termostat

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
cristian_v
pasionat
Mesaje: 264
Membru din: Joi 15-Dec-2005 10:55
Localitate: nantes

termostat

Mesajde cristian_v » Sâm 23-Sep-2006 16:18

O mica nelamurire in legatura cu temperatura motorului pentru Xantia 1.9 TD, 1994. Am impresia ca are tendinta de a se incalzii cam repede in panta sau pe autostrada cand merg cu clima, iar daca merg relativ incet 80-90 la ora temperatura scade pana pe la 70.

Intrebarea e daca e posibil ca termostatul sa fie blocat in pozitie intermediara?

Faptul ca temperatura coboara uneori pana la 70 indica un termostat blocat deschis, iar ca se incalzeste prea usor ma face sa ma gandesc la termostat blocat inchis.

Merci
Cristian

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Sâm 23-Sep-2006 16:24

Asa ceva am avut si eu la Reno 25, dupa ce l-am cumparat.
La drum lung statea constant, dar nu stiam ce temperatura are, pentru ca nu-mi indica gradele pe curba aceea.
In schimb, la forja, parca se incalzea prea repede (si constant, nu avea acele momente de revenire, tipice termostatului).
La inceput n-am stiut despre ce e vorba, dar, cand am prins niste zile mai racoroase si am vazut ca la drum sta tot constanta temperatura, doar ca mai jos, am banuit termostatul. Plus ca, dupa ce porneam motorul, furtunul care iese din motor spre radiator se incalzea imediat (ma rog, in sarcina, ca la diesel, la relanti urca greu temperatura). Si asta m-a facut sa schimb termostatul. De atunci nu mai am probleme, desi in zilele extrem de calduroase din vara asta s-a mai intamplat sa treaca de temperatura fireasca la care lucreza la drum lung, dar e normal, canicula nu iarta, mai ales la mersul aglomerat din Bucuresti.
Porneste motorul, mergi nitel mai spinten 1-2 km (inainte sa ajunga la temperatura de deschidere a termostatului), apoi pipaie furtunul care vine de la motor la radiator (cel pe care e montat termostatul). Daca e cald, nu e in regula, termostatul ramane deschis mereu.

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Sâm 23-Sep-2006 16:28

A, si faptul ca se incalzeste repede iodica TOT termostat deschis!

Mi-a explicat alexd odata, si e logic: apa din radiator, daca termostatul e deschis, nu se raceste in radiator, circula anapoda si sa incalzeste constant, pana la temperaturi aberante.
Daca termostatul inchide bine, ea se raceste corespunzator si tine temperatura constanta in motor. Desigur, daca vrei sa mergi cu motorul la 50 de grade, singura solutie e sa nu pui termostat, dar e valabila numai la drum lung, in caz de fortare a motorului, racirea e mai buna cu termostat.

Avatar utilizator
cristian_v
pasionat
Mesaje: 264
Membru din: Joi 15-Dec-2005 10:55
Localitate: nantes

Mesajde cristian_v » Sâm 23-Sep-2006 16:34

paco scrie:A, si faptul ca se incalzeste repede iodica TOT termostat deschis!

Mi-a explicat alexd odata, si e logic: apa din radiator, daca termostatul e deschis, nu se raceste in radiator, circula anapoda si sa incalzeste constant, pana la temperaturi aberante.


Nu prea inteleg cum se poate, sa circule apa aiurea cand termostatul e deschis...

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Sâm 23-Sep-2006 16:39

Adica nu sta in radiator, sa se raceasca. Circula mereu intre motor si radiator, nu? Locul racirii e radiatorul, dar apa nu sta aici, ci se plimba mereu. De aceea nu se raceste, adica se raceste toata la drum lung si se incalzeste tot toata la drum greu, ceea ce e neproductiv. In fine, nu sunt specialist in motoare, dar mi se pare logic: termostatul tine sub control racirea, fara termostat totul e anapoda, si racirea, si incalzirea.
Eu zic sa schimbi termostatul si nu vei mai avea probleme.

Avatar utilizator
florin_budea
pasionat
Mesaje: 313
Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
Localitate: Bihor,Beius

Mesajde florin_budea » Dum 24-Sep-2006 18:07

Daca iti incalzeste greu motorul este clar ca este termostatul , dar poate fi si alte cauze , senzorul de temperatura. Termostatul se verifica relativ usor, porneste motorul la rece , chiar langa termostat (la benzinar) exista un aerisitor ,daca pe acesta da apa cand temperatura apei este rece atunci este defect temostatul, el nu are voie sa dea drumul la apa doar dupa 80-85 grade depinde de termostat.
Mai poti verifica si intr-un alt fel daca teperatura apei este 60 grade(normal nu are voie sa recircule apa) este cald radiatorul atunci termostatul este defect (asta doar dupa ce ai pornit motorul la rece) .

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Dum 24-Sep-2006 18:17

Adica nu sta in radiator, sa se raceasca.

Da nici in motor sa se incalzeasca :wink:

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Dum 24-Sep-2006 19:54

Asa e.
Totusi, teoria mea e corecta?

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Dum 24-Sep-2006 20:14

Nu! Termostatul este pus in circuit pt. a mentine apa din motor la o temperatura constanta.Daca acesta este blocat deschis sau nu exista, apa se va raci muult mai repede si nu va ajunge la temperatura de lucru a motorului decat in cazuri rare.

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Dum 24-Sep-2006 20:36

cu parere de rau,Marian, te contrazic! la motoarele cu sistem de racire sub presiune in lipsa termostatului se poate ajunge si la temperaturi foarte mari, in special la genul de sistem de racire cu circuit scundar, ca cel de pe reno 25 (de aici stia paco). La dacie, intr-adevar, batranii din spatele blocului scoteau termostatul cu oarece vag succes. La masinile mai moderne, la care pompa are debit foarte mare, se va incalzi greu, chiar foarte greu, dar cand se va incalzi va ramane asa, nu se va mai raci, putand doar merge inspre valori mult mai mari. Este fapt probat si corespunzator regulilor de functionare ale sistemelor de racire sub presiune. Ca sa imi subliniez si sustin parerea cu experienta personala, iti dau un neinsemnat exemplu, in care am fost nevoit sa circul pentru 1 zi cu motorul v6 de pe una dintre masinile mele fara termostat. Rezultatul a fost destul de costisitor, pentru ca pe langa faptul ca s-a supraincalzit motorul, mi-a distrus vasul de expansiune si mi-a umflat furtunul principal peste limita distrugandu-i insertia. Asadar, termostatul are si un rol secundar de reglare a presiunii din instalatie. In plus, la r 25, exista un furtun de auto-aerisire, care pleaca din cochilia termostatului, pe unde ies bule in momentul deschiderii (am vazit sistemul pe multe alte masini). So, are si un al treilea mic rol - de aerisire.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Dum 24-Sep-2006 21:16

cu parere de rau,Marian, te contrazic!

Nu este absolut nici o problema.
Iti pot spune doar ca majoritatea autoturismelor folosesc doua circuite de racire si ca Dacia are circuit de racire presurizat.
Daca la r25 termostatul are si rolul de a regla presiunea in instalatie asta e, se mai inseala omul.

Avatar utilizator
florin_budea
pasionat
Mesaje: 313
Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
Localitate: Bihor,Beius

Mesajde florin_budea » Lun 25-Sep-2006 11:24

Si eu m-am lovit de acesta problema cu temostatul, dar nici vorba sa fiarba apa , era iarna si temperatura motorului nu trecea nici in ruptul capului de 60 grade celsius.
Dupa denumite termo =caldura , sincer acesta piesa dupa cum se numeste nu are treaba cu presiunea. Probabil aceea piesa se numeste altcumva si fuctioneaza pe un alt principiu decat cel pe caldura, probabil regulator de presiune.

Avatar utilizator
cristian_v
pasionat
Mesaje: 264
Membru din: Joi 15-Dec-2005 10:55
Localitate: nantes

Mesajde cristian_v » Lun 25-Sep-2006 12:01

La Xantia regularizarea presiunii in circuit se face de catre busonul de la vasul de expansiune, nu de termostat.


Înapoi la “Mecanica - Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats