C4 VTS vs SEAT LEON Turbo

tot ce nu poate fi ĂŽncadrat ĂŽn ariile de mai sus

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 13-Iun-2006 09:11

Eu ma refeream la injectia FSI pe care o cam injura si mari fani VW, iar TDO e clar sub HDi, Mugurel a explicat intr-u post din ce motive tehnice anume.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

MUGUREL PIRSCOVEANU
Pro Motor Rm.Valcea
Mesaje: 823
Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
Localitate: ramnicu valcea
Contact:

Mesajde MUGUREL PIRSCOVEANU » Joi 22-Iun-2006 12:40

Am promis sa revin cu detalii despre acest test.
Iata parerea unui specialist despre C4 VTS vs Seat Leon TFSi Sport-UP:

Seat propune un LEON “GTi” pentru 24000 euro, adica un pic mai mult decat micutul IBIZA CupRA. In comparatie, este adevarat ca TFSi cu 185 CP nu este mai puternic decat surioara sa. ACest FR al verii, si CupRA de la sfarsitul anului, vor decola amandoua catre 200, repectiv 250CP la sfarsitul anului ! Acum este adevarat ca LEON seamana izbitor cu monovolumul ALTEA, …. Deci un monovolum. Deloc surprinzator cu un nas prea asemanator, aceeasi pliere a aripilor fata care se prelungeste in coborare spre portiere sau chiar aceste stergatoare de parbriz de autocar care in repaus se aranjeaza pe montantii parbrizului( ???).
Habitaclului ii lipseste identitatea, adica nu mai inteleg la volanul carei masini ma cred : VW, SKODA, SEAT ? aceasta critica traducand un compliment alaturat unei calitati de fabricatie ireprosabila. Si totusi, Leon se distinge de GOLF printrun design exterior incontinuu, nu intotdeauna fericit pentru o masina care se vrea cu veleitati sportive, si anumite materiale fiind de calitate mediocra. Dn fericire, platforma tehnica comuna este la locul ei. : coloana de directie, pedalierul cu acceleratorul articulat la planseu, si peste toate, scaunele au fost puse pentru o pozitie joasa.
C4 da o lectie de arhitectura in interior rivalei LEON. Si, in plus de identitate, materialele sunt de calitate superioara, C4 ramanand un CITROEN in primul rand decat o sportiva. Fara sa stai la fel de jos pe scaun ca intr-o masina a grupului VW, dar mai jos decat un 307, sunt remarcabil imbaracate, ofera o mentinere corecta in curbe, are facilitatea superioara Leon-ului in a intra in spate ofera clar avantaj VTS-ului. Ramane de discutat instrumentatia futurista dispusa central, ca la o camioneta, atata timp cat CITROEN revendica apelarea « coupe ».
Desi are o caroserie la fel de inalta ca a ibericei, si stergatoarele care functioneaza la fel ca la autobuz, franceza este un 3 usi rasat, careia nu-i lipseste alura cu o linie lansata si aceasta luneta in doua parti !. Fiecare este liber sa nu aprecieze, dar in ansamblu nu-i lipseste personalitatea si sugestia de sportivitate. Acest mic punct ramane sa justifice un prêt mai mare, dar pentru niste miii de euro in minus poti apela la cel care i-a dat motorul lui C4 VTS, rasatul 206 RC.

Cu toate ca dispune de o mecanica identica cu a Golfului GTi, pana la presiunea de supraalimentare, acesti 4 cilindri cu injectie directa sunt bridati de gestiunea electronica si de raportul volumetric. Cuplu pierde 1mkg, dar este livrat cu 300 de ture mai jos, si ramane constant pana la 5000 tr/min, in timp ce puterea scade cu 15Cp si nu mai creste peste 6000tr/min. La volan, senzatiile sunt atat de diferite si, in niciun caz, nu poti sa ghicesti ca vorbim de acelasi motor. Turbo « pleaca » de la un regim mai scazut, este concentrat ca sa se evapore imediat senzatia ! Chia ram avut impresia ca este de fapt un TDi, care iti da un upercut la plecare dar care rasufla aproape imediat, in timp ce Golful ne rasfata cu cu un crescendocare nu se intrerupe decat la turatia maxima de « taiatul injectiei » ! Acesta din urma are vigoarea unui turbocompresor asemanator unui motor atmosferic plin de caracter. Sondul Seat-ului surd la regimuri joase, poate sa-ti dea impresia de lipsa de vigoare mai sus, in timp ce Golf-ul ne ne flateaza cu un sound filtrat intr-un mod savant.
Cronometrul confirma comportamentul diametral opus si aproape declanseaza un scandal. Sensibil mai grea, dar regulara, Seat-ul isi bate sora in linie dreapta. Masuratorile reale contarzicand datele oferite de cei doi constructori. Demultiplicarile mai scurte incepand de la a 4-a explicand pe de o parte, reprize mai bune, dar , atentie !, nu acceleratiile. Deci puterea este superioara lui C4, de remarcat insa viteza de varf identica intre VTS si Leon 224km/h, frantuzoaica beneficiind de un coeficient aerodinamic mai bun. In revansa un « overboost » procura un pic de cuplu perceptibil la volan dar cu o consola « a la » Subaru… Adica dezolant si efemer. Am asteptat ca viteza maxima sa fie atinsa imediat, dar se pare ca e mai dificil sa ajungi la 224km/h Totusi, dupa mai multe acceleratii repetate am reusit demaraje ameliorate la Leon fara sa fie cele date de constructor. Caz de reclamatie ? Ma bazez pe faptul ca nu dispune fiecare client de un cronometru sa incerce sa obtina demarajul prescris, C4 fiind mai corect in valori, de fapt singura care a respectat fatidicul timp 0-100km/h.
Totusi, lui C4 ii ramane exploziv numai numele, motorul ramanand excelent pe un 206RC ! Pe o masina care sfideaza 1400kg, cuplul de supravietuire ar fi de minim 25mkg, valoarea confortabila de la 30 mkg in sus… si Citroen se multumeste cu 20,6 ! la 5000 tr/min. Daca un 206 isi ia zborul ( ! fara sa atinga viteza VTS-ului), un C4 plateste scump rapaortele lungi ale cutiei de viteza ramanand cu forma in spatele elanului unui 206 la plecarea de pe loc. Cred ca si daca s-ar fi montat o cutie in 6 trepte (rezervata Peugeot-ului) nu ar fi fost decat impresia ca e mai bine, pentru ca aceasta mecanica nu ar avea ce sa caute pe o masina care poarta numele de Campioana Mondiala de 3 ori in WRC ! Ii lipseste de fapt o turbina sau cuplul unui motor de 3l, fara sa mai adaug un minim de 50Cp. Cu conditia sa te joci cu levierul de viteze, VTS se arata mai senzuala decat LEON. Avand performante inferioare, motorul lui RC se exprima si comunica o anumita bucurie cand te joci cu el intre 4000 si 7200 de ture ! Colac peste pupaza se inroseste si turometrul asa cum ii sta bine unei masini sportive (sau de curse).

MORALUL COMPORTAMENTULUI.
Puterea insa, nu inseamna nimic daca nu are si control in exploatare.
Rapiditatea in linie dreapta depinde exclusive de viteza de iesire din viraj, dar si de capacitatea de accelerare. Un pic prea prea cuminte, Iberica nu mai trece si acest test. O sa-mi dati in cap cu cronometrul, dar ce se transmite solului ajunge sa te plimbi pe autostrada, nu sa mergi si sportiv, si asta de adevaratelea ! Ca majoritatea masinilor splendide ale acestor vremuri, Leon autorizeaza formidabile mijloace de demaraj, dar condusul nu lasa loc « pilotajului ». Daca infratirea cu Golf este enorma, nuantele merita un pic de atentie. Gasim o suspensie la fel de dura si un prim feeling comparabil, dar o tinuta diminuata. In materie de sasiu pur, GTi-ul nu pare sa aiba defecte de sasiu pur. Niciodata in timp ce trenul fata trage inainte sau daca spatele iti supravireaza, Golful ramane controlabil. Singura limita ramane inertia de necontrolat a masei excesive care de fapt de indeparteaza de la traiectorie. In revansa, Seat este deja perturbat de un defect al strazii (adica asa cum sunt strazile pe la noi) ceea ce duce la inscrierea trenului fata pentru o mobilitate incerta a spatelui. Amortizarea un pic superioara Golfului, dar pe drum degradat lui Sport-UP ii lipseste copierea trasei. Teutonul nu mai reuseste insurubarea pe un viraj Esp-ul dovedindu-si incapacitatea de a controla traiectoria deveind astfel CASTRANT si in loc de pilotaj alegandu-te cu o sperietrua de toata frumusestea. Motricitatea ramane precara, chiar si cu rotile bracate.
Frantuzoaica, din contra, cade la masuratori in linie dreapta, dar motricitatea totala dovedeste pastrarea traiectoriei si in acelasi timp lipsa cuplului. Conducerea se dovedeste agreabila, cu o directie dulce precisa si care iti traduce foarte bine contactul cu strada.Suspensia este de asemenea toleranta, mai supla decat rivala si in special mai eficace, in traditia pura CITROEN, intr-un razboi direct su Peugeot. Folosind mecanica subdimensionata dar comunicativa, aceasta rigurozitate va invita sa fortati ritmul. Ca toti mastodontii de 1400kg, care au devenit GTi, un minim de viteza se impune pentru transferul maselorpentru a deveni conducerea activa… si daca inti cu frana, acest VTS trage in dreapta. Ce deceptie ! daca totusi accelerezi, masina vireaza. Altfel zis, acest comportament a fost dorit din conceptie. O chestie care ne spune ca nu suntem toti piloti ca sa acceleram pentru a evita un obstacol. Cu acest parametru integrat, descoperim nu numai un C4 VTS mai riguros decat SEAT LEON, dar care dispune si de un potential net superior. Virajele se negocieaza cu piciorul drept la podea, aducand aminte de CLIO 16S (adevaratul sportiv al anului 1991)si cu mai mult curaj. Acceleratia la fund, si masina se duce unde se uita ochii. La viteze peste 120km/h comportamentul te ajuta sa pilotezi care acopera insuficienta unui motor. Un lucru sigur : CITROEN este o sportiva care se piloteaza, chiard aca conceptia te deruteaza printr-o lispa acuta de cuplu. Eficacitatea este comparabila cu a lui MEGANE RS, cu un comportament graitor, dar ii lipseste un motor apropiat care sa valorifice reglajele suspensiei.

CONCLUZIE :
Tripla campioana mondiala preia conducerea cu un avantaj mic, cu o masina care isi fumeaza concurenta din cauza performantelor, dar care nici aceasta din urma nu si-a aratat versiunea cu adevarat sportiva. Spectatorii se vor entuziasma de aceste doua modele, in timp ce noi asteptam impacientati aparitia unui C4 exploziv care isi va putea duce batalia cu viiorul Leon CupRA, arbitrata de un MEGANE RS.
Louis Philippe Da Fonseca

Avatar utilizator
tom
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Mar 20-Iun-2006 17:27
Localitate: Pascani

Mesajde tom » Joi 22-Iun-2006 14:04

Am si eu o intrebare, se merita sa dau C4 berlina si sa iau un VTS ?

MUGUREL PIRSCOVEANU
Pro Motor Rm.Valcea
Mesaje: 823
Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
Localitate: ramnicu valcea
Contact:

Mesajde MUGUREL PIRSCOVEANU » Joi 22-Iun-2006 14:07

Raspunsul meu este: DA

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Joi 22-Iun-2006 14:54

Totul e sa ti-l si permiti :wink:
Frumos comentariul si echilibrat, plin de fineturi si detalii tehnice, nu in genul emisiunilor romanesti, nu dam nume, ca mi se urca singele la cap.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Joi 22-Iun-2006 15:11

Cam greu de citit pe alocuri, cam aluziv, tot in genul emisiunilor si revistelor auto, in care, pana la urma, toate masinile ies bine, sa nu se supere producatorii, de pe urma carora oricum traiesc si bietii redactori.
Politica e clara: mintiti clientii, luati-le banii, dar intr-un mod elegant.
De aceea, eu am incetat sa mai cumpar reviste auto, ca nu le pot citi!
Acest domn Fonseca vrea sa para mai sincer, dar o scalda si el pe spatii mari.
Mai bine ne spune d-l Pirscoveanu cum sta treaba cu versusul asta, cred ca ar fi mai limpede!

MUGUREL PIRSCOVEANU
Pro Motor Rm.Valcea
Mesaje: 823
Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
Localitate: ramnicu valcea
Contact:

Mesajde MUGUREL PIRSCOVEANU » Joi 22-Iun-2006 15:26

Raman la parerea ca este un adevarat test, plin de profesionalism, realizat de o revista specializata in studierea masinilor sportive.
Este un comentariu plin de impartialitate, in care sunt criticate amandoua masinile, dar in acelasi timp arata calitatile fiecareia pe care poate nu le-ar fi observat un consumator obisnuit. Imi cer scuze pentru greselile de ortografie, dar indignarea fata de comentariile celor din TOP Gear, nu poate fi acoperita decat cu un text PROFESIONIST in care sa le dam peste nas domnilor din presa auto care se cred cel putin un Guru al masinilorde pe planeta! Cand mai este nevoie am sa mai intervin peste acesti jurnalisti tampitei. Problemamea este si faptul ca s-a folosit numele pilotului Claudiu David, care de fapt nici nu a fost de fata

stevey
pasionat
Mesaje: 396
Membru din: Joi 15-Dec-2005 00:43
Localitate: romania
Contact:

Mesajde stevey » Joi 22-Iun-2006 15:43

@tom@ Mai bine le iei pe amandoua ca-s faine :D .Eu inclin totusi spre berlina imi place linia aia gen arcada ca la audi A6...dar asi vrea si un coupe.Problema la coupe e la vanzare ca doar stii ca romanii daca nu-i berlina si mare cam stramba din nas, plus ca are sanse mai mari sa se demodeze in timp, totusi eu le-asi vrea pe amandoua :D

Avatar utilizator
tom
just curious
Mesaje: 17
Membru din: Mar 20-Iun-2006 17:27
Localitate: Pascani

Mesajde tom » Joi 22-Iun-2006 16:00

Berlina am , still lovin` it :) da` parca ash vrea mai multa putere. Oricum vreau o masina mai mult pe sportivitate si intrebam daca un VTS ar fi potrivit..Si de vandut ..cine o mai vinde ? :D

DMX
pasionat
Mesaje: 748
Membru din: Vin 02-Dec-2005 15:32
Localitate: RO.Bucuresti
Contact:

Mesajde DMX » Joi 22-Iun-2006 17:13

Cu toate ca are un stil "ciudat" de a`si exprima parerile in celel mai multe cazuri ,AIC SUNT DE ACORD cu paco !!
Nici o revista de specialitate nu a ridicat probleme precum C4 - receptia radio , Megane 2- o groaza de probleme : nicaieri nu se spune nimica despre aceste lucruri si lista de masini ar putea continua ! Serviuri infecte , oameni dezamagiti de servicuri - revistele cu tot respectul sunt niste "pupincuristi" in ceea mai mare lor parte .

DMX
pasionat
Mesaje: 748
Membru din: Vin 02-Dec-2005 15:32
Localitate: RO.Bucuresti
Contact:

Mesajde DMX » Joi 22-Iun-2006 17:16

Ceea mai tare a fost - Mitsubishi Colt - masina anului 2005 in Romania , am MURIT DE RAS ...............

MUGUREL PIRSCOVEANU
Pro Motor Rm.Valcea
Mesaje: 823
Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
Localitate: ramnicu valcea
Contact:

Mesajde MUGUREL PIRSCOVEANU » Joi 22-Iun-2006 17:21

DMX scrie:Cu toate ca are un stil "ciudat" de a`si exprima parerile in celel mai multe cazuri ,AIC SUNT DE ACORD cu paco !!
Nici o revista de specialitate nu a ridicat probleme precum C4 - receptia radio , Megane 2- o groaza de probleme : nicaieri nu se spune nimica despre aceste lucruri si lista de masini ar putea continua ! Serviuri infecte , oameni dezamagiti de servicuri - revistele cu tot respectul sunt niste "pupincuristi" in ceea mai mare lor parte .


Era o comparatie despre comportament si performante !
Nu era un studiu de fiabilitate.
Pot sa fiu si eu caustic si sa te rog sa mentii ONTOPIC?

MUGUREL PIRSCOVEANU
Pro Motor Rm.Valcea
Mesaje: 823
Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
Localitate: ramnicu valcea
Contact:

Mesajde MUGUREL PIRSCOVEANU » Joi 22-Iun-2006 17:25

Si ar mai fi o problema:
Nu am reusit sa citesc pe vreun forum sau intr-o revista de specialitate romaneasca atatea pareri concrete si profesioniste despre comportamentul si performantele a doua masini.

daca aveti probleme cu masina, ar fi mai simplu de spus parerile in topicul specific, nu?
Parerea ta, DMX, intre C4 si Leon ai putea sa ne-o spui?

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Joi 22-Iun-2006 17:37

Parerea mea:
Si C4 si Leon, doua rable cu haion! :)
Asta ca sa mai destindem atmosfera...

Acum din nou la Fonseca: e adevarat ca spune lucruri pe care soferii de rand nu le pot prinde cand conduc, dar, uneori, tot in stilul pupincuristic decade, in care "trebuie sa asteptam" nu stiu ce va veni, ca sa vedem adevaratele performante etc.
Mie mi se par seci tocmai frazele care lor (celor care scriu aceste randuri) li se par "grele". In rest, desigur, la motoare si comportament rutier se vede ca stie, nu e ca mine, de-abia iesit din "sferele inalte" ale BX-ului. 8)
E peste nivelul revistelor de la noi, categoric si tehnic, si ca sinceritate.
Sa nu fim rai...ca se supara moderatorii!

bezz
pasionat
Mesaje: 1825
Membru din: Lun 16-Ian-2006 16:16
Localitate: B-CT / RO

Mesajde bezz » Joi 22-Iun-2006 18:12

foarte alambicat stilul articolului, trebuie sa marturisesc ca l-am urmarit cu greu; frustrant totusi sa pierzi la sportivitate ceea ce castigi la design :cry: din pacate impresia ca C4 VTS "putea mai mult" ramane; legat de comparatia cu 206 RC, totusi nu sunt doua masini de clase diferite? or fi fost ele adversare in wrc, dar nu as compara c4 cu 206, pentru ca masinuta aia este mult mai usoara, mai compacta si aduna in ea experienta a multi ani de wrc, pe cand la vts este cam invers, intai modelul de strada si apoi versiunea wrc.chiar sunt curios daca le va iesi combinatia!
@dmx: pe cine sa intereseze intr-un review problemele de service, care la noi sunt mai mult de natura umana/profesionala decat tehnica, si care poate intr-o tara la standarde UE sunt mult reduse? cum zicea mugurel, intre leon si c4 ce-ti place? sa nu-mi raspunzi astra gtc :lol:
@paco: rable? :tfrag: :lol: fii si tu mai intelegator o data :lol:
Cosmin
high energy music expression


Înapoi la “Diverse C4”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11817
    Cel mai nou membru Storm199