Am folosit Slick50 in '94 pe Oltcit, acesta avand doar 20.000km la momentul respectiv. Dupa ~3000km, in timp ce urcam pe un drum forestier, am ramas fara presiune de ulei! Problema s-a rezolvat partial prin schimbarea uleiului, presiunea ajungand la 2bar/4000rpm (de la 6!), apoi a crescut treptat pana la valoarea normala dupa inca 1000km. De atunci nu au mai fost probleme. Concluzia? Aditivul a infundat canalele de ungere. Totusi, pe la 120.000km am desfacut motorul si am ramas surprins: nu am schimbat nimic in afara simeringurilor de supape.
Motorul merge si acum, are ~150000km si are ambielajul si axele cu came originale, ceea ce pt un motor romanesc este ceva deosebit.
Aditivi ulei
Moderator: Echipa Tehnica
Si crezi ca viata lunga a motorului este de la aditiv?
Sau, altfel, crezi ca riscul de a ramane fara presiune de ulei (plus consecintele ce decurg) este suportabil comparat cu cresterea vietii motorului?
De unde stii ca motorul n-ar fi mers la fel de mult si fara aditiv?
Eu am auzit opinia (la un mecanic) urmatoare: (era vorba despre motorul 1,4 de pe Dacie, care e acelasi motor cu actualele de pe Clio) aceste motoare sunt f bune, dar uleiurile noastre le distrug. Daca folosesti un ulei strain, motorul de pe Dacie tine mult si bine - dadea exemplul propriului motor.
Poate ca si la tine era ceva de genul asta...?
Sau, altfel, crezi ca riscul de a ramane fara presiune de ulei (plus consecintele ce decurg) este suportabil comparat cu cresterea vietii motorului?
De unde stii ca motorul n-ar fi mers la fel de mult si fara aditiv?
Eu am auzit opinia (la un mecanic) urmatoare: (era vorba despre motorul 1,4 de pe Dacie, care e acelasi motor cu actualele de pe Clio) aceste motoare sunt f bune, dar uleiurile noastre le distrug. Daca folosesti un ulei strain, motorul de pe Dacie tine mult si bine - dadea exemplul propriului motor.
Poate ca si la tine era ceva de genul asta...?
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
Am desfacut cateva motoare de Oltcit si nici unul nu arata asa bine, chiar si la 80-90.000 km. Masina a mers numai cu ulei romanesc de la Petrom - asa numitul ulei de Oltcit.
Nu vreau sa trag nici o concluzie, am impartasit doar o experienta personala, dar eu nu cred ca mai folosesc asa ceva prea curand pt ca 1min fara presiune de ulei iti poate distruge complet motorul, cu tot aditivul minune.
Nu vreau sa trag nici o concluzie, am impartasit doar o experienta personala, dar eu nu cred ca mai folosesc asa ceva prea curand pt ca 1min fara presiune de ulei iti poate distruge complet motorul, cu tot aditivul minune.
-
- simpatizant
- Mesaje: 59
- Membru din: Vin 05-Aug-2005 08:12
- Localitate: Bucuresti
ajutor
am schimbat uleiul la BX 14`84 benzina, am pus 4 litri dar joja nu arata ce trebuie, indica mai putin ulei. Trebuie mai mult de 4 litri la BX-ul meu? nu radeti... eu stiu ca se pun 4 litri... verific uleiul pe rece masina stand pe drept. cred ca cutia de vitez este in acelasi loc si poate trebuie mai mult ulei? Sa pun ulei pana ajunge pe semnul de pe joja la normal? merci
-
- simpatizant
- Mesaje: 59
- Membru din: Vin 05-Aug-2005 08:12
- Localitate: Bucuresti
oooo multumesc mult
Merci mult, apropos, ce se putea intampla daca nu intrebam si mergeam mult timp asa?(am facut deja cam 150Km cu doar 4 litri)
-
- simpatizant
- Mesaje: 59
- Membru din: Vin 05-Aug-2005 08:12
- Localitate: Bucuresti
merci
Merci mult. pai daca stiam nu mai puneam nimic
zgomot.. ehe.. mai am de schimbat bucse la bascule si e super masina dar fiind veche... vor aparea altele.

-
- just curious
- Mesaje: 13
- Membru din: Mie 07-Dec-2005 09:24
- Localitate: Dambovita
La desfacerea unui motor care a functionat cu aditivi pe baza de teflon, am observat ca segmentii erau lipiti, pur si simplu de pistoane si cu greu am reusit sa-i scot, iar in partea superioara a camasilor era o depunere care samana cu un cauciuc foarte dur, care s-a curatat destul de greu.
Am mai auzit si de la alte persoane ca teflonul, care desi ajuta, se depune si este greu de curatat.
Nu stiu daca este adevarat si ar fi chiar interesant de stiut.
Am mai auzit si de la alte persoane ca teflonul, care desi ajuta, se depune si este greu de curatat.
Nu stiu daca este adevarat si ar fi chiar interesant de stiut.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11810
Cel mai nou membru Cliquot