizoarele de apa(nici cel galben ,nici cel rosu),dar functioneaza pentru ca le-am testat.
dupa parerea ta cum crezi ca-mi functioneaza sistemul?porneste la turatie maxima cand temp.este pentru turatie treapta1 sau cand motorul se incalzeste mai mult?Nu mi s-au aprins niciodata avertizoarele de apa(nici cel galben ,nici cel rosu),dar functioneaza pentru ca le-am testat.
pai daca ai asigurat continuitatea (adica ai inlocuit rezistenta cu o sirma) atunci pornesc in treapta 2 la temp pentru treapta 1, daca nu ai pus insa nimik in locul rezistentei, inseamna ca pornesc in treapta 2 la temp de treapta 2, adica la temperatura mai mare decit trebuie. nu e bine sa porneasca la treapta 2 in loc de treapta 1 pentru ca motorul merge mai rece si astfel creste consumul si depunerile de calamina pe piesele din zona in care se produce arderea, din cauza ca e incompleta (arderea). mai cald stii si tu de ce nu trebuie sa mearga
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
n-am pus nimic in locul rezistentei...Incercasem sa leg firele fara sa mai trec prin rezistenta aceea sa vad ce se intampla,dar nu s-a intamplat nimic.trebuia sa porneasca ventilatoarele in treapta 1,nu?Daca am dreptate ce e defect in sistem?Si o ultima intrebare...
Daca nu se aprinde beculetul de avertizare pana sa porneasca ventilatoarele direct in treapta a 2 a , inseamna ca nu s-a supraincalzit motorul si implicit n-as avea de ce sa-mi fac griji,nu?(la ce temp se aprinde beculetul acela?)
Mersi

Daca nu se aprinde beculetul de avertizare pana sa porneasca ventilatoarele direct in treapta a 2 a , inseamna ca nu s-a supraincalzit motorul si implicit n-as avea de ce sa-mi fac griji,nu?(la ce temp se aprinde beculetul acela?)
Mersi
Incercasem sa leg firele fara sa mai trec prin rezistenta aceea sa vad ce se intampla,dar nu s-a intamplat nimic.trebuia sa porneasca ventilatoarele in treapta 1,nu
pai nu s-a intimplat pentru ca motorul nu ajunsese la temperatura la care trebuia sa pornesca ventilatorul in treapta 1. rezistenta nu porneste ventilatorul, termocupla face asta. curentul care vine dupa ce termocupla inchide circuitul (adica ajunge la temperatura si face contact) trece prin rezistenta unde e scazut pina pe la 6 V si apoi alimenteaza ventilatorul care se va invirti mai incet decit daca ar fi alimentat la 12 V. deci nu trebuia sa pornesca ventilatorul daca ai legat firele rezistentei intre ele, decit daca ar fi avut temperatura la care sa cupleze.
Daca am dreptate ce e defect in sistem?
nimik, doar ca nu ai rezistenta si nici nimik care sa o inlocuiasca
daca nu s-a aprins inseamna ca ai o racire buna (inca). daca e vorba de perioada iernii atunci e normal sa nu se incinga prea tare, mai ales daca nu tragi de ea, dar la vara cred ca o sa se schimbe situatia. nu cunosc exact temperaturile la care pornesc ventilatoarele si becurile din simplu motiv ca difera temperaturile in fct de motor, destinatia masinii (o tara cu clima mai calda sau mai rece) si nu in ultimul rind de piesele de schimb pe care le-ai folosit (termocupla, eventual sondele daca au fost schimbate). ar trebui sa scrie insa pe piesele de care ziceam temperaturile la care lucreaza. uite-te si ai sa vezi.
ar trebui sa iti faci griji si ar mai trebui sa remediezi situatia cit de repede, te-ai putea trezi intr-o zi ca fierbe si s-ar putea sa fie tirziu
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
khan scrie:deci hai sa fim realisti: un consum de 700ml ulei la 1000 km e f mult. imi pare rau paco ca trebuie sa spun asta, dar asta e crudul adevar. un consum normal de ulei la un motor de acest gen e in medie 700ml la 10.000 km (zece mii). deci esti departe. faptul ca porneste bine inseamna ca uzura cilindrilor si a pistoanelor nu e mare si ca segmentii sint vinovati de consum eventual ajutati de ghidurile de supape. Eu unul as face o segmentare si o toaleta la chiulasa. nu va garanta nimeni ca va mai tine inca 100.000 de mii dar eu zic ca merita in continuare. e mai ieftin si mai sigur decit orice alta investitie in acest sens. spun asta in cunostinta de cauza, am patit acelasi lucru la motorul meu (adica l-am incins) si am constatat ca doar segmentii erau uzati, pistoanele si cilindrii scapasera fara nici o zgirietura.
si un pic off topic, spunea undeva wld referindu-se la masina ta ca a fost "reparata" de electricianul ilie, pe care il cunosc, si ca a mai vazut el citeva masini reparate tot de el. hai sa analizam un pic chestia asta: daca clientul nu are bani sau daca nu se gaseste piesa respectiva pe moment, eu unul consider laudabil ca reuseste sa faca ceva in asa fel ca masina sa nu ramina pe loc pina se gaseste un remediu mai bun, atita vreme cit anunta pe client ca e ceva provizoriu. in cazul masinii lui paco ar fi doua explicatii: ori e arsa rezistenta care asigura turatia mica pentru treapta 1 la ventilator, rezistenta care nu prea se gaseste nici noua nici SH, ori, avind in vedere uzura motorului, a scurtcircuitat rezistenta respectiva ca sa mentina motorul mai rece (e stiut faptul ca un motor uzat merge mult mai cald). deci, nu vad unde e vina lui ilie, daca gresesc sa imi spuneti.
Intr-adevar motoarele folosite pe BX sunt renumite pentru consumul mic de ulei. Din cate stiu, pentru motoarele pe benzina limita maxima acceptata inainte de RK este de 0.5l/1000km.
Ca si regula, consumurile acceptate de majoritatea producatorilor pentru motoarele anilor 80-90 sunt de ~0.5L/1000km pentru motoarele cu simeringuri de supape si ~1L pt cele care asigura etansarea doar pe ghiduri.
Am vazut masina lui paco si dupa comportare mi se pare ca uzura este a ghidurilor/semeringurilor de supape. Fiind un "benzinar" convins, nu stiu daca motoarele acestea diesel folosesc semeringuri la supape ca si cele pe benzina si nici din documentatii nu reiese. In esenta motorul scoate fum de ulei in special la accelerarea dupa frana de motor. Acesta e simptom clasic de uzura a ghidurilor. Oricum chiulasa a mai fost "reparata" cel putin o data - este sudata in 2 locuri.
In legatura cu prestatia lui Ilie (si a electricienilor in general) recunosc ca sunt mai carcotas. Lucrand in domeniu sunt mai critic decat majoritatea. Asta nu inseamna ca e un electrician prost, ci doar unul care nu remediaza defectiunea ci ajunge la rezultat printr-o improvizatie care ramane definitiva. Din discutia cu proprietarii masinilor respective am inteles ca nu li s-a propus schimbarea rezistentei sau termocuplei defecte ci modificarea definitiva a instalatiei pentru a functiona cu piesele defecte. Daca nu ma insel si cu "paco" a fost aceeasi situatie.
pt cit16v: uite aici gasesti tot ce iti trebuie ca sa afli exact ce se intimpla la tine http://www.tramontana.co.hu/citroen/coo ... oling.html
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
scuze ca nu am mentionat, iarna nu mi-au pornit niciodata ventilatoarele;problema era vara.am inteles cum vine cu rezistenta.De cand am masina(problema cu ventilatoarele a fost de cand am cumparat-o,dar atunci nu stiam ca pornesc in 2 trepte
) am trecut prin 3 veri si ti-am zis, nu mi-a aparut niciodata martorul de supraincalzire al apei.Cred ca din cauza ca am 2 ventilatoare pe radiator nu am probleme cu incalzirea.Ma enerveaza ca designerii de la citroen nu s-au gandit sa monteze un indicator normal cu temperatura apei la motor....

Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187784
Total subiecte 18656
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11826
Cel mai nou membru Lucian68