Servo directia

sfere, dozatoare, pompe, LHM, etc Âşi tren de rulare.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
florin_budea
pasionat
Mesaje: 313
Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
Localitate: Bihor,Beius

Servo directia

Mesajde florin_budea » Dum 16-Iul-2006 17:51

Am schimbat caseta de directie cu servo cu tot vineri , la ridicare masina nici un tacanit(disjuctor-conjuctor), nici un fasait, dupa ce masina a ajuns la pozitia data de mine, a inceput un fasait lung de cc 4 sec dupa care la un interval de un minut disjuctorul-conjuctorul tacanea la circa 30 sec.Am facut ceva manevre de ridicare coborare si in regula, parca spatele coboara acum mai greu dupa ce o opresc motorul si fata cademai repede , dupa ce o repornesc motorul disjunctorul-conjuctorul dupa ce a ridicat-o la nivel dat incepe inapoi sa tacane ca si inainte, dar tacanitura este cu mult mai scuta decat inaite , mai puternica sa zic asa.Servo directia asta cu care am schimabat-o merge o idee mai greu, dar mai bine dacat predecesoarea ei, asta tinte dupa ce o virez sa-si indrepte rotile, oricum este mai buna si stapanesc mai bine masina. Nu am mai complectat cu lichid LHM pentru ca nivelul imi indica ca este normal, este posibil ca indicatorul de nivel al uleiului LHM sa nu functioneze si sa nu am nivel corespunzator, cum as putea sa verific manual nivelul de ulei LHM?, sau trebuie cumva aerisita instalatia datorita faptului ca am schimbat servodirectia?

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Dum 16-Iul-2006 18:20

nivelul LHM-ului se corecteaza(completeaza) cu masina ridicata la maxim. pentru ca nivelul sa fie curect, cele doua dungi ale vizorului trebuie sa fie in dreptul celor doua palete ale ciupercutei.

Avatar utilizator
cristian_v
pasionat
Mesaje: 264
Membru din: Joi 15-Dec-2005 10:55
Localitate: nantes

Mesajde cristian_v » Lun 17-Iul-2006 09:13

dj01fad scrie:nivelul LHM-ului se corecteaza(completeaza) cu masina ridicata la maxim. pentru ca nivelul sa fie curect, cele doua dungi ale vizorului trebuie sa fie in dreptul celor doua palete ale ciupercutei.


Poate ma insel, dar ce spui tu e nivelul minim de LHM. Trebuie ca rondela de plastic, cea mai de sus sa fie intre cele doua dungi ale vizorului

Avatar utilizator
cristian_v
pasionat
Mesaje: 264
Membru din: Joi 15-Dec-2005 10:55
Localitate: nantes

Re: Servo directia

Mesajde cristian_v » Lun 17-Iul-2006 09:26

florin_budea scrie: Servo directia asta cu care am schimabat-o merge o idee mai greu, dar mai bine dacat predecesoarea ei, asta tinte dupa ce o virez sa-si indrepte rotile, oricum este mai buna si stapanesc mai bine masina.


In ce sens e mai buna? Nu imi dau seama cum tinde, banuiesc ca asta ai vrut sa spui, sa-si indrepte rotiile, nu e acelasi tip de servodirectie? Indreptarea rotilor cand masina sta pe loc e o caracteristica a masinilor dotate cu DIRAVI, din cate stiu eu asa ceva nu a fost niciodata montat pe Xantia

florin_budea scrie: sau trebuie cumva aerisita instalatia datorita faptului ca am schimbat servodirectia
pentru directie nu, doar pentru frane exista posibilitatea de aerisire

E o masina dotata cu repartitor de debit sau nu?

Avatar utilizator
florin_budea
pasionat
Mesaje: 313
Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
Localitate: Bihor,Beius

Mesajde florin_budea » Lun 17-Iul-2006 09:51

Intradevar nivelul meu este la minim cand este ridicata la maxim, dar la nivelul normal de mers nivelul este OK.Am constatat o chestie interesanta am facut niste manevre de coborare-ridicare si am constatat ceva neregula , de la nivelul maxim am coborat-o la normal , spatele a ramas mai ridicat decat fata, cand am accelerat masina se ridica cand o lasam la relatiu coborea , dar parca de fata, disjuctorul-corectorul lucreaza la cc 4 secunde.Acum de cand am schimbat servodirectia nu mai am asa debit mare pe retur in rezervor. Ce nu inteleg, de ce masina si-a revenit ,(disjuctorul-corectorul lucra normal cc 30 sec) dupa care la urmatorea repornire a motorului inapoi la vechiul obicei.

Cred ca are, masina mea nu este dotata cu pompa hidraulica 6+2 , deci are.Masina tinde sa-si indrepte rotile in mers pe loc nu am observat nimic.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 17-Iul-2006 09:59

Cind lucrezi la hidraulica, primul efect pe care il constati e ca disjunctorul tacane mai rar. Din nefericire minunea nu tine mai mult de 3 zile.
Se muta la Xantia.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Servo directia

Mesajde khan » Lun 17-Iul-2006 10:30

cristian_v scrie:
florin_budea scrie: sau trebuie cumva aerisita instalatia datorita faptului ca am schimbat servodirectia

pentru directie nu, doar pentru frane exista posibilitatea de aerisire

hat? pardon, la fiecare interventie asupra sistemului se aeriseste in primul rind din disjunctor, apoi, daca e vorba de servo, ar trebui plimbata cap-cap de citeva ori pentru a se amorsa complet. deci se face aerisire
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
florin_budea
pasionat
Mesaje: 313
Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
Localitate: Bihor,Beius

Mesajde florin_budea » Lun 17-Iul-2006 10:46

Cum se realizeaza aerisirea sistemului hidraulic(de la disjuctor)?Daca m-ati putea ajuta cu o imagine ar fi super.

Avatar utilizator
cristian_v
pasionat
Mesaje: 264
Membru din: Joi 15-Dec-2005 10:55
Localitate: nantes

Re: Servo directia

Mesajde cristian_v » Lun 17-Iul-2006 11:00

khan scrie:
cristian_v scrie:
florin_budea scrie: sau trebuie cumva aerisita instalatia datorita faptului ca am schimbat servodirectia

pentru directie nu, doar pentru frane exista posibilitatea de aerisire

hat? pardon, la fiecare interventie asupra sistemului se aeriseste in primul rind din disjunctor, apoi, daca e vorba de servo, ar trebui plimbata cap-cap de citeva ori pentru a se amorsa complet. deci se face aerisire


Se face, dar singura, asta vroiam sa spun :)

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Lun 17-Iul-2006 12:42

florin_budea scrie:Cum se realizeaza aerisirea sistemului hidraulic(de la disjuctor)?Daca m-ati putea ajuta cu o imagine ar fi super.

pe disjunctor (cel in care e insurubata a cincea sfera) e un singur surub cu cap de 12. cu motorul mergind se desface 1, 1 si 1/2 ture si se lasa sa mearga in gol un minut-doua. se vor aprinde becurile de stop relative la presiunea in sist hidraulic, deci nu te speria. NU DESFA COMPLET SURUBUL!!! inauntru e o bila care e cam greu de pus la loc daca nu ai o pozitie buna, iar daca se pierde nu poti merge fara pentru ca nu vei avea deloc presiune in instalatie. practic, cu surubul desfacut circuitul uleiului se face numai intre pompa si disjunctor, depresurizind sistemul si aerisindu-se astfel instalatia.
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Lun 17-Iul-2006 13:57

khan scrie:
florin_budea scrie:Cum se realizeaza aerisirea sistemului hidraulic(de la disjuctor)?Daca m-ati putea ajuta cu o imagine ar fi super.

pe disjunctor (cel in care e insurubata a cincea sfera) e un singur surub cu cap de 12. cu motorul mergind se desface 1, 1 si 1/2 ture si se lasa sa mearga in gol un minut-doua. se vor aprinde becurile de stop relative la presiunea in sist hidraulic, deci nu te speria. NU DESFA COMPLET SURUBUL!!! inauntru e o bila care e cam greu de pus la loc daca nu ai o pozitie buna, iar daca se pierde nu poti merge fara pentru ca nu vei avea deloc presiune in instalatie. practic, cu surubul desfacut circuitul uleiului se face numai intre pompa si disjunctor, depresurizind sistemul si aerisindu-se astfel instalatia.

Imi cer scuze dar eu cred ca este complet gresit sa spui ca se aeriseste circuitul hidraulic pe la busonul de la regulator. Cum se realizeaza acest lucru ?

Avatar utilizator
florin_budea
pasionat
Mesaje: 313
Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
Localitate: Bihor,Beius

Mesajde florin_budea » Lun 17-Iul-2006 14:00

Va multumesc de raspunsuri, dar va rog sa ma lamuriti cu o problema , pornesc masina (garda jos), maneta este pozitionata pe poz. normal, daca o accelerez se ridica 1-1,5 cm daca o las la relatii motorul , coboara inapoi 1 cm , in special fata am obsevat-o . Cilidrii sunt in regula am scos furtunul de retur nu scapa presiune , dar am observat ca la fiecare tacanit imi arunca in cantitate mica ulei pe retur dinspre instalatie.

Avatar utilizator
florin_budea
pasionat
Mesaje: 313
Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
Localitate: Bihor,Beius

Mesajde florin_budea » Lun 17-Iul-2006 14:03

Ar putea sa fie corectoarele de vina in legatura cu piederea de presiune pe instalatie?

Avatar utilizator
cristian_v
pasionat
Mesaje: 264
Membru din: Joi 15-Dec-2005 10:55
Localitate: nantes

Mesajde cristian_v » Lun 17-Iul-2006 14:07

Daca pui maneta in pozitia maxima se ridica?

Nu imi dau seama de ce s-a schimbat comportamentul suspensiei dupa ce ai schimbat directia. Ai umblat si la repartitorul de debit?

Avatar utilizator
florin_budea
pasionat
Mesaje: 313
Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
Localitate: Bihor,Beius

Mesajde florin_budea » Lun 17-Iul-2006 14:26

Se ridica , nu am incercat la maxim daca si la acesta pozitie face acelas lucru.La poz. normal se ridica dar daca o accelerez se mai ridica 1 cm, nu stiu daca si inainte facea aceas boacana , sincer daca imi aduc bine aminte uneori fata era mai joasa decat spatele, uneori nu din cauza asta banuiesc corectorul de inaltime pe fata


Înapoi la “Hidraulica - Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11821
    Cel mai nou membru Shraunrst