filtru ulei
Moderator: Echipa Tehnica
filtru ulei
E recomandat sa scimbi filtrul la fiecare schimb de ulei ?
Folosesc ulei 5w40 pe care il schimb la aprox 15.000 in conditiile in care recomandarea producatorului, pt.acest tip de ulei e de 25.000 Km.
Este evident ca rau nui- poate face, dar imi pun 2 intrebari:
1. N-ar fi oarecum o exagerare sa schimbi si filtrul, din moment ce masina merge bine
2. Avantajele pe care le ofera scimbul filtrului in aceeasi timp cu uleiul, compenseaza (pe termen lung) financiar acest schimb.
Voi ce parere aveti ?
Folosesc ulei 5w40 pe care il schimb la aprox 15.000 in conditiile in care recomandarea producatorului, pt.acest tip de ulei e de 25.000 Km.
Este evident ca rau nui- poate face, dar imi pun 2 intrebari:
1. N-ar fi oarecum o exagerare sa schimbi si filtrul, din moment ce masina merge bine
2. Avantajele pe care le ofera scimbul filtrului in aceeasi timp cu uleiul, compenseaza (pe termen lung) financiar acest schimb.
Voi ce parere aveti ?
"Un curcubeu care sta pe cer mai mult de 10 minute ajunge sa nu mai fie privit de nimeni"
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
E OBLIGATORIU sa schimbi filtrul la fiecare schimb de ulei. Nu stiu cit e la tine, dar e posibil sa avem acelasi filtru. Si costa 20-25 RON pe Eminescu. In timp filtrul de ulei se imbicseste cu diverse impuritati si reduce presiunea la ulei. Daca esti curios, desfa filtrul de ulei pe care il schimbi.
Povestile cu schimbul uleiului la 25.000 de km sint valabile in alte tari nu aici. Pe plaiurile mioritice conditiile sint mult mai vitrege. Eu schimb filtrul de aer la aprox 5.000km.
Pe scurt: nu se merita economia de 25 de RON. Un filtru e muuuult mai ieftin decit un motor facut din cauza de lipsa de presiune ulei.
Povestile cu schimbul uleiului la 25.000 de km sint valabile in alte tari nu aici. Pe plaiurile mioritice conditiile sint mult mai vitrege. Eu schimb filtrul de aer la aprox 5.000km.
Pe scurt: nu se merita economia de 25 de RON. Un filtru e muuuult mai ieftin decit un motor facut din cauza de lipsa de presiune ulei.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
@paco: nu e nici o greseala. E vorba de filtru de aer. Traim intr-o tara "prafuita" si drept urmare filtrul de aer se imbicseste repede. Precizare: filtrul ala inainte de a fi schimbat, il mai suflam din cind in cind cu aer comprimat.
Cum nici un filtru de aer nu e perfect, mai scapa in motor particule de praf, care apoi ajung in ulei si sint retinute de filtrul de ulei apoi.
Cum nici un filtru de aer nu e perfect, mai scapa in motor particule de praf, care apoi ajung in ulei si sint retinute de filtrul de ulei apoi.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Acum am cu burete si ulei, dar am avut 2 filtre de hirtie. Primul dupa 3000 dekm era imbicsit rau si l-am aruncat direct.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
filtru
Multumesc pt.raspunsuri. Si eu ma gandeam ca pe undeva e logic sa schimbi filtrul odata cu uleiul dar nu eram sigur (parintii nu schimbau mereu filtrul la shimbul de ulei; e adevarat ca masina era Dacia 1310 '84). Oricum, de cand am Citroenul am schimbat o data uleiul (acum ma pregatesc sa fac al doilea schimb), si atunci cu tot cu filtru.
@Nicum: Auzisem ceva de filtrele de aer cu burete si ulei. Sunt semnificativ mai bune ca cele de hartie? Ca si pret, merita diferenta? Presupun ca sunt pe tipuri ca si celelalte si pot fi comandate pt. orice tip de masina...
@Nicum: Auzisem ceva de filtrele de aer cu burete si ulei. Sunt semnificativ mai bune ca cele de hartie? Ca si pret, merita diferenta? Presupun ca sunt pe tipuri ca si celelalte si pot fi comandate pt. orice tip de masina...
"Un curcubeu care sta pe cer mai mult de 10 minute ajunge sa nu mai fie privit de nimeni"
-
- pasionat
- Mesaje: 420
- Membru din: Lun 16-Ian-2006 11:24
- Localitate: Ploiesti
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
@cbx: filtrul cu ulei este net superior pentru ca retine foarte multe impuritati, chiar si atunci cind e imbicsit. Mai are avantajul ca se poate refolosi, adica se spala cu mortina, se stoarce bine si se imbiba din nou cu ulei.
Ce avantaje are filtrul cu hirtie? Poate fi suflat cu aer comprimat, dar in structura lui tot imbicsit ramine.
Ce avantaje are filtrul cu hirtie? Poate fi suflat cu aer comprimat, dar in structura lui tot imbicsit ramine.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Avand in vedere partea financiara (cost intretinere) e foarte bun cel de burete,de burete am si eu pe diesel;dar referitor la filtrul opinia mea este ca cel de hartie este mult mai bun la retinerea particolelor de praf.Daca vrei facem un test cu aspiratorul si vedem pe filtrul 2 ce ramane in ambele cazuri.
Nicu daca vrei mai dezbatem problema pe 6 august .
Nicu daca vrei mai dezbatem problema pe 6 august .

- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Pentru ca m-a intrebat cineva pe privat cite picaturi de ulei am eu in filtru de aer, raspund aici. Sper ca nu e nici o problema. Filtrul meu de aer e imbibat bine in ulei si din cind in cind il mai intorc si invers. Asadar e vorba de muuuuulte picaturi de ulei.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
-
- pasionat
- Mesaje: 420
- Membru din: Lun 16-Ian-2006 11:24
- Localitate: Ploiesti
Multam de rapuns Nicu. Chiar ieri vorbeam cu Cristi Stan de chestia asta si spunea de unul care a pus ulei din abundenta in burete de nu mai tragea pic de aer prin el. Fostul proprietar al masinii mele mi-a spus sa-l spal in apa cu dero, sa-l las la uscat si apoi sa-i pun 4 picaturi de ulei. E o tema de discutie, cred eu, si cred ca poti deschide un topic separat.
-
- pasionat
- Mesaje: 420
- Membru din: Lun 16-Ian-2006 11:24
- Localitate: Ploiesti
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo