Pornire la cald dificila

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
cristian_v
pasionat
Mesaje: 264
Membru din: Joi 15-Dec-2005 10:55
Localitate: nantes

Pornire la cald dificila

Mesajde cristian_v » Joi 20-Apr-2006 18:11

Am o problema la Xanita mea, 1.9 TD, 1994 pornirea la cald e mult mai dificila decat la rece. La rece porneste la sfert iar la cald dureaza cateva secunde, aud cum da motorul peste cap de mai multe ori. Stie cineva de unde ar putea venii ?

Am crezut ca de vina e pompa de injectie, aveam 300 bari dar am schimbat-o recent cu una luata second care scoate 500 bari. Porneste umpic mai bine ca inainte dar tot nu ca la rece

Merci
Cristian

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Vin 21-Apr-2006 14:02

cred ca e de vina capul hidraulic de la pompa. de obicei de acolo se intimpla. tu ce ai masurat si da 500 de bar, ca nu inteleg?
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
cristian_v
pasionat
Mesaje: 264
Membru din: Joi 15-Dec-2005 10:55
Localitate: nantes

Mesajde cristian_v » Vin 21-Apr-2006 17:00

khan scrie:cred ca e de vina capul hidraulic de la pompa. de obicei de acolo se intimpla. tu ce ai masurat si da 500 de bar, ca nu inteleg?


500 bari presiunea scoasa de pompa de injectie, deci capul hidraulic e bun, cei de la service unde am facut-o mi-au zis ca o pompa noua are cam 600 bari

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Vin 21-Apr-2006 17:17

Ai observat daca motorul se invarte la fel de repede la cald, ca la rece? Eu am avut in vara aceeasi problema si dupa multe cautari mi-am dat seama ca electromotorul era vinovat.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Vin 21-Apr-2006 20:43

dupa cum a spus Marian, ai foarte multe sanse sa fie de la electromotor; am avut aceeasi problema si am schimbat bucsile si carbunii, iar de 1 an merge perfect. daca la cald invirte mai greu sigur e de la el.

Avatar utilizator
retro
pasionat
Mesaje: 819
Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
Localitate: Galati
Masina: Xantia II 1.8i 16v
2: C5 II 2.0i
Contact:

Mesajde retro » Vin 21-Apr-2006 21:07

idem Marian si dj01fad

Avatar utilizator
nitro_od
pasionat
Mesaje: 483
Membru din: Dum 12-Mar-2006 13:32
Localitate: bucuresti

Mesajde nitro_od » Vin 21-Apr-2006 22:44

inclin sa oimpartasesc parerea lui khan!
capul hidraulic genereaza genul acesta de probleme.
incearca sa dai debitul mai mare putin....sa zicem jumatate de tura de surub si vezi apoi cum se manifesta la cald..
daca apare o imbunatatire ai confirmarea ca este capul hidraulic.
varianta cu electromotorul este perfect plauzibila!
daca ai probleme de racire si motorul este foarte cald.......ai parte de aceias manifestare ca si la electromotor ......invartire sub turatia de pornire.
..... frantuzoaica pretentioasa !!!

Avatar utilizator
cristian_v
pasionat
Mesaje: 264
Membru din: Joi 15-Dec-2005 10:55
Localitate: nantes

Mesajde cristian_v » Dum 23-Apr-2006 11:29

Pompa de injectie e ok, masurata in service, au incercat si cu debit mai mare si e la fel de grea pornirea la cald

Probleme de racire nu cred ca am, nu se incalzeste mai sus de 85 decat la urcari mari

O sa incerc sa vad cu turatia de pornire la rece daca e mai mare, pana acuma nu mi-am dat seama daca e vreo diferenta pentru ca la rece porneste la sfert de cheie, o sa deconectez pompa de injectie sa incerc daca e vreo diferenta

Merci

Avatar utilizator
nitro_od
pasionat
Mesaje: 483
Membru din: Dum 12-Mar-2006 13:32
Localitate: bucuresti

Mesajde nitro_od » Lun 24-Apr-2006 23:07

ai mai putea verifica ceva!
pune un bec pe alimentarea bujiilor, adika firul ala gros care trece de la una la alta, si vezi daca se aprinde cand pui contact la cald!
normal ar fi sa se aprinda chiar daca motorul este cald insa la bord sa se stinga mai repede martorul de bujii dar nu te speria, tensiunea pe bujii trebuie sa ramana mai multa vreme decat becul din bord!
una din sondele de temperatura ar putea trimite info. gresite catre releu sau chiar releul sa faca surprize si sa nu incinga bujiile la cald.
fara bujii.....porneste mai greu la cald cu conditia sa ai comprsie !
..... frantuzoaica pretentioasa !!!

toader ion
simpatizant
Mesaje: 41
Membru din: Mar 26-Oct-2004 18:17
Localitate: buzau

Mesajde toader ion » Mar 25-Apr-2006 10:30

Aceiasi problema am avut-o eu la un Talbot Simca cu motor de 1.9D Citroen. Dupa 3 pompe schimbate si electromotor facut, un mecanic batrin, vazindu-ma cum ma chinuiam, m-a sfatuit sa masor compresia in motor. Era varza. Dupa o segmentare, pornea la sfert chiar fara bujii.

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Mar 25-Apr-2006 10:34

Si eu am avut probleme cu pornirea la cald - la cald invartea f greu motorul
S-a dovedit ca vinovat, cablul de "+ "de la baterie la electromotor
L-am schimbat cu un cablu de aparat de sudura si acum este ok

Avatar utilizator
cristian_v
pasionat
Mesaje: 264
Membru din: Joi 15-Dec-2005 10:55
Localitate: nantes

Mesajde cristian_v » Mar 25-Apr-2006 15:41

toader ion scrie:Aceiasi problema am avut-o eu la un Talbot Simca cu motor de 1.9D Citroen. Dupa 3 pompe schimbate si electromotor facut, un mecanic batrin, vazindu-ma cum ma chinuiam, m-a sfatuit sa masor compresia in motor. Era varza. Dupa o segmentare, pornea la sfert chiar fara bujii.


Compresie motor 28 bar, deci nu e de aici

@jgr1001
cum sa verific cablul?
cum se explica fenomenul din cauza unui cablu?

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Mar 25-Apr-2006 16:33

Cablul sau carbunii demarorului, pot fi de vina doar daca motorul se invarte f greu, apoi din ce in ce mai repede pana motorul porneste

La mine carbunii erau ok (au fost verificati acum cateva luni)
Cablul de plus avea izolatia cam terminata si presupun ca undeva avea intreruperi care se manifestau doar la cald (cel putin asa cred)
Cert este ca dupa ce l-am schimbat (cu borna de plus cu tot), porneste f usor
Cablul il verifici vizual, demontandu-l. Nu trebuie sa aibe izolatia deteriorata sau topita. De asemenea, asigurate ca face masa f bine la ambele capete. La actionarea demarorului nu trebuie sa se incinga bornele bateriei. Daca se incing inseamna ca "fura" curent pe undeva
La fel poti sa verifici si cablul de "-"

Avatar utilizator
cristian_v
pasionat
Mesaje: 264
Membru din: Joi 15-Dec-2005 10:55
Localitate: nantes

Mesajde cristian_v » Mie 05-Iul-2006 09:07

Cum se face din ce in ce mai cald masina porneste din ce in ce mai greu :) ...


Doar ca acuma am reusit sa imi dau seama ca de vina e electromotorul, la cald invarte cateva secunde pe demaror si aud cum motorul se invarte din ce in ce mai repede inainte de a pornii.

Are cineva referinta de la piesele care trebuie schimbate? Bucsile si periile? E dificila operatiunea?

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mie 05-Iul-2006 21:59

poate e o problema de la reductorul electromotorului, e posibil sa fie uzate rotile dintate si sa scape, sau bendixul...
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available


Înapoi la “Mecanica - Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats