Aditivi ulei

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Mar 20-Iun-2006 08:30

Am folosit Slick50 in '94 pe Oltcit, acesta avand doar 20.000km la momentul respectiv. Dupa ~3000km, in timp ce urcam pe un drum forestier, am ramas fara presiune de ulei! Problema s-a rezolvat partial prin schimbarea uleiului, presiunea ajungand la 2bar/4000rpm (de la 6!), apoi a crescut treptat pana la valoarea normala dupa inca 1000km. De atunci nu au mai fost probleme. Concluzia? Aditivul a infundat canalele de ungere. Totusi, pe la 120.000km am desfacut motorul si am ramas surprins: nu am schimbat nimic in afara simeringurilor de supape.
Motorul merge si acum, are ~150000km si are ambielajul si axele cu came originale, ceea ce pt un motor romanesc este ceva deosebit.

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Mar 20-Iun-2006 08:38

Si crezi ca viata lunga a motorului este de la aditiv?
Sau, altfel, crezi ca riscul de a ramane fara presiune de ulei (plus consecintele ce decurg) este suportabil comparat cu cresterea vietii motorului?
De unde stii ca motorul n-ar fi mers la fel de mult si fara aditiv?
Eu am auzit opinia (la un mecanic) urmatoare: (era vorba despre motorul 1,4 de pe Dacie, care e acelasi motor cu actualele de pe Clio) aceste motoare sunt f bune, dar uleiurile noastre le distrug. Daca folosesti un ulei strain, motorul de pe Dacie tine mult si bine - dadea exemplul propriului motor.
Poate ca si la tine era ceva de genul asta...?

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2137
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Mar 20-Iun-2006 08:49

Am desfacut cateva motoare de Oltcit si nici unul nu arata asa bine, chiar si la 80-90.000 km. Masina a mers numai cu ulei romanesc de la Petrom - asa numitul ulei de Oltcit.
Nu vreau sa trag nici o concluzie, am impartasit doar o experienta personala, dar eu nu cred ca mai folosesc asa ceva prea curand pt ca 1min fara presiune de ulei iti poate distruge complet motorul, cu tot aditivul minune.

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Mar 20-Iun-2006 09:12

Uneori am senzatia ca potiunile astea magice (din categoria bitterului suedez!) nu fac decat sa-ti dea o stare de dependenta psihica fata de masina, stare din care nu mai poti iesi. Mai bine refuzi "avansurile"...
Concluzie teologica: in aceste minuni sta ascuns cel cu coarne! :twisted:

George75FMK
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Vin 05-Aug-2005 08:12
Localitate: Bucuresti

ajutor

Mesajde George75FMK » Vin 07-Iul-2006 11:57

am schimbat uleiul la BX 14`84 benzina, am pus 4 litri dar joja nu arata ce trebuie, indica mai putin ulei. Trebuie mai mult de 4 litri la BX-ul meu? nu radeti... eu stiu ca se pun 4 litri... verific uleiul pe rece masina stand pe drept. cred ca cutia de vitez este in acelasi loc si poate trebuie mai mult ulei? Sa pun ulei pana ajunge pe semnul de pe joja la normal? merci

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Vin 07-Iul-2006 12:56

Daca ai cutia in baie, trebuiesc 5 litri.

George75FMK
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Vin 05-Aug-2005 08:12
Localitate: Bucuresti

oooo multumesc mult

Mesajde George75FMK » Vin 07-Iul-2006 12:59

Merci mult, apropos, ce se putea intampla daca nu intrebam si mergeam mult timp asa?(am facut deja cam 150Km cu doar 4 litri)

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Vin 07-Iul-2006 13:22

pierdeai din el, sau iti consuma motorul si ramaneai cu 3 :D . Nu-ti mai zic ca poate nu aveai o ungere la standerdele fabricantului. La motoarele astea iti dai seama ca ai putin ulei de la zgomotul cutiei, care se transforma in tiuit cand nu ai ulei suficient.

George75FMK
simpatizant
Mesaje: 59
Membru din: Vin 05-Aug-2005 08:12
Localitate: Bucuresti

merci

Mesajde George75FMK » Vin 07-Iul-2006 19:34

Merci mult. pai daca stiam nu mai puneam nimic :) zgomot.. ehe.. mai am de schimbat bucse la bascule si e super masina dar fiind veche... vor aparea altele.

marius_bajanaru
just curious
Mesaje: 13
Membru din: Mie 07-Dec-2005 09:24
Localitate: Dambovita

Mesajde marius_bajanaru » Lun 02-Oct-2006 11:44

La desfacerea unui motor care a functionat cu aditivi pe baza de teflon, am observat ca segmentii erau lipiti, pur si simplu de pistoane si cu greu am reusit sa-i scot, iar in partea superioara a camasilor era o depunere care samana cu un cauciuc foarte dur, care s-a curatat destul de greu.
Am mai auzit si de la alte persoane ca teflonul, care desi ajuta, se depune si este greu de curatat.
Nu stiu daca este adevarat si ar fi chiar interesant de stiut.


Înapoi la “Mecanica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11810
    Cel mai nou membru Cliquot