Nu vreau sa ma dau super-expert, dar... revin cu o intrebare pe care am adresat-o si unor "baieti profesionisti" de pe un site dedicat , cu montaje cu boxe, amplifuri.
Intrebarea suna asa:
Daca aplicam pentru 1 minut un semnal sinusoidal de 80 Hz la o putere efectiva masurata cu voltmetrul si ampermetrul de 500 VA (cat se zice ca scoate ampliful, atentie nu vorbesc de RMS, sau putere muzicala sau alte balarii), mi-e de ajuns condensatorul ala ?! sau ia foc instant si ampliful si cablurile si boxele ?!
Asumandu-ne o discutie un pic in afara topicului, as propune ca o solutie adevarata, o baterie de capacitate mai mare , sa zicem de 175 Ah care asigura curenti de varf suficient de mari pentru perioade de timp mai lungi. Evident cine vrea muzica puternica si renunta la portbagaj, poate sa gasesasca un loc si pentru o baterie de gabarit...Condensatorul este o solutie de compromis , considerandu-se sinusoida muzicala foarte oscilanta in plaja de frecvente ceea ce-i permite acestuia din urma sa se incarce si sa asigure curenti de varf pentru consumuri mai mari.
Dar si cu acest condensator este problematic pentru o masina cu atat de multa electronica, pentru ca el ramane incarcat si conform teoriei tangentei unghiului de pierderi, apar curenti orfani chiar si dupa SHUT DOWN general, ceea ce nu cred ca face prea bine calculatorului, injectiei, etc.
Si inca o chestiune ce merita discutata; Nu avem curenti atat de inalti in instalatiile de sonorizari auto, pentru ca nu avem puteri atat de mari...
Putere reala efectiva undeva la 4 x 30 W in spatiu atat de mic este la limita suportabilului pentru a nu produce leziuni ireversibile urechii umane. Iar un Bass de 30 - 40 W este mai mult decat suficient si se aude de la coltz...iar acesta nu implica consumuri de curent care sa afecteze electrica generala a masinii.
Cu respect,
Andrei
SUBWOOFER PE C3 !!!
Moderator: Echipa Tehnica
Nu prea ai cum sa masori puterea instantanee absorbita de amplificator doar cu un voltmetru sau ampermetru. Dupa cum cred ca stii deja puterea absorbita de amplificator e mai mare decat puterea debitata in sarcina (boxe). Rostul condensatorului este, asa cum ai intuit si tu, sa "netezeasca" cumva curentul absorbit de amplificator de la bornele bateriei. Deja ma gandesc cum ar arata masina ta fara acest condensator cu pozitiile aprinse (eventual faza lunga) si cu amplif-ul dat la o putere modica. Ca o orga de lumini presupun, asta daca mai rezista instalatia electrica...
In mod normal, in foile de catalog ale amplificatoarelor ar trebui sa se specifice curentul de varf absorbit de amplificatorul respectiv pentru o perioada scurta de timp (fractiuni de secunda). In functie de datele astea se poate calcula si valoarea capacitatii condensatorului. Ma indoiesc insa ca acel condensator te va putea ajuta sa obtii puteri reale (efective) mai mari, asadar daca vrei putere efectiva mai mare, tot o baterie de capacitate mai mare ar trebui sa rezolve problema.
In mod normal, in foile de catalog ale amplificatoarelor ar trebui sa se specifice curentul de varf absorbit de amplificatorul respectiv pentru o perioada scurta de timp (fractiuni de secunda). In functie de datele astea se poate calcula si valoarea capacitatii condensatorului. Ma indoiesc insa ca acel condensator te va putea ajuta sa obtii puteri reale (efective) mai mari, asadar daca vrei putere efectiva mai mare, tot o baterie de capacitate mai mare ar trebui sa rezolve problema.
pai oricum puterea nu o poti masura decat in sarcina...pentru ca pe liber, nici nu exista putere...pentru ca, curentul este 0.
asadar puterea in sarcina masurata, dar in conditiile spuse de mine...adik la 80 Hz...
iar un subwoofer de 500 W nu este deloc mic, normal se aude pe un stadion intreg...deci ce pun unii sau altii, toti gogii pe masini sunt de puteri mici, mici, 40-50 W....
asadar puterea in sarcina masurata, dar in conditiile spuse de mine...adik la 80 Hz...
iar un subwoofer de 500 W nu este deloc mic, normal se aude pe un stadion intreg...deci ce pun unii sau altii, toti gogii pe masini sunt de puteri mici, mici, 40-50 W....
mie nu-mi trebuie subwoofer de 500 w , cred ca 200 maxim 300 ar fi suficient pentru urechiusa mea. vreau ceva simplu fara condensatoare si alte smecherii.ma intreb oare da placa aceea de la portbagaj nu poate fi intarita cumva sau fxata bine (sa nu se mai ridice cand deschid portbagajul) astfel in cat sa pot monta pe ea alea 2 difuzoare ovale (3 cai , 45 w )



B25BUY scrie:pai oricum puterea nu o poti masura decat in sarcina...pentru ca pe liber, nici nu exista putere...pentru ca, curentul este 0.
asadar puterea in sarcina masurata, dar in conditiile spuse de mine...adik la 80 Hz...
iar un subwoofer de 500 W nu este deloc mic, normal se aude pe un stadion intreg...deci ce pun unii sau altii, toti gogii pe masini sunt de puteri mici, mici, 40-50 W....
Amplificatorul, daca este pornit, trage chiar si in gol un curent de la baterie. Asta este evident cazul cel mai avantajos pentru baterie, cand consumul amplificatorului e minim. Daca vrei sa pui un subwoofer de 500 W


B25BUY scrie:vldst, ai dreptate...esti de acord cu mine inseamna...
Sincer, nu sunt expert in domeniul sculelor audio pentru masini. Eu sunt inginer electronist, am si eu niste cunostinte generale in domeniul electronicii (ce mi-a mai ramas in cap din timpul facultatii). Cei care se ocupa de instalarea amplificatoarelor si a subwoofer-elor pe masini ar trebui sa fie mai in tema cu ce iti trebuie tie. Ce pot eu sa-ti spun sigur este ca acel condensator nu poate sa-ti dea energie in plus, daca nu are de unde s-o ia, adica de la baterie. Ca sa ma exprim nitel plastic, acel condensator este ca un rezervor de la WC

craso scrie:mie nu-mi trebuie subwoofer de 500 w , cred ca 200 maxim 300 ar fi suficient pentru urechiusa mea. vreau ceva simplu fara condensatoare si alte smecherii.ma intreb oare da placa aceea de la portbagaj nu poate fi intarita cumva sau fxata bine (sa nu se mai ridice cand deschid portbagajul) astfel in cat sa pot monta pe ea alea 2 difuzoare ovale (3 cai , 45 w )![]()
Pai e foarte simplu. E suficient sa scapi de firele alea negre cu care e agatata placa aia de usa hayonului. Are niste "mufe" negre, care se scot foarte usor. Problema e ca acel carton mi se pare foarte fragil. Parc-ar fi cofraj de oua :x . Nu stiu daca va suporta greutatea difuzoarelor. Eventual l-ai putea inlocui cu un material mai solid. Stiu si eu...
craso : placuta aia de la portbagaj tine doua difuri ovale, am vazut n masini cu difuri acolo,insa mie nu-mi place cum arata...
cat despre discutia cu condensatorul...nu prea am nimic de adaugat, ajuta bateria si atat, nu da curenti mai mari, ci netezeste varfurile, ceea ce este de ajutor pentru restul consumatorilor.
cat despre curentii de fuga asta nu suna prea bine...chiar exista?
ps si un sub de 500W te cam pune pe fuga, mai ales in mingiuta, eu am cam 300W si nu se mai poate sta pe bancheta din spate la volum 75-90% din maxim.
deci ar merge un sub de 150-200, plus 100-150 in boxe, sa zicem 300-400W pe masina, va merge si fara condensator, dar multi vor spune ca nu-i bine.
oricum nu-s asa priceput in electronica (de fapt nu-s deloc, din cauza ei am pierdut doi ani la automatica
)
cat despre discutia cu condensatorul...nu prea am nimic de adaugat, ajuta bateria si atat, nu da curenti mai mari, ci netezeste varfurile, ceea ce este de ajutor pentru restul consumatorilor.
cat despre curentii de fuga asta nu suna prea bine...chiar exista?
ps si un sub de 500W te cam pune pe fuga, mai ales in mingiuta, eu am cam 300W si nu se mai poate sta pe bancheta din spate la volum 75-90% din maxim.
deci ar merge un sub de 150-200, plus 100-150 in boxe, sa zicem 300-400W pe masina, va merge si fara condensator, dar multi vor spune ca nu-i bine.


Cosmin
high energy music expression
high energy music expression
ia vedeti, cutia asta incape sub scaun cum vreti voi?
http://www.promarkt.de/on/demandware.store/Sites-PMO-Site/de_DE/ViewProductDetail-Start?ProductRef=1856000000%40Sites-PMO&CatalogCategoryID=q74KAANycb8AAAEHo_j26iGG&JumpTo=BrowseStandardCatalog
incercati sa vorbiti cu baietii de la be-loud daca va place, daca nu direct la panasonic (sau in germania).
http://www.promarkt.de/on/demandware.store/Sites-PMO-Site/de_DE/ViewProductDetail-Start?ProductRef=1856000000%40Sites-PMO&CatalogCategoryID=q74KAANycb8AAAEHo_j26iGG&JumpTo=BrowseStandardCatalog
incercati sa vorbiti cu baietii de la be-loud daca va place, daca nu direct la panasonic (sau in germania).
Cosmin
high energy music expression
high energy music expression
citat de pe forum de tuning:
"Condensatoarele de capacitati mari (>0,5F) sau stabilizatoarele de tensiune, au rolul de a stabiliza tensiunea intr-un sistem electric.
Intr-un sistem in care mai multi consumatori \"se lupta pentru putere\", atunci cand un amplificator incepe sa foloseasca putere intr-un ritm fluctuant, luminile din bord si farurile incep sa “palpaie”...
Acest fapt poate influenta functionarea corecta a celorlalte amplificatoare din sistemul audio. Este adevarat ca amplificatoarele bune au integrate condensatoare in circuitul de alimentare care au rolul de a furniza curent atunci cand este nevoie. Dar, energia pentru a incarca acesti condensatori trebuie sa vina si ea de undeva si in momentele de solicitare maxima (peak-uri) aceasta energie nu este intotdeauna disponibila.
Un condensator furnizeaza energie si curent unui amplificatory atunci cand acesta are nevoie. In mod normal o baterie de masina si un alternator furnizeaza curent mare in intervale \"mari\" de timp (Ah - Amperi-ora). Un amplificator lucreaza in intervale mici de timp – milisecunde – el cerand aproape instantaneu cantitati mari de current din sistemul electric pentru a sustine reproducerea fara probleme a unui sunet clar, curat, fara distorsiuni. Bateriile auto nu sunt facute pentru asta. Aici intervine roluil condensatorului.
El inmagazineaza curent si sustine putere in mod asemanator unei baterii numai ca il furnizeaza aproape instantaneu. Daca un amplificator nu are de unde sa consume curent atunci cand are nevoie el nu poate reproduce semnalul musical asa cum ar trebui. Teoretic asta se traduce prin distorsiuni. Daca un amplificator este lipsit in mod constant de curent si fortat sa lucreze in acest regim timp indelungat el va incerca sa compenseze aceasta lipsa prin cresterea tensiunii. Acest fenomen duce la supraincalzirea amplificatorului, fortandu-l sa mearga inafara regimului sau normal de lucru, fapt care duce la scurtarea duratei sale de viata.
Condensatorul furnizeaza amplificatorului ceeace el are nevoie - curent, permitandu-i acestuia sa functioneze la parametrii sai maximi fara probleme.
Un condensator nu va face sistemul tau audio sa sune dintr-o data mai tare – cu toate ca poate imbunatati acest lucru; nu va duce la o crestere in tensiune a sistemului electric auto – ci va face posibila mentinerea lui; nu va furniza putere in plus pentru consumatori – dar cu siguranta o va mentine.
Un condensator va fi un castig pentru majoritatea acelora care cauta calitatea sunetului si bineinteles principalul beneficiar este sistemul electric auto.
Ex. Suma consumatorilor intr-un system audio auto este de 68A.
Am nevoie astfel de o baterie de cel putin 72Ah, un alternator pe masura - 80Ah, si in functie de puterea amplificatoarelor aleg condensatorul (condensatoarele) necesar, (-e), dupa regula: 0,1F(Farad) minim / 100Wrms.
Acesta se va monta cat se poate de aproape de amplificator.
De asemenea trebuie tinut cont si de sectiunea cablurilor folosite in instalatie, blocurile de distributie si sigurantele de protectie aferente, etc… dar intram intr-o alta discutie… "
"Condensatoarele de capacitati mari (>0,5F) sau stabilizatoarele de tensiune, au rolul de a stabiliza tensiunea intr-un sistem electric.
Intr-un sistem in care mai multi consumatori \"se lupta pentru putere\", atunci cand un amplificator incepe sa foloseasca putere intr-un ritm fluctuant, luminile din bord si farurile incep sa “palpaie”...
Acest fapt poate influenta functionarea corecta a celorlalte amplificatoare din sistemul audio. Este adevarat ca amplificatoarele bune au integrate condensatoare in circuitul de alimentare care au rolul de a furniza curent atunci cand este nevoie. Dar, energia pentru a incarca acesti condensatori trebuie sa vina si ea de undeva si in momentele de solicitare maxima (peak-uri) aceasta energie nu este intotdeauna disponibila.
Un condensator furnizeaza energie si curent unui amplificatory atunci cand acesta are nevoie. In mod normal o baterie de masina si un alternator furnizeaza curent mare in intervale \"mari\" de timp (Ah - Amperi-ora). Un amplificator lucreaza in intervale mici de timp – milisecunde – el cerand aproape instantaneu cantitati mari de current din sistemul electric pentru a sustine reproducerea fara probleme a unui sunet clar, curat, fara distorsiuni. Bateriile auto nu sunt facute pentru asta. Aici intervine roluil condensatorului.
El inmagazineaza curent si sustine putere in mod asemanator unei baterii numai ca il furnizeaza aproape instantaneu. Daca un amplificator nu are de unde sa consume curent atunci cand are nevoie el nu poate reproduce semnalul musical asa cum ar trebui. Teoretic asta se traduce prin distorsiuni. Daca un amplificator este lipsit in mod constant de curent si fortat sa lucreze in acest regim timp indelungat el va incerca sa compenseze aceasta lipsa prin cresterea tensiunii. Acest fenomen duce la supraincalzirea amplificatorului, fortandu-l sa mearga inafara regimului sau normal de lucru, fapt care duce la scurtarea duratei sale de viata.
Condensatorul furnizeaza amplificatorului ceeace el are nevoie - curent, permitandu-i acestuia sa functioneze la parametrii sai maximi fara probleme.
Un condensator nu va face sistemul tau audio sa sune dintr-o data mai tare – cu toate ca poate imbunatati acest lucru; nu va duce la o crestere in tensiune a sistemului electric auto – ci va face posibila mentinerea lui; nu va furniza putere in plus pentru consumatori – dar cu siguranta o va mentine.
Un condensator va fi un castig pentru majoritatea acelora care cauta calitatea sunetului si bineinteles principalul beneficiar este sistemul electric auto.
Ex. Suma consumatorilor intr-un system audio auto este de 68A.
Am nevoie astfel de o baterie de cel putin 72Ah, un alternator pe masura - 80Ah, si in functie de puterea amplificatoarelor aleg condensatorul (condensatoarele) necesar, (-e), dupa regula: 0,1F(Farad) minim / 100Wrms.
Acesta se va monta cat se poate de aproape de amplificator.
De asemenea trebuie tinut cont si de sectiunea cablurilor folosite in instalatie, blocurile de distributie si sigurantele de protectie aferente, etc… dar intram intr-o alta discutie… "
Cosmin
high energy music expression
high energy music expression
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO