
rulment planetara lunga defect
Moderator: Echipa Tehnica
-
- simpatizant
- Mesaje: 43
- Membru din: Dum 18-Sep-2005 17:55
- Localitate: alba iulia
rulment planetara lunga defect
Salut! Mi s-a stricat rumentul de la planetara lunga si as vrea sa-l inlocuiesc. Ma poate ajuta cineva cu o serie pentru rulment si cum se scoate camasa exterioara din lagarul acela si cum se schimba pivotul de pe bratul superior 

Rulmentul de la planetara lunga este 6006 - daca imi aduc bine aminte (sper sa nu fie diferit la turbodiesel fata de diesel)
Sunt doua suruburi cu forma speciala pt lagarul intermediar - se demonteaza cu cheia de 10 / 11
Trebuie sa scoti planetara cu totul ca sa ajungi la rulment. Pt asta trebuie sa demontezi:
- roata
- piulita planetarei
- pivotul inferior
Pt a demonta pivotul superior, trebuie sa ai planetara data jos.
Desfacerea piulitei pivotului superior se face cu cheile: inelara de 24 si fixa de 9 (trebuie sa ti contra, dupa ce misti piulita de pe pivot)
Dupa ce ai scos pivotul superior din fuzeta, sprijina fuzeta pe ceva pt a nu tensiona furtunul de frana
Pivotul iese greu. Trebuie sa ai bucsi potrivite sa il bati. Este montat presat pe con. Trebuie batut din partea superioara a bratului. Bratul de asemenea trebuie sprijinit ferm. Daca cumva pivotul este asigurat si prin puncte de sudura, acestea trebuie rase cu flexul
Daca nu ai mai facut operatii de genul asta, nu te sfatuiesc sa te apuci fara a avea un mecanic priceput in zona.
Efectiv o sa plangi langa masina
Trebuie sa faci toate astea la groapa sau elevator (de preferat elevatorul)
Asigura masina cat mai bine posibil
Sunt doua suruburi cu forma speciala pt lagarul intermediar - se demonteaza cu cheia de 10 / 11
Trebuie sa scoti planetara cu totul ca sa ajungi la rulment. Pt asta trebuie sa demontezi:
- roata

- piulita planetarei
- pivotul inferior
Pt a demonta pivotul superior, trebuie sa ai planetara data jos.
Desfacerea piulitei pivotului superior se face cu cheile: inelara de 24 si fixa de 9 (trebuie sa ti contra, dupa ce misti piulita de pe pivot)
Dupa ce ai scos pivotul superior din fuzeta, sprijina fuzeta pe ceva pt a nu tensiona furtunul de frana
Pivotul iese greu. Trebuie sa ai bucsi potrivite sa il bati. Este montat presat pe con. Trebuie batut din partea superioara a bratului. Bratul de asemenea trebuie sprijinit ferm. Daca cumva pivotul este asigurat si prin puncte de sudura, acestea trebuie rase cu flexul
Daca nu ai mai facut operatii de genul asta, nu te sfatuiesc sa te apuci fara a avea un mecanic priceput in zona.
Efectiv o sa plangi langa masina

Trebuie sa faci toate astea la groapa sau elevator (de preferat elevatorul)
Asigura masina cat mai bine posibil

-
- simpatizant
- Mesaje: 43
- Membru din: Dum 18-Sep-2005 17:55
- Localitate: alba iulia
-
- pasionat
- Mesaje: 420
- Membru din: Lun 16-Ian-2006 11:24
- Localitate: Ploiesti
Banuiesc ca la fel e si la BX pentru ca eu tocmai mi-am lasat Rosioara la Cristi Stan pentru inlocuirea rulmentului de pe planetara lunga. Norocul meu este ca facea zgomot de cateva zile doar si ca se ocupa Cristi de cumpararea si inlocuirea lui. Bile mai avea dar erau stranse undeva la partea de jos a rulmentului.
-
- simpatizant
- Mesaje: 43
- Membru din: Dum 18-Sep-2005 17:55
- Localitate: alba iulia
Ok! Vad ca esti hotarat!
...si priceput
Nu inteleg cum este intepenit bratul inferior. Nu se desface piulita?; Nu iese afara surubul ?
In capul surubului ar trebui sa fie o gaura filetata pt extragere care este acoperita de un dop de plastic. Desi la mine bratul a iesit fara probleme...
Oricum, insista !
Combinatia potrivita de ranga + ciocan face si ea minuni


Nu inteleg cum este intepenit bratul inferior. Nu se desface piulita?; Nu iese afara surubul ?
In capul surubului ar trebui sa fie o gaura filetata pt extragere care este acoperita de un dop de plastic. Desi la mine bratul a iesit fara probleme...
Oricum, insista !
Combinatia potrivita de ranga + ciocan face si ea minuni

-
- simpatizant
- Mesaje: 43
- Membru din: Dum 18-Sep-2005 17:55
- Localitate: alba iulia
-
- simpatizant
- Mesaje: 43
- Membru din: Dum 18-Sep-2005 17:55
- Localitate: alba iulia
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
am avut aceeasi problema la bratul inferior si l-am desfacut dupa ce am turnat acolo lichid de frina (luat de la un vecin cu o dacie
). in privinta bratului superior, daca reusesti sa il desfaci pentru ca si acolo se ancraseaza prezonul, desfaci rulmentul si mergi cu el la un magazin pentru asa ceva pt ca iti vor gasi alt rulment dupa cote.

-
- simpatizant
- Mesaje: 43
- Membru din: Dum 18-Sep-2005 17:55
- Localitate: alba iulia
-
- simpatizant
- Mesaje: 43
- Membru din: Dum 18-Sep-2005 17:55
- Localitate: alba iulia
Bucse inca nu am gasit.numai pivotii. Daca tot am inceput sa repar, m-am hotarat sa dau jos cutia deoarece nu debraia total ambreiajul indiferent de cum il reglam,iar vechiul proprietar mi-a spus ca a batut ferodouri prea groase.Asa ca iar am de lucru
. Niste sfaturi despre cum se face fara sa dau jos motorul (deoarece am numai canal) mi-ar prinde tare bine.

Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11810
Cel mai nou membru Cliquot