Mersul subturat,cum schimbam vitezele-variatia consumului?

consum, cum schimbam pt un consum decent, etc...

Moderator: Echipa Tehnica

lali
pasionat
Mesaje: 159
Membru din: Mie 17-Mar-2004 14:55
Localitate: Craiova

Mesajde lali » Mie 04-Oct-2006 20:57

Cam stupide certurile astea :oops:
In primul rand o sa schimbati treptele (la o anumita turatie) mai ales in functie de incarcatura masinii.
Daca sunteti doi insi fara bagaje si masina are peste 1.6l motorul , 2000 de turatii pare suficient .
Daca sunteti plini de persoane si bagaje (si un pic grabiti )mai vorbim.
Iar consumul ce sa mai vorbim : la doua persoane diferite doua consumuri diferite 8)

seridan
pasionat
Mesaje: 155
Membru din: Dum 07-Mai-2006 19:10
Localitate: Bucuresti

Mesajde seridan » Mie 04-Oct-2006 22:00

De nu lĂŁsaĂži omul cu boii lui, sĂŁ schimbe la orice turaĂžie vrea. Nu vedeĂži cĂŁ nu vrea sĂŁ priceapĂŁ nimic din ceea ce ĂŽi recomandaĂži? E comportament tipic de GicĂŁ Contra.

colegu
pasionat
Mesaje: 118
Membru din: Mar 29-Aug-2006 19:38
Localitate: ct

Mesajde colegu » Mie 04-Oct-2006 22:04

acuma bine, dacĂŁ am 5 graÂşi ĂŽn maÂşinĂŁ Âşi urc o pantĂŁ de 10% pot sĂŁ schimb Âşi la 4000 cĂŁ n-am fĂŁcut nimic, tot o sĂŁ dea motoru-n nas.

eu cred cĂŁ suntem raĂžionali Âşi nu luĂŁm ĂŽn calcul posibilitĂŁĂžile de genul ĂŁsta.

circula un mit Înainte, cum cã nu poÞi sã ieºi În afarã dacã ai 3 prizoane pe roatã(dacii d-ãlea clasice),ºi atât de multã lume susÞinea lucrul ãsta, chiar ºi poliÞai.
Âşi n-am avut nicio problemĂŁ la vamĂŁ.

tocmai de asta spun, dacĂŁ e periculos pentru motor mersul subturat, explicaĂži de ce?

pe de altĂŁ parte, nu stau nici cu ochii pe turometru sau pe consumu instant ca pe butelie.

edit:bre seridane, matale crezi cĂŁ-s gicĂŁ contra, eu zic, adu-mi frate argumente, cĂŁ doar e ĂŽn interesu meu sĂŁ prelungesc viaĂža motorului.

Avatar utilizator
silvius
pasionat
Mesaje: 619
Membru din: Dum 13-Aug-2006 23:30
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesajde silvius » Mie 04-Oct-2006 22:16

lali: complicam subiectul deja :lol: in functie de 'incarcatura'
Oricum, dupa ce ai urnit masina nu-i nici o chestie, merge ea si in 2000 daca nu e prea incarcata:) Acum sa nu fiu nici eu carcotas, de lene, de nelene, cand merg in a 5a si trebe sa mai franez schimb viteza in a 4-a doar cant o accelerez ca sa ma misc mai repede (masina incarcata, viteza sub 90). Eu zic insa ca ar fi mai economic deocamdata sa ne rezumam la masina neincarcata, pe drum drept, ev. fara gropi, asfalt k pe bahn :) ca si asa spiritele sunt incinse de atatea turatii ( ca concluzie mersul turat poate incinge forumul :? )
alarma, clima, cd, praguri, navigatie, so on... - B-08-BBK[img:824728406b]http://www.tour-romania.info/citroen/avatarmare.jpg[/img:824728406b]

Avatar utilizator
Alex Motan
pasionat
Mesaje: 198
Membru din: Lun 11-Sep-2006 22:20
Localitate: Bucuresti,Galati

Mesajde Alex Motan » Mie 04-Oct-2006 22:22

Pt cine nu stie 1 mph= 1,6 kph asa ca inmultiti cu 1,6 si o sa aveti vitezele la care spun expertii ca se schimba.
Tip: Ascultati si ce zice d-soara de pe fundal in engleza e interesant.

http://www.2pass.co.uk/gears.htm

Avatar utilizator
Alex Motan
pasionat
Mesaje: 198
Membru din: Lun 11-Sep-2006 22:20
Localitate: Bucuresti,Galati

Mesajde Alex Motan » Mie 04-Oct-2006 22:28

@seridan
Daca era pt mine intra pe linkul de mai sus si convinge-te lasa parerile unora sau ale altora, forumurile sunt creeatoare de opinie si e pacat ca idei gresite sa fie impartite cititorilor.

Avatar utilizator
silvius
pasionat
Mesaje: 619
Membru din: Dum 13-Aug-2006 23:30
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesajde silvius » Mie 04-Oct-2006 22:38

@alex: super link-ul, insa avem o problema: sunt multe variante de masini benzina/motorina, capacitati si de aici din nou nu prea am facut nimic, fiecare tip are o anumita turatie/cuplu maxim, bla bla bla
Si apoi englezii conduc... cu totul diferit, mult mai calm, mai lejer & so on. Iti spun asta pentru ca am fost cu prieteni din UK cu masina in Bucuresti.
Trebe sa mai cautam sa vedem ce mai spun astia si pe la turatii. Nu stiu daca avem un mecanic de la Citroen pe forum, insa cred ca daca da ar putea face putina lumina. Cu toate ca pana la urma indiferent de masina aceleasi discutii apara, indiferent ca e Citroen, WV, fiat, seat, porsche. Pana la urma cu totii auzim numai chestii de genul 'nu e bine subturat, altii cu nu e bine prea turat' Nici unii si nici altii insa nu au aparut cu probleme. Pana la urma se poate sa fie vb numai de stilul de a conduce fiecare. In manual nu scrie nici sa nu mergi subturat, dar nici sa nu mergi in cuplu. Masina are destui senzori si daca la turatii mari ar tusi pana la urma ar trebui sa apara ceva.
alarma, clima, cd, praguri, navigatie, so on... - B-08-BBK[img:824728406b]http://www.tour-romania.info/citroen/avatarmare.jpg[/img:824728406b]

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Joi 05-Oct-2006 08:22

Ca o paranteza,si totodata offtopic..... legat de dieseluri.. oare de ce plang posesorii cand merg cu masina "subturata" o anumita perioada de timp, si incep sa schimbe valve EGR sau incepe sa scoata masina fum mai ceva ca un furnal?

Eee la benzina(noi avand aspirate) nu se vede atat de repede mersul asta subturat,sau "calm" cum ii ziceti voi.....insa se vede repede in comportamentul masinii cand intr-adevar vreti sa o alergati...

@Alex Motan,Colegu ...va propun urmatorul "experiment", mergeti 1 luna de zile cu schimbatul la 2000-2500 ture, dupa care dati tare in masina si vedeti cum se comporta.
Apoi mergeti 1 luna cu schimbat normal la 3000-3500-4000-5000-10000 de ture, dati tare in ea si vedeti cum se comporta..
Dupa un astfel de exeperiment, am inteles si eu in sfarsit cum de e posibil ca un cielo obosit sa fie tot timpul inainte mea...bine ca m-am prins repede care era motivul, si acum locurile s-au schimbat.
PS: aia o luna e pur orientativa, poate fi si mai putin..

@Seridan....aici nu prea e vorba de recomandari, e vorba doar de opinii, insa se pare ca multi le iau ca pe niste recomandari, care sunt total in contradictoriu cu ideile respectivilor.

@AlexMotan...m-a distrat rau de tot linkul tau, si e intr-adevar fffff folositor, insa pentru cei care dau acum pt carnet si urmeaza sa sustina un examen practic:

Caution! When driving, you should be able to change gears without looking down at the lever or your feet. Practise this sitting in the car with the engine switched off and the clutch pressed down.

# The examiner on your driving test will expect you to:- Use the controls smoothly and correctly
# Balance the accelerator and clutch to move away smoothly
# Accelerate evenly
# Avoid stalling the car
# Choose the right gear and change in good time before a hazard
# Brake gently and in good time
# Know how and when to apply the hand brake


Mi-a mai atras atentia si sloganul siteului:

2pass.co.uk....Everything you need to know 2Pass your driving test. :lol:

Pai cand ne-or invata aia la scoala sa schimbam vitezele asa cum trebuie pt binele masinii si motorului, atunci da ar fi folositoare linkurile astea..

colegu
pasionat
Mesaje: 118
Membru din: Mar 29-Aug-2006 19:38
Localitate: ct

Mesajde colegu » Joi 05-Oct-2006 10:01

mai ales cã la ºcoala de ºoferi te ÎnvaÞã sã apeºi ambreiaju Înaintea fârnei, pesemne cã e mai important sã nu se opreascã motoru decât sã eviÞi un pericol(prin renunÞarea la frâna de motor - care se simte)

matrixule, eu nu schimb ĂŽntre 2000 Âşi 2500,mai precis schimb ĂŽntre 2500 - 3000.
se prea poate ca la dizeluri sĂŁ aparĂŁ probleme la mersu subturat, dar e aiurea, alea au cuplu maxim la 1700 Âşi ceva de ture,Âşi dupĂŁ mine, sub 2000 ĂŽnseamnĂŁ subturat.

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Joi 05-Oct-2006 11:35

Problema la dieseluri este absolut reala, si se poate dezbate intr-un alt topic. Si tot un pic de offtopic, la scoala te invata sa apesi ambreiajul inainte franei in treptele I si II, si doar frana, in treptele III,IV,V,VI(urmate de ambreiaj pentru a schimba in vit inferioara daca e cazul)...Asta a fost unul din primele lucruri prezentate de instructor in prima ora de condus.
Cand vine vorba de schimbat, instructorul te invata sa schimbi astfel incat masina sa ii consume cat mai putin, adica la 40 hop a IVa imediat. Nu vreau sa generalizez, dar in majoritatea cazurilor asa se intampla.


Eu am vrut sa subliniezm, ca linkul dat de alex, nu are nici o legatura cu ce dezbatem noi aici(sau cel putin se incearca), dar intr-adevar cand cauti pe google, asta e primul link care ti-l arunca legat de schimbatul vitezelor.


@Colegu..imi ziceai cu un post mai in urma, ca poate eu am relantiul la 2000 de ture..Tu la cat turezi masina cand pleci cu ea dupa loc?

Avatar utilizator
T.rac3Er
pasionat
Mesaje: 644
Membru din: Mar 08-Aug-2006 12:22
Localitate: bucuresti

Mesajde T.rac3Er » Joi 05-Oct-2006 12:59

la astia pe site nu zice de ambreiaj inainte de frana, chiar am gasit intr-un loc (am avut curiozitatea sa rasfaiesc toate paginile din tutorial) unde precizeaza sa tii apasat pe frana si in ultimul moment sa folosesti ambreiajul...
oricum, e ciudat ca e curs de mers cu masina in anglia, si toate curbele sunt pe dos :D
[img:177922ea83]http://img221.imageshack.us/img221/4179/cityracercp1.jpg[/img:177922ea83]

OPUS Workshop
:: LED designs ::

Kerekash_KRK
simpatizant
Mesaje: 93
Membru din: Joi 14-Sep-2006 10:16
Localitate: Bucuresti

Mesajde Kerekash_KRK » Joi 05-Oct-2006 13:15

In ceea ce priveste la scoala de soferi, si cum t invata acolo sa schimbi vitezele mai e de mentionat, ca totusi presupun ca munti dintre voi ca si mine de altfel ati facut scoala pe dacie berlina, poate chiar cu gaz, nu citroen C4. Si cum va invatau aia sa schimbati vitezele va invatat strict pt masina aia, si ca doar ca sa luati nenorocitu ala de examen. Nu ca in viitor voi sa conduceti o alta, masina mult mai puternica.

Avatar utilizator
silvius
pasionat
Mesaje: 619
Membru din: Dum 13-Aug-2006 23:30
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesajde silvius » Joi 05-Oct-2006 15:14

da, da, da, pe gaz era porcaria de dacie de mi se oprea si motorul de la porcaria aia..... :lol: :lol: :lol:
alarma, clima, cd, praguri, navigatie, so on... - B-08-BBK[img:824728406b]http://www.tour-romania.info/citroen/avatarmare.jpg[/img:824728406b]

Avatar utilizator
m.s.
pasionat
Mesaje: 337
Membru din: Dum 10-Iul-2005 16:42
Localitate: cluj

Mesajde m.s. » Joi 05-Oct-2006 15:39

Putin OFF: nu-i mai bine de americani,ca au cutii automate?... :lol:

Avatar utilizator
Fuzz
just curious
Mesaje: 16
Membru din: Vin 22-Sep-2006 13:06
Localitate: Bucuresti

Mesajde Fuzz » Joi 05-Oct-2006 16:25

Am mai vazut acum la Fifth Gear, legat de englezi, si de automate, capitanul echipei lor de crichet a fost pus intr-un Porsche pe pista, el venind de pe un Touareg automat, se cam incurca el aja, si de vreo 2 ani nu a mai schimbat o viteza :D


Înapoi la “Consum C4”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo