Reset la 9000 km
Moderator: Echipa Tehnica
Reset la 9000 km
Zilele trecute am patit ceva tare ciudat si m-am hotarat sa va scriu, poate primesc o lamurire, poate mai intelegem cate ceva.
Mergeam pe DN1 si la un moment dat ridic ochii si vad ca mai aveam 2km pana sa implinesc 9000km. La un moment dat se apride in mers, dintr-o data ledul de SERVICE (nu tip asa scrie acolo). Ma uit bineinteles si la kilometrajul masinii si avea fix 9000 km. M-am ingrijorat putin, pret de cateva secunde, cand becul s-a stins instant si kilometrajul a afisat 9001 km. In acelasi timp limitatorul de viteza care il aveam setat la 69km/h arata --. Destul de clar pentru mine, computerul de bord s-a resetat, a facut o schimbare de parametrii poate si ca orice calculator care se respecta a dat un "reset". Faptul ca s-a intamplat fix la 9000 km mi-a alimentat banuirile.
Cum la un moment dat masina mi-a spus sa ma duc la service, a fost ceea ce am si facut. La service un nene destul de batran a ascultat cu interes povestioara mea dupa care mi-a dat un raspuns care m-a bagat sub tejghea: "A aparut o anomalie temporara si indetectabila cel mai probabil din cauza unor interferentze puternice ?! De geaba vom pune testerul pe masina pentru ca nu vom stii ce s-a intamplat atunci. Stati linistit, nu este nimic grav daca becul de service s-a stins."
Aceste 3 propozitii mi-au adancit si mai mult neincrederea. Prima mi-a facut impresia ca vrea sa ma vrajeasca folosind niste termeni pe care cred ca eu ii stapanesc mai bine decat el avand fo 16 ani de experinta in ale calculatoarelor (cei drept, nu auto). A doua promozitie mi-a adus confirmarea ca au mai avut astfel de cazuri, in care au verificat, nu au inteles nimic (probabil) si au considerat ca nu mai este necesar sa investigheze altele similare, altfel nu imi exprim tonul categoric si siguranta ca nu va gasi nimic cand va pune testerul pe masina. A treia propozitie va las voua placerea de a o comenta.
Totusi, fara a incerca sa starnesc sf-uri pe forum ma gandesc ca sunt mai multe sanse sa ma elucidez aici, desi va recunosc ca nu am nici o problema in a dormi noaptea daca nu voi dezlega acest mister. Totusi, prin amabilitatea unor membri ca d-ul Mugurel sau alti priceputi in Citroen-uri comandate de cutiutze buclucase, sa intelegem ce se intampla cu un HDI 1.6 FAP la 9000 km, si daca chiar a fost doar o problema a mea.
Mergeam pe DN1 si la un moment dat ridic ochii si vad ca mai aveam 2km pana sa implinesc 9000km. La un moment dat se apride in mers, dintr-o data ledul de SERVICE (nu tip asa scrie acolo). Ma uit bineinteles si la kilometrajul masinii si avea fix 9000 km. M-am ingrijorat putin, pret de cateva secunde, cand becul s-a stins instant si kilometrajul a afisat 9001 km. In acelasi timp limitatorul de viteza care il aveam setat la 69km/h arata --. Destul de clar pentru mine, computerul de bord s-a resetat, a facut o schimbare de parametrii poate si ca orice calculator care se respecta a dat un "reset". Faptul ca s-a intamplat fix la 9000 km mi-a alimentat banuirile.
Cum la un moment dat masina mi-a spus sa ma duc la service, a fost ceea ce am si facut. La service un nene destul de batran a ascultat cu interes povestioara mea dupa care mi-a dat un raspuns care m-a bagat sub tejghea: "A aparut o anomalie temporara si indetectabila cel mai probabil din cauza unor interferentze puternice ?! De geaba vom pune testerul pe masina pentru ca nu vom stii ce s-a intamplat atunci. Stati linistit, nu este nimic grav daca becul de service s-a stins."
Aceste 3 propozitii mi-au adancit si mai mult neincrederea. Prima mi-a facut impresia ca vrea sa ma vrajeasca folosind niste termeni pe care cred ca eu ii stapanesc mai bine decat el avand fo 16 ani de experinta in ale calculatoarelor (cei drept, nu auto). A doua promozitie mi-a adus confirmarea ca au mai avut astfel de cazuri, in care au verificat, nu au inteles nimic (probabil) si au considerat ca nu mai este necesar sa investigheze altele similare, altfel nu imi exprim tonul categoric si siguranta ca nu va gasi nimic cand va pune testerul pe masina. A treia propozitie va las voua placerea de a o comenta.
Totusi, fara a incerca sa starnesc sf-uri pe forum ma gandesc ca sunt mai multe sanse sa ma elucidez aici, desi va recunosc ca nu am nici o problema in a dormi noaptea daca nu voi dezlega acest mister. Totusi, prin amabilitatea unor membri ca d-ul Mugurel sau alti priceputi in Citroen-uri comandate de cutiutze buclucase, sa intelegem ce se intampla cu un HDI 1.6 FAP la 9000 km, si daca chiar a fost doar o problema a mea.
Pai si de ce nu ai trecut asta la topicul cu probleme? Este o problema intr-adevar, dar nu inseamna ca pt orice problema aparuta la masina, venim aici si facem un nou topic..
Fa un copy paste in topicul de probleme, ca sa il pot inchide/sterge pe asta..
PS: sunt 3 topicuri cu probleme: Problemute C4, Probleme C4 sub 20 000km, Probleme C4 peste 20 000km...
Fa un copy paste in topicul de probleme, ca sa il pot inchide/sterge pe asta..
PS: sunt 3 topicuri cu probleme: Problemute C4, Probleme C4 sub 20 000km, Probleme C4 peste 20 000km...
-
- Pro Motor Rm.Valcea
- Mesaje: 823
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
- Localitate: ramnicu valcea
- Contact:
este posibil sa fi fost un defect fugitiv. acesta dupa un anumit numar de porniri se sterge automat, astfel la diagnoza "lecturii defectelor" sa nu mai apara.
Totusi... exista in meniul diagnozei un jurnal al defectelor unde se pot vizualiza absolut toate defectele, cu data aparitiei ora aparitiei, nr de km si ce anume a avut.
De obicei indicatia "service" daca apare neinsotita de aprinderea martorului se refera la defecte minore. Defectele majore sunt de genul numai merge, nu mai trage, nu mai porneste sau: polueaza.
Mugurel
Totusi... exista in meniul diagnozei un jurnal al defectelor unde se pot vizualiza absolut toate defectele, cu data aparitiei ora aparitiei, nr de km si ce anume a avut.
De obicei indicatia "service" daca apare neinsotita de aprinderea martorului se refera la defecte minore. Defectele majore sunt de genul numai merge, nu mai trage, nu mai porneste sau: polueaza.
Mugurel
nicum scrie:@Matrixu: mi se pare oarecum aiurea ca problemele de la C4 sa se discute doar in 3 topicuri...
corect, de acord cu tine, aÂşa hai sĂŁ facem un topi imens cu 500 de pagini ĂŽn care numai sĂŁ cauĂži n-ai chef.
ontopic.
regedit scrie:" Stati linistit, nu este nimic grav daca becul de service s-a stins"
asta-i cea mai mare idioĂženie, corect, sĂŁ nu-mi fac griji dacĂŁ becu s-a stins, dar DE CE s-a aprins? este foarte clar cĂŁ o cauzĂŁ tot existĂŁ - ori soft de 3 lei(de ce mĂŁ mai mir) ori a existat o problemĂŁ..
mĂŁ rog, poate cĂŁ problema s-a reparat singurĂŁ, da fix la 9000 km?
computerul de bord s-a resetat, a facut o schimbare de parametrii poate si ca orice calculator care se respecta a dat un "reset"
iarãºi nu mã mir, aceste cerinÞe aberante(adicã resetarea) În situaÞii neprevãzute pot avea urmãri naºpa rãu. dacã din senin softul airbagului decide sã se reseteze? dacã În timpul unei depãºiri din senin computatorul resetându-se taie alimentarea cu benzinã/motorinã etc..
dacã tot printr-o "resetare" d-asta nu mai merge sã ieºi din pilot automat apãsând frâna?
mĂŁ rog,ce-am spus mai sus o fi improbabil, dar nu-i exclus, comportamente ciudate de genu ĂŁsta nu mĂŁ mirĂŁ,s-au purtat "time bomburi" prin diverse softuri, Âşi kilometrajul ĂŁsta rotund mie ĂŽmi dĂŁ de bĂŁnuit.
baftĂŁ.
Mie mi se pare greu de crezut ca problema asta se manifesta fix la 9000 de km. As da crezare acestei coincidente stranii daca s-ar aduna mai multi posesori de C4 care sa se planga de acelasi lucru, la acelasi numar de km efectuati. Sa fie oare vorba de o bomba cu ceas (bug in software-ul masinii sau o alta problema), care se declanseaza la fix 9000 de km? Sunt sceptic. Cred ca Mugurel a diagnosticat mai bine problema si a fost mai degraba vorba de o anomalie temporara corectata de computer-ul de bord (prin reset fortat sau alte masuri). Eu zic ca n-ar strica o vizita in service unde sa se faca o diagnoza cu ajutorul log-urilor computer-ului de bord in care ar trebui sa se regaseasca si evenimentul cu pricina.
Offtopic:
@Nicum....ok, in situatia asta e posibil sa avem pe viitor cate un topic pt fiecare problema.
Pe cine intereseaza problemele unui C4 le gaseste/ar trebui intr-un topic cu un nume sugestiv, nu imprastiate prin tot forumul.....
Si nu prea inteleg cum poate fi aberant ca problemele unei masini sa le gasesti doar in 3 topicuri, care toate contin in titlu: Probleme C4...
Ar avea logica ce zici tu daca forumul ar fi fost structurat:
C4>Probleme C4> 1000 de topicuri si discutii.....
Ontopic:
Si mie mi s-a aprins becul de service, insotit de un mesaj legat de cruise control,mi s-a resetat pilotul automat, dupa care s-a stins becul de service(a fost chestie de cateva secunde 2,3 indeajuns cat sa imi distraga atentia), insa cruiseul a ramas resetat...M-am si jucat mult inainte cu butonul ala si m-am gandit ca asta o fi fost cauza.
Aveam peste 10 000km, iar cei de la service s-au uitat, au vazut eroarea si au dat din umeri...mi-au zis daca mai apare sa vin la ei. Nu a mai aparut insa de atunci, si acum masina are peste 20 000...
@Nicum....ok, in situatia asta e posibil sa avem pe viitor cate un topic pt fiecare problema.
Pe cine intereseaza problemele unui C4 le gaseste/ar trebui intr-un topic cu un nume sugestiv, nu imprastiate prin tot forumul.....
Si nu prea inteleg cum poate fi aberant ca problemele unei masini sa le gasesti doar in 3 topicuri, care toate contin in titlu: Probleme C4...
Ar avea logica ce zici tu daca forumul ar fi fost structurat:
C4>Probleme C4> 1000 de topicuri si discutii.....
Ontopic:
Si mie mi s-a aprins becul de service, insotit de un mesaj legat de cruise control,mi s-a resetat pilotul automat, dupa care s-a stins becul de service(a fost chestie de cateva secunde 2,3 indeajuns cat sa imi distraga atentia), insa cruiseul a ramas resetat...M-am si jucat mult inainte cu butonul ala si m-am gandit ca asta o fi fost cauza.
Aveam peste 10 000km, iar cei de la service s-au uitat, au vazut eroarea si au dat din umeri...mi-au zis daca mai apare sa vin la ei. Nu a mai aparut insa de atunci, si acum masina are peste 20 000...
este foarte posibil ca problema mea sa fie foarte identica cu a lui matrixu, adica o resetare a cruise control - la mine fiind in acel moment setat pe limiter nu pe cruise. este de asemenea foarte posibil ca sa fie doar o coincidenta ca fix la 9000 km s-a intamplat asa ceva. pe de alta parte si din relatarea lui matrixu reiese ca acest eveniment nu este singular si se petrece in jur de 10.000 km (ma rog la mine 9 fix).
ma gandeam ca acest lucru poate reprezenta trecerea "cutiutei" intr-un alt regim de functionare, eventual pe alta schema.
cum Mugurel m-a asigurat ca nu prea este cazul de asa ceva, putem sa o lasam la evenimente intamplatoare pe care ATS-ul nu s-a obosit sa le investigheze.
nu-i nimic, oricum am de gand sa ma duc peste ATS pentru ca la franari de la 140-130km/h se simt vibratii foarte puternice si probabil am si eu discurile "ovalizate". investigarea era gratis pentru ei, ...asta o sa-i coste.
multumesc tuturor celor care mi-au raspuns in acest topic.
ma gandeam ca acest lucru poate reprezenta trecerea "cutiutei" intr-un alt regim de functionare, eventual pe alta schema.
cum Mugurel m-a asigurat ca nu prea este cazul de asa ceva, putem sa o lasam la evenimente intamplatoare pe care ATS-ul nu s-a obosit sa le investigheze.
nu-i nimic, oricum am de gand sa ma duc peste ATS pentru ca la franari de la 140-130km/h se simt vibratii foarte puternice si probabil am si eu discurile "ovalizate". investigarea era gratis pentru ei, ...asta o sa-i coste.
multumesc tuturor celor care mi-au raspuns in acest topic.
-
- Pro Motor Rm.Valcea
- Mesaje: 823
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
- Localitate: ramnicu valcea
- Contact:
Am sa va dau un exemplu cand apare mesajul "service" desi stiu sigur ca nu asta a fost cazul colegului nostru (intrucat de obicei arata si pe computerul de bord):
Daca se parcheaza masina intr-o parte, uleiul din baie se scurge si senzorul nu mai sesizeaza nivelul corect ( desi acesta este corect!) si va aprinde marorul service. pe computer de bord insa va scrie "controlati nivelul de ulei". Iar in momentul in care masina va rula pe suprafata dreapta, martorul service se va stinge.
Acesta este un mesaj de eroare care va ramne in memoria calculatorului de injectie, care va putea fi oricand vizualizat in jurnalul de defecte, dar nu va aparea in lectura defecte.
Mugurel
Daca se parcheaza masina intr-o parte, uleiul din baie se scurge si senzorul nu mai sesizeaza nivelul corect ( desi acesta este corect!) si va aprinde marorul service. pe computer de bord insa va scrie "controlati nivelul de ulei". Iar in momentul in care masina va rula pe suprafata dreapta, martorul service se va stinge.
Acesta este un mesaj de eroare care va ramne in memoria calculatorului de injectie, care va putea fi oricand vizualizat in jurnalul de defecte, dar nu va aparea in lectura defecte.
Mugurel
-
- Pro Motor Rm.Valcea
- Mesaje: 823
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
- Localitate: ramnicu valcea
- Contact:
Daca mai apare indicatia "service" pe ecran, ar fi de urmarit si ce apare mai jos pe computerul de bord, astfel stiind sigur ce problema afost.
La imosibilitatea activarii regulatorului de viteza va scie pe computer de bord chestia asta.
Daca nu apare nimic scris pe computerul de bord este posibil sa fie o problema a unor accesorii auxiliare fara importanta vitala.
La imosibilitatea activarii regulatorului de viteza va scie pe computer de bord chestia asta.
Daca nu apare nimic scris pe computerul de bord este posibil sa fie o problema a unor accesorii auxiliare fara importanta vitala.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
regedit, cred ca a fost o intimplare faptul ca s-a aprins becul ala fix la x.000 km. Indicatia de service se aprinde cu citeva sute de km inainte, si nu fix la valoarea respectiva, oricare ar fi ea.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
la problemele majore nu se aprinde doar becul, ci da un beep si iti afiseaza problema. Ce a spus omul poate fi destul de corect, nu are oricum legatura cu nr. de km. Calculatorul de bird poate fi interferat de campuri electromagnetice intocmai ca orice calculator (vezi interzicerea utilizarii telefoanelor mobile in avioane, sau a folosirii laptopului sau pda-ului cu wireless-ul deschis)
Orice problema majora este inscrisa in memoria principala a computerului (nu cea pe care o poti reseta prin deconectarea bateriei sau chestii) O problema ca a ta insa nu este una majora.
In acelasi timp poti sa ai surpriza ca totusi sa fie o problema pe la vreo sonda/senzor si atunci o sa iti apara vreo 3-4 erori in 10 minute k am patit-o si eu
Nu e un soft de 3 lei in nici un caz, mai ales ca sunt patch-uri pentru anomaliile aparute
Orice problema majora este inscrisa in memoria principala a computerului (nu cea pe care o poti reseta prin deconectarea bateriei sau chestii) O problema ca a ta insa nu este una majora.
In acelasi timp poti sa ai surpriza ca totusi sa fie o problema pe la vreo sonda/senzor si atunci o sa iti apara vreo 3-4 erori in 10 minute k am patit-o si eu
Nu e un soft de 3 lei in nici un caz, mai ales ca sunt patch-uri pentru anomaliile aparute
alarma, clima, cd, praguri, navigatie, so on... - B-08-BBK[img:824728406b]http://www.tour-romania.info/citroen/avatarmare.jpg[/img:824728406b]
- Alex Motan
- pasionat
- Mesaje: 198
- Membru din: Lun 11-Sep-2006 22:20
- Localitate: Bucuresti,Galati
MUGUREL PIRSCOVEANU scrie:Am sa va dau un exemplu cand apare mesajul "service" desi stiu sigur ca nu asta a fost cazul colegului nostru (intrucat de obicei arata si pe computerul de bord):
Daca se parcheaza masina intr-o parte, uleiul din baie se scurge si senzorul nu mai sesizeaza nivelul corect ( desi acesta este corect!) si va aprinde marorul service. pe computer de bord insa va scrie "controlati nivelul de ulei". Iar in momentul in care masina va rula pe suprafata dreapta, martorul service se va stinge.
Acesta este un mesaj de eroare care va ramne in memoria calculatorului de injectie, care va putea fi oricand vizualizat in jurnalul de defecte, dar nu va aparea in lectura defecte.
Mugurel
Intalnesc problema asta destul de des deoarece imi las masina in fata blocului pe o bordura ca ala e locul meu de vreo 4 ani si nu am unde sa o las drept. Daca imi raman problemele astea in loguri si genereaza un defect mia mare al computerului, stiu eu intreb care ar putea fi urmarile.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO