xantia 2.0 i ... ajuuutoooor

Forum de discutii generale despre Citroen Xantia. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
La Mishto
simpatizant
Mesaje: 50
Membru din: Joi 06-Iul-2006 18:17
Localitate: Bucuresti

xantia 2.0 i ... ajuuutoooor

Mesajde La Mishto » Joi 06-Iul-2006 23:52

Salut tuturor citronistilor !!

Mi-am cumparat si eu o xantia si m-am decis sa ma inscriu si eu in clubul vostru.. Prima oara cand am condus-o mi s-a parut foarte ciudata dar mi-a placut ideea ca are suspensie hidropneumatica intrucat stiu ca numai cateva automobile de top de la mercedes si vw au genul asta de suspensie.. Am multe nelamuriri in legatura cu functionare suspensiei... in primul rand am apasat butonul ala ¨sport¨ din spatele schimbatorului dar nu mi s-a parut ca a reactionat in vreun fel... In al doilea rand e un buton pe bord care nu stiu ce face.. e in stanga volanului si are un desen pe el cu 2 sageti- una in sus si alta in jos- si intre ele un x.. am tot apasat pe el.. se aprinde.. dar nu stiu ce face in afara de un pic de lumina :))) As putea gasi si eu un manual sa ma prind si eu care e treaba cu masina asta ??


Multumesc

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 07-Iul-2006 08:01

In primul rind ai postat gresit. Am mutat eu topicul.
Butonul Sport/Comfort decupleaza/cupleaza o sfera ditionala pe fiecare punte. Pe loc nu cred ca vei simti ceva. In mers insa ar trebui sa-ti dai seama.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
editza
pasionat
Mesaje: 157
Membru din: Joi 08-Mai-2003 17:04
Localitate: Bucuresti

Mesajde editza » Vin 07-Iul-2006 09:03

He he .. foarte curios aceleasi butoane m-au fascinat si pe mine cind m-am urcat in Xantia. Cu primul buton treaba e in felul urmator : tehnic este cum a spus nicu, iar practic in mers suspensia se intareste. Aceasta activare a suspensiei sport nu depinde numai de apasarea butonului ci de o serie intreaga de factori (viteza de deplasare, usi inchise, trepidatii in volan etc..) Cert este ca daca suspensi este in regula, pe un drum cu serpentine o sa incepi sa faci deiferenta. Butonul al 2-lea nu este decat blocarea geamurilor spate.
fost posesor Xantia 2.0 16v

Avatar utilizator
retro
pasionat
Mesaje: 819
Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
Localitate: Galati
Masina: Xantia II 1.8i 16v
2: C5 II 2.0i
Contact:

Mesajde retro » Vin 07-Iul-2006 09:07

Bine ai venit si sa o stapanesti sanatos!
Xantia ta are suspensie hydractive, generatia a II-a. Sunt 6 sfere pentru suspensie: pe fiecare roata cate una + cate una pe fiecare punte. Cand butonul de langa schimbator este actionat, suspensia este in modul sport, langa turometru in dreapta sus se aprinde martorul Imagine ,
si sferele centrale de pe punti nu intra in circuit. Ca urmare masina va avea o tinuta de drum mai buna.
Trecerea de la comfort la sport se poate face si automat, in functie de parametrii trimisi de cei 7senzori catre ECU de hydractiv.

Celalalt buton de care spui este un buton de securitate care, fiind actionat, anuleaza comenzile geamurilor spate de la butoanele de pe consola.

Later edit: scuze, am scris in acelasi timp cu editza.

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Mesajde adytzu » Vin 07-Iul-2006 09:52

Don't push the RED button!!! :lol: :lol: :lol:

Avatar utilizator
La Mishto
simpatizant
Mesaje: 50
Membru din: Joi 06-Iul-2006 18:17
Localitate: Bucuresti

Mesajde La Mishto » Vin 07-Iul-2006 11:25

Multumesc mult !


Daca apas butonul ¨sport¨ nu apare martorul luminos de langa turometru, ci doar se aprinde butonul.. si asta numai in cazul in care am pozitia pusa... Oricum, imi place mult de tot masina.. e super spatioasa.. portbagaj mare... confort.. etc... abia astept sa o pun la punct sa mearga belea... Mi se pare ca se scufunda cam repede.. in cateva ore e pe burta.. o sa ma interes si eu mai bine sa inteleg masina asta.. ARE CINEVA UN MANUAL PT XANTIA? Eu am gasit un manual haynes dar ala e pt reparatii.. daca vrea cineva sa lase mailul si-l trimit(165 Mb)... vreau manualul de utilizare.. ala cu care vine masina (dar in format digital)

p.s. Cum pot pune si eu poza aici?
Scuze ca am postat gresit :)

10x

Avatar utilizator
cristian_v
pasionat
Mesaje: 264
Membru din: Joi 15-Dec-2005 10:55
Localitate: nantes

Mesajde cristian_v » Vin 07-Iul-2006 11:53

Mie mi se pare destul de mic portbagajul la Xantia

E echipata cu SC-MAC? Daca nu ai e normal ca coboara repede dupa oprire

Avatar utilizator
La Mishto
simpatizant
Mesaje: 50
Membru din: Joi 06-Iul-2006 18:17
Localitate: Bucuresti

Mesajde La Mishto » Vin 07-Iul-2006 12:52

sc-mac??

Avatar utilizator
cristian_v
pasionat
Mesaje: 264
Membru din: Joi 15-Dec-2005 10:55
Localitate: nantes

Mesajde cristian_v » Vin 07-Iul-2006 13:44

Système Citroen de Maintient d’Assiette Constante

mentine garda la sol cand masina e oprita

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 07-Iul-2006 13:47

Adica anti-sink. Arunca o privire aici: http://www.kolumbus.fi/perhe_pitkanen/xw/evolution.htm
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
La Mishto
simpatizant
Mesaje: 50
Membru din: Joi 06-Iul-2006 18:17
Localitate: Bucuresti

Mesajde La Mishto » Vin 07-Iul-2006 14:45

ARE CINEVA UN MANUAL PT XANTIA? Eu am gasit un manual haynes dar ala e pt reparatii.. daca vrea cineva sa lase mailul si-l trimit(165 Mb)... vreau manualul de utilizare.. ala cu care vine masina (dar in format digital)

p.s. Cum pot pune si eu poza aici?

Avatar utilizator
retro
pasionat
Mesaje: 819
Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
Localitate: Galati
Masina: Xantia II 1.8i 16v
2: C5 II 2.0i
Contact:

Mesajde retro » Vin 07-Iul-2006 17:30

Un manual de utilizare gasesti la:http://www.xantiaclub.net/instructie/instructie1a/, din pacate in olandeza.

Chiar daca nu cunosti inca bine masina poti sa-ti dai usor seama daca ai acest sistem; uiata-te la pompa hidraulica si vezi cate conducte metalice ies. Daca sunt 2 => este o pompa 6+2 pistoane si inseamna ca are si SC-MAC. Montarea SC-MAC coincide cu montarea acestui tip de pompa.
A doua posibilitate este sa stii data exacta a fabricarii Xantiei. Pentru ca SC-MAC s-a montat incepand cu septembrie '93. Data exacta o afli luand codul ORGA ( in compartimentul motor, pe peretele care-l desparte de habitaclu, in dreapta-sus, in spatele sferei se afla codul de culoare [format din 3 litere scrise cu caractere mari] si codul ORGA [4 cifre]).

Avatar utilizator
retro
pasionat
Mesaje: 819
Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
Localitate: Galati
Masina: Xantia II 1.8i 16v
2: C5 II 2.0i
Contact:

Mesajde retro » Dum 09-Iul-2006 08:14

La Mishto scrie:
p.s. Cum pot pune si eu poza aici?

Explica DanCld la http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=1841

Avatar utilizator
La Mishto
simpatizant
Mesaje: 50
Membru din: Joi 06-Iul-2006 18:17
Localitate: Bucuresti

Mesajde La Mishto » Lun 10-Iul-2006 10:53

Salut !


E belea forumul asta! mai am cateva intrebari despre xantia... motorul are aproape 200.000 km si nu cred ca au fost schimbate sau curatate vreodata injectoarele... ar trebui sa fac eu asta acum sau sunt anumite simptome care sa ma determine sa fac asta? Cutia de viteze mi se pare cam lenesa.. in viteza a cincea la aproape 3000 de ture am abia 90 km/h.. e de la cutie sau de la motor.. totusi are 120 de cai.. trebuie sa se infiga mai bine (zic eu). Toate sferele de pe roti (4) sunt schimbate, am facut un test gasit pe forum care a iesit bine.. cu motorul pornit m-am asezat eu pe partea din spate.. masina s-a lasat sub greutatea mea dar dupa cateva secunde s-a ridicat la pozitia ei normala.. asa a facut si cand m-am dat jos.. deci e bine.. m-am uitat la lhm si are culoarea verde.. si asta e bine..totusi mi se pare ca nu trece foarte bine peste gropi (si aici nu sunt ca-n bucuresti) ... ma gandesc ca e de la sferele centrale sau de la bucsaraie.. voi ce spuneti?
Eu sunt in general multumit de masina dar vreau sa o fac sa mearga cat mai bine..

Multumesc

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 10-Iul-2006 11:10

90 km/h si 3000 de ture e normal si asa va fi indiferent de starea motorului
Daca te nemultumeste raspunsul la gropi, verifica intii sferele. Daca bate ceva verifica bucsaraia.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!


Înapoi la “Citroen Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187771
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru FloLGO