Nivel ulei motor - C4 coupe 1.6i

probleme de natura tehnica, precum si cele rezultate in urma diverselor incidente

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mie 16-Aug-2006 20:19

@DinoG: consumul ala e normal. pe de alta parte intreb si eu: oare 14.000 nu e cam mult pentru conditiile din RO?
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

kristi
pasionat
Mesaje: 287
Membru din: Joi 20-Apr-2006 18:33
Localitate: Bucuresti

Mesajde kristi » Mie 16-Aug-2006 20:45

Se pare ca maiputin conteaza numarul de kilometri facuti cu un schimb de ulei sa mai mult alti factori in ordinea importantei:
1. Numarul de porniri la rece (condensare a apei in motor)
2. Temperatura ambianta (cat timp trece pana motorul se incalzeste suficient pentru a preveni condesnul)
3. Daca motorul scapa sau nu apa in ulei.
4. Cat de uzat este motorul.
6. Distanta parcursa

Pentru explicatii complete acesta e linkul unde am aflat informatiile: http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html

kristi
pasionat
Mesaje: 287
Membru din: Joi 20-Apr-2006 18:33
Localitate: Bucuresti

Mesajde kristi » Mie 16-Aug-2006 20:49

Intre timp am mai gasit un link unde se incearca explicarea faptului ca uleiul nu trebuie schimbat foarte des (la conditiile din Statele Unite totusi).
http://www.motoroilbible.com/pre-one.html

Avatar utilizator
DinoG
simpatizant
Mesaje: 87
Membru din: Mar 13-Iun-2006 09:49
Localitate: Bucuresti

Mesajde DinoG » Joi 17-Aug-2006 08:30

nicum scrie:@DinoG: consumul ala e normal. pe de alta parte intreb si eu: oare 14.000 nu e cam mult pentru conditiile din RO?



Constructorul recomanda 20.000 pentru diesel si 30.000 pentru benzina.

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Joi 17-Aug-2006 08:39

In conditii normale asta...In conditii severe parca era 15 mii la diesel si 20 la benzina..

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Joi 17-Aug-2006 09:08

Voi uitati ca aici sintem in lumea a treia si conditiile sint cu totul altele. In Germania nu am vazut masini prafuite, in Ro a mea dupa doua zile e deja de culoarea pamintului. Alt exemplu: in Franta filtrul de motorina se schimba la 30.000 de km, in RO a fost schimbat la 17.000 ca era colmatat, eu tin un filtru de benzina maxim 5.000 si tot mai scapa ceva prin jicloare (acum am 2 filtre si la un moment dat am avut 3), am avut 2 filtre de aer de hirtie care in nici 3.000 de km erau colmatate, etc.
Eu stiu ce recomanda contructorul, dar aici sintem pe alta planeta.
Eu nu am inteles de ce nu trebuie schimbat uleiul la 3000 de mile. Totusi 3000 de mile (~ 5.000 km) mi se pare un pic cam devreme. Eu am schimbat acum uleiul undeva intre 7 si 8.000 de km in conditiile in care masina a fost condusa mai degraba batrineste, a mers maxim 30% in oras si rar a vazut mai mult de 120 km/h, viteza de croaziera fiind ~ 100 km/h.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

kristi
pasionat
Mesaje: 287
Membru din: Joi 20-Apr-2006 18:33
Localitate: Bucuresti

Mesajde kristi » Joi 17-Aug-2006 10:34

Am citit pe sarite, cand voi avea timp am sa reiau totul de la capat. Pe scurt ce am inteles eu este ca pentru a schimba uleiul la mai mult de 3000 mile trebuie cumparat un ulei sintetic de calitate foarte buna (care contine aditivi ce vor dura mult timp), si foarte important este si ca filtrul de aer si cel de ulei sa fie de calitate buna (sa opreasca si impuritatile mai mici de 20 microni).

Avatar utilizator
DinoG
simpatizant
Mesaje: 87
Membru din: Mar 13-Iun-2006 09:49
Localitate: Bucuresti

Mesajde DinoG » Joi 17-Aug-2006 11:11

Eu stiu ce recomanda contructorul, dar aici sintem pe alta planeta.


Din cate am inteles eu din semnatura conduci un BX din 1984, din fericire in 12 ani motoarele au evoluat foarte mult, iar daca in carte iti recomanda 30.000 cred ca a merge 20.000 cu uleiul nu este o tregedie.
Oricum pentru cultura generala a multor capete luminate de pe acest forum nu este indicat sa se schimbe uleiul foarte des pentru ca el isi capata proprietatile dupa un anumit timp de utilizare.

Referitor la culoarea pamantie pe care o capata masina ta exista o unica solutie, spal-o mai des si problema dispare. Eu o spal cam la 3 zile exterior si saptamanal interior in conditiile in care nu merg prin santiere si destul de rar mai merg cu cineva in masina.

Sincer sa fiu eu am deschis subiectul pentru un alt scop, dar se pare ca dorinta unora de exprimare pe langa subiect este foarte, foarte mare.

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Joi 17-Aug-2006 11:23

DinoG ia-o mai usor...trage aer in piept...si vezi ce scrie in cartea masinii tale...
Ceea ce ti-am zis eu este cat se poate de real si eu tot C4 am, si pt benzina in carte,conditii severe, scrie 20 000. Mersul mult in Buc poate fi considerat conditii extreme..
Nici eu nu sunt de acord cu schimbatul la 3000 de mile, sau 7000 km, la masini de generatie noua, insa 30 000 e cam mult pt o benzinara..

Avatar utilizator
DinoG
simpatizant
Mesaje: 87
Membru din: Mar 13-Iun-2006 09:49
Localitate: Bucuresti

Mesajde DinoG » Joi 17-Aug-2006 12:14

Matrixu scrie:DinoG ia-o mai usor...trage aer in piept...si vezi ce scrie in cartea masinii tale...
Ceea ce ti-am zis eu este cat se poate de real si eu tot C4 am, si pt benzina in carte,conditii severe, scrie 20 000. Mersul mult in Buc poate fi considerat conditii extreme..
Nici eu nu sunt de acord cu schimbatul la 3000 de mile, sau 7000 km, la masini de generatie noua, insa 30 000 e cam mult pt o benzinara..



Daca ati citi cu putina atentie ati observa ca masina mea are 14000 Km si dupa cunostintele mele 14000<20000, insa oricum mesajul nu te viza in special pe tine.

As trege linistit aer in piept, dar din pacate e prea poluat de aer pamantiu...

murphy
pasionat
Mesaje: 143
Membru din: Mar 16-Mai-2006 10:21
Localitate: craiova

Mesajde murphy » Joi 17-Aug-2006 12:53

DinoG scrie:Referitor la culoarea pamantie pe care o capata masina ta exista o unica solutie, spal-o mai des si problema dispare. Eu o spal cam la 3 zile exterior si saptamanal interior in conditiile in care nu merg prin santiere si destul de rar mai merg cu cineva in masina.



chiar daca o spala mai des ideea era ca la noi e mult mai mult praf decat in alte tari.
sia sa cum spalatul mai des e o solutie tot asa si schimbul de ulei mai des e tot o solutie. ;)
zambeste, maine va fi mai rau. :D

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Joi 17-Aug-2006 13:19

murphy scrie:chiar daca o spala mai des ideea era ca la noi e mult mai mult praf decat in alte tari.
sia sa cum spalatul mai des e o solutie tot asa si schimbul de ulei mai des e tot o solutie. ;)


Bine punctat.
E adevarat ca motorul meu e de generatie mai veche, e adevarat ca motoarele au mai progresat (a se intelege au foarte multa electronica), dar tot cilindrii si segmenti au, al meu are 6000 de ture, al tau 5.250 (asta daca nu a aberat ATS prea tare), etc.
Nu am inteles ce ai vrut sa spui cu "nu este indicat sa se schimbe uleiul foarte des pentru ca el isi capata proprietatile dupa un anumit timp de utilizare" :shock: Adica atunci cind pun uleiul in motor nu e inca bun? Ce mai trebuie facut? Argumenteaza te rog.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Joi 17-Aug-2006 13:30

Ce zici cu turatiile alea acolo Nicum...cum adica al tau are 6000 si C4 are 5250? Te referi la puterea maxima sau la ce?/

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Joi 17-Aug-2006 13:45

Ma refer la turatia maxima a motorului. Si mie mi se pare cam putin 5.250 pentru un motor 16V, dar asa scrie la ATS pe pagina, de-aia am si facut precizarea.
Oricum sintem deja off-topic.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

murphy
pasionat
Mesaje: 143
Membru din: Mar 16-Mai-2006 10:21
Localitate: craiova

Mesajde murphy » Joi 17-Aug-2006 14:21

@nicum
chiar daca sunt off topic: puterea max se obtine la 5800 rot/min (la motorul de 1,6i). iar turatia max e in jur de 7000 (parca).
zambeste, maine va fi mai rau. :D


Înapoi la “Probleme C4”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187779
    Total subiecte 18655
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11825
    Cel mai nou membru Catac5aircross