consuma la turatii mari, dar marele avantaj al acestei inventii este faptul ca poti avea cuplu destul la turatii mici, si poti merge asa fara sa fortezi motorul, dar in acelasi timp, daca ai nevoie de putere la turatii mari, o ai.
e un fel de a avea 2 motoare intr-unul: pana sa apara tehnologia asta, existau motoare pentru masini, sa zicem cu destinatie familiala, care aveau motorul reglat pentru cuplu la turatii mici, si consum mic, dar care nu era deloc in apele lui daca era turat - performante nu prea avea, consuma mult, si se mai si strica, daca era folosit preponderent asa; si mai erau motoarele pentru masini mai mult sa mai putin sportive, care ofereau performante de top, la turatii mari, dar era un chin sa le conduci de exemplu prin oras, la un mers linistit - nu trageau la turatii mici, si, spre deosebire de categoria anterioara, chiar se stricau daca erau conduse mult asa, si mai si consumau in prostie la regimul asta.
de aceea s-a inventat distributia variabila. si daca nu ma insel, honda a fost printre primii care a folosit-o. mi-aduc aminte de honda civic, care avea motor de 1.6, si 180 cp (sper sa nu ma insel, ca vorbesc din amintiri).
Mersul subturat,cum schimbam vitezele-variatia consumului?
Moderator: Echipa Tehnica
un amanunt f. important scapa din vedere majoritatii: consumul scazut se obtine prin acceleratie progresiva!
in secundar conteaza la ce turatie schimbi viteza, evident, pastrandu-se motorul intr-o turatie optima pentru ungere si cuplu motor (nu neaparat maxim).
desigur, nimeni nu mai merge cum mergeau parintii nostrii, adica acelerand progresiv si cu 80-90km/h max.
dar poate fi un experiment cu valoare informationala, mai ales pentru cei ce au computer de bord, sa mergeti asa! sa vedeti atunci consum!
in secundar conteaza la ce turatie schimbi viteza, evident, pastrandu-se motorul intr-o turatie optima pentru ungere si cuplu motor (nu neaparat maxim).
desigur, nimeni nu mai merge cum mergeau parintii nostrii, adica acelerand progresiv si cu 80-90km/h max.
dar poate fi un experiment cu valoare informationala, mai ales pentru cei ce au computer de bord, sa mergeti asa! sa vedeti atunci consum!
..... frantuzoaica pretentioasa !!!
Re: Mersul subturat la benzinare, sau cum schimbam vitezele
Matrixu scrie:Exemplele de mai sus, sunt valabile atunci cand intr-adevar se poate merge in oras cu cel putin viteza legala, si nu de ambuteiaje unde nu schimbi decat a II a.
Bre, no offence, dar du-te de aici cu subturarea ta... Daca tu mergi cu a 2-a cu 60 doar de dragul de a auzi cum biziie motorul la turatia de cuplu atunci ok. Eventual mergi si in treapta 1 cu 4000rpm daca-ti place cum zbiara, ca aia de aia au facut treapta 1 asa lunga, ca sa mergi pina la 50Kmph cu ea in loc sa schimbi omeneste a 2-a la 20-25Kmph beneficiind astfel de faptul ca in treptele inferioare cuplul e transmis in mai mare parte la roti.
Si sa ne spui si noua cum va arata cureaua ta de transmisie cind o vei schimba la 30k km.
Eu am sa merg in continuare ca si pina acum si-am sa va oripilez cu consumuri chiar si de 9 prin oras. Bineinteles, daca am nevoie s-o zbughesc de unde sint lucrurile sint clare, mai jos de 6000 nu schimb. Dar la mers linistit prin oras unde nu tre' sa accelerez brusc nu am nici un motiv sa nu merg cu a 4-a cu 50Kmph si cu a 5-a cu 63-65.
+ ca masina tine la mine asa cum tin si eu la ea.
Matrixu scrie:Aceeasi confuzie o vad si aici in discutia asta....
Pai una e sa schimbi la 2500 de ture dupa care turatia cade sub 2000 ture si oricat o tineti voi ca nu e subturata masina aia sub 2000 de ture e caruta...... si alta e sa mergi cu 2500 de ture...Tocmai d-aia am bolduit verbul a schimba
Cred ca starea de subturare depinde si de modul in care mergi la un moment dat. Daca ai de mers lejer, nu te grabeste nimeni, etc, motorul n-o sa se supere pe tine daca in treptele 4-5 mai ajungi pe la 1900rpm iar cu a 2-a si a 3-a cobori la 1500.
Dar daca fiind atit de jos (in turatie) apesi brusc acceleratia atunci e clar, acolo se simte ca e subturata si pina ajungi pe la 2200rpm se aude un "bai cretinule!" de undeva de jos de la ambreaj.
Deci, asa cum spuneam, depinde de stilul de mers sau de necesitatile la un moment dat. Deci cumva voi polemizati despre cum va simtiti masinile unul la un mers mai nervos/sportiv (in cazul meu e cam 30-35%) si un mers mai lejer (in cazul meu 65-70%, si cam asa pare si motanul Alex, poate tocmai pentru ca el are un monstru sub cur).
La mers prin oras nu te grabeste nimeni, daca calci de turbat acceleratia, pui frini de urla rotile pe asfalt si tai fata altor nefericiti cu cit ajungi mai devreme unde ti-ai propus? 4-5 minute? Insa-ti rupi masina-n 2 (eventual o plesnesti de altii, de borduri sau in vreo gura de canal sau groapa in asfalt, da-le-am de mincare ce stiu eu la edilii si politicienii nostri) si consumi de 2 ori mai mult gaz.
Nu trebuie uitat faptul ca in treptele inferioare cuplul e transmis in proportie mai mare la roti, si una e sa apesi brusc acceleratia intr-a 1-a sau a 2-a la 1500rpm si alta e sa faci asta intr-a 4-a la 1700 de exemplu (de a 5-a nu mai zic, ca sa nu revolt toate cutiile de viteze si ambreajele care citesc acest forum).
P.S.: nu stiu altii cum sint, insa rabla mea, la 48Kmph de exemplu mers constant, bea 4.3-4.5l/100 intr-a 4-a si 6.0 intr-a 3-a.
P.S.2: daca am stationat mai mult atunci inainte de a merge cu a 4-a cu 48 o duc intii cu a 2-a pina pe la 40-45 pe vreo 200m cel putin ca sa se unga oleaca motorul, sa nu se frece fier pe metal.
P.S.3: turat vs. subturat sa-mi *** una daca nu a ajuns flame mai puternic decit diesel versus benzina.

Mai usor cu limbajul....
Rolul topicului nu este de a da lectii de condus, sau sa incerce sa va induca un anumit stil de condus. Rolul acestui topic fiind doar de a discuta in jurul acestui subiect mult dezbatut.
Citeste mai cu atentie primul meu post si vezi exact ce am vrut sa zic, cu schimbatul la turatie mica...;).E a doua discutie care o avem pe forum, si se pare ca nici acum nu vrei/poti sa intelegi la ce ma refer cand zic mers subturat..nici nu iti cer asta...insa daca tot discuti, sa discutam la subiect.
Treapta I de viteza( parerea mea este doar sa pleci dupa loc, ce se intampla cu schimbatul treptelor dupa e altceva....asa ca nu stiu ce tot o tii cu 4000 de ture in treapta I.
Din partea mea poti sa mergi si cu 30km/h in a V a, masina ta, banii tai...si da-mi voie sa iti zic dar intr-un oras ca Iasi crede-ma ca nu e o realizare prea mare consumul ala de 9...
Eu in Constanta care e muult mai aglomerat ca Iasiul, scot sub 9 ...asa ca stai linistit nu "uimesti" pe nimeni cu consumul asta.
Masina cand incepe sa accelereze de la <2000 ture si sa ajunga pana la 2500 unde schimbati iar, in opinia mea asta e mers subturat...
Citeste mai cu atentie primul meu post si vezi exact ce am vrut sa zic, cu schimbatul la turatie mica...;).E a doua discutie care o avem pe forum, si se pare ca nici acum nu vrei/poti sa intelegi la ce ma refer cand zic mers subturat..nici nu iti cer asta...insa daca tot discuti, sa discutam la subiect.
Treapta I de viteza( parerea mea este doar sa pleci dupa loc, ce se intampla cu schimbatul treptelor dupa e altceva....asa ca nu stiu ce tot o tii cu 4000 de ture in treapta I.
Din partea mea poti sa mergi si cu 30km/h in a V a, masina ta, banii tai...si da-mi voie sa iti zic dar intr-un oras ca Iasi crede-ma ca nu e o realizare prea mare consumul ala de 9...
Eu in Constanta care e muult mai aglomerat ca Iasiul, scot sub 9 ...asa ca stai linistit nu "uimesti" pe nimeni cu consumul asta.
Masina cand incepe sa accelereze de la <2000 ture si sa ajunga pana la 2500 unde schimbati iar, in opinia mea asta e mers subturat...
Ultima oară modificat Lun 02-Oct-2006 21:58 de către Matrixu, modificat 1 dată în total.
mituc: no comment
Eu unul chiar intretin frantzuzoaica mea, insa iti spun ceva ce cred ca am mai spus, printre altele cu mersul intr-a 5 cu 60 la ora... un prieten s-a suit intr-un c4 coupe identic cu al meu, insa eu am berlina. Prima impresie a fost ca e puturoasa rau de tot. Apoi s-a suit la mine in masina si a spus ca diferentza e imensa... stand si discutand cu el am facut diferentiera: proprietarul coupe-ului schimba si mergea numa' in 2000 de ture, ce mai, mergea cu a 4-a la 50
De consum sa ma plang? am mai spus-o la pagina de consum: Bucuresti - Sighisoara 6,8 l/100 viteza medie 58km/h, iar Sighisoara - Bucuresti 6,3 l/100 viteza medie 63 km/h Am mers cu masina incarcata fullll rau de tot, schimbare de viteze in stilul pe care l-am tot spus. Si gata, nu mai zic nimic de consum pe un thread depre subturare. Am motor pe benzina si e normal sa il aud, ca nu merg cu baterie solara, se intampla sa bag depasiri prin oras cu a 2-a ca in bucurestiul asta al nostru te bucuri si cand bagi a doua, iar cand ai un culoar de depasiri nu sti cum sa te bagi mai repede.
Asa ca bre, no offence, mergi cum vrei, insa atunci cand trei oameni imi spun ca sunt beat ma duc si ma culc .... asa si cu subturarea asta in care spunem 20 un lucru.... evident ca cineva trebe sa fie exceptia care sa confirme regula
Eu unul chiar intretin frantzuzoaica mea, insa iti spun ceva ce cred ca am mai spus, printre altele cu mersul intr-a 5 cu 60 la ora... un prieten s-a suit intr-un c4 coupe identic cu al meu, insa eu am berlina. Prima impresie a fost ca e puturoasa rau de tot. Apoi s-a suit la mine in masina si a spus ca diferentza e imensa... stand si discutand cu el am facut diferentiera: proprietarul coupe-ului schimba si mergea numa' in 2000 de ture, ce mai, mergea cu a 4-a la 50
De consum sa ma plang? am mai spus-o la pagina de consum: Bucuresti - Sighisoara 6,8 l/100 viteza medie 58km/h, iar Sighisoara - Bucuresti 6,3 l/100 viteza medie 63 km/h Am mers cu masina incarcata fullll rau de tot, schimbare de viteze in stilul pe care l-am tot spus. Si gata, nu mai zic nimic de consum pe un thread depre subturare. Am motor pe benzina si e normal sa il aud, ca nu merg cu baterie solara, se intampla sa bag depasiri prin oras cu a 2-a ca in bucurestiul asta al nostru te bucuri si cand bagi a doua, iar cand ai un culoar de depasiri nu sti cum sa te bagi mai repede.
Asa ca bre, no offence, mergi cum vrei, insa atunci cand trei oameni imi spun ca sunt beat ma duc si ma culc .... asa si cu subturarea asta in care spunem 20 un lucru.... evident ca cineva trebe sa fie exceptia care sa confirme regula

Ultima oară modificat Mar 03-Oct-2006 08:26 de către silvius, modificat 1 dată în total.
alarma, clima, cd, praguri, navigatie, so on... - B-08-BBK[img:824728406b]http://www.tour-romania.info/citroen/avatarmare.jpg[/img:824728406b]
Acceleratia tot acceleratie e...ca e mai lenta ca e mai brusca, masina tot trebuie sa urce de la o turatie foarte joasa la o turatie joasa, ca mai apoi sa se repete ciclul asta, exemplu fiind: II->III si III>IV si/sau in cazul tau si IV>V .
Si hai sa-ti zic ceva, lucru care sunt ferm convins ca il stii, degeaba bagi piciorul in podea cand esti sub 2000 de ture, ca nu se va intampla nimic, deci tot greu va urca pana prinde un zvac sa fuga....
Si hai sa-ti zic ceva, lucru care sunt ferm convins ca il stii, degeaba bagi piciorul in podea cand esti sub 2000 de ture, ca nu se va intampla nimic, deci tot greu va urca pana prinde un zvac sa fuga....
Matrixu: corect, mai demult cand mergeam si eu ca vai cu masina subturata, am pus-o pe autostrada si am schimbat in a V-a la vreo 80 la ora... hmmmm facusem schema ca mi-o luase un golf inainte si am spus ca ma bag si eu ca deh, am citroen... saracuta mea frantzuzoaica nu tusea, dar pana am ajuns la 110 mi-a crescut barba....... exagerez dar aveam senzatia ca nu are putere deloc masina... in schimb dupa ce am vb cu unu' si altu' pe aceeasi tema, oameni bazati cu mashini de mashini, au trecut vreo 200 de km si am simtit diferenta care acum imi da destula energie sa ma bag la depasiri pe deneu sau autostrada fara sa ma puna in proasta situatie de a gafai pana ajung la viteza necesara. Cred ca insa am ajuns la o discutie gen benzina vs motorina...
alarma, clima, cd, praguri, navigatie, so on... - B-08-BBK[img:824728406b]http://www.tour-romania.info/citroen/avatarmare.jpg[/img:824728406b]
silvius scrie:Matrixu: corect, mai demult cand mergeam si eu ca vai cu masina subturata, am pus-o pe autostrada si am schimbat in a V-a la vreo 80 la ora... hmmmm facusem schema ca mi-o luase un golf inainte si am spus ca ma bag si eu ca deh, am citroen... saracuta mea frantzuzoaica nu tusea, dar pana am ajuns la 110 mi-a crescut barba....... exagerez dar aveam senzatia ca nu are putere deloc masina....
Pai confunzi momentele cind ai nevoie de putere cu subturarea. In situatia descrisa de tine daca voiai sa lasi rabla aia de golf in urma la 80 trebuia sa schimbi din a 2-a intr-a 3-a (sau, ca sa nu fortezi, macar 3->4, sau sa astepti cu a 4-a pina pe la 110), nu 4->5.
Subturarea e acea limita de jos a turatiei, care difera pentru fiecare treapta (intr-a 1-a poti merge si la relanti, cu 8Kmph, si apoi sa accelerezi, nu se va plinge masina) sub care daca se coboara si se exploateaza masina constant in acest fel dauneaza intregului ansamblu motor-cutie-ambreaj.
De asemenea fenomenul de subturare poate aparea si in alte situatii: masina incarcata, drum foarte inclinat, etc (de exemplu pe o panta de 10% mie mi se pare subturata si cu a 3-a la 40, unde ai peste 2100rpm, si daca e inclinat de obicei stai cu acceleratia destul de aproape de fund).
P.S.: vezi ca mai confunzi si "threat" (amenintare) cu "thread" (fir, de discutie in cazul nostru

hai ca nu confund, crede-ma ca in traficul capitalei chiar stiu cum sa accelerez si cum sa ma bag si cum sa mai depasesc. Insa ia esentialul... si anume ca imi luase ceva timp pana a ajuns la o turatie buna, ca eram in coada lui ala cu golful, nu mergeam sa il depasesc ca nu mai aveam pe unde.
Apoi cu lectiile astea de inclinatie... mama, mama.... pai daca citeai tocmai m-am intors de la sighisoara, nu cu trenul, cu avionul nici atat, cu c4-ul meu.. Sa vezi pe drumul asta ce inclinatii si serpentine sunt de ti se acreste cand mai ai si o rabla in fata de i se opreste motorul, hai sa fim seriosi.
Cred ca ma opresc aici in discutia cu tine pe acest subiect in care imi explici si diferenta intre un t si un d pentru ca nu fac aici discutii personale, daca doresti asta pe pm please. E motorul tau, masina ta, faci ce vrei cu ea, mergi daca doresti intr-a 5a cu 40 daca vrei, e o tara libera
Apoi cu lectiile astea de inclinatie... mama, mama.... pai daca citeai tocmai m-am intors de la sighisoara, nu cu trenul, cu avionul nici atat, cu c4-ul meu.. Sa vezi pe drumul asta ce inclinatii si serpentine sunt de ti se acreste cand mai ai si o rabla in fata de i se opreste motorul, hai sa fim seriosi.
Cred ca ma opresc aici in discutia cu tine pe acest subiect in care imi explici si diferenta intre un t si un d pentru ca nu fac aici discutii personale, daca doresti asta pe pm please. E motorul tau, masina ta, faci ce vrei cu ea, mergi daca doresti intr-a 5a cu 40 daca vrei, e o tara libera

alarma, clima, cd, praguri, navigatie, so on... - B-08-BBK[img:824728406b]http://www.tour-romania.info/citroen/avatarmare.jpg[/img:824728406b]
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
@balanel: distributia variabila s-a inventat pentru a ocoli turbo si problemele de fiabilitate aferente, dar ea nu lucreaza decit la turatii mari. Spre exemplu la Honda Type R intra la 6000 de ture si turatia maxima e 8000.
@mituc & restul... nu cred ca e cazul sa o dam in flamuri si sa folosim cuvinte care nu se regasesc in dictionar. Pina la urma fiecare merge cum considera ca e mai bine, indiferent de ce argumente se aduc in favoarea unui stil sau altul de condus: unii vor merge subturat, ca asa merg taximetristii, altii merg in zona de cuplu maxim, etc.
@mituc & restul... nu cred ca e cazul sa o dam in flamuri si sa folosim cuvinte care nu se regasesc in dictionar. Pina la urma fiecare merge cum considera ca e mai bine, indiferent de ce argumente se aduc in favoarea unui stil sau altul de condus: unii vor merge subturat, ca asa merg taximetristii, altii merg in zona de cuplu maxim, etc.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
mituc scrie:Subturarea e acea limita de jos a turatiei, care difera pentru fiecare treapta (intr-a 1-a poti merge si la relanti, cu 8Kmph, si apoi sa accelerezi, nu se va plinge masina) sub care daca se coboara si se exploateaza masina constant in acest fel dauneaza intregului ansamblu motor-cutie-ambreaj.
corecta explicatia (chiar daca incompleta

schimbatul vitezelor e intr adevar o chestie nu tocmai simpla. ar trebui avut in vedere in primul rand ca schimbatul des al vitezelor creaza in primul rand un disconfort pentru pasageri !!! la fel si schimbatul vitezelor la turatii mari!
pentru consum e important sa poti aprecia o viteza cat decat constanta (la o turatie acceptabila) cu care sa te deplasezi pe o distanta cat mai mare.
Inca nu am citit tot pe aici dar ca sa zic si eu ce am observat si ce am aflat.Pe siteul producatorului spune ca motorul obtine 90% din puterea maxima pe la 2000 ture asta scrie scrie si s-a mai spus(banuiescx ca nu e tampit de a scris asa ceva).Acum ce am observat, si nu numai eu, e ca masina are putere si cuplu chiar si in a 4-tra la 2000 ture chiar si sub(din cate se stie a se subtura e cand masina nu mai are putere cand apesi acceleratia).De exemplu la megane intradevar in 2000 si sub se simte clar ca se cam subtureaza si ca ii place in turatii mai mari si asta probabil ca are legatura cu etajarea cutiei de viteze etc. plus ca motoarele din ziua de azi nu mai sunt chiar ca alea vechi ca trebuie sa o forjezi in 4000 ture ca sa nu se subtureze.Si pe trafic aglomerat pai ce facem mergem constant cu 3000 ca sa ajung la 3500 ca sa schimb?Acum si ce mi sa spus de cel care mi-a facut revizia la focsani ca trebuie mers normal schimbat 2500 hai 3000 maxim.Eu zic sa incercati macar un test sa schimbati pe la 2500 sa vedeti cum merge si chiar incercati un mers sportiv si slalom sa vedeti cum se duce.Plus ca se stie clar ca in turatii mari creste uzura motorului nu?Eu personal schimb la 2500 in oras si consumul e stabilizat pe la 8 bine mai creste daca mergi mult in oras dar nu mai mult ca in manual de 9.In afara trag de ea de nu se vede sub 4000 nu o las cu schimbatu.
- Alex Motan
- pasionat
- Mesaje: 198
- Membru din: Lun 11-Sep-2006 22:20
- Localitate: Bucuresti,Galati
Mie nu mi-a raspuns inca cineva cu acel MURANO care tinea turatia intre 1500-2000!!!! Chiar crede-ti ca la asemenea motor de 3,5 L si asemenea tehnologie ca tiptronicul nu au stiut ei ce fac? Dar la BMW?? Am scris mai sus! Cum fac masinile alea sa tina turatiile asa? M-am uitat atent la stilul meu si o tin pe la 2500 de ture, cand acclerez schimb inferioara dara daca merg constant bag si a -5- a daca am chef la 60 km/h
Fratilor am scos consum de 7 seara in oras in BUCURESTI cu stilul asta pe o distanta de 40 km/h. Dati-mi un 1,6 ca o sa zice-ti ca nu e adevarat ce consum va scot.
P.S. In stilul meu am 10,6 consum mediu si cu drum ( Si ii dau si in gura de cate ori am chef iar la drum numai zic) repet 10,6 si schimb subturat dupa cum ziceti voi...

P.S. In stilul meu am 10,6 consum mediu si cu drum ( Si ii dau si in gura de cate ori am chef iar la drum numai zic) repet 10,6 si schimb subturat dupa cum ziceti voi...
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo