impozite la anul
Moderator: Echipa Tehnica
Se pare ca au pus din nou documentul pe pag min de finante:
Modificarile apar doar in cazul motocicletelor
Pt masini ramane la fel. La Cx-ul de 2500 cc: 390 RON / an. Pt cele peste 3000 cc, este jale
Din nou linkul:
http://www.mfinante.ro/cod_fiscal_final.pdf
La pag 193 apar impozitele, iar la pag 180 - 181 taxele de inmatriculare pt vehiculele importate
Totusi, daca acest cod fiscal nu se adopta pana la 1 iulie, nu poate intra in vigoare la 1 ian 2007
Modificarile apar doar in cazul motocicletelor
Pt masini ramane la fel. La Cx-ul de 2500 cc: 390 RON / an. Pt cele peste 3000 cc, este jale


Din nou linkul:
http://www.mfinante.ro/cod_fiscal_final.pdf
La pag 193 apar impozitele, iar la pag 180 - 181 taxele de inmatriculare pt vehiculele importate
Totusi, daca acest cod fiscal nu se adopta pana la 1 iulie, nu poate intra in vigoare la 1 ian 2007
se pare ca vor fi taxe de inmatriculare si pentru autoturisme noi:
Prin proiectul privind modificarea Codului fiscal, procentul platit la valoarea CIP (fara taxe) a unui autoturism, adica acciza perceputa pina la 1 ianuarie 2007 de stat, va fi eliminat.
In schimb, se aplica o taxa speciala pentru prima inmatriculare a autovehiculului in Romania, atit din provenienta autohtona, cit si din import, si este platita de agentii economici producatori sau importatori si de catre persoanele fizice care cumpara autoturisme.
In capitolul al treilea al proiectului, articolul 214, se precizeaza ca intra sub incidenta taxei speciale autoturismele si autovehiculele, inclusiv cele comerciale, cu masa totala autorizata de pina la 3,5 tone. Taxa speciala variaza in functie de normele Euro pe care le indeplineste autoturismul si de cilindree. Pentru masinile rulate, se ia in considerare si virsta autoturismului .
Taxa pe Logan, cit la Mercedes
De exemplu, pina in prezent, pentru un Logan de 1,5 litri dCi, cu motor diesel de 65 de cai-putere, se aplica pentru masina noua o acciza de 1% din pretul initial. Pretul de pornire pentru varianta diesel Logan este de 7.390 de euro, iar nivelul accizei ajunge la 73,9 euro. In cazul taxei speciale, situatia se schimba dramatic, valoarea taxei speciale atingind 230 de euro. Acest nivel de taxare se va mentine si pentru modelul din import Renault Clio, care beneficiaza de exact acelasi motor care indeplineste normele Euro 3. Clio a fost cel mai bine vindut model din import in 2005 in Romania.
Potrivit expertului in taxe al firmei de avocatura Salans, Gabriel Biris, in noile conditii se va plati mai mult pentru un Logan decit pentru un Golf. „Pentru Dacia Logan taxa speciala este mult mai mare decit acciza practicata pina acum. Prin comparatie, pentru un Golf de aceeasi cilindree se va plati 108 euro, doar pentru ca acesta are standard Euro 4. E mai bine chiar decit cu acciza actuala, care valoreaza 150 de euro, pentru acelasi Golf“, ne-a spus Biris.
Avantajul luxului
Reprezentantul Salans a adaugat ca noua formula de taxare avantajeaza, paradoxal, masinile mai scumpe. „Aceasta taxa inlocuieste practic acciza. Ea era procent din pretul masinii. Acum taxa se calculeaza in functie de cilindree si de gradul de poluare. Aceasta formula avantajeaza masinile care polueaza foarte putin si pe cele cu optiuni fata de cele cu dotari standard“, a explicat Biris. Practic, se ajunge in situatia in care taxa speciala aplicata pentru achizitionarea celui mai mic motor de la Mercedes C-Klasse, de 1.8 litri, care indeplineste standardele Euro 4, sa ajunga la 282,9 euro, in conditiile in care pretul CIP al acestui autoturism incepe de la un minimum de 25.615 euro.
Prin proiectul privind modificarea Codului fiscal, procentul platit la valoarea CIP (fara taxe) a unui autoturism, adica acciza perceputa pina la 1 ianuarie 2007 de stat, va fi eliminat.
In schimb, se aplica o taxa speciala pentru prima inmatriculare a autovehiculului in Romania, atit din provenienta autohtona, cit si din import, si este platita de agentii economici producatori sau importatori si de catre persoanele fizice care cumpara autoturisme.
In capitolul al treilea al proiectului, articolul 214, se precizeaza ca intra sub incidenta taxei speciale autoturismele si autovehiculele, inclusiv cele comerciale, cu masa totala autorizata de pina la 3,5 tone. Taxa speciala variaza in functie de normele Euro pe care le indeplineste autoturismul si de cilindree. Pentru masinile rulate, se ia in considerare si virsta autoturismului .
Taxa pe Logan, cit la Mercedes
De exemplu, pina in prezent, pentru un Logan de 1,5 litri dCi, cu motor diesel de 65 de cai-putere, se aplica pentru masina noua o acciza de 1% din pretul initial. Pretul de pornire pentru varianta diesel Logan este de 7.390 de euro, iar nivelul accizei ajunge la 73,9 euro. In cazul taxei speciale, situatia se schimba dramatic, valoarea taxei speciale atingind 230 de euro. Acest nivel de taxare se va mentine si pentru modelul din import Renault Clio, care beneficiaza de exact acelasi motor care indeplineste normele Euro 3. Clio a fost cel mai bine vindut model din import in 2005 in Romania.
Potrivit expertului in taxe al firmei de avocatura Salans, Gabriel Biris, in noile conditii se va plati mai mult pentru un Logan decit pentru un Golf. „Pentru Dacia Logan taxa speciala este mult mai mare decit acciza practicata pina acum. Prin comparatie, pentru un Golf de aceeasi cilindree se va plati 108 euro, doar pentru ca acesta are standard Euro 4. E mai bine chiar decit cu acciza actuala, care valoreaza 150 de euro, pentru acelasi Golf“, ne-a spus Biris.
Avantajul luxului
Reprezentantul Salans a adaugat ca noua formula de taxare avantajeaza, paradoxal, masinile mai scumpe. „Aceasta taxa inlocuieste practic acciza. Ea era procent din pretul masinii. Acum taxa se calculeaza in functie de cilindree si de gradul de poluare. Aceasta formula avantajeaza masinile care polueaza foarte putin si pe cele cu optiuni fata de cele cu dotari standard“, a explicat Biris. Practic, se ajunge in situatia in care taxa speciala aplicata pentru achizitionarea celui mai mic motor de la Mercedes C-Klasse, de 1.8 litri, care indeplineste standardele Euro 4, sa ajunga la 282,9 euro, in conditiile in care pretul CIP al acestui autoturism incepe de la un minimum de 25.615 euro.
citroen - o pasiune permanenta
Am gasit un site unde iti calculeaza taxa de inmatriculare pt masinile SH, aduse dupa ian 2007:
http://www.automobiletv.ro/specialTaxes.php
Asta daca se adopta noul cod fiscal
http://www.automobiletv.ro/specialTaxes.php
Asta daca se adopta noul cod fiscal
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats