Sunt de acord, trebuie sa concluzionam. Subiectul asta are toate sansele sa continue la nesfarsit in acelasi stil.
Concluzia insa ar trebui sa fie cea spusa de toti cei care au ceva in comun cu tehnica sistemelor de injectie.
TOATE sistemele de injectie moderne taie COMPLET alimentarea in frana de motor si o restabilesc la atingerea unei turatii prestabilite, sau la apasarea acceleratiei. Asta inseamna consum 0 in acele conditii. Este o functie implementata atat pentru reducerea consumului, cat si pt reducerea poluarii.
Computerul de bord arata 0 doar dupa cateva secunde de frana de motor continua, pentru ca nu arata valoare instanatanee ci o medie pe cateva secunde. Nu de alta, dar s-ar speria poporul daca ar arata 50-60% in momentul in care lipesti pedala de mocheta

Cei de la BMW si VW se pare ca nu sunt totusi speriati de acest aspect, computerele acestor masini avand un refresh de sub o secunda. Spre exemplu, Golf 5 Gti arata 99L% in accelerarea la podea si 0 imediat ce intrii in frana de motor.
Cat priveste reducerea consumului...trebuie sa tinem seama ca relanti-ul este regimul cu randamentul cel mai mic la un motor cu ardere interna astfel incat cel mai mare procent de reducere il obtii in oras daca opresti motorul la fiecare stop. Nu degeaba s-au chinuit unii producatori sa faca sistemele stop-start care ating procente de 15-20% reducere. Problema e ca ce economisesti pe combustibil dai dupa un timp pe inlocuiri de piese.
La drum, cea mai buna metoda este evitarea accelerarilor inutile, practicand un stil cat mai cursiv, si mentinerea unei viteze rezonabile, pentru ca frecarea cu aerul creste exponential fata de viteza.