motor turbodiesel

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze

Moderator: Echipa Tehnica

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Lun 07-Mar-2005 22:51

Khan, esti un artist, cum de m-ai bagat si pe mine in toata aceasta poveste supersofisticata? Eu nu am inteles nimic din ea, decat ca poti avea un diesel de sute de cai, ceea ce mi se pare fain...Cat costa, totusi, jucaria asta? As da 100 euro sa ajung si eu de la 64 macar pe la 90 de cai. Se ofera cineva sa ma ajute?

Avatar utilizator
Ford_V6
pasionat
Mesaje: 469
Membru din: Dum 26-Dec-2004 13:49
Localitate: Ploiesti/Bucuresti

Mesajde Ford_V6 » Mar 08-Mar-2005 00:13

nici nu vreau sa ma gandesc ce fum o sa scoata dracia aia . . . . va dati seama la cantitatea aia de amestec diesel arsa ce o sa fie :twisted: :twisted: :twisted: cine stie VIP-u (golful galben TDi de 200 de cai ce alerga la curse) stie ce spun :wink:

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mar 08-Mar-2005 11:51

cititi si aici inainte sa trageti concluzii pripite. e vorba, e drept, despre un peug 306, dar motorul si turbina sint aceleasi, singura diferenta e ca eu nu am limitatorul de turatie. o sa scoata fum daca o sa scap mina in reglaje si daca nu o sa fac probe repetate, pe cind eu am afirmat tocmai contrariul
se modifica si debitul general dar numai pina la limita in care nu scoate fum negru. toate astea se pot face empiric prin incercari repetate pina cind ajungi la limita in care nu fumega dar are si un pic de debit in plus
. oricum, e simpla aritmetica: ai mai mult aer, trebuie sa maresti cantitatea de motorina proportional in asa fel incit sa pastrezi procentul de amestec. comentarii? oricum, iti promit ca tu o sa fii primul care sa probeze masina, ford_v6, si tragi singur concluziile dupa
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mar 08-Mar-2005 14:11

si pentru paco, il uitasem... e mult mai scump de 100 E ce vreau eu sa fac, mai exact de vreo 8 ori mai scump. ce poti tu sa faci?... mmmmmm nu stiu ce sa zic, oricum nu iti ajung 100 E ca sa treci de la 65 la 90
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

cit16v
pasionat
Mesaje: 330
Membru din: Mie 12-Noi-2003 22:32
Localitate: Bucuresti,Rm.Valcea

Mesajde cit16v » Mar 08-Mar-2005 14:41

planetrele nu trebuie sa le modifici(schimbi)?; nu se obtine si un cuplu mai mare?
spunea un prieten de-al meu care avea un zx 1.9 TD - intercooler de 90 de CP ca-i facuse tunning la turbina si castigase 20 de CP;am mers cu el si intr-adevar tragea bine(si cel de 90 CP trage p-aproape), dar dupa cateva sute de km scotea foarte mult fum negru la plecarea de pe loc si cand baga picioru si scotea constant in mers,dar nu asa mult...

Crezi ca merita sa bagi 800 de euro intrun motor deja din 1987? :)
PS:TD-ul de la citroen nu se fabrica din 1988? :?
Bafta!

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mar 08-Mar-2005 15:08

motorul e luat de pe un Peug 405 1991 si pus pe caroseria mea de diesel simplu din 87, fara insa sa schimb si planetarele, care insa pina acum nu au dat semne ca sint solicitate in plus (sint cele originale ale masini mai putin capul de la roata stg care s-a stricat de la un burduf spart). e adevarata si povestea cu cuplul, aici insa mi-e teama mai mult de cutie, decit de planetare... ramine de vazut. chestiunea cu fumu e numai si numai din reglaj, se poate rezolva fara prea multe batai de cap din fericire.

merita, atita vreme cit eu nu am de gind sa vind masina si oricum nu as lua ceva mult mai de soi cu banii obtinuti, unde mai pui ca pot sa nimeresc si cine stie ce gioarsa in care sa trebuiasca sa bag mai multi bani. oricum aste e un cost aproximativ, s-a putea sa nu ajung chiar acolo :shock: :?:
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

cit16v
pasionat
Mesaje: 330
Membru din: Mie 12-Noi-2003 22:32
Localitate: Bucuresti,Rm.Valcea

Mesajde cit16v » Mar 08-Mar-2005 15:15

khan scrie:
merita, atita vreme cit eu nu am de gind sa vind masina si oricum nu as lua ceva mult mai de soi cu banii obtinuti, unde mai pui ca pot sa nimeresc si cine stie ce gioarsa in care sa trebuiasca sa bag mai multi bani.



Din punctul asta de vedere ai mare dreptate!
Poate dupa ce o faci, ma faci si pe mine o tura :) ;si eu am vrut un turbo de 90 de CP pe bx-ul meu dar n-a fost sa fie... :) . Iti urez bafta sa o rezolvi asa cum vrei si sa le dai "la nas" la astia cu 1.9 TDI de 130 CP :lol: ; sa ne anunti cand e gata!

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mar 08-Mar-2005 15:25

cu mult noroc in maxim 2 saptamini, dau anunt si facem si o tura cu mare placere. a, si apropos, cine mi-a pus fluturas in parbriz aseara (luni - 07.03.2005) in fata la teatrul odeon?
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 08-Mar-2005 16:33

Intr-adevar, cutia si ambreiajul sint supuse unor stresuri suplimenatre in cazul cresterii cuplului.
Nu conteaza cine ti-a pus fluturas, probabil ca respectivul o sa se arate, sintem mai multi care impartim fluturasi. Asteptam sa ne (re)vedem prima oara pe anul asta, cind se va mai indrepta vremea, probabil in a doua jumatate a lunii, dupa prognoza meteo.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mar 08-Mar-2005 16:50

eram doar curios cu fluturasul, un gest frumos in definitiv. abia astept sa ne vedem, sa va cunosc. merci
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Mar 08-Mar-2005 17:50

khan, din cate mi-au spus mecanicii, motoarele turbo diesel sunt mult mai putin fiabile decat cele aspirate. Asa e? Ma gandesc ca daca ii mai sporesti puterea, e posibil sa-l obosesti foarte repede. Sau sunt solutii de evitare a oboselii (schimb ulei mai devreme, ulei mai bun etc.)?

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mar 08-Mar-2005 18:21

asa e, sint mai putin fiabile decit cele aspirate din cauza ca functioneaza la presiune mai mare (turbina "indoapa" cilindrii cu aer). important e sa nu fortezi motorul in turatie, sa nu mergi la blana tot timpul, daca il mentii in turatii normale nu e mai putin fiabil decit un turbo de serie. si schimbul de ulei ajuta si calitatea lui, asta e valabil la orice motor, nu? mai rau e daca ii depasesti limitele ca atunci nu te mai ajuta nimic... :cry:
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Mar 08-Mar-2005 18:31

E adevarat ca un TD consuma mai putin decat un D aspirat? Sau e pe dos?

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Mar 08-Mar-2005 18:41

Da un TD consuma mai putin decat un D.
sa nu mergi la blana tot timpul, daca il mentii in turatii normale nu e mai putin fiabil decit un turbo de serie

De aceea am spus ca nu tre sa debitezi pompa pt. ca tu practic nu folosesti presiunea in plus decat la turatii ridicate iar eu iti pot garanta(dar nu tre sa ma iei in seama) ca pompa ii va asigura debitul necesar de motorina
se modifica si debitul general dar numai pina la limita in care nu scoate fum negru. toate astea se pot face empiric prin incercari repetate

Imi cer scuze dar asta e mentalitate de mecanic nascut in Romania(stiu o sa fiu acuzat ca am ceva cu toti mecanicii si asa mai d......)la pompa de injectie in lipsa standului se umbla cu micrometru si cu comparatorul(banuiesc ca stiai asta dar am vrut sa-ti reamintesc doar...)

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mie 09-Mar-2005 09:14

Cum poate sa consume un motor TD mai putin decit unul aspirat natural, doar intra mai multa motorina in cilindrii?
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!


Înapoi la “Mecanica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo