SUBWOOFER PE C3 !!!

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
B25BUY
pasionat
Mesaje: 381
Membru din: Mar 29-Noi-2005 15:54
Localitate: BUCURESTI

Mesajde B25BUY » Mie 20-Sep-2006 12:00

Nu vreau sa ma dau super-expert, dar... revin cu o intrebare pe care am adresat-o si unor "baieti profesionisti" de pe un site dedicat , cu montaje cu boxe, amplifuri.

Intrebarea suna asa:

Daca aplicam pentru 1 minut un semnal sinusoidal de 80 Hz la o putere efectiva masurata cu voltmetrul si ampermetrul de 500 VA (cat se zice ca scoate ampliful, atentie nu vorbesc de RMS, sau putere muzicala sau alte balarii), mi-e de ajuns condensatorul ala ?! sau ia foc instant si ampliful si cablurile si boxele ?!

Asumandu-ne o discutie un pic in afara topicului, as propune ca o solutie adevarata, o baterie de capacitate mai mare , sa zicem de 175 Ah care asigura curenti de varf suficient de mari pentru perioade de timp mai lungi. Evident cine vrea muzica puternica si renunta la portbagaj, poate sa gasesasca un loc si pentru o baterie de gabarit...Condensatorul este o solutie de compromis , considerandu-se sinusoida muzicala foarte oscilanta in plaja de frecvente ceea ce-i permite acestuia din urma sa se incarce si sa asigure curenti de varf pentru consumuri mai mari.
Dar si cu acest condensator este problematic pentru o masina cu atat de multa electronica, pentru ca el ramane incarcat si conform teoriei tangentei unghiului de pierderi, apar curenti orfani chiar si dupa SHUT DOWN general, ceea ce nu cred ca face prea bine calculatorului, injectiei, etc.
Si inca o chestiune ce merita discutata; Nu avem curenti atat de inalti in instalatiile de sonorizari auto, pentru ca nu avem puteri atat de mari...
Putere reala efectiva undeva la 4 x 30 W in spatiu atat de mic este la limita suportabilului pentru a nu produce leziuni ireversibile urechii umane. Iar un Bass de 30 - 40 W este mai mult decat suficient si se aude de la coltz...iar acesta nu implica consumuri de curent care sa afecteze electrica generala a masinii.

Cu respect,
Andrei

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mie 20-Sep-2006 12:23

Nu prea ai cum sa masori puterea instantanee absorbita de amplificator doar cu un voltmetru sau ampermetru. Dupa cum cred ca stii deja puterea absorbita de amplificator e mai mare decat puterea debitata in sarcina (boxe). Rostul condensatorului este, asa cum ai intuit si tu, sa "netezeasca" cumva curentul absorbit de amplificator de la bornele bateriei. Deja ma gandesc cum ar arata masina ta fara acest condensator cu pozitiile aprinse (eventual faza lunga) si cu amplif-ul dat la o putere modica. Ca o orga de lumini presupun, asta daca mai rezista instalatia electrica...

In mod normal, in foile de catalog ale amplificatoarelor ar trebui sa se specifice curentul de varf absorbit de amplificatorul respectiv pentru o perioada scurta de timp (fractiuni de secunda). In functie de datele astea se poate calcula si valoarea capacitatii condensatorului. Ma indoiesc insa ca acel condensator te va putea ajuta sa obtii puteri reale (efective) mai mari, asadar daca vrei putere efectiva mai mare, tot o baterie de capacitate mai mare ar trebui sa rezolve problema.

Avatar utilizator
B25BUY
pasionat
Mesaje: 381
Membru din: Mar 29-Noi-2005 15:54
Localitate: BUCURESTI

Mesajde B25BUY » Mie 20-Sep-2006 13:28

pai oricum puterea nu o poti masura decat in sarcina...pentru ca pe liber, nici nu exista putere...pentru ca, curentul este 0.
asadar puterea in sarcina masurata, dar in conditiile spuse de mine...adik la 80 Hz...
iar un subwoofer de 500 W nu este deloc mic, normal se aude pe un stadion intreg...deci ce pun unii sau altii, toti gogii pe masini sunt de puteri mici, mici, 40-50 W....

Avatar utilizator
B25BUY
pasionat
Mesaje: 381
Membru din: Mar 29-Noi-2005 15:54
Localitate: BUCURESTI

Mesajde B25BUY » Mie 20-Sep-2006 13:48

@vldst... scuze, scuze, ma gandeam aiurea...

Desigur ca puterea absorbita este mai mare decat cea debitata...
avem un randament cam in jur de 70%
Adica la un consum de 150W poti avea o putere de 100 W....

craso
pasionat
Mesaje: 106
Membru din: Mar 04-Iul-2006 13:47
Localitate: Hunedoara

Mesajde craso » Mie 20-Sep-2006 13:50

mie nu-mi trebuie subwoofer de 500 w , cred ca 200 maxim 300 ar fi suficient pentru urechiusa mea. vreau ceva simplu fara condensatoare si alte smecherii.ma intreb oare da placa aceea de la portbagaj nu poate fi intarita cumva sau fxata bine (sa nu se mai ridice cand deschid portbagajul) astfel in cat sa pot monta pe ea alea 2 difuzoare ovale (3 cai , 45 w ) :?: :?:

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mie 20-Sep-2006 13:51

B25BUY scrie:pai oricum puterea nu o poti masura decat in sarcina...pentru ca pe liber, nici nu exista putere...pentru ca, curentul este 0.
asadar puterea in sarcina masurata, dar in conditiile spuse de mine...adik la 80 Hz...
iar un subwoofer de 500 W nu este deloc mic, normal se aude pe un stadion intreg...deci ce pun unii sau altii, toti gogii pe masini sunt de puteri mici, mici, 40-50 W....


Amplificatorul, daca este pornit, trage chiar si in gol un curent de la baterie. Asta este evident cazul cel mai avantajos pentru baterie, cand consumul amplificatorului e minim. Daca vrei sa pui un subwoofer de 500 W :shock: eu zic sa ii asiguri o alimentare corespunzatoare. Ma gandesc ca scula aia are nevoie de o baterie de capacitate serioasa. Si d-abia dup-aia te poti gandi la condensator. Parerea mea. Condensatorul ala n-are de unde sa-ti furnizeze curenti mari decat pe perioade foarte scurte de timp. Nu e hidrocentrala :lol: . Scuze de gluma, nu m-am putut abtine...

Avatar utilizator
B25BUY
pasionat
Mesaje: 381
Membru din: Mar 29-Noi-2005 15:54
Localitate: BUCURESTI

Mesajde B25BUY » Mie 20-Sep-2006 14:13

vldst, ai dreptate...esti de acord cu mine inseamna...

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mie 20-Sep-2006 14:32

B25BUY scrie:vldst, ai dreptate...esti de acord cu mine inseamna...


Sincer, nu sunt expert in domeniul sculelor audio pentru masini. Eu sunt inginer electronist, am si eu niste cunostinte generale in domeniul electronicii (ce mi-a mai ramas in cap din timpul facultatii). Cei care se ocupa de instalarea amplificatoarelor si a subwoofer-elor pe masini ar trebui sa fie mai in tema cu ce iti trebuie tie. Ce pot eu sa-ti spun sigur este ca acel condensator nu poate sa-ti dea energie in plus, daca nu are de unde s-o ia, adica de la baterie. Ca sa ma exprim nitel plastic, acel condensator este ca un rezervor de la WC :lol: . Poate sa-ti dea apa (curent) garla pentru un interval scurt de timp. Avantajul pentru amplificator este ca poate sa furnizeze boxelor impulsuri de putere mai mare, dar condensatorul nu are cum sa sustina un amplificator si subwoofer de 500 W, daca bateria nu-i poate furniza in regim constant suficienta putere. Avantajul pentru baterie este ca nu trebuie sa fie fortata cu varfuri mari de curent in sarcina (vezi exemplul cu rezervorul de WC de mai sus). Capacitatea acelui condensator trebuie calculata cu grija, pentru ca o valoare prea mare nu este intotdeauna avantajoasa, desi pare ciudat. Trebuie realizat un compromis intre timpii de incarcare si descarcare ai condensatorului.

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mie 20-Sep-2006 14:39

craso scrie:mie nu-mi trebuie subwoofer de 500 w , cred ca 200 maxim 300 ar fi suficient pentru urechiusa mea. vreau ceva simplu fara condensatoare si alte smecherii.ma intreb oare da placa aceea de la portbagaj nu poate fi intarita cumva sau fxata bine (sa nu se mai ridice cand deschid portbagajul) astfel in cat sa pot monta pe ea alea 2 difuzoare ovale (3 cai , 45 w ) :?: :?:


Pai e foarte simplu. E suficient sa scapi de firele alea negre cu care e agatata placa aia de usa hayonului. Are niste "mufe" negre, care se scot foarte usor. Problema e ca acel carton mi se pare foarte fragil. Parc-ar fi cofraj de oua :x . Nu stiu daca va suporta greutatea difuzoarelor. Eventual l-ai putea inlocui cu un material mai solid. Stiu si eu...

bezz
pasionat
Mesaje: 1825
Membru din: Lun 16-Ian-2006 16:16
Localitate: B-CT / RO

Mesajde bezz » Mie 20-Sep-2006 17:00

craso : placuta aia de la portbagaj tine doua difuri ovale, am vazut n masini cu difuri acolo,insa mie nu-mi place cum arata...
cat despre discutia cu condensatorul...nu prea am nimic de adaugat, ajuta bateria si atat, nu da curenti mai mari, ci netezeste varfurile, ceea ce este de ajutor pentru restul consumatorilor.
cat despre curentii de fuga asta nu suna prea bine...chiar exista?
ps si un sub de 500W te cam pune pe fuga, mai ales in mingiuta, eu am cam 300W si nu se mai poate sta pe bancheta din spate la volum 75-90% din maxim.
deci ar merge un sub de 150-200, plus 100-150 in boxe, sa zicem 300-400W pe masina, va merge si fara condensator, dar multi vor spune ca nu-i bine.
:shock: oricum nu-s asa priceput in electronica (de fapt nu-s deloc, din cauza ei am pierdut doi ani la automatica :( )
Cosmin
high energy music expression

bezz
pasionat
Mesaje: 1825
Membru din: Lun 16-Ian-2006 16:16
Localitate: B-CT / RO

Mesajde bezz » Joi 21-Sep-2006 00:34

ia vedeti, cutia asta incape sub scaun cum vreti voi?
http://www.promarkt.de/on/demandware.store/Sites-PMO-Site/de_DE/ViewProductDetail-Start?ProductRef=1856000000%40Sites-PMO&CatalogCategoryID=q74KAANycb8AAAEHo_j26iGG&JumpTo=BrowseStandardCatalog
incercati sa vorbiti cu baietii de la be-loud daca va place, daca nu direct la panasonic (sau in germania).
Cosmin

high energy music expression

Avatar utilizator
B25BUY
pasionat
Mesaje: 381
Membru din: Mar 29-Noi-2005 15:54
Localitate: BUCURESTI

Mesajde B25BUY » Joi 21-Sep-2006 11:25

@bezz - da , cred ca asta ar incapea sub scaun cu brio...dar e cam scumputz...

@vldst - pai exact asta spuneam si eu , ca un condensator nu e o solutie, decat pentru timp f.f. scurt...
Eu am mai construit ceva amplifuri audio... desi nu sunt inginer...

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Joi 21-Sep-2006 11:41

N-arata rau subwoofer-ul lui bezz. Cred ca e ceea ce va trebuie voua. Putin cam scumput, dar obrazul subtire... Sunt curios daca are vreun sistem de prindere acolo sub scaun.

bezz
pasionat
Mesaje: 1825
Membru din: Lun 16-Ian-2006 16:16
Localitate: B-CT / RO

Mesajde bezz » Joi 21-Sep-2006 15:30

centura de siguranta si cu Dumnezeu inainte! :lol: :lol: :lol:
Cosmin

high energy music expression

bezz
pasionat
Mesaje: 1825
Membru din: Lun 16-Ian-2006 16:16
Localitate: B-CT / RO

Mesajde bezz » Mar 26-Sep-2006 23:43

citat de pe forum de tuning:
"Condensatoarele de capacitati mari (>0,5F) sau stabilizatoarele de tensiune, au rolul de a stabiliza tensiunea intr-un sistem electric.
Intr-un sistem in care mai multi consumatori \"se lupta pentru putere\", atunci cand un amplificator incepe sa foloseasca putere intr-un ritm fluctuant, luminile din bord si farurile incep sa “palpaie”...
Acest fapt poate influenta functionarea corecta a celorlalte amplificatoare din sistemul audio. Este adevarat ca amplificatoarele bune au integrate condensatoare in circuitul de alimentare care au rolul de a furniza curent atunci cand este nevoie. Dar, energia pentru a incarca acesti condensatori trebuie sa vina si ea de undeva si in momentele de solicitare maxima (peak-uri) aceasta energie nu este intotdeauna disponibila.
Un condensator furnizeaza energie si curent unui amplificatory atunci cand acesta are nevoie. In mod normal o baterie de masina si un alternator furnizeaza curent mare in intervale \"mari\" de timp (Ah - Amperi-ora). Un amplificator lucreaza in intervale mici de timp – milisecunde – el cerand aproape instantaneu cantitati mari de current din sistemul electric pentru a sustine reproducerea fara probleme a unui sunet clar, curat, fara distorsiuni. Bateriile auto nu sunt facute pentru asta. Aici intervine roluil condensatorului.
El inmagazineaza curent si sustine putere in mod asemanator unei baterii numai ca il furnizeaza aproape instantaneu. Daca un amplificator nu are de unde sa consume curent atunci cand are nevoie el nu poate reproduce semnalul musical asa cum ar trebui. Teoretic asta se traduce prin distorsiuni. Daca un amplificator este lipsit in mod constant de curent si fortat sa lucreze in acest regim timp indelungat el va incerca sa compenseze aceasta lipsa prin cresterea tensiunii. Acest fenomen duce la supraincalzirea amplificatorului, fortandu-l sa mearga inafara regimului sau normal de lucru, fapt care duce la scurtarea duratei sale de viata.
Condensatorul furnizeaza amplificatorului ceeace el are nevoie - curent, permitandu-i acestuia sa functioneze la parametrii sai maximi fara probleme.
Un condensator nu va face sistemul tau audio sa sune dintr-o data mai tare – cu toate ca poate imbunatati acest lucru; nu va duce la o crestere in tensiune a sistemului electric auto – ci va face posibila mentinerea lui; nu va furniza putere in plus pentru consumatori – dar cu siguranta o va mentine.
Un condensator va fi un castig pentru majoritatea acelora care cauta calitatea sunetului si bineinteles principalul beneficiar este sistemul electric auto.
Ex. Suma consumatorilor intr-un system audio auto este de 68A.
Am nevoie astfel de o baterie de cel putin 72Ah, un alternator pe masura - 80Ah, si in functie de puterea amplificatoarelor aleg condensatorul (condensatoarele) necesar, (-e), dupa regula: 0,1F(Farad) minim / 100Wrms.
Acesta se va monta cat se poate de aproape de amplificator.
De asemenea trebuie tinut cont si de sectiunea cablurilor folosite in instalatie, blocurile de distributie si sigurantele de protectie aferente, etc… dar intram intr-o alta discutie… "
Cosmin

high energy music expression


Înapoi la “Electrica - C3”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187771
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru FloLGO