Nivel ulei motor - C4 coupe 1.6i
Moderator: Echipa Tehnica
Se pare ca maiputin conteaza numarul de kilometri facuti cu un schimb de ulei sa mai mult alti factori in ordinea importantei:
1. Numarul de porniri la rece (condensare a apei in motor)
2. Temperatura ambianta (cat timp trece pana motorul se incalzeste suficient pentru a preveni condesnul)
3. Daca motorul scapa sau nu apa in ulei.
4. Cat de uzat este motorul.
6. Distanta parcursa
Pentru explicatii complete acesta e linkul unde am aflat informatiile: http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html
1. Numarul de porniri la rece (condensare a apei in motor)
2. Temperatura ambianta (cat timp trece pana motorul se incalzeste suficient pentru a preveni condesnul)
3. Daca motorul scapa sau nu apa in ulei.
4. Cat de uzat este motorul.
6. Distanta parcursa
Pentru explicatii complete acesta e linkul unde am aflat informatiile: http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html
Intre timp am mai gasit un link unde se incearca explicarea faptului ca uleiul nu trebuie schimbat foarte des (la conditiile din Statele Unite totusi).
http://www.motoroilbible.com/pre-one.html
http://www.motoroilbible.com/pre-one.html
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Voi uitati ca aici sintem in lumea a treia si conditiile sint cu totul altele. In Germania nu am vazut masini prafuite, in Ro a mea dupa doua zile e deja de culoarea pamintului. Alt exemplu: in Franta filtrul de motorina se schimba la 30.000 de km, in RO a fost schimbat la 17.000 ca era colmatat, eu tin un filtru de benzina maxim 5.000 si tot mai scapa ceva prin jicloare (acum am 2 filtre si la un moment dat am avut 3), am avut 2 filtre de aer de hirtie care in nici 3.000 de km erau colmatate, etc.
Eu stiu ce recomanda contructorul, dar aici sintem pe alta planeta.
Eu nu am inteles de ce nu trebuie schimbat uleiul la 3000 de mile. Totusi 3000 de mile (~ 5.000 km) mi se pare un pic cam devreme. Eu am schimbat acum uleiul undeva intre 7 si 8.000 de km in conditiile in care masina a fost condusa mai degraba batrineste, a mers maxim 30% in oras si rar a vazut mai mult de 120 km/h, viteza de croaziera fiind ~ 100 km/h.
Eu stiu ce recomanda contructorul, dar aici sintem pe alta planeta.
Eu nu am inteles de ce nu trebuie schimbat uleiul la 3000 de mile. Totusi 3000 de mile (~ 5.000 km) mi se pare un pic cam devreme. Eu am schimbat acum uleiul undeva intre 7 si 8.000 de km in conditiile in care masina a fost condusa mai degraba batrineste, a mers maxim 30% in oras si rar a vazut mai mult de 120 km/h, viteza de croaziera fiind ~ 100 km/h.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Am citit pe sarite, cand voi avea timp am sa reiau totul de la capat. Pe scurt ce am inteles eu este ca pentru a schimba uleiul la mai mult de 3000 mile trebuie cumparat un ulei sintetic de calitate foarte buna (care contine aditivi ce vor dura mult timp), si foarte important este si ca filtrul de aer si cel de ulei sa fie de calitate buna (sa opreasca si impuritatile mai mici de 20 microni).
Eu stiu ce recomanda contructorul, dar aici sintem pe alta planeta.
Din cate am inteles eu din semnatura conduci un BX din 1984, din fericire in 12 ani motoarele au evoluat foarte mult, iar daca in carte iti recomanda 30.000 cred ca a merge 20.000 cu uleiul nu este o tregedie.
Oricum pentru cultura generala a multor capete luminate de pe acest forum nu este indicat sa se schimbe uleiul foarte des pentru ca el isi capata proprietatile dupa un anumit timp de utilizare.
Referitor la culoarea pamantie pe care o capata masina ta exista o unica solutie, spal-o mai des si problema dispare. Eu o spal cam la 3 zile exterior si saptamanal interior in conditiile in care nu merg prin santiere si destul de rar mai merg cu cineva in masina.
Sincer sa fiu eu am deschis subiectul pentru un alt scop, dar se pare ca dorinta unora de exprimare pe langa subiect este foarte, foarte mare.
Din cate am inteles eu din semnatura conduci un BX din 1984, din fericire in 12 ani motoarele au evoluat foarte mult, iar daca in carte iti recomanda 30.000 cred ca a merge 20.000 cu uleiul nu este o tregedie.
Oricum pentru cultura generala a multor capete luminate de pe acest forum nu este indicat sa se schimbe uleiul foarte des pentru ca el isi capata proprietatile dupa un anumit timp de utilizare.
Referitor la culoarea pamantie pe care o capata masina ta exista o unica solutie, spal-o mai des si problema dispare. Eu o spal cam la 3 zile exterior si saptamanal interior in conditiile in care nu merg prin santiere si destul de rar mai merg cu cineva in masina.
Sincer sa fiu eu am deschis subiectul pentru un alt scop, dar se pare ca dorinta unora de exprimare pe langa subiect este foarte, foarte mare.
DinoG ia-o mai usor...trage aer in piept...si vezi ce scrie in cartea masinii tale...
Ceea ce ti-am zis eu este cat se poate de real si eu tot C4 am, si pt benzina in carte,conditii severe, scrie 20 000. Mersul mult in Buc poate fi considerat conditii extreme..
Nici eu nu sunt de acord cu schimbatul la 3000 de mile, sau 7000 km, la masini de generatie noua, insa 30 000 e cam mult pt o benzinara..
Ceea ce ti-am zis eu este cat se poate de real si eu tot C4 am, si pt benzina in carte,conditii severe, scrie 20 000. Mersul mult in Buc poate fi considerat conditii extreme..
Nici eu nu sunt de acord cu schimbatul la 3000 de mile, sau 7000 km, la masini de generatie noua, insa 30 000 e cam mult pt o benzinara..
Matrixu scrie:DinoG ia-o mai usor...trage aer in piept...si vezi ce scrie in cartea masinii tale...
Ceea ce ti-am zis eu este cat se poate de real si eu tot C4 am, si pt benzina in carte,conditii severe, scrie 20 000. Mersul mult in Buc poate fi considerat conditii extreme..
Nici eu nu sunt de acord cu schimbatul la 3000 de mile, sau 7000 km, la masini de generatie noua, insa 30 000 e cam mult pt o benzinara..
Daca ati citi cu putina atentie ati observa ca masina mea are 14000 Km si dupa cunostintele mele 14000<20000, insa oricum mesajul nu te viza in special pe tine.
As trege linistit aer in piept, dar din pacate e prea poluat de aer pamantiu...
DinoG scrie:Referitor la culoarea pamantie pe care o capata masina ta exista o unica solutie, spal-o mai des si problema dispare. Eu o spal cam la 3 zile exterior si saptamanal interior in conditiile in care nu merg prin santiere si destul de rar mai merg cu cineva in masina.
chiar daca o spala mai des ideea era ca la noi e mult mai mult praf decat in alte tari.
sia sa cum spalatul mai des e o solutie tot asa si schimbul de ulei mai des e tot o solutie. ;)
zambeste, maine va fi mai rau. 

- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
murphy scrie:chiar daca o spala mai des ideea era ca la noi e mult mai mult praf decat in alte tari.
sia sa cum spalatul mai des e o solutie tot asa si schimbul de ulei mai des e tot o solutie. ;)
Bine punctat.
E adevarat ca motorul meu e de generatie mai veche, e adevarat ca motoarele au mai progresat (a se intelege au foarte multa electronica), dar tot cilindrii si segmenti au, al meu are 6000 de ture, al tau 5.250 (asta daca nu a aberat ATS prea tare), etc.
Nu am inteles ce ai vrut sa spui cu "nu este indicat sa se schimbe uleiul foarte des pentru ca el isi capata proprietatile dupa un anumit timp de utilizare"

Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Ma refer la turatia maxima a motorului. Si mie mi se pare cam putin 5.250 pentru un motor 16V, dar asa scrie la ATS pe pagina, de-aia am si facut precizarea.
Oricum sintem deja off-topic.
Oricum sintem deja off-topic.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187779
Total subiecte 18655
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11825
Cel mai nou membru Catac5aircross