cutie automata
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
cutie automata
Cum e mai bine sa folosesc cutia automata? si daca mai este si secventiala ce ma sfatuiti?
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Pune-o pe drive si aia e... de-aia ti-ai luat cutie automata. Iarna pe zapada pune-o pe modul de iarna, e un semn cu un fulg.
LE: in caz ca nu porneste (Doamne fereste!) NU o porni impinsa sau tractata, dar banuiesc ca stiai deja asta.
LE: in caz ca nu porneste (Doamne fereste!) NU o porni impinsa sau tractata, dar banuiesc ca stiai deja asta.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
...in nici un caz nu faci focul
O pui pe N si o poti tracta (desi si aici exista niste limite de km si de viteza, dar nu le stiu).
E chiar foarte ok sa folosesti cutia secventiala, adica sa schimbi tu, dar mi se pare aiurea la o cutie automata. Eu daca as avea cutie automata, as folosi-o doar pe D si P si doar cind e cazul pe alte pozitii. Asta e si punctul ei forte, noi restul, mestecam de zor in schimbator, cel putin in Bucuresti. Banuiesc ca ti-ai luat cutie automata pentru comfortul pe care il ofera, nu ca sa schimbi vitezele secvential

E chiar foarte ok sa folosesti cutia secventiala, adica sa schimbi tu, dar mi se pare aiurea la o cutie automata. Eu daca as avea cutie automata, as folosi-o doar pe D si P si doar cind e cazul pe alte pozitii. Asta e si punctul ei forte, noi restul, mestecam de zor in schimbator, cel putin in Bucuresti. Banuiesc ca ti-ai luat cutie automata pentru comfortul pe care il ofera, nu ca sa schimbi vitezele secvential

Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
cutie
Eu vroiam sa stiu doar ca stil de condus daca apar probleme, daca e mai indicat sa schimbi tu vitezele, sau nu - daca e bine sau nu sa o pui pe N la semafor si chestii din astea. la inceput am lasat-o pe D si am mers, cand am vazut consumul am mers pentru o zi schimband secvential si am redus consumul de la vreo 13 la 12. Evident ca a doua zi am facut un calcul simplu si am last cutia pe D ca e mult mai relaxant. Dar pentru un condus sportiv e mai bine sa o schimb secvential sau sa o las pe D si sa dau pe modul sport?
- acel asa zis "secvential" nu este altceva decat modul imposee, adica mers cu viteza impusa, prezent pe TOATE cutiile automate. Cele "non secventiale" au in loc de + si - pozitiile 3, 2, 1, urmate de D, aici vitezele se pot schimba liniar. Practic este o chestiune comerciala treaba cu "secvential" sau "triptronic". Nu afecteaza cu nimic conducerea in mod impus, din contra, la depasiri este mai bine sa impui tu viteza decat sa intervina automatizarea pt scaderea treptei.
- cum ti-am spus si in threadul precedent, la semafor cutia nu se scoate pe N. Intervine o uzura prematura a ambreiajelor hidraulice. Daca citesti manualul de utilizare ai sa gasesti acelasi sfat dat de constructor.
- o masina cu transmisie automata NU SE TRACTEAZA decat in anumite conditii: sa fie pe platforma, sa fie suspendata de rotile motoare, sau cu motorul pornit. Cand nu exista nici una dintre aceste posibilitati, se umple cutia de viteze cu ulei specific pana la refuz si se circula cu pana la 30km/h. O cutie automata tractata fara motor pornit, si fara plin de ulei nu are ungere DELOC. Presupun ca iti imaginezi ce iese din combinatia asta. Dupa tractare se reface nivelul.
- modul sport este un releu electronic care "pacaleste" cutia facand-o sa schimbe vitezele in turatie mai inalta, practic intrerupe legatura normala a cutiei cu calc de motor, deteriorand in mod voit parametrii de turatie reali ai motorului.
- modul "winter", folosit pe cutii de generatie veche, forteaza cutia tot electronic sa demareze direct in viteza a 3-a. ( ceea ce poti face si tu "secvential") O cutie automata performanta nu are nevoie de acest mod "winter" , putand fi controlata foarte usor doar din acceleratie.
- o masina automata nu porneste impinsa. Exista unele modele de transmisii americane, care permit pornirea prin impingere, dar doar dupa atingerea vitezei de 20km/h. Stupid.
- cum ti-am spus si in threadul precedent, la semafor cutia nu se scoate pe N. Intervine o uzura prematura a ambreiajelor hidraulice. Daca citesti manualul de utilizare ai sa gasesti acelasi sfat dat de constructor.
- o masina cu transmisie automata NU SE TRACTEAZA decat in anumite conditii: sa fie pe platforma, sa fie suspendata de rotile motoare, sau cu motorul pornit. Cand nu exista nici una dintre aceste posibilitati, se umple cutia de viteze cu ulei specific pana la refuz si se circula cu pana la 30km/h. O cutie automata tractata fara motor pornit, si fara plin de ulei nu are ungere DELOC. Presupun ca iti imaginezi ce iese din combinatia asta. Dupa tractare se reface nivelul.
- modul sport este un releu electronic care "pacaleste" cutia facand-o sa schimbe vitezele in turatie mai inalta, practic intrerupe legatura normala a cutiei cu calc de motor, deteriorand in mod voit parametrii de turatie reali ai motorului.
- modul "winter", folosit pe cutii de generatie veche, forteaza cutia tot electronic sa demareze direct in viteza a 3-a. ( ceea ce poti face si tu "secvential") O cutie automata performanta nu are nevoie de acest mod "winter" , putand fi controlata foarte usor doar din acceleratie.
- o masina automata nu porneste impinsa. Exista unele modele de transmisii americane, care permit pornirea prin impingere, dar doar dupa atingerea vitezei de 20km/h. Stupid.
cutie
multi cumpara de la ei din comoditate, ca si mine. referitor la pret mi-au pus la dispozitie toate taxele si comisioanel si banii cu care au cumparat masina. daca o luam de afara ma costa cam cu 1000 - 1500 de euri mai putin. adica au luat-o cu 7500, au platit la vama vreo 2500 - 3000 si au vandut-o cu 12000.
te intrebam ca am probat-o si eu dar din pacate nu am avut bani destui sa o iau p`asta cu 2,2 si tiptronic si mi-am luat una din 2003 90.000 Km, si cu vreo 50 de milioane mai putin... oricum e super masina sa o conduci sanatos si sa te bucuri de ea... si apropo nu sunt toate gri a mea e rosu inchis si mai erau si vreo 2 negre da erau pe benzina
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO