Probleme la BX
Moderator: Echipa Tehnica
-
- simpatizant
- Mesaje: 28
- Membru din: Vin 14-Ian-2005 10:45
- Localitate: Timisoara
Probleme la BX
Am si eu un BX 19 diesel simplu din 90 cu urmatoarea problema majora la el.
Se accelereaza motorul: cand mai fortez putin masina, la depasiri, la o pornire de pe loc ceva mai rapida, dar in special la schimbarea directiei ( sens giratoriu, plecare de pe loc cu schimbarea directiei etc ) sau cand pastrez turatia motorului peste 3500 un timp mai indelungat ( daca stau pe loc si turez motorul in 90% din cazuri motorul se auto-accelereaza ).
De la filtrul de motorina la pompa de injectie am avut un furtun transparent pe care am putut observa bule care intrau in pompa.
Daca cumva motorul ramane accelerat fara sa fie masina in viteza, turatia creste necontrolat pana pe la 4000, ramane o perioada ( 1, 2 minute ) dupa care moare motorul ( ca si cum nu ar mai fi alimentat ). In acest caz , cam in 50% din cazuri nu mai porneste deloc, chiar daca incerc sa amorsez pompa de la pompita de pe filtrul de motorina. Filtrul este nou, pompita este noua ( am schimbat-o de 2 luni ). Daca scot furtunul din pompa ( acum am un nou furtun de cauciuc cu manta de material ) si apas pompita atunci iese motorina. In schimb nu se amorseaza pompa. Trebuie sa trag masina ca sa porneasca, sau sa o las 4,5 ore dupa care porneste la prima cheie.
Poate sa ma ajute cineva sa imi spuna care ar putea fi problema / problemele, si care ar fi solutia?
Se accelereaza motorul: cand mai fortez putin masina, la depasiri, la o pornire de pe loc ceva mai rapida, dar in special la schimbarea directiei ( sens giratoriu, plecare de pe loc cu schimbarea directiei etc ) sau cand pastrez turatia motorului peste 3500 un timp mai indelungat ( daca stau pe loc si turez motorul in 90% din cazuri motorul se auto-accelereaza ).
De la filtrul de motorina la pompa de injectie am avut un furtun transparent pe care am putut observa bule care intrau in pompa.
Daca cumva motorul ramane accelerat fara sa fie masina in viteza, turatia creste necontrolat pana pe la 4000, ramane o perioada ( 1, 2 minute ) dupa care moare motorul ( ca si cum nu ar mai fi alimentat ). In acest caz , cam in 50% din cazuri nu mai porneste deloc, chiar daca incerc sa amorsez pompa de la pompita de pe filtrul de motorina. Filtrul este nou, pompita este noua ( am schimbat-o de 2 luni ). Daca scot furtunul din pompa ( acum am un nou furtun de cauciuc cu manta de material ) si apas pompita atunci iese motorina. In schimb nu se amorseaza pompa. Trebuie sa trag masina ca sa porneasca, sau sa o las 4,5 ore dupa care porneste la prima cheie.
Poate sa ma ajute cineva sa imi spuna care ar putea fi problema / problemele, si care ar fi solutia?
-
- simpatizant
- Mesaje: 41
- Membru din: Mar 26-Oct-2004 18:17
- Localitate: buzau
Scoate cumva fum negru? Incearca si un aditiv de motorina. Ti-l recomand pe cel produs de Valvoline (costa in jur de 200.000). Eu l-am folosit si am fost uimit. In primul rind mi-a redus foarte mult zgomotul produs de pompa si s-a simtit in primul rind la mers, in special la demaraj. Curata foarte bine tot circuitul.
asta nu e o problema de rezolvat cu un aditiv, e f posibil sa se intimple ceva cu pirghia de acceleratie in pompa de injectie. asta daca nu, mai grav, o ia pe ulei, cum se spune, adica are o uzura atit de mare la motor incit ramine ulei pe camasi si arde continuind sa invirta motorul, s-a mai vazut si asta. daca scoate fum alb cind ramine turata e din cauza uzurii motorului, daca insa motorul merge normal si nu scoate fum, mai mult decit in mod normal (alb sau negru) inseamna ca e o problema a pompei. din pacate numai un pompagiu iti poate da verdictul si eventual repara problema. doar de la aerul de pe instalatie nu poate sa aiba loc fenomenul asta. a, si apropos de bulele de aer, e posibil sa prinda aer pe undeva pe la ansamblul pompa de amorsare-filtru. asta se poate verifica daca il dai jos de pe masina si introduci presiune in el pe stutul pe care intra motorina si tii astupat in cealalta parte in timp ce toata piesa e scufundata in apa (un lighian sau o galeata). daca ies bule de aer pe undeva in timpul operatiunii inseamna ca acolo e neetans (de obicei pe la saibele de cupru de la stuturi). bafta
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
a, si inca ceva: incearca sa renunti la trasul masinii pentru pornire. si asta e valabil la toate masinile cu CUREA de distributie nu lant sau angrenaj. s-ar putea sa sara cureaua de distributie de la punct si atunci sa indoi niste supape sau chiar sa rupi axa cu came.
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
bx
doar de la aerul de pe instalatie nu poate sa aiba loc fenomenul asta.
Ba da!

Pateam si eu acelasi lucru acum ceva timp mai ales cand era foarte frig afara.Am verificat instalatia de la pompa catre rezervor (atunci am renuntat la bat. tip CAV in favoarea uneia tip BOSCH)pana am ajuns la sorb.Acesta era imbacsit de parafina astfel forta instalatia sa traga aer.
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
sau sa o las 4,5 ore dupa care porneste la prima cheie.
io stiam ca daca instalatia nu e etansa motorul porneste greu, sau porneste si se opreste imediat pentru ca ia aer instalatia. pe cind razvancioarga spune ca ii porneste f usor. undeva e o neintelegere
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
-
- simpatizant
- Mesaje: 28
- Membru din: Vin 14-Ian-2005 10:45
- Localitate: Timisoara
Scuze pentru raspunsul intarziat, dar azi am rezolvat problema. Am schimbat pompa cu una luat de la SH, si merge EXCELENT. Motorul nu se mai tureaza, nu mai prezinta nici o problema descrisa mai sus.
Acum astept sa vad care va consumul cu noua pompa, sper ca sa nu se modifice foarte mult.
Din cate am vazut eu la mecanic se pare ca o parte a problemei a fost motorina de la SHELL, de unde alimentam eu pana acum. Filtrul de motorina, vechi de o luna, a fost imbacsit... Cum am schimbat filtrul, masina nu se mai tura chiar in toate conditiile de care am spus, dar la frig pompa nu mai tragea nimic din rezervor, si nici nu impingea nimic pe retur, drept care am schimbat-o si bine am facut.
Btw, acum am fost sfatuit sa pun motorina de la Lukoil, cica e printre cele mai bune...
Acum astept sa vad care va consumul cu noua pompa, sper ca sa nu se modifice foarte mult.
Din cate am vazut eu la mecanic se pare ca o parte a problemei a fost motorina de la SHELL, de unde alimentam eu pana acum. Filtrul de motorina, vechi de o luna, a fost imbacsit... Cum am schimbat filtrul, masina nu se mai tura chiar in toate conditiile de care am spus, dar la frig pompa nu mai tragea nimic din rezervor, si nici nu impingea nimic pe retur, drept care am schimbat-o si bine am facut.
Btw, acum am fost sfatuit sa pun motorina de la Lukoil, cica e printre cele mai bune...
-
- simpatizant
- Mesaje: 28
- Membru din: Vin 14-Ian-2005 10:45
- Localitate: Timisoara
Pai, nu prea am intrat... Atunci care e cea mai buna motorina din Romania? La Shell nu cred ca am sa ma intorc, dar luminati-ma si pe mine, va rog
SI cum se pare ca mecanicul m-a cam sfatuit aiurea, spuneti-mi pentru BX-ul meu e bun ulei ARAL 10W40 ( full sintetic )? Ma gandeam la un schimb de ulei si sa pun un aditiv din ala ceramic...
SI cum se pare ca mecanicul m-a cam sfatuit aiurea, spuneti-mi pentru BX-ul meu e bun ulei ARAL 10W40 ( full sintetic )? Ma gandeam la un schimb de ulei si sa pun un aditiv din ala ceramic...
De departe, se pare ca OMV e cea mai buna benzinarie, urmata de aproape de MOL si apoi Petrom (ATENTIE: nu toate statiile Petrom ci numai cele noi). Nu stiu inca daca au intrat deja in paine, dar Shell-ul a fost preluat de MOL, asa ca in curand va fi combustibil bun si acolo.
Nu e rau nici Agip-ul (decat Lukoil...).
In materie de ulei, te vor sfatui colegii mei mai priceputi la tehnica si motoare. Eu nu stiu sa pun decat ce scrie in cartea tehnica a masinii.
Nu e rau nici Agip-ul (decat Lukoil...).
In materie de ulei, te vor sfatui colegii mei mai priceputi la tehnica si motoare. Eu nu stiu sa pun decat ce scrie in cartea tehnica a masinii.
Credeti voi ca e asa mare diferenta de calitate intre motorinele de la diferite motorinarii? Eu ma cam indoiesc...Apropos, eu nu am mers decat cu cele mai ieftine motorine si nu am avut nici cea mai mica problema, iar un filtru de motorina l-am schimbat la 27.000 km. Era f imbacsit, dar mergea...Ma rog, iarna e bine sa pui un filtru nou.
In general, motoarele mai noi sunt mai pretentioase la motorina, dar BX-ul lui e din 90, asadar, nu cred ca va simti diferenta intre Lukoil si OMV! Si, ca sa duc logica (sau, antilogica) la paroxism, am citit pe un forum mai mare ca la -20 de grade celebrele HDI-uri cam faceau figuri la pornire. Vreau sa va spun ca moshul meu (1985, motor antic!) pornea la sfert! Nu aruncati banii pe aditivi, bagati gaz ieftin si merge!
In general, motoarele mai noi sunt mai pretentioase la motorina, dar BX-ul lui e din 90, asadar, nu cred ca va simti diferenta intre Lukoil si OMV! Si, ca sa duc logica (sau, antilogica) la paroxism, am citit pe un forum mai mare ca la -20 de grade celebrele HDI-uri cam faceau figuri la pornire. Vreau sa va spun ca moshul meu (1985, motor antic!) pornea la sfert! Nu aruncati banii pe aditivi, bagati gaz ieftin si merge!
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Nu prea este recomandata trecerea de la un ulei mineral la unul sintetic la motoarele mai vechi(uzate) deoarece aceasta din urma dizolva si pune in miscare particulele (mazga)adunate in motor care pot provoca infundarea gaurilor de ungere sau chiar sa curga ulei pe la semeringuri, garnituri etc.
Cei din afara nu prea agreaza aditivii deoarece spun ei ca uleiurile (de firma) contin tot ce le trebuie pt. a asigura o ungere perfecta si mai ales ca aditivii nu sunt fabricati de companii care fabrica si uleiuri , adica aditivii ar fi o sursa de profit si atat.
Cei din afara nu prea agreaza aditivii deoarece spun ei ca uleiurile (de firma) contin tot ce le trebuie pt. a asigura o ungere perfecta si mai ales ca aditivii nu sunt fabricati de companii care fabrica si uleiuri , adica aditivii ar fi o sursa de profit si atat.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Adevarul e ca nici o benzinarie nu vinde combustibili de calitate, decit poate din intimplare. Am vazut pe alte forumuri auto plingeri referitoare la toate benzinariile. In afara calitatea combustibililor e cu totul alta, indiferent de benzinarie. Dar exista si mentalitatea din partea strainilor ca aici e lumea a treia, si deci pot sa vinda orice ca oricum nu-i trage nimeni la raspundere. Cele mai putine plingeri le-am intilnit la Petrom. Surprinzator sau nu...
Cred ca solutia pentru motorina cu parafina (asta e un fel de ceara) e un aditiv pentru vreme rece. Se gaseste la toate benzinariile. Se poate folosi si benzina (cam 5l la un plin), dar numai la motoarele care nu au injectia controlata de computer (ideea e sa se subtieze motorina). Eu la masina mea pe benzina folosesc un aditiv antiinghet sa nu inghete apa/benzina in carburator. Intimplator, eu am pus anul trecut benzina de la lukoil (am facut plinul) si am adaugat si o sticluta de aditiv antiinghet. Pina acum nu am avut probleme si rezervorul e la jumatate (folosesc benzina doar la pornire si la oprire, restul merg pe gaz). Mai exista si aditivi pentru marirea cifrei octanice, dar nu am folosit, nu sint sportiv.
Paradoxal, motoarele diesel mai vechi (aici intra si BX-ul) sint mai putin sensibile la motorina proasta si temperaturi reci. Am citit pe un forum (nu dau numele) postul unui tip cu o masina noua, care a avut ceva de furca la pornire, atunci cind temperaturile au fost undeva spre -20 de grade in Bucuresti. Tot el spunea ca are un prieten cu un opel de prin 90 care pleaca la prima cheie in aceleasi conditii de temperatura si e mai putin pretentios la motorina. Morala: prea multa electronica strica.
Subscriu in totalitate la ceea ce a spus Marian referitor la aditivii de ulei. Un ulei bun are tot ce ii trebuie. Eu cind am schimbat uleiul asta vara (semisintetic 15w50), am constatat o reducere a zgomotului de functionare si o scadere a turatiei la relanti. Intre timp uleiul s-a cam inegrit, deci motorul se spala.
Cred ca solutia pentru motorina cu parafina (asta e un fel de ceara) e un aditiv pentru vreme rece. Se gaseste la toate benzinariile. Se poate folosi si benzina (cam 5l la un plin), dar numai la motoarele care nu au injectia controlata de computer (ideea e sa se subtieze motorina). Eu la masina mea pe benzina folosesc un aditiv antiinghet sa nu inghete apa/benzina in carburator. Intimplator, eu am pus anul trecut benzina de la lukoil (am facut plinul) si am adaugat si o sticluta de aditiv antiinghet. Pina acum nu am avut probleme si rezervorul e la jumatate (folosesc benzina doar la pornire si la oprire, restul merg pe gaz). Mai exista si aditivi pentru marirea cifrei octanice, dar nu am folosit, nu sint sportiv.
Paradoxal, motoarele diesel mai vechi (aici intra si BX-ul) sint mai putin sensibile la motorina proasta si temperaturi reci. Am citit pe un forum (nu dau numele) postul unui tip cu o masina noua, care a avut ceva de furca la pornire, atunci cind temperaturile au fost undeva spre -20 de grade in Bucuresti. Tot el spunea ca are un prieten cu un opel de prin 90 care pleaca la prima cheie in aceleasi conditii de temperatura si e mai putin pretentios la motorina. Morala: prea multa electronica strica.
Subscriu in totalitate la ceea ce a spus Marian referitor la aditivii de ulei. Un ulei bun are tot ce ii trebuie. Eu cind am schimbat uleiul asta vara (semisintetic 15w50), am constatat o reducere a zgomotului de functionare si o scadere a turatiei la relanti. Intre timp uleiul s-a cam inegrit, deci motorul se spala.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Sal, apropo de calitatea motorinei si a benzinei. Eu am un bx 19 GTI si de cand ma stiu servesc benzina de la aceeasi statie Petrom. Pana cand nu s-a mai produs am mers pe benzina de 98 fara plumb(motorul tragea mai bine si benzina era mai ieftina) si nu am avut nici o problema. Din pacate nu am avut de lucru si am incercat un plin de la o statie MOL cu benzina tot de 98 si apoi de la OMV de 100. De atunci avansul bate ingrozitor (nu stiu daca e vreo legatura - nu ma pricep). Am revenit la benzina de la petrom Euro Premium bla bla, cea de 29500, dar bataia la avans inca se aude, nu asa rau dar se aude.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11808
Cel mai nou membru Shraunjkh