Anvelope umflate cu azot
Moderator: Echipa Tehnica
Anvelope umflate cu azot
Ati folosit asa ceva?Eu am aflat abia astazi cand am mers la service pentru cu totul altceva.Am platit 300 k pentru 5 roti.Printre avantajele folosirii azotului in locul aerului mi s-a spus ca ar fi ramanerea presiunii constante indiferent de temperatura drumului si o prelungire a duratei de viata a anvelopei cu aprox 30%.Care e parerea voastra?
eu, personal, nu cer cine stie ce performante de la cazanul meu si nici nu-l folosesc prea mult la viteze mari, asa incat pt mine diferenta de la 10000 la 300000 e enorma si nu discut
PS era o discutie pe tema asta pe forumul de la daciaclub.ro
PS era o discutie pe tema asta pe forumul de la daciaclub.ro
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Asta e si motivul pentru care sferele se umplu cu azot si nu cu aer. Totusi nu am inteles de unde creste durata de viata a anvelopei.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
De acord, dar eu ma refeream in primul rand la intepaturi in cauciucuri. Etanseizarea oricum trebuie facuta si in cazul in care folosesti "banalul" aer, pentru ca altfel nu poti merge. Dar in Romania e plin de cuie, table, potcoave si alte minuni, care pot sa afecteze direct cauciucul. Si atunci, dai 60.000 la fiecare cui...
In fine, mie mi se pare un lux cam mare, mai mult, o chestiune inutila.
Asa e stilul meu, mai pauper. Decat sa dau 300.000 la azot, mai bine schimb o bietela. Dar fiecare are prioritatile lui.
N-ati observat, sunt oameni care dau sute de mii pe lichid de curatare a parbrizului, dar, daca vad un cersetor in strada, ii arunca o privire mohorata, de parca n-ar putea trai din cauza amaratului acela. Asa e lumea, societatea de consum te dezumanizeaza cu rapiditate. Hai ca filosofez!!!
In fine, mie mi se pare un lux cam mare, mai mult, o chestiune inutila.
Asa e stilul meu, mai pauper. Decat sa dau 300.000 la azot, mai bine schimb o bietela. Dar fiecare are prioritatile lui.
N-ati observat, sunt oameni care dau sute de mii pe lichid de curatare a parbrizului, dar, daca vad un cersetor in strada, ii arunca o privire mohorata, de parca n-ar putea trai din cauza amaratului acela. Asa e lumea, societatea de consum te dezumanizeaza cu rapiditate. Hai ca filosofez!!!
stiam si eu mai demult de solutia asta si cred ca nu m-as da in laturi sa o aplic. diferentele sint majore atita vreme cit presiunea e constanta in pneuri. la numarul de pene pe care il fac intr-un an (statistic e sub 1, in ceea ce ma priveste) cred ca merita. oricum o pana in sine e o situatie neplacuta, ce ma conteaza daca ai avut sau nu azot in cauciuc?! in fond e vorba de 60.000 lei in plus nu? dar nu ne-ai spus: la ce service ai facut asta?
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Si, mai ales, esti sigur ca ti-au pus azot? Sau ti-au luat banii si ti-au pus tot aer, dar la pret de azot?
Mai am o intrebare: ce te faci daca totusi ai scapari si tre' sa refaci presiunea? Pot pune aer sau tre' neaparat sa te duci din nou la acelasi service?
Eu, cel putin, nu stiu prea multe (mai precis, niciunul) vulcanizari care sa aiba instalatie de azot.
Nu e mai comod totusi cu aer pentru care gasesti o vulcanizare la fiecare colt de strada?
Mai am o intrebare: ce te faci daca totusi ai scapari si tre' sa refaci presiunea? Pot pune aer sau tre' neaparat sa te duci din nou la acelasi service?
Eu, cel putin, nu stiu prea multe (mai precis, niciunul) vulcanizari care sa aiba instalatie de azot.
Nu e mai comod totusi cu aer pentru care gasesti o vulcanizare la fiecare colt de strada?
Sigur era azot pentru ca am vazut tubul cu eticheta de la Linde Gaz.Daca exista pierderi,se poate completa cu aer fara nici o problema la orice vulcanizare.Daca vreau totusi sa completez tot cu azot, merg la acelasi service si ma va costa numai 10k.Ca sa recunoasca ca am azot au facut un semn cu vopsea pe valve.(service-ul e in GL )
Adevarul e ca atunci cand le-am umflat nu stiam ca pneurile se pot umfla cu azot.M-am gandit doar la faptul ca si in sferele de suspensie tot azot exista si ca nu a fost ales degeaba.
Adevarul e ca atunci cand le-am umflat nu stiam ca pneurile se pot umfla cu azot.M-am gandit doar la faptul ca si in sferele de suspensie tot azot exista si ca nu a fost ales degeaba.
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
-
- simpatizant
- Mesaje: 25
- Membru din: Lun 25-Sep-2006 16:06
- Localitate: Campina
- Contact:
Ma cam bate gandul si pe mine sa pun azot. Ma gandesc ca se merita sa dai cam 120 Ron (pe trei ani) pentru azot, daca prelungesc viata pneurilor cu 30%.
Adica, ma gandesc ca in cazul meu (am anvelope michelin si am gasit preturi pe undeva pe la 600 ron bucata)
deci =>
2400 ron pentru 3 ani (aer)
2520 ron pentru 3.9 ani cu azot
deci economisesc undeva la 800 ron. eu zic ca nu este rau.
daca gresesc pe undeva, astept remarcile dumneavostra.
Adica, ma gandesc ca in cazul meu (am anvelope michelin si am gasit preturi pe undeva pe la 600 ron bucata)
deci =>
2400 ron pentru 3 ani (aer)
2520 ron pentru 3.9 ani cu azot
deci economisesc undeva la 800 ron. eu zic ca nu este rau.
daca gresesc pe undeva, astept remarcile dumneavostra.
- DanT
- Moderator
- Mesaje: 2870
- Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
- 2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
- 3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa
eu am azot in anvelope de aproape 6 luni ... am masina "incaltata" cu debica M+S navigator 2 175/60/r14 (fostul profil goodyear vector 3) ...
nu am avut nici un fel de problema cu variatia presiunii/temperaturii ...
prelungirea de viata la nivel de anvelopa este data de inertia masei de gaz aflata in interior care are tendinta de a se misca cam in acelasi ritm de viteza cu cauciucul / janta. pneurile sunt mai usoare, nevariind presiunea, amprenta cauciucului pe asfalt este aproximativ constanta si deci se reintra in ciclul de uzura prezis de productaorul autoturismului si al cauciucului.
in cazul unor pori care mai apar la nivelul cauciucului pierderea de gaz tinde sa se minimizeze datorita volumului moleculei de azot care este mai mare decat multe din moleculele consituente ale aerului ( co2, o2 ... etc).
in bucuresti mai gasiti azot pentru roti la sama autoservice si de altfel si la bacau la sandu valentin.
eu ma pot declara extrem de multumit de aspectul asta ( pierderea de presiune in medie pe anvelope in 6 luni a fost de 0.1 atm, ceea ce eu consider ca fiind decent
nu am avut nici un fel de problema cu variatia presiunii/temperaturii ...
prelungirea de viata la nivel de anvelopa este data de inertia masei de gaz aflata in interior care are tendinta de a se misca cam in acelasi ritm de viteza cu cauciucul / janta. pneurile sunt mai usoare, nevariind presiunea, amprenta cauciucului pe asfalt este aproximativ constanta si deci se reintra in ciclul de uzura prezis de productaorul autoturismului si al cauciucului.
in cazul unor pori care mai apar la nivelul cauciucului pierderea de gaz tinde sa se minimizeze datorita volumului moleculei de azot care este mai mare decat multe din moleculele consituente ale aerului ( co2, o2 ... etc).
in bucuresti mai gasiti azot pentru roti la sama autoservice si de altfel si la bacau la sandu valentin.
eu ma pot declara extrem de multumit de aspectul asta ( pierderea de presiune in medie pe anvelope in 6 luni a fost de 0.1 atm, ceea ce eu consider ca fiind decent
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
- gabi caragea
- pasionat
- Mesaje: 531
- Membru din: Mar 21-Iun-2005 14:00
- Localitate: bucuresti
la autozone este 80000 de roata si sustin aceleasi avantaje trecute mai sus,mai mult spun ca se poate diminua si zgomotul produs de lovitura cauciucului in gropi sau alte chesti din asfalt.
baieti au un aer de profesionisti si din punctul meu de vedere chiar sunt,marea majoritate a lucrarilor le efectuez la ei (sunt la trei minute de mine)
baieti au un aer de profesionisti si din punctul meu de vedere chiar sunt,marea majoritate a lucrarilor le efectuez la ei (sunt la trei minute de mine)
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11808
Cel mai nou membru Shraunjkh