tot consum ulei...

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze

Moderator: Echipa Tehnica

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

tot consum ulei...

Mesajde paco » Joi 10-Feb-2005 18:00

Am auzit mai demult ca unele masini consuma ulei o vreme, apoi le dispare apetitul brusc. Unii explica fenomenul asta ciudat prin asezarea in linie, nu stiu in ce fel, a segmentilor - un fel de aliniere a planetelor care favorizeaza "astral" consumul de ulei.
Ati auzit de asa ceva sau e o ipoteza fara sens?
Daca se poate, cand se intampla si cat poate dura fenomenul?

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 11-Feb-2005 09:48

Eu stiu ca in rodaj o masina consuma mai mult, dar nu ulei ci combustibil. Din cite stiu eu se poate intimpla sa consume ulei daca intr-un motor de generatie veche (ca la BX), dar functionind corect, se pune ulei full sintetic, foarte subtire. Atunci se consuma ulei prin vaporizare. Asta e si motivul pentru care am pus ulei semisintetic (15w50) in motorul meu.
Oricum la tine consumul de ulei e cam mare dupa gusturile mele, si nu cred ca o explicatie gen alinierea segmentilor/planetelor ar sta in picioare. Pentru linistea ta totusi, folclorul spune ca motoarele diesel consuma in mod natural putin ulei, dar nu stiu care sint limitele acceptate. Poate Marian sau Eugen ne pot spune mai multe.
Sa ma laud si eu putin: astazi mi-a pornit masina de dimineata la -19.5 in habitaclu. :twisted:
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Vin 11-Feb-2005 10:24

Un motor nou sau segmentat poate consuma ulei pana se rodeaza suprafetele ducand la o mai buna etansare.
Alinierea "gaurilor" segmentilor conduce la scaderea compresiei. In mod normal ele trebuie sa fie defazate la 180 grade.
Experienta mea cu motoarele diesel este prea mica ca sa pot face o estimare a consumului de ulei.

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Vin 11-Feb-2005 10:43

Ma laud si eu, ca si nicu, cu pornirea: la temperaturile astea criminale, pornea la sfert de fiecare data - am pornit-o zilnic, nu pentru a o incalzi, ci pentru ca plecam zilnic cu ea. Consuma ulei, dar merge ca boul, incet, dar sigur!
Traiasca motoarele de BX pe motorina!
Altfel, am auzit multi oameni cu benzinare care se chinuiau sa-si invarta motoarele (e drept, mai mult Dacii autohtone).

As mai avea o intrebare: daca ingheata apa in motor, se recomanda sa fie prnita masina sau sa fie lasata pana la dezghetul natural? Ce se poate intampla daca pornesti motorul si a avut gheata in instalatie?

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Vin 11-Feb-2005 11:59

Daca ajunge sa inghete apa in motor inseamna ca nu are antigel.
Efect - bloc motor crapat.

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Vin 11-Feb-2005 12:07

Bine, dar am inteles ca motorele noastre (sau cele pe benzina de BX) au niste dopuri care sar daca ingheata apa din ele. Asadar, nu s-ar crapa blocul. E adevarat sau e doar folclor?

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 11-Feb-2005 13:10

Nu cred ca se poate aplica ce a spus Eugen, pentru ca la paco e un pic invers: masina nu consuma ulei imediat dupa ce a fost facut motorul, ci la mai multe zeci de mii de km dupa si se pare in urma unei supraincalziri a motorului. Sper ca am retinut corect.
Daca iti ingheata apa in motor, ai mare noroc daca nu iti crapa blocul, doar asta e rolul antigelului, sa nu inghete apa. Nu prea vad cum ar putea niste dopuri si cam pe unde ar trebui sa fie ele ca sa protejeze blocul motor. Si mai cred ca riscurile ar fi maricele, pentru ca pe acolo se poate pierde lichid. Oricum, presupunind ca apa ar ingheta si blocul nu ar crapa, gindeste-te la ce stres ar fi supusa pompa de apa... In orice caz eu nu am auzit de masini al caror bloc sa fie protejat impotriva inghetului, exceptie fiind, bineinteles, cele racite cu aer (oltcit).
Referitor la pornirea la rece, ca sa nu crape lumea de invidie :wink: am sa spun toata povestea: de pe 20 ianuarie pina luni 7 februarie, masina mea a stat. Am considerat ca nu e cazul sa merg cu ea la servici si nici nu am avut vreo urgenta. Luni seara am vrut sa fac o pornire de control. Nu a mai fost cazul pentru ca tot ce am putut obtine a fost sa decuplez alarma, usile le-am deschis cu cheia, pentru ca curentul din baterie era prea slab pentru solenoizii din usi. Drept urmare, de atunci si pina azi de dimineata bateria a stat in fiecare noapte la incarcat. Dimineata am montat-o pe masina si in final, dupa mai multe chei si muuulte sprituri (nu-mi merge socul automat, e blocat pe deschis) a luat-o. Masina s-a ridicat frumos si am plecat la drum.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Vin 11-Feb-2005 13:45

sa ma "laud" si eu, dar invers
masina mea, dupa ce am pornit-o aseara (cu 2 baterii) de control, azi dimineata a facut greva..... :evil:
cei drept, nu am mai pornit-o de vreo saptamana, dar nu ma asteptam....
ca urmare, l-am luat pe trabi la drum.... :lol: :lol:
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Vin 11-Feb-2005 19:18

De ce nu le porniti macar odata la doua zile pe vremea asta, n-ati mai avea probleme? Eu asa fac si mereu pornesc la sfert, indiferent cat de frig ar fi afara. E adevarat, eu merg des cu ea, de cand am luat-o n-a stat mai mult de 15 zile cu totul neplecata din parcare (intr-un an si jumatate, chiar mai mult!).

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Vin 11-Feb-2005 20:51

As mai avea o intrebare: daca ingheata apa in motor, se recomanda sa fie prnita masina sau sa fie lasata pana la dezghetul natural? Ce se poate intampla daca pornesti motorul si a avut gheata in instalatie?

Se recomanda ca masina sa fie introdusa intr-o incapere unde motorul ar putea sa se dazghete.
Daca se porneste motorul cu instalatia de racire inghetata ai putea sa distrugi pompa de apa sau chiar arderea garniturii de chiulasa din cauza ca dopurile formate care nu permit circularea lichidului(asta daca blocul nu e crapat deja).
Toate motoarele au dopuri de protectie impotriva inghetului dar aceste uneori nu sar.

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Vin 11-Feb-2005 22:07

Merci Marian, acum am o imagine completa asupra fenomenului.
Maine am sa verific direct daca e sau nu cazul de fisurare a blocului (sper sa nu fie!). Ideea e ca a fost cam putin antigel in acel motor (3l la un 1,9 benz) si temperaturile au fost spre - 25 grade.

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Vin 11-Feb-2005 22:31

Nu-ti face griji. Daca ai avut antigel, chair daca a inghetat, nu s-a fisurat nimic. Apa cu antigel nu incheata ca un bloc compact ci sub forma de ace. Si daca antigelul e bun, 3/7L inseamna o temperatura de inghet intre -25 si -30.
Sa nu-l pornesti decat dupa ce verifici in ce stare se prezinta lichidul de racire. Daca are ace de gheata poti rupe palele pompei de apa.

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Sâm 12-Feb-2005 05:54

Ok, asa am sa fac. Multumesc mult. Eu as fi fost tentat sa-l pornesc oricum, numai sa-l fac sa se incalzeasca, pe principiul sobei care usuca ghetele!

Avatar utilizator
bx19gti
simpatizant
Mesaje: 84
Membru din: Vin 01-Oct-2004 11:25
Localitate: Bucuresti

Mesajde bx19gti » Sâm 12-Feb-2005 14:55

Ca tot a venit vorba de porniri :D : Masina lasata de pe 22 ianuarie, pornita pe 6 februarie la pranz a pornit la prima cheie, ce-i drept am tinut pe demaror cam 4-5 secunde (am problema asta si cand e cald daca sta mai mult de o saptamana nepornita). S-a ridicat in aproximativ un minut si am plecat cu ea. Suspensia putin teapana dar si-a mai dat drumu' cam in 10 min. Un mic amanunt - masina a stat in garaj (nu e foarte bine izolat, era mai frig decat afara, dar se pare ca a contat - bateria o am de mai bine de 4 ani) :D


Înapoi la “Mecanica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11805
    Cel mai nou membru florinmarchidanu