Cateva precizari:
1. linkul de pe EuroNCAP pt C1 este:
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... =1&id2=2182. Pt C1, (unladen) kerd mass = 810 kg = masa masinii fara nici un ocupant sau bagaje, dar cu plinurile facute (combustibil, uleiuri, lichid de spalat parbrizul, etc)
3. Masa masinii in momentul testului standard de impact frontal EuroNCAP este:
Reference load = unladen kerb mass - 10% din masa combustibilului + 2 * 88 (=sofer + pasager) + 15 + 13 (=copiii) + 2*scaune de copii + 36 kg bagaje.
Presupunand ca un scaun de copii cantereste 5 kg, iar 10% din combustibil 4 kg (acoperitor), ar veni:
Reference load = unladen kerd mass + 244 kgDeci pt C1, reference load ~ 1054 kg
4. La un impact frontal cu o alta masina, avand acelasi nivel de protectie la impact frontal, e mai bine sa fii in masina mai grea.
Din pacate nu exista nici o formula care sa aproximeze cat valoreaza 1 pct la impact frontal vs x% masa (inertiala ;)).
5. In cazul impactului frontal cu un obstacol
fix, conteaza doar punctajul pt impact frontal, indiferent de masa masinii.
Deci daca e sa lovesti un copac (suficient de mare), e mai bine sa fii intr-un C1 decat intr-un Kia Sorento.
6. Stelele acordate de EuroNCAP sunt un rezultat al sumei dintre protectia oferita la impact frontal + cea oferita la impact lateral.
In particular, pt C1 = 11 puncte frontal + 14 puncte lateral + 1 punct reminder de centura = 26 puncte, deci se incadreaza in intervalul pt 4 stele, acesta fiind [25 puncte - 32 puncte]
Strict pt
impactul frontal, nivelul de siguranta este cuantificat printr-un punctaj care poate fi intre 0 si 16 puncte.
Pt C1 este 11 puncte @ 810 kg (kerb mass la toate)
pt C2 - 13 puncte @ 932 kg
pt C3 - 13 puncte @ 1020 kg
pt C4 - 15 puncte @ 1250 kg
pt C4 Picasso - 15 puncte @ 1539 kg
pt C5 - 13 puncte @ 1330 kg (modelul 2001+)
pt C5 - 16 puncte @ 1488 kg (modelul 2004+)
pt C6 - 14 puncte @ 1816 kg
pt Saxo - 5 puncte @ 830 kg
pt Xsara 7 puncte, @ 1080 kg
pt Xsara Picasso - 11 puncte @1275 kg
Repet, la kerb mass-ele de mai sus se mai adauga cca 244 kg pt a afla masa (~greutatea) efectiva a fiecarei masini, in momentul testului de impact frontal.
7. Varianta testata de C1 la EuroNCAP are airbaguri frontale si laterale, dar nu si cortina.
E de presupus ca modelul fara airbaguri laterale ar obtine un punctaj pt impact lateral mai mic. (dar cu cat mai mic, greu de spus..)
Oricum ar fi, e mai sigur decat Matiz/Spark (9 puncte frontal + 8 lateral) @ 815 kg kerb mass.