pornire Radio CD

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mar 12-Sep-2006 22:23

laremia scrie:adica testeaza daca se opreste in 30 min, nu daca descarca bateria ponimaiesi?


No problem, imprumutam curent de la alta baterie :wink: ! Voi incerca cand voi avea timp de pierdut.
"ponimaiesi?" - limba minoritatilor de la mine din judet ? :)


Nu stiu sa-ti spun exact. Calculatorul ala merge dupa niste reguli numai de el stiute. In principiu, ai cel mult 30 de minute la dispozitie dupa oprirea motorului pana cand masina intra in modul economic. Dar cred ca minunea aia de calculator mai tine seama si de cat timp a fost pornit motorul inainte. Adica daca ai mers 5 minute cu masina, are el cumva grija sa-ti dea curent pentru mai putin de 30 de minute. Asa banuiesc eu ca merge treaba.

laremia
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Vin 03-Mar-2006 19:49
Localitate: Tulcea

Mesajde laremia » Mar 12-Sep-2006 22:26

Multumesc dj01fad. Voi incerca probabil in week-end sa mesteresc :).

laremia
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Vin 03-Mar-2006 19:49
Localitate: Tulcea

Mesajde laremia » Mar 12-Sep-2006 22:33

Daca stau bine si ma gandesc , sambata cand am facut-o frumoasa (am spalat-o) , muzica a mers fara cheia in contact cu siguranta mai mult de jumatate de ora. Am avut ceva de lucru la ea pt mi-au dat batai niste pete de smoala de pe praguri :(. N-am reusit sa le scot:(.
Deci , cred ca pica varianta aceasta......

Avatar utilizator
prafuit
pasionat
Mesaje: 764
Membru din: Lun 04-Iul-2005 15:37
Localitate: Bucuresti

Mesajde prafuit » Mie 13-Sep-2006 08:49

Cred ca cel mai bine ar fi ca atunci cand ai drum la service-ul autorizat sa le arunci masinuta in service si sa le ceri sa-ti puna radiocd-ul pe "ignition". Asta daca nu vrei sa ai discutii ulterioare cu ei pe marginea garantiei. Daca din intamplare mai ai procesul verbal de predare-primire a masinutei cu siguranta vei avea acolo si oamenii care au montat radiocd-ul si le p[oti imputa lipsa de cunostinte!

laremia
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Vin 03-Mar-2006 19:49
Localitate: Tulcea

Mesajde laremia » Mie 13-Sep-2006 08:57

prafuit scrie:Cred ca cel mai bine ar fi ca atunci cand ai drum la service-ul autorizat sa le arunci masinuta in service si sa le ceri sa-ti puna radiocd-ul pe "ignition". Asta daca nu vrei sa ai discutii ulterioare cu ei pe marginea garantiei. Daca din intamplare mai ai procesul verbal de predare-primire a masinutei cu siguranta vei avea acolo si oamenii care au montat radiocd-ul si le p[oti imputa lipsa de cunostinte!


Am procesul verbal, bineinteles.Stiu si persoana care s-a ocupat de montarea lui. Ar trebui sa stiu mai multe despre acesta legatura? Spun asta pt ca vreau sa am tema facuta de acasa.
Multumesc frumos.

danmanea
pasionat
Mesaje: 215
Membru din: Mie 26-Oct-2005 10:15
Localitate: Bucuresti

Mesajde danmanea » Mie 13-Sep-2006 09:01

cind mi-am montat radio-cd cei de acolo m-au intrebat
: vrei pe direct sau indirect. asa ca afost alegerea mea (si totodata riscul meu daca se descarca bateria) si l-am pus pe direct. masina intra in stand-by dar radio merge. o singura data m-am lovit de acest stand-by dar nici macar nu mai ridica geamurile.. pina nu pornesti motorul

Avatar utilizator
prafuit
pasionat
Mesaje: 764
Membru din: Lun 04-Iul-2005 15:37
Localitate: Bucuresti

Mesajde prafuit » Mie 13-Sep-2006 09:01

Tu nu trebuie sa stii nimic despre acea legatura, decat sa te duci la ei (eventual cu o batertia moarta) si sa le spui ca din cauza radiocd-ului si montajului defectuos al acestuia!

Nu trebuie ca posesorul de autoturism sa cunoasca electrica auto!

laremia
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Vin 03-Mar-2006 19:49
Localitate: Tulcea

Mesajde laremia » Mie 13-Sep-2006 09:27

prafuit scrie:Tu nu trebuie sa stii nimic despre acea legatura, decat sa te duci la ei (eventual cu o batertia moarta) si sa le spui ca din cauza radiocd-ului si montajului defectuos al acestuia!

Nu trebuie ca posesorul de autoturism sa cunoasca electrica auto!


Chiar n-am de ce descarca degeaba bateria. Nu merita! Parerea mea este ca putin mai mult profesionalism ar trebui sa fie din partea lor.

bezz
pasionat
Mesaje: 1825
Membru din: Lun 16-Ian-2006 16:16
Localitate: B-CT / RO

Mesajde bezz » Mie 13-Sep-2006 10:18

laremia: nu te apuca sa mesteresti tu pe la mufe/fire...daca tot ai platit instalarea intr-un service autorizat, fa-ti timp sa-i intrebi odata cum sta treaba si zi-le ce te nemultumeste, sper sa o rezolve.bafta!

ps vroiam sa-ti zic atunci in poloneza, dar nu ma pricepeam, asa ca am dat-o pe lipoveneste 8)
Cosmin
high energy music expression

laremia
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Vin 03-Mar-2006 19:49
Localitate: Tulcea

Mesajde laremia » Mie 13-Sep-2006 10:57

bezz scrie:laremia: nu te apuca sa mesteresti tu pe la mufe/fire...daca tot ai platit instalarea intr-un service autorizat, fa-ti timp sa-i intrebi odata cum sta treaba si zi-le ce te nemultumeste, sper sa o rezolve.bafta!

ps vroiam sa-ti zic atunci in poloneza, dar nu ma pricepeam, asa ca am dat-o pe lipoveneste 8)


Multumesc. Asa voi face!

Avatar utilizator
ancadogaru
simpatizant
Mesaje: 72
Membru din: Sâm 08-Iul-2006 14:53
Localitate: Bucuresti via Constanta

Mesajde ancadogaru » Sâm 07-Oct-2006 19:59

Salut,
Ma bag si eu in pic in discutie, mi-am montat un radio-cd la altii decat ATS, bineintels ca l-au pus direct fara sa ma intrebe nimic.
Planta de mine evident ca l-a uitat intr-o noapte deschis, numai ca buburuza biata a rezistat si nu s-a descarcat de tot bateria.
Cand am fost la revizie la ATS (aia de 1500-2500) i-am rugat daca pot sa-l scoata de pe direct sa-l puna pe.. "indirect" si sa se opreasca o data cu cheia..(le-am promis ca platesc deranjul)
Dupa ce s-a informat tipul de la receptie mi s-a zis ca si masinile care vin radio cd montat tot asa sunt (adica trebe stins cu mana) si ca nu se poate ce vreau eu..
Acum intrebarea mea e la voi se stinge singur? Sigur chestia asta nu e pt modele mai shmechere gen SX? (eu am 1.4CoolAir + si are calculator de bord...)

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Sâm 07-Oct-2006 20:52

ancadogaru scrie:Salut,
Ma bag si eu in pic in discutie, mi-am montat un radio-cd la altii decat ATS, bineintels ca l-au pus direct fara sa ma intrebe nimic.
Planta de mine evident ca l-a uitat intr-o noapte deschis, numai ca buburuza biata a rezistat si nu s-a descarcat de tot bateria.
Cand am fost la revizie la ATS (aia de 1500-2500) i-am rugat daca pot sa-l scoata de pe direct sa-l puna pe.. "indirect" si sa se opreasca o data cu cheia..(le-am promis ca platesc deranjul)
Dupa ce s-a informat tipul de la receptie mi s-a zis ca si masinile care vin radio cd montat tot asa sunt (adica trebe stins cu mana) si ca nu se poate ce vreau eu..
Acum intrebarea mea e la voi se stinge singur? Sigur chestia asta nu e pt modele mai shmechere gen SX? (eu am 1.4CoolAir + si are calculator de bord...)


Hai ca te ajut eu. Si eu mi-am montat saptamana asta radio CD-ul si m-am pus nitel in tema cu problema asta. Nici eu nu mi-am montat la ATS radio CD-ul, ci la o firma la care am avut asigurata instalarea radio CD-ului pe gratis. Am vorbit cu tipul care s-a ocupat de montaj si mi-a confirmat ce ti-au spus si tie cei de la ATS. Ideea e ca radio CD-ul de fabrica e alimentat de pe bus-ul CAN al masinii si i se taie automat alimentarea cand masina intra in modul economic. Ca sa poti alimenta aparatul tau de pe bus-ul CAN, ai nevoie de un demultiplexor de bus CAN, foarte scump insa. Radio CD-urile aftermarket sunt alimentate prin conectorul ISO al masinii si, daca am inteles eu bine, au 2 fire de +12 Volti in conectorul cu pricina: un fir cu alimentare permanenta si un fir ca alimentare prin cheie, cand ai contact. Daca vrei ca radio CD-ul sa fie alimentat permanent, se scurtcircuiteaza pe conectorul ISO cele 2 alimentari. Daca vrei ca radio CD-ul sa se opreasca cand iei cheia din contact, atunci cele 2 alimentari trebuie lasate separat. M-am gandit si eu, daca sa-mi las radio CD-ul pe alimentare permanenta, dar cred ca-i mai bine asa, pentru ca e mai mic riscul sa uit fata aparatului in masina, ceea ce ar putea echivala cu o invitatie in toata regula adresata hotilor care de-abia asteapta sa te prinda in ofsaid.

Mircea
simpatizant
Mesaje: 27
Membru din: Vin 07-Ian-2005 15:07
Localitate: Bucuresti

Mesajde Mircea » Joi 26-Oct-2006 14:31

Baieti, eu nu am Citroen (intentionez sa imi iau unul), acum am un Peugeot. Nu ma amestec in chestiunea cu CAN, ma refer la conectarea standard, pe conector ISO.
Ceea ce vreau sa spun este ca nu trebuie privit ca o preferinta a utilizatorului. Legarea impreuna a celor 2 fire de plus trebuie considerata intotdeauna gresita. Asta este parerea mea.

Iata cateva consideratii.
Dezavantaje la legarea impreuna ar fi:
- cele mentionate: grija de a opri/porni aparatul de fiecare data.
- este posibil ca, in starea cu cheia de contact scoasa, sa fie alimentati anumiti consumatori (datorita scurtului facut intre cele 2 fire de plus) care nu pot fi opriti din buton (nu au buton de off, singura oprire fiind scoaterea cheii de contact), ceea ce poate duce la nepornirea motorului (nu se mai invarteste demarorul) daca masina sta nepornita cateva zile.

Exista masini la care cheia NU poate fi scoasa in pozitia de Accesorii.
- in general "sistemul" sa cam faca singur ce trebuie, fara nici o contributie umana (pe cat posibil)
- de tinut seama de opinia creatorilor de aparate, respectiv de faptul ca a fost gandit un sistem de alimentare cu 2 fire de + separate: unul permanent pentru memorii si setari (din care NU se poate scoate putere audio mare pt ca are o siguranta de 0.5A) si un al doilea plus, conditionat de cheia de contact, cu siguranta in serie de 10A sau mai mult.
- conectarea este standardizata ISO, se gaseste configuratia pinilor conectorului ISO, impusa deci de un standard.
- cand oprim masina si ne dam jos NU trebuie sa facem efortul de a opri aparatul. Indiferent ca ar fi considerat de mic acest efort. La scoaterea cheii din contact aparatul trebuie sa se opreasca.
- cand venim la masina, ne asezam si bagam cheia in contact, aparatul sa porneasca "de unde a fost lasat", in aceeasi stare din momentul cand s-a scos cheia; aceasta stare poate fi: starea "off" (caz in care porneste tot pe off), starea "radio" caz in care porneste pe acelasi post (gama radio si frecventa radio), starea "alte surse" (CD, caseta magnetica, minidisc, memory stick etc) caz in care porneste de la minutul si secunda melodiei respective, deci continua melodia de unde a ramas.

O situatie deosebita, asigurata la masini mai sofisticate (de exemplu la 206) sau la playere mai sofisticate este urmatoarea. Deci in ce priveste pornitul si opritul player-ului treaba (a pune in contact acei 2 plusi sau a-i deconecta) poate fi facuta NUMAI in interior player, nu este nevoie de nici un modul suplimentar exterior. Exista playere care au asa ceva.

Iata acum o situatie ce se poate intalni frecvent.
Merg cu masina undeva, am un pasager in dreapta, ajung, opresc pe dreapta, cobor din masina ca sa cumpar ceva, voi lipsi 20 sau poate 30 de minute. La indepartarea de masina trebuie sa iau cheile cu mine, asta este lege. Lasam la o parte aspectul cu pozitia de accesorii, vorbim aici de ceva mult mai bun.
Pasagerul din dreapta ar dori sa asculte si el ceva la player pe durata acelor 30 de minute.
Cum se rezolva asta?
Mai intai ca la scoaterea cheii din contact aparatul trebuie sa se opreasca. Si se opreste. Exista insa un butonel (zis uneori de "safe mode"). Daca se apasa pe acest butonel atunci playerul incepe sa functioneze dar cu putere audio redusa (1 watt) si cu "stiinta" de a se opri singur dupa 15 minute de play-at. De fapt la fiecare apasare pe butonel, asta (oprirea automata) se va intampla dupa 15 minute din momentul apasarii. Deci daca pasagerul mai vrea "cantare" mai apasa pe buton, chiar inainte de expirarea primului interval de 15 minute, nu trebuie sa se preocupe cand se incheie aceasta perioada de 15 minute.
Evident ca absolut in orice stare (inclusiv in "safe mode") este functional si butonul de off al player-ului.

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Joi 26-Oct-2006 15:34

Sa-ti spun cum cred eu ca s-a facut instalarea radio CD-ului la mine.

Intre mufa ISO a masinii si mufa radio CD-ului s-a interpus un adaptor. Nu sunt nici acum convins de necesitatea montarii acestui adaptor, pentru ca C3 are mufa ISO (mi-e ca m-au cam pacalit aia care s-au ocupat de instalare). Probleme pot sa apara insa la mufa de antena unde chiar e nevoie de adaptor.

Pe adaptorul ISO la mine s-au scurtcircuitat 2 fire:

Plus permanent: _______
Plus prin cheie: ___\___

Banuiesc ca pe conectorul ISO nu e disponibil plusul de dinainte de cheie, ca sa zic asa. Deci daca fac scurt intre plusul permanent si cel prin cheie pe adaptorul ISO, voi avea un plus de amperaj mic (0.5 Amperi) dupa ce tai contactul. E corect?

laremia
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Vin 03-Mar-2006 19:49
Localitate: Tulcea

Mesajde laremia » Vin 27-Oct-2006 21:26

Astazi am reusit sa ajung la Constanta pt a rezolva problema pornirii si opririi radio-cd-ului la "cheie" :). Initial au fost mirati de ce solicit asta din moment ce , sa vedeti explicatie : " oricum, atunci cand ii luati fata cu dvstra se opreste" :)) Raspunsul meu nevinovat " din pacate am garaj si nu necesita acest efort :wink: ". Sincer nu stiu sa va spun ce legaturi de plusuri cu etc s-au realizat pt ca eram prea adormita sa-i bat la cap ( am fost prima clienta ), ceea ce stiu este ca s-au chinuit ceva pt ca se oprea doar in momentul deschiderii usii si nu in momentul intreruperii contactului. I-am auzit ceva de-un fir roz si unul mov care au fost incurcate. N-aveam chef de explicatii.... Am glumit doar pe seama unui eventual consult la oftalmolog :)). Important este ca am ceea mi-am dorit, nu? :wink:
Week-end placut tuturor si... incarcati-va bateriile la MAXIM :wink: !


Înapoi la “Electrica - C3”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187771
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru FloLGO