
Revista italianĂŁ Gente Motori a supus optzeci de masini unui test, pentru a descoperi care sĂŽnt modelele cel mai bine protejate ĂŽmpotriva furtului. Rolul principal ĂŽn aceastĂŁ operatiune l-a jucat un hot profesionist de automobile, pe care jurnalistii l-au contactat prin intermediul Scotland Yard-ului. Testul s-a desfĂŁsurat ĂŽn felul
urmĂŁtor: hotul - care si-a pĂŁstrat anonimitatea - a avut la dispozitie cĂŽte cinci minute pentru fiecare automobil, pe care trebuia sĂŁ-l descuie fĂŁrĂŁ sĂŁ deterioreze ĂŽncuietoarea sau sĂŁ producĂŁ mĂŁcar o zgĂŽrieturĂŁ caroseriei. De asemenea, singurele unelte pe care le-a avut la dispozitie au fost un patent si un speraclu. Ăn interviul acordat revistei, "specialistul" sustine cĂŁ nu existĂŁ masini care nu pot fi furate, ci hoti care renuntĂŁ dacĂŁ pierd prea mult timp cu neutralizarea alarmei. Acesta ar fi, dupĂŁ pĂŁrerea sa, singurul avantaj pe care-l poate oferi montarea unei alarme foarte scumpe: lungirea timpului necesar deschiderii automobilului. CĂŽt despre
antifurtul tip "immobilizer", care ĂŽmpiedicĂŁ pornirea motorului dacĂŁ nu se foloseste cheia de contact originalĂŁ, acesta nu este o piedicĂŁ ("mai greu este sĂŁ ajungi la fire fĂŁrĂŁ a provoca stricĂŁciuni", dupĂŁ declaratia spĂŁrgĂŁtorului), iar sistemele mecanice de blocaj pentru pedale si volan sĂŽnt banale, pentru cĂŁ sĂŽnt pe bazĂŁ de ĂŽncuietoare. DupĂŁ respectivul hot, nici alarmele prin satelit nu sĂŽnt o problemĂŁ, dacĂŁ se opereazĂŁ ĂŽntr-un grup organizat si se foloseste un camion. Rezultatul ineditului test a fost dezastruos pentru unele modele, chiar cu sculele rudimentare avute la dispozitie "profesionistul" reusind sĂŁ porneascĂŁ si chiar sĂŁ se distanteze cu automobilul fĂŁrĂŁ probleme. Trebuie spus cĂŁ el prĂŁduieste ĂŽn general automobile scumpe, pe care le predĂŁ la cĂŽteva minute dupĂŁ sustragere celui care i le-a comandat si cĂŁ dispune de o aparaturĂŁ care poate sĂŁ decupleze orice sistem de alarmĂŁ. "DacĂŁ aveam toate sculele la mine, nu-mi rezista nici una", le-a declarat
reporterilor, zĂŽmbind.
NOTA: Calificativul a fost acordat ĂŽn functie de dificultĂŁtile pe care hotul le-a ĂŽntĂŽmpinat si de timpul ĂŽn care a reusit sĂŁ plece cu masina. Calificativul IMPOSIBIL ĂŽnseamnĂŁ doar cĂŁ hotul nu a reusit sĂŁ porneascĂŁ automobilul ĂŽn cele 5 minute cu sculele mentionate mai sus.
Clasa micĂŁ
Model Timp deschidere Calificativ
Peugeot 206 2 secunde *
Opel Agila 2 secunde ***
Fiat Punto 15 secunde ***
Ford Ka 23 secunde ***
Renault Clio 25 secunde ****
Skoda Fabia 43 secunde ****
Toyota Yaris IMPOSIBIL *****
NOTA: Peugeot 206 a permis si neutralizarea immobilizer-ului, hotul parcurgĂŽnd 1,8 kilometri ĂŽn cele cinci minute.
Clasa compactĂŁ
Model Timp deschidere Calificativ
Kia Shuma 4 secunde **
Renault Megane 16 secunde ***
Opel Astra 21 secunde ***
Seat Leon 27 secunde ***
Audi A3 29 secunde ***
Volkswagen Golf 50 secunde **
Ford Focus 65 secunde ****
NOTA : Golf-ul a permis si neutralizarea immobilizer-ului, hotul parcurgĂŽnd 1,6 kilometri ĂŽn cele cinci minute.
Clasa medie
Model Timp deschidere Calificativ
Subaru Legacy 12 secunde **
Seat Toledo 26 secunde ***
Peugeot 406 29 secunde **
BMW 325 coupe 70 secunde ****
Honda Accord 83 secunde ****
Nissan Primera IMPOSIBIL *****
Lexus IS 200 IMPOSIBIL *****
NOTA : Peugeot-ul 406 a permis si neutralizarea immobilizer-ului, hotul parcurgĂŽnd 2,3 kilometri ĂŽn cele cinci minute. A cedat si Vectra, fiind parcursi 2 kilometrii.
Clasa medie superioarĂŁ si clasa mare
Model Timp deschidere Calificativ
Alfa Romeo 166 5 secunde ***
Cadillac Seville 5 secunde ***
BMW seria 5 36 secunde ****
SAAB 9-5 58 secunde **
Jaguar S-Type IMPOSIBIL *****
Volvo S80 IMPOSIBIL *****
NOTA: SAAB-ul 9-5 a permis si neutralizarea immobilizer-ului, hotul parcurgĂŽnd 2 kilometri ĂŽn cele cinci minute.
Clasa coupe si spider
Model Timp deschidere Calificativ
Honda S2000 18 secunde **
Porsche Boxster 22 secunde ****
Jaguar XKR 40 secunde ****
Porsche 911 50 secunde ****
Audi TT IMPOSIBIL *****
Toyota Celica IMPOSIBIL *****
Toyota MR2 IMPOSIBIL *****
NOTA: Honda S2000 a permis neutralizarea immobilizer-ului, hotul parcurgĂŽnd 1,6 kilometri ĂŽn cele cinci minute.
Categoria monovolume
Model Timp deschidere Calificativ
Chrysler Voyager 6 secunde ***
Citroen Picasso 15 secunde ***
Opel Zafira 21 secunde ***
Renault Espace 24 secunde **
Mercedes A-Klasse 30 secunde ***
Nissan Almera Tino IMPOSIBIL *****
Toyota Previa IMPOSIBIL *****
NOTA: Renault Espace a permis neutralizarea immobilizer-ului, hotul parcurgĂŽnd 2,3 kilometri ĂŽn cele cinci minute.
Masini de teren
Model Timp deschidere Calificativ
Suzuki Grand Vitara 2 secunde **
Honda HR-V 5 secunde ***
Ssangyong Musso 7 secunde **
Land Rover Freelander 26 secunde ****
Range Rover 93 secunde ***
Opel Frontera Sport 96 secunde ***
NOTA: Ssangyong Musso a permis neutralizarea immobilizer-ului, hotul parcurgĂŽnd 1,6 kilometri ĂŽn cele cinci minute.