calitatea masinilor si service-urilor din RO

Tot ce nu se incadreaza in celelalte subiecte.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

calitatea masinilor si service-urilor din RO

Mesajde nicum » Vin 09-Iun-2006 15:30

Inspirat dintr-un articol din EvZ, dar si de ultima patanie a colegului nostru Matrix, am hotarit sa scriu acest post.
Iata articolul din EvZ, "Logan, ruginit din fabrica":
"Un ploiestean a platit 8.400 de euro pentru o Dacie stramba si cu puncte de rugina.

Un ploiestean de 50 de ani a facut un imprumut de 8.400 de euro pentru a-si cumpara o Dacia Logan, dar s-a trezit pe cap cu un autoturism plin de defecte.

Desi se chinuieste sa remedieze situatia inca din toamna anului trecut, el a fost dus cu vorba si nu a reusit sa rezolve nimic pana in prezent.

"Mi-am dorit enorm sa conduc o Dacia Logan"

Virgil Draghici a fost nevoit sa se imprumute la banca pe cinci ani pentru a-si cumpara cel mai vandut model al producatorului de la Colibasi.

"Mi-am dorit enorm sa conduc o Dacia Logan, mai ales ca mi-a placut cum arata de la primele fotografii publicate in presa de specialitate. Am luat un credit pe cinci ani si mi-am cumparat masina la sfarsitul lunii octombrie a anului trecut. Am luat-o de la unul dintre dealerii autorizati Dacia Renault, societatea IPSO din Ploiesti", isi incepe povestea Virgil Draghici.

Dupa ce s-a stins euforia de a conduce o masina noua, ploiesteanul a avut curiozitatea de a o studia mai atent.

"Aripile fata si portbagajul erau deplasate fata de linia caroseriei, sub chedere erau puncte de rugina, masticul de etansare lipsea in mai multe locuri, vopseaua era plina de impuritati si lista poate continua. Dupa doua saptamani am mers la dealer sa le aratam ce masina ne-au vandut", povesteste Valentin, fiul lui Virgil Draghici.

Plimbat pe drumuri

De aici incepe un lung sir de amanari.

"A venit un specialist de la Dacia care stergea cu maneca sacoului punctele de rugina si imi spunea ca masina e perfecta. M-a intrebat, chiar, cum de am asemenea pretentii de la o masina ieftina? Daca suma de 8.400 de euro este un chilipir, ce puteam sa-i mai spun?", se intreaba proprietarul masinii.

Una dintre solutiile oferite de inspectorul Dacia Renault l-a lasat masca pe om: "Mi-a spus sa ma duc cu masina la polisat ca sa-mi scoata impuritatile din vopsea. Stiti ce scrie in cartea masinii? Ca este interzisa lustruirea autoturismului sase luni de la cumparare, in caz contrar se pierde garantia. Va dati seama cata lipsa de profesionalism?".

La doua luni de la prima reclamatie, Virgil Dragici a primit un telefon de la serviciul Vocea Clientului al companiei Dacia-Groupe Renault, fiindu-i indicat service-ul Poliserv pentru remedierea problemelor.

"Am fost la Poliserv, dar acolo mi s-a spus ca ei n-au primit nicio notificare de la Pitesti si ca trebuie sa fac alta reclamatie. Atunci m-am dus glont la Protectia Consumatorului, insa pana acum nu s-a rezolvat nimic", spune suparat Virgil.

Amenzile OPC nu au rezolvat problema

De partea cealalta, Gabriel Petrisor, seful de vanzari al firmei IPSO Ploiesti, dealerul care a livrat masina, sustine ca nu are nicio vina: "Clientul a plecat de la noi multumit. Ulterior am vazut si eu care sunt problemele ridicate de cumparator si recunoscute de producator, si am inteles ca vor fi rezolvate in cadrul unui service autorizat".

Monica Popovici, reprezentanta Biroului comunicare din cadrul companiei Dacia-Groupe Renault, promite ca sesizarea ploiesteanului va face obiectul unei analize a producatorului de la Colibasi.

"Ne vom interesa ce s-a intamplat dupa ce am purtat corespondenta cu clientul nostru si de ce problemele nu s-au rezolvat", a precizat ea.

Directorul Oficiului pentru Protectia Consumatorilor Prahova, Corneliu Buzu, sustine ca reclamatia a fost intemeiata. "Am amendat societatea IPSO, care a livrat masina, dar si service-ul Poliserv, pentru ca nu a rezolvat problema in termenul legal si am cerut ca masina sa fie adusa la standardele de vanzare", a declarat Buzu.

In ciuda promisiunilor, Loganul lui Virgil Draghici a ramas in aceeasi stare, spre nemultumirea proprietarului care va plati timp de cinci ani un produs de o calitate discutabila.

Logan, atacat on-line

Proprietarii nemultumiti de Dacia Logan au luat cu asalt forumul site-urilor cu profil auto. Cele mai multe plangeri on-line sunt inregistrate la adresa www.daciaclub.ro/lofiversion/index.php/f34.html si vizeaza probleme legate de pornirea motorului, caroserie, vopsea, componente electrice, cutie de viteza, sistem de franare si altele.

Cele mai solicitate piese de schimb

Potrivit unui studiu realizat de Automobile Dacia cu cinci luni inainte de expirarea garantiei de doi ani la primele exemplare de Logan vandute, cele mai solicitate piese de schimb sunt urmatoarele: filtru de ulei, filtru de aer, placute de frana, bara fata parasoc,
far lampa stanga/dreapta, proiector ceata stanga/dreapta, traversa extrema fata, bara spate, radiator, capota fata, caseta de directie, usi, condensator."

"Colectia" completa de probleme la o masina care nu a iesit inca din garantie o gasiti aici: http://www.daciaclub.ro/index.php?showforum=34
Un alt articol din EvZ e si mai edificator: "Vrei o rabla? Platesti taxa pe viciu!" Iata link-ul: http://www.evz.ro/article.php?artid=261561 Am sa dau doar tabelul cu taxele:

Taxa pe centimetru cub (euro)

cmc Euro4 Euro3 Euro2 Euro1 Non-euro
<1.600 0,15 0,35 0,5 0,7 1,3

1.601-2.000 0,35 0,5 0,7 1 1,3

2.001-2.500 0,5 0,7 1 1,1 1,3

2.501-3.000 0,7 1 1,1 1,2 1,3

>3.000 1 1,1 1,2 1,3 1,3

Coeficientul de multiplicare in functie de vechime

<3 luni 0,45

>3 luni-6 luni 1,2

>6 luni-1 an 1,4

>1 an-2 ani 1,365

>2 ani-3 ani 1,32

>3 ani-4 ani 1,334

>4 ani-5 ani 1,344

>5 ani-6 ani 1,35

>6 ani-7 ani 1,3

>7 ani-8 ani 1,25

>8 ani-9 ani 1,225

>9 ani-10 ani 1,2

>10 ani 1,175

Acum, iata intrebarea: care sint alternativele pe care le are un roman dispus sa cheltuiasca niste bani pentru achizitionarea unei masini?
- o masina noua gen Logan iese din calcul. Calitatea e absolut execrabila, iar o replica de genul "cum pot avea asemenea pretentii de la o masina ieftina?" mi se pare batjocoritoare la adresa mea in calitate de client.
Din nefericire, situatia nu e cu mult diferita nici la dealerii care vind masini din import. Pe forumurile pasionatilor auto se pot gasi destule exemple in acest sens.
- sa aducem masini SH din vest? Onor guvernul nostru, cu largul concurs al APIA, a avut grija si de varianta asta. Taxele astea sint gindite fix pentru protejarea mediului de afaceri, protectia mediului este doar un pretext ieftin, pentru ca guvernul nostru nu a facut nimic, niciodata, in aceasta directie (nu imi dati exemplul cu 30 de milioane pentru o rabla). Cel mai bun exemplu: de ce nu au dat reduceri de taxe pentru automobilele cu instalatii GPL? In alte tari guvernul iti plateste o parte semnificativa din instalatie ca sa te incurajeze sa o montezi :!:
Nu vreau posturi de genul "sa emigram in Congo", etc.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Vin 09-Iun-2006 19:07

Alternativa mea: Renault 25, impecabil turbo-diesel, la 2650 de euro.
Ma tine 5-6 ani, apoi iau alta la acelasi pret si tot f bine intretinuta.
Asta daca nu fac bani de Vel Satis.
Sper ca ati inteles ca poate fi vorba si de Citroen, nu numai de Renault.
Si mai e ceva: de masinile noi ne plangem, de cele vechi ne plangem, poate si noi suntem cam pretentiosi...

bezz
pasionat
Mesaje: 1825
Membru din: Lun 16-Ian-2006 16:16
Localitate: B-CT / RO

Mesajde bezz » Vin 09-Iun-2006 20:23

Situatia este si mai complexa si vinovati sunt mai multi :minigun: Noi cumparam niste masini noi, chit ca-s pentru desfacere europa de est, chit ca-s pline de plastice, dar le luam de bune si AICI, in BUCURESTI, in anul 2006 le bagam in GROPI mari, lovim toate canalele care 95% nu sunt la cota asfaltului, intram in balti de cm buni adancime la fiecare ploaie, stam la cozi interminabile la stopuri, in ambuteiaje de fierbem apa in radiator SI NE MAI INTREBAM DE CE NI SE STRICA MASINILE?In primul rand pentru ca nu le folosim in regimul/parametrii normali de functionare din vina a 4 GENERATII DE EDILI IMBECILI, TIGANI, MARINARI CE-OR FI EI care nu au facut si nu vor face ceva major pentru acest trafic din Bucuresti.
Doi: Toata lumea cred ca este de acord ca orice combustibil vandut in Romania nu se ridica la standardele celor din Occident.Asa ca NORMAL ca se vor bloca injectoare, ne vom plange de consumuri ridicate, se vor strica pompe etc.
Concluzia mea este ca traim intr-o tara de doi lei, unde se cheltuiesc miliarde (de exemplu) pe anchete ridicole legate de moartea unui om de afaceri corupt sau uciderea unui hot ordinar si ca solutia tot emigrarea ramane, dar nu in Congo, ci undeva mai departe de Oder sau peste oceanul Atlantic.
Cand treceti pe langa "marile lucrari de asfaltare" uitati-va la ritmul debordant al lucrarilor, iar noaptea nu incercati acelasi lucru ca riscati niste gropi pe care ori nu le semnalizeaza ori le fura indicatoarele de semnalizare.Oricum nu lucreaza nimeni noaptea.
Cosmin
high energy music expression

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Vin 09-Iun-2006 20:58

Poate o sa fiu sanctionat, dar mie mi se pare mai importanta ancheta cu Angelescu decat masinile performante, pe care se cheltuie mult mai multe miliarde!
Cat despre emigrare, e solutia cea mai proasta: acolo se cheltuie mai multe miliarde pe cacaturi gen EMINEM sau BRAD PITT + ANGELINA nascatoarea. Vi se pare mai bine?

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Vin 09-Iun-2006 20:58

subscriu Bezz dar si completez:
stim toti zicala dealerilor "clientul trebuie sa fie multumit"; am fost de curind sa ma interesez de un C4 nou si am intrebat ce si cum pe acolo; mi s-a raspuns ca in conditii normale de functionare masina ar trebui sa ma tina 5 ani fara dureri de cap; la intrebarea mea "sa presupunem ca o sa merg doar in oras cu masina asta, credeti ca o sa tina 5 ani??" am primit urmatorul raspuns: "acuma si cu dumneavoastra, de aceea masina are garantie si pe perioada acesteia se schimba tot ce se strica"; deci eu de aici am inteles ca acel dealer sau ce o fi fost mi-a spus mai pe ocolite ca masina o sa cada de fapt si sa nu ma astept sa ma tina mult, iar dupa garantie o sa imi rupa urechile ; pai in acest caz la ce dreaq sa mai dau o gramada de bani pa un lucru prost? nu este numai cazul lui C4 si bag in aceeasi oala toate masinile noi; am ajuns la concluzia ca masinile din ultimii ani sunt niste mari jafuri facute in deridere special din ratiuni economice; daca mai adaugam la acest lucru calitatea serviceurilor (unde "specialistii" care sunt cam incompetenti sunt angajati pe diferite criterii care le stim toti), calitatea produselor consumabile si nu in ultimul rind calitatea soselelor o sa sa ne dea o ecuatie pe care ne-ar fi groaza sa incercam sa o rezolvam;
in concluzie masinile nu mai sunt trainice ca inainte, dar sunt incurajate sa cada foarte repede in primul rind de conditiile vitrege din Romania;
nu stiu ce sa mai zic dar eu am ajuns sa imi fie groaza sa duc masina (oricare ar fi ea) la un service fie si pentru cea mai mica interventie; mai bine merg la un garaj mai mic unde ma lasa sa stau cu ei si poate chiar sa dau o mina de ajutor si macar stiu ca nu strica nimic mai rau decit era. mie personal mi-au rupt la faimosul service "Poiana" minerul de la usa de pe dreapta, mi-au sustras claxonul si in ultimul rind mi-a mai disparut si ami-purul din aerisitor!
daca ar fi sa dau o nota calitatii la masini si serviceuri in Ro aceasta ar fi -1!

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Vin 09-Iun-2006 22:31

Eu am ajuns la o singura concluzie dupa vreo 6 ani de zile in care am cam trecut pe la Dacia, Seat, Mercedes, si mai nou Citroen...care le-a cam depasit pe toate.
Fara scandal nu faci bai nene nimic. Cand te duci la revizii totul e bine si frumos ca doar dai banu tu din buzunar...cand te duci la garantie se schimba treaba....ca nu mai trebuie tu sa dai bani de la tine..
Poate doar sa ai vreo cunostiinta vreo pila ceva pe acolo sa iasa treaba buna...sau sa ai super mare noroc...nu stiu...eu n-am avut pana acum se pare tipul asta de noroc in service.
Si nu sunt genul, care sa strambe din nas pentru orice si sa Gica contra...dar unele lucruri sunt chiar strigatoare la cer.

bezz
pasionat
Mesaje: 1825
Membru din: Lun 16-Ian-2006 16:16
Localitate: B-CT / RO

Mesajde bezz » Vin 09-Iun-2006 22:52

dj01fad scrie:subscriu Bezz dar si completez:

in concluzie masinile nu mai sunt trainice ca inainte, dar sunt incurajate sa cada foarte repede in primul rind de conditiile vitrege din Romania;
nu stiu ce sa mai zic dar eu am ajuns sa imi fie groaza sa duc masina (oricare ar fi ea) la un service fie si pentru cea mai mica interventie; mai bine merg la un garaj mai mic unde ma lasa sa stau cu ei si poate chiar sa dau o mina de ajutor si macar stiu ca nu strica nimic mai rau decit era. mie personal mi-au rupt la faimosul service "Poiana" minerul de la usa de pe dreapta, mi-au sustras claxonul si in ultimul rind mi-a mai disparut si ami-purul din aerisitor!
daca ar fi sa dau o nota calitatii la masini si serviceuri in Ro aceasta ar fi -1!

=D> dar totusi la capitolul service-uri nu am ajuns la pesimismul tau si le vad ca un rau necesar in conditiile in care eu nu am timp de reparatii (ca garaj am, pot sa-i fac si groapa daca as avea vreun interes).
@paco: fara suparare, cand nu sunt fonduri pentru medicamente sanatate etc DE UNDE se gasesc bani pentru tragicomedia sus-amintita? si cu ce te incalzeste pe tine sa afli tenebrele aceste morti misterioase? pe mine ma ingrijoreaza mai mult ca diverse servicii ne pot asculta/inregistra convorbirile la telefon "cam cum vrea muschii lor" sau ca politia/jandarmeria te poate aranja cu usurinta noaptea pe strada si sa te scoata tot pe tine vinovat.
eminem si brad pitt reprezinta showbiz si o intreaga industrie "dincolo" dar nu ti le baga nimeni pe gat (decat daca stai numai pe mtv all day) asa cum noi suntem obligati sa navigam zilnic printre gropi si canale cu capace furate.
in cazul unei emigrari ar trebui sa te sperii de inadaptare sau discriminari nu de niste "artisti" care in mintea unei natiuni lipsite de cultura au ajuns adevarate icon-uri.sau cumva iti plac manelistii nostri (promovati de n posturi de televiziune) mai mult decat eminem?
nu cred ca este mai rau dincolo, mai ales daca-ti doresti cu adevarat sa realizezi ceva.
Cosmin

high energy music expression

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Vin 09-Iun-2006 23:13

Dincolo nu e mai rau ca in Romania. Dar ca sa fie mai bine...trebuie sa stii de ce si pentru ce pleci, sa reusesti sa te integrezi, si faci ceea ce ti-ai propus.
Si gata ca iar o dam in offtopic :D

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Sâm 10-Iun-2006 02:36

Subscriu la parerea ca service-urile de la noi sunt slabe. Dar...exista si aici un dar. Unii se mai straduiesc sa te ajute, chit ca nu au scule si nu se pricep, altii, in schimb, sunt nebuni de-a binelea.
Ca tot e vorba de Citroen, eu am intalnit un mecanic 100% de Citroen care nu stia cat trebuie sa fie compresia la un motor TD de 1800 cmc. Zicea ca intre 17-22! Ma intreb si va intreb: cum putea omul asta sa stie chichitele hidraulicii, daca nu stia un lucru elementar, ca cel de mai sus? Cu toate astea, trecea drept mare specialist in sfere si celelalte.
Unul dintre motivele pentru care m-am despartit de hidraulica e chiar asta: ca sa schimb o amarata de piesa trebuia sa merg la Ploiesti (la Cristi Stan), ca, in rest, nu aveam siguranta pe lucrare. La fel patesc cei din provincie: cineva din Iasi e indrumat la retro la Galati, cei din zona Olteniei la dj01fad etc. In total, avem vreo 3-4 oameni care se pricep...Cam putin! 8)

Avatar utilizator
nitro_od
pasionat
Mesaje: 483
Membru din: Dum 12-Mar-2006 13:32
Localitate: bucuresti

Mesajde nitro_od » Sâm 10-Iun-2006 08:16

deci avem de-aface cu o nisa de piata.....plec la specializare!
apar cu oferte la toamna ! :wink:
..... frantuzoaica pretentioasa !!!


Înapoi la “Diverse”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats