alexd scrie:trainspot scrie: eu cred ca intre avensis si citroen sunt diferente de ordin tehnic prea mici, asa ca ti-o iei pe aia care itzi place mai mult dpdv estetic.
Nu te urmaresc special pentru ca sa te contrazic, dar din pacate consider-o o coincidenta.....
c5-ul este atat de diferit tehnic fata de avensis...doar daca ne referim la suspensia hidraulica si deja prapastia dintre cele doua prinde proportii.
Am avut ocazia sa merg si cu toyota, si cu C5, ambele editii 2006. Ambele motor 1.8 benzina. Traseul fiind prea scurt pentru a trage concluzii serioase ma pot rezuma la diferentele si asemanarile pe care le-am putut constata.
- ambele masini sunt submotorizate (varianta de 1.
- toyota consuma muuuuult prea mult pentru un 1.8 - aproape 16l in oras, fata de 12 citroen
- montantii laterali din toyota sunt destul de enervanti in traficul de oras, iau o buna parte din vizibilitate.
- senzatia de spatialitate este mult superioara in c5, chit ca c5-ul este construit la interior din plastice cam ieftine.
- Toyota avea zgomot de rulaj mai mare, dar cutia de viteze mult mai precisa
- finisarea exterioara mult superioara la c5 (repet, model 2006)
- si, din pacate, suspensie mult mai confortabila in oras la Avensis
Cconsum de 16 litri in oras la Avensis cu motor de 1,8 litri pe benzina???
Come on! Cum ai gasit tu consumul asta? Pot sa-ti spun ca am condus si conduc in fiecare week-end masina asta (e masina familiei, nu a mea personala
) si iti zic ca nu ia mai mult de 10-11 litri in oras (consum mediu, pe computer-ul de bord, cu AC, schimbat treptele la 3000, deci mers normal, "cuminte"). O sa-mi spui acum ca minte computer-ul... E adevarat ca nu merg cu ea la ore de varf prin Bucuresti, doar in week-end, la ore mai linistite. Dar chiar si asa n-are cum sa ia 16 litri in oras!!! Poate 12-13, asta pot sa mai accept.
N-as zice ca Avensis-ul 1,8 benzina e submotorizata. Dimpotriva, cei care au Avensis pot sa-ti confirme ca e motorizarea cu raportul cel mai bun pret / performanta. Motorul de 1,6 e cam slab pentru masina asta, dar merge binisor daca-l turezi mai mult. Cel de 1,8 insa e destul de fasnet, doar are 129 de CP si cuplu maxim de 170 Nm! Masina nu e foarte grea pt. o masina de clasa ei (1300 kg). E adevarat ca e un benzinar aspirat, nu turbo, dar performantele sunt mai mult decat decente si nici nu te falimenteaza cand trebuie sa bagi benzina la pompa, ca in cazul unui benzinar turbo.
Chestia cu montantii ma deranjeaza si pe mine. Dar ce sa-i faci, nu poti sa le ai pe toate. Pana la urma te obisnuiesti....
Mai sunt si stropitorile de parbriz, care nu-s prea reusite, asta ca sa nu zici ca sunt un suporter prea infocat al Avensis-ului.
In privinta finisajelor, nu ma pronunt. Probabil cele de la C5 sunt mai reusite, dar nu pot sa ma pronunt, pentru ca nu m-am urcat niciodata intr-un C5. Pentru pretentiile mele, cele de la Avensis sunt OK, dar sunt de acord ca e loc de mai bine, si probabil C5 are un plus aici.
Cutia de la Avensis este intr-adevar destul de reusita. Am avut unele probleme la inceput pana m-am acomodat cu ea, dar acum ne-am obisnuit, si eu si masina, unul cu celalalt. A 1-a si a 2-a sunt cam scurte, dar din a 3-a se duce ca din pusca. N-am exagerat cu turatiile totusi, pentru ca masina e inca noua si mai are nevoie de o mica perioada de rodaj. Dar intr-o depasire am ajuns lejer cu a 3-a la 100 km/h si se simte ca motorul e in elementul lui la turatii mari. La 2000 de ture se simte ca are o lipsa de suflu. Dar de la 3-4000 incolo....
Zgomotul la rulare nu mi s-a parut exagerat de mare. Mie masina mi-a lasat o impresie placuta in privinta antifonarii. N-am mers cu ea la viteze mari (pana pe la 110-120 deocamdata). Din auzite de pe forumuri, se pare ca Avensis-ul ar avea unele zgomote la oglinda pasagerului (sau de la un cheder), la viteze mai mari de 160 km/h. N-am probat inca chestia asta si pe masina mea.
Scuze pentru post-ul cam lung, dar am simtit nevoia sa iau apararea japonezilor, care se pricep totusi la masini! Apropo, eu vreau sa-mi iau un C3, asa ca incerc sa fiu cat de cat echidistant in disputa Toyota - Citroen. C3 e totusi in alta clasa decat Avensis, dar eu vreau o masina buna pt. oras si mers ocazional in afara. Adevarul e ca Avensis-ul e prea mare pt. aglomeratia din Bucuresti. Simti ca te sufoci si ca toti se sterg de tine cand mergi cu el in nebunia din capitala