Probleme Xsara
Moderator: Echipa Tehnica
garantat la xsara 2003 nu e indicata zona rosie la ture.
ce e mai interesant e ca in momentul in care am luat-o, l-am intrebat pe un baietas de la ats din service care-i treaba si la cat imi taie alimentarea.
raspunsul a fost ceva de genul: nu e frate cu zona rosie, poti sa-i dai la maxim ca nu se-ntimpla nimic.
drept urmare...
mi s-a intimplat asa cum am mai spus sa-mi taie alimentarea la >6500 (app.). Ex. intr-a treia pe la vreo 150, cand imi tot dadea flash-uri unu cu un safrane si m-am suparat. N-am mai schimbat viteza (eram intr-a treia) iar in palierul 80-150 s-a comportat destul de bine, cu acceleratie app. constanta. Atunci am avut surpiza...am simtit un f. scurt soc, mi-am dat seama ca s-a taiat gazul (cat sa revina sub turatia critica) si am lasat-o moale. La inceput am fost dezamagit, am vrut sa-l sun pe ala de la ats sa-i explic care-i treaba da' m-am razgindit.
concluzia e ca zona rosie exista si aia de la citroen n-au mai avut vopsea.
oricum cred ca la orice masina managementul motorului trateaza problema unei turatii maxime.

ce e mai interesant e ca in momentul in care am luat-o, l-am intrebat pe un baietas de la ats din service care-i treaba si la cat imi taie alimentarea.
raspunsul a fost ceva de genul: nu e frate cu zona rosie, poti sa-i dai la maxim ca nu se-ntimpla nimic.

drept urmare...
mi s-a intimplat asa cum am mai spus sa-mi taie alimentarea la >6500 (app.). Ex. intr-a treia pe la vreo 150, cand imi tot dadea flash-uri unu cu un safrane si m-am suparat. N-am mai schimbat viteza (eram intr-a treia) iar in palierul 80-150 s-a comportat destul de bine, cu acceleratie app. constanta. Atunci am avut surpiza...am simtit un f. scurt soc, mi-am dat seama ca s-a taiat gazul (cat sa revina sub turatia critica) si am lasat-o moale. La inceput am fost dezamagit, am vrut sa-l sun pe ala de la ats sa-i explic care-i treaba da' m-am razgindit.
concluzia e ca zona rosie exista si aia de la citroen n-au mai avut vopsea.
oricum cred ca la orice masina managementul motorului trateaza problema unei turatii maxime.
Re: Detalii
Salut. Vroiam sa te intreb cat te-a costat la Chamapion treaba cu rescrisu softului. Amo Xsara 2.0 HDI si consuma mult mai mult decat scrie la carte. Ma gandesc ca asta ar putea rezolva problema.
Intrebare valabila pentru toata lumea ;)) Daca aveti idei si sfaturi , please do!!!
Intrebare valabila pentru toata lumea ;)) Daca aveti idei si sfaturi , please do!!!
Costin scrie:Salut tuturor
Chestia cu calculatorul a inceput astfel:
De fiecare data cand m-am dus la ATS le spuneam de faptul ca masina nu era asa de sprintara cum ma asteptam si le ceream sa imi faca o verificare a tuturor parametrilor ce tin de partea electronica si de injectie a masinii. La inceput mi-au spus ca de vina sunt bujiile, le-am schimbat, apoi de vina au fost injectoarele, le-am curatat, toate operatiile la ei facute.
Apoi intr-o zi m-am dus sa fac ceva bucseraie si fiindca nu aveau nici un loc liber m-au trimis la un service tot Citroen , in Bucurestii Noi, se numeste Champion, unde fiindca nu era asa aglomeratie seful de acolo a stat cu testerul pe ea cam juma de ora concluzia fiind ca toti parametrii sunt OK.In consecinta a zis sa incercam sa rescriem soft-ul din calculator, lucru cu care s-a mai intilnit la un C5 (!?), si sa vedem cum merge.
Schimbarea a fost imensa in bine. Trage-ti voi concluzia.
Operatiunea a costat 800.000 ROL la momentul respectiv. Personal eu nu te-as sfatui sa faci rescrierea de soft, dupa aveam toba neagra, a trebuit sa fac alte operatii de resetare a valorilor cu un meserias pentru a avea de fapt o functionare corecta a motorului. Cred ca de fapt ce a trebuit sa inteleg eu atunci a fost ca la Xsara, si nu numai, calculatorul se adapteaza conditiilor subiective si obiective de mers.
Sfatul meu este sa te duci intr-un service serios
(SIC) si sa gasesti motivul pt care calculatorul masinii s-a reprogramat cu niste date care ti-au marit consumul.
Sfatul meu este sa te duci intr-un service serios

fosta Xsara II, 2001, 1,6 16v bleu
- White Wizard
- pasionat
- Mesaje: 246
- Membru din: Mar 15-Noi-2005 19:38
- Localitate: Bucuresti
Am 5 ani de service, si pot sa va spun cu siguranta ca momentan, indiferent de masina uleiul Castrol ofera cea mai buna calitate.
Nu fac reclama, nu ma intereseaza alte aspecte dar atata vreme cat BMW, Merecedes, Audi folosesc Castrol pot sa spun cu siguranta ca Xsara mea va manca doar Castrol.
Legat de inscriptiile de pe eticheta, calitatea si generatia de ulei o dau indicativele SIA.
Nu fac reclama, nu ma intereseaza alte aspecte dar atata vreme cat BMW, Merecedes, Audi folosesc Castrol pot sa spun cu siguranta ca Xsara mea va manca doar Castrol.
Legat de inscriptiile de pe eticheta, calitatea si generatia de ulei o dau indicativele SIA.
White Wizard scrie:As vrea sa stiu daca a mai avut careva vro problema cu butonul care regleaza debitul de aer de la aeroterma?
La mine , "nu mai asculta" acest buton,... chiar si pe auto , porneste (... daca porneste) cand vrea el!
P.S.: Am postat ca "posesor" de Xsara!
Va multumesc!
Omule, exista o rezistenta de treapta ventilatie care raspunde "de" si "la" comanda acelui buton. E posibil ca acea rezistenta sa o ia razna. Nu stiu cum e la Xsara dar la alte masini acea rezistenta da acest simptom. De obicei trebuie inlocuita.
metrathon scrie:Aha. Sa ma anunti de rezultat.
legat de problemele tale de motor, adica probleme la rece cu relantiul
Cineva zicea ca a mai intalnit la nu stiu cate masini aceeasi problema, ei bine si eu am mai intalnit-o la f multe masini: BMW, Cielo, Audi, etc...
Parerea mea: 95% - INJECTOARE
Probabil ca la km astia merg numai curatate si nu trebuie inlocuite, dar daca e "warranty" insista pe inlocuire
Eprom-ul nu cred ca trebuie scris din nou, e din 2003 si variante mai noi de soft nu sunt...
Mi-am dat parearea si eu , sper sa te ajute.
Înapoi la “Citroen Xsara I-II - Berlina, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11805
Cel mai nou membru florinmarchidanu