cloncanit metalic cand las ambreiajul

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
cristian_v
pasionat
Mesaje: 264
Membru din: Joi 15-Dec-2005 10:55
Localitate: nantes

cloncanit metalic cand las ambreiajul

Mesajde cristian_v » Mie 05-Iul-2006 14:39

Se pare ca problemele se tin lant…

De ceva vreme aud un cloncanit metalic cand schimb vitezele, vine de undeva de sub masina. Se aude cand incepe sa prinda ambreiajul sau cand accelerez mai tare dupa o frana de motor. Cred ca am undeva un joc intre motor si roti.

Ati avut vre-o problema asemanatoare? Planetare? Ambreiaj?

Merci,
Cristian

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Mie 05-Iul-2006 14:45

Poate ai vreun suport de motor rupt si cand intra motorul in sarcina, atinge cu baia/blocul de cadrul fata al caroseriei

Avatar utilizator
cristian_v
pasionat
Mesaje: 264
Membru din: Joi 15-Dec-2005 10:55
Localitate: nantes

Mesajde cristian_v » Mie 05-Iul-2006 15:21

Unde sunt localizati suportii astia ca sa-i verific?

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Mie 05-Iul-2006 15:28

Pai la Xantia, nu stiu exact, dar cerceteaza si tu punctele de montaj ale motorului si cutiei de viteze si iti dai seama repede

Poti sa iti dai seama ca ai suportii rupti astfel:

Cu capota deschisa, uitandu-te la motor, pune un prieten sa plece de pe loc mai in sarcina (adica sa incerce sa plece cu frana de mana trasa sau in relanti). Daca motorul se muta brusc si semnificativ catre fata masinii, atunci ai suportii rupti (poate nu toti, ci doar unul din ei)

Avatar utilizator
cristian_v
pasionat
Mesaje: 264
Membru din: Joi 15-Dec-2005 10:55
Localitate: nantes

Mesajde cristian_v » Mie 05-Iul-2006 15:58

Cam ce inseamna semnificativ? Nu prea am notiuni de mecanica...

2-3 centimetri? mai mult?

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Mie 05-Iul-2006 16:11

La mine cand erau rupti, motorul "inainta" mai bine de 5 cm
Nu stiu cat conteaza distanta, treaba este ca motorul sa nu se miste brusc catre fata masinii

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mie 05-Iul-2006 16:38

Daca ai vreun suport de motor rupt sau poate mai multi, ar trebui ca la plecarile mai tari sa simti un soi de suturi, niste balansari. Cu cit treaba e mai nasoala, cu atit balansarile sint mai mari.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Re: cloncanit metalic cand las ambreiajul

Mesajde alexd » Mie 05-Iul-2006 17:01

cristian_v scrie:Se pare ca problemele se tin lant…

De ceva vreme aud un cloncanit metalic cand schimb vitezele, vine de undeva de sub masina. Se aude cand incepe sa prinda ambreiajul sau cand accelerez mai tare dupa o frana de motor. Cred ca am undeva un joc intre motor si roti.

Ati avut vre-o problema asemanatoare? Planetare? Ambreiaj?

Merci,
Cristian


Ca sa ma bag si eu ca musca in lapte, avand aceeasi manifestare cu GTi-ul si intalnind-o si la alte masini :

Stai calm, nimic grav, doar ca s-au cam dus arcurile de pe discul de ambreiaj. Il schimbi cand i-o veni sorocul daca nu te deranjeaza cloncanitul.

Avatar utilizator
cristian_v
pasionat
Mesaje: 264
Membru din: Joi 15-Dec-2005 10:55
Localitate: nantes

Mesajde cristian_v » Mie 05-Iul-2006 17:08

nicum scrie:Daca ai vreun suport de motor rupt sau poate mai multi, ar trebui ca la plecarile mai tari sa simti un soi de suturi, niste balansari. Cu cit treaba e mai nasoala, cu atit balansarile sint mai mari.


Simt o gramada de scuturaturi, nu atat la plecat de pe loc ci mai degraba cand las brusc pedala de acceleratie si intra in frana de motor, sau dupa o frana de motor cand accelerez brusc.

Relativ brusc, trebuie sa fiu foarte calm cu acceleratia ca sa nu scuture

@ alexd: Nu se poate intampla nimic? Sa ma trezesc ca motorul atarna pe jos?

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Mie 05-Iul-2006 17:33

Daca este vorba doar de arcurile de pe disc, nu, nu are ce sa ti se intample, doar discomfort acustic si ceva socuri mai mari la cuplare pe care le poti compensa din balans.

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Mie 05-Iul-2006 17:39

se poate intampla sa se rupa un arc si sa intre pe la placa de presiune. Atunci nu vei mai putea debreia.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mie 05-Iul-2006 21:49

mai degraba e discul. asta se cam intimpla cind se bat ferodouri pe un disc vechi sau se foloseste un disc necorespunzator, de la benzina sau unul cu aceleasi dimensiuni dar pentru un alt tip de motor. cel de TD ar trebui sa aiba 4 arcuri mari duble ca sa poata prelua socurile motorului. nasol e ca daca sint inca bune tampoanele in curind vor ceda pe rind ( unul e sus, pe dreapta masinii in dreptul distributiei, unul jos, in spatele motorului, tot in jumatatea dreapta si celalalt e pe stinga, deasupra cutiei de viteze, catre capatul ei).
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
cristian_v
pasionat
Mesaje: 264
Membru din: Joi 15-Dec-2005 10:55
Localitate: nantes

Mesajde cristian_v » Joi 06-Iul-2006 08:53

khan scrie:mai degraba e discul. asta se cam intimpla cind se bat ferodouri pe un disc vechi sau se foloseste un disc necorespunzator, de la benzina sau unul cu aceleasi dimensiuni dar pentru un alt tip de motor. cel de TD ar trebui sa aiba 4 arcuri mari duble ca sa poata prelua socurile motorului. nasol e ca daca sint inca bune tampoanele in curind vor ceda pe rind ( unul e sus, pe dreapta masinii in dreptul distributiei, unul jos, in spatele motorului, tot in jumatatea dreapta si celalalt e pe stinga, deasupra cutiei de viteze, catre capatul ei).


Nu era vorba ca suportii motor sunt cauza?

Ambreiajul e relativ nou, are 20.000 km

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Joi 06-Iul-2006 09:58

daca e nou si este cel indicat pentru aceasta masina si acest tip de motor, atunci nu ramin decit tampoanele, eventual rulmentul intermediar de la planetara lunga, poate da acelasi gen de vibratii in conditiile amintite. rulmentul se verifica usor, cu masina suspendata se trage de planetara sus-jos, radial adica, nu axial. daca se misca exagerat planetara in zona rulmentului, trebuie neaparat schimbat. tampoanele s-a explicat mai sus cum se pot verifica
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available


Înapoi la “Mecanica - Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats