Racirea uleiului
Moderator: Echipa Tehnica
- florin_budea
- pasionat
- Mesaje: 313
- Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
- Localitate: Bihor,Beius
Racirea uleiului
Racirea uleiului are efecte benefice asupra motorului.Ce fel de avantaje sau dezavantaje fata de cele care nu au racire si pe ulei?
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Racirea uleiului se practica la masinile sport si cele racite cu aer. Un motor de strada, racit cu apa nu are nevoie de racire a uleiului. Dezavantajul, in cazul in care reusesti sa montezi asa ceva (radiatorul e asemanator unui intercooler), e ca ai putea risca sa racesti prea mult uleiul si motorul sa mearga la o temperatura sub cea optima.
Oricum si BX-ul si Xantia au o baie de ulei de capacitate mare, spre exemplu, la mine inghite 5l la un motor de 1.6
Oricum si BX-ul si Xantia au o baie de ulei de capacitate mare, spre exemplu, la mine inghite 5l la un motor de 1.6
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
Racirea uleiului se poate face cu un schimbator de caldura ulei/aer (GSA, Oltcit, Peugeot 205Gti) sau cu unul ulei/apa (Bx diesel, 16v)
Cel ulei/aer este folositor in situatia unor motoare foarte fortate si nu prea are utilitate in cazul masinilor de strada.
Cel ulei/apa este util pentru ca mentine temeperatura uleiului cat mai aproape de cea a apei, indiferent de conditii, ajutand si la incalzirea acestuia intr-un timp mai scurt de la pornire. In plus, este si foarte simplu de procurat si montat.
Cel ulei/aer este folositor in situatia unor motoare foarte fortate si nu prea are utilitate in cazul masinilor de strada.
Cel ulei/apa este util pentru ca mentine temeperatura uleiului cat mai aproape de cea a apei, indiferent de conditii, ajutand si la incalzirea acestuia intr-un timp mai scurt de la pornire. In plus, este si foarte simplu de procurat si montat.
- florin_budea
- pasionat
- Mesaje: 313
- Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
- Localitate: Bihor,Beius
iti pot spune ca la al meu GTi, care are sonda de temperatura ulei cat si ceas, acul sta intre 90 si 100 de grade. Doar daca trag tare de ea ajunge la 100, poate f. putin peste, dar revine. Interesant este ca trebuie un drum de 5 km sa ajunga la 80
. Asta nu stiam pana acum. O fi acul...o fi adevarul...

la mine am vazut temperatura la ulei si la 130 dupa forja sustinuta in oras sau mers constant tare pe sosea. cred ca din cauza turbinei care e unsa cu uleiul din motor. nu cred ca exista un standard general, dar ideea e ca (,) cu cit merge mai cald un ulei cu atit se uzeaza mai repede, practic trebuie schimbat mai devreme decit kilometrajul recomandat
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
- florin_budea
- pasionat
- Mesaje: 313
- Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
- Localitate: Bihor,Beius
In cocluzie daca reusesti sa mentii uleiul mai rece prelungesti viata motorului, dar temperatura apei sa fie optima, daca ai putea mentine cam pe la 50-60 grade uleiul.Uleiul pe cum se incalzeste se lichefiaza din ce in ce mai mult, in concluzie o ungere mai greoaie, al doilea avantaj ar fi la motoarele mai uzate, ar reduce din pierderile de ulei.Eu zic ca este chiar indicat la masinile care circula foarte mult la oras, mai ales cand afara sunt peste 30 de grade.Deci daca ai putea racii uleiul controlat ar fi ideal.Teoria ar fi buna?
e neaparat sa racesti uleiul in regim de turatii mari si de fortare a motorului. mersul bara la bara de ex sau mersul normal in oras nu creste exagerat temperatura uleiului ci mai degraba a apei. uleiul se incinge cind motorul merge f turat si nu mai are timp sa zaboveasca in baie ca sa piarda din temperatura. pe de alta parte, nici prea rece nu e bine sa fie, nici apa nici uleiul, asta duce la o functionare mai proasta a motorului (arderi incomplete) si un consum mai mare
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo